پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, :: 12:21 ::  نويسنده : عبدولله

سلامت نیوز: کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید: گرسنگی بیش از حد نه تنها فرد را لاغر نمی کند بلکه اثر معکوس نیز داشته و باعث چاقی می شود.

فروزان صالحی افزود: وقتی بدن خیلی گرسنه بماند و اگر مقدار کمی غذا در اختیارش قرار گیرد همان مقدار کم را به صورت چربی درمی آورد و ذخیره می کند تا اگر در آینده گرسنه شد بتواند تا مدتی از این ذخایر استفاده کند.

وی ادامه داد: چنانچه افراد خود را گرسنه نگه دارند، بدن برای حفظ خودش چربی تولید و ذخیره می کند که این امر منجر به چاقی می شود همچنین گرسنگی سبب می شود تا قدرت یادگیری در افراد کم شود.

صالحی ادامه داد: معمولا کودکان از بدو تولد تا ۱۸ سالگی به دلیل این که در سنین رشد هستند نیاز به دریافت مداوم و مناسب مواد غذایی دارند در نتیجه در این سنین به هیچ وجه به کودکان توصیه نمی شود که برای لاغری رژیم غذایی بگیرند.

وی ادامه داد: در این سنین اگر کودکان چاق بودند لازم است تحرک و فعالیت بدنیشان را زیاد کنند و عادات بد غذایی که منجر به چاقی می شود (مثل خوردن غذاهای چرب، شیرین و نوشابه های گازدار) را ترک کنند.

پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : عبدولله

برای تقویت سیستم ایمنی دال عدس بخورید

دال عدسفارس نیوز: یک کارشناس تغذیه می گوید: دال عدس رنگ نارنجی دارد و سرشار از بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A است و مصرف این غذا سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای قوه بینایی مفید است.

میترا زراتی اظهار داشت: حبوبات بهترین منبع پروتئین گیاهی است، مصرف حبوبات برای دیابتی‌ها مفید است و لوبیای سویا یکی از بهترین حبوبات برای دیابتی‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر افراد دیابتی ۵۰ تا ۶۰ گرم آجیل سویای بدون نمک را در طول روز مصرف کنند، در کنترل چربی و قند خون آنها مؤثر است؛ حبوبات سرشار از آهن هستند.

وی افزود: حبوبات سرشار از ویتامین‌های گروه B به خصوص ویتامین B1 و B6 است همچنین دارای قند نفاخ است و جزء خانواده الیگوساکاریدها محسوب می‌شود که خیساندن آن مانع از نفخ می‌شود.

زراتی بیان داشت: حبوبات دارای اسیدهای چرب اشباع است که از بروز چربی خون پیشگیری می‌کند و مصرف حبوبات برای افراد چاق یا مبتلا به چربی خون مفید است چرا که چربی خون را کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: هر نصف لیوان حبوبات پخته ۷۰ تا ۷۵ کیلو کالری انرژی دارد و بین انواع حبوبات آن دسته از حبوباتی که رنگین‌تر هستند، مفیدترند که از جمله آنها می‌توان به دال عدس اشاره کرد.

پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, :: 12:18 ::  نويسنده : عبدولله

دیابت را با ورزش کنترل کنید

ورزشایسنا: یک متخصص پزشکی ورزشی می گوید: ورزش و انجام فعالیتهای بدنی یکی از مهمترین فاکتورهای کنترل بیماری دیابت است.

دکتر بهزاد حیدرپور اظهار داشت: با ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در طول هفته می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد.

دکتر حیدرپور گفت: ورزش و انجام فعالیت جسمی باید منظم، پیوسته و با شدت متوسط انجام شده و ماهیت هوازی داشته باشد. توصیه می‌شود بیماران دیابتی منتظر ایجاد عوارض بیماری خود نمانند و با ورزش منظم بروز این عوارض را به تاخیر بیندازند.

دکتر حیدرپور در ادامه تصریح کرد: دیابت درمان پذیر نیست، اما باید این بیماری را با رعایت رژیم غذایی، نسخه ورزشی علمی و دارویی کنترل کرد.

وی در خاتمه اظهار داشت: باید به خاطر داشت بیمار دیابتی بیشتر از فرد سالم به کنترل شیوه زندگی سالم نیازمند است.

چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:, :: 1:37 ::  نويسنده : عبدولله

خواص جعفری

یک متخصص تغذیه می گوید: خاصیت ادرارآوری یکی از ویژگی های جعفری است و به همین دلیل هم مصرف جعفری می تواند سموم را از بدن خارج کند.

مرتضی صفوی اظهار داشت: گیاه جعفری دارای خواص بسیار زیادی بوده و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است.

وی گفت: جعفری ضد نفخ، ضد اسپاسم و ضد ناراحتی‌های گوارشی است.

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: جعفری به اسپاسم‌های زنان پس از تولد نوزاد کمک می‌کند همچنین برای رفع عفونت‌های ادراری و ناراحتی‌های معده مفید است.

صفوی خاطرنشان کرد: جعفری برای رفع کم‌خونی، نفخ معده و یبوست مفید است، با این وجود تخم جعفری سمی بوده و بهتر است در دوران بارداری زنان از مصرف جعفری زیاد پرهیز کنند

چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:, :: 1:36 ::  نويسنده : عبدولله

حضور در اماکن مذهبی، ضامن طول عمر انسان است

اماکن مذهبیسلامت نیوز: رفتن به مسجد، کلیسا و یا هر مکان و مراسم مذهبی باعث افزایش طول عمر می شود. مطالعه ای جدید نشان داده که حضور مرتب زنان در این اماکن و مراسم باعث کاهش خطر مرگ و میر آنها به میزان ۲۰% می شود.
این گونه مراسم ها و مکان ها باعث ایجاد شبکه اجتماعی قوی و منظم شده که نقش موثری در ایجاد سلامت فرد دارد.جالب است بدانید که چنین تاثیری را نمی توان به طور کامل ناشی از فاکتورهای موثری مثل افزایش حمایت اجتماعی، دوستان ، خانواده ، انتخاب روش زندگی خاص، عدم مصرف دخانیات و الکل دانست.
این تاثیری است که نمی توان کاملا فهمید و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.شاید فاکتورهای غیر قابل لمس و شناختی در این روند موثر باشد.در این تحقیق ۹۲۳۹۵ زن در سن یائسگی مورد مصاحبه و پرسش قرار گرفته و راجع به مسائلی از قبیل رفتار و خلق و خو و شرکت در مراسم و مکان های مذهبی از آنها پرسش شد. این تحقیق به مدت ۷ سال و اندی ادامه داشته و روند زندگی جامعه مورد مطالعه تحت نظر بوده است. نتیجه تحقیق ثابت کرده که زنانی که حداقل ۱ بار در هفته در مراسم و مکان های مذهبی شرکت می کنند ۲۰% بیشتر از سایرین شانس زندگی دارد.

چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:, :: 1:35 ::  نويسنده : عبدولله

نقش گوجه فرنگی در هضم بهتر غذا

گوجه فرنگیوب دا: کارشناس انیستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور می گوید: گوجه فرنگی حالت اسیدی خون را کاهش می دهد. مصرف گوجه فرنگی به هضم غذا هم کمک می‌کند و با قلیایی کردن خون در درمان بیماری نقرس و رماتیسم مؤثر است.

اعظم دوست محمدیان با اشاره به این که رنگ قرمز گوجه فرنگی به علت وجود رنگدانه ای گیاهی به نام لیکوپن است، ا‌فزود: گوجه فرنگی خام سرشار از ویتامین ث است اما رنگدانه های گیاهی آن کمتر از گوجه فرنگی های پخته هضم می شود.

وی توصیه کرد: گوجه فرنگی را هم به صورت خام و هم به صورت پخته در برنامه غذایی خود قرار داده تا هم ویتامین ث و هم از خواص بی شمار لیکوپن بهره مند شوید.

این کارشناس تغذیه خاطر نشان کرد: مطالعات نشان می دهد مصرف مداوم گوجه فرنگی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد، همچنین مطالعات نشان داده اند افرادی که در هفته ۷ واحد یا بیشتر گوجه فرنگی مصرف می کنند، ۶۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان های مری، معده، دهان و روده بزرگ قرار می گیرند.

چهار شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 16:38 ::  نويسنده : عبدولله

برای جلوگیری از سکته ی مغزی میوه و سبزی بخورید


تحقیقات جدید حاکی از آن است که رژیم های غذایی مملو از آنتی اکسیدان موجود در میوه، سبزیها و غلات سبوس دار چه بسا خطر ابتلای زنان به سکته های مغزی را –حتی اگر دچار بیماری قلبی باشند-کاهش می دهد.

پژوهشگران انستیتوی “کارولینسکا” در استکهلم سوئد در جریان تحقیقات خود از بیش از ۳۱ هزار زن سالم و بیش از ۵۷۰۰ زن مبتلا به بیماری قلب دریافتند که خطر ابتلا آنها به سکته های مغزی با دنبال کردن یک رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدانهای موجود در میوه و سبزیجات کاهش می یابد.

پژوهشگران وضعیت زنان سالم بین ۴۹ تا ۸۳ ساله را به مدت ۱۱ سال و نیم و زنان مبتلا به بیماری قلبی را به مدت ۱۰ سال زیرنظر گرفته و دریافتند: بیش از ۱۳۰۰ مورد سکته مغزی در زنان سالم و بیش از ۱۰۰ مورد سکته مغزی در زنان دچار بیماری قلبی مشاهده شد.

این پژوهشگران اطلاعات مربوط به رژیم غذایی همه زنان را مورد بررسی قرار دادند و در جریان بررسی اطلاعات مربوط به زنان سالم دریافتند؛ این زنان که بالاترین میانگین آنتی اکسیدان را با توجه به نوع رژیم غذایی خود داشتند، ۱۷درصد نسبت به زنانی که آنتی اکسیدان کمتری دارند، با خطر ابتلا به سکته مغزی روبه‌رو بودند.

فواید آنتی اکسیدان در زنان دچار بیماری قلبی نیز نمایان گشت به گونه ای که روشن شد خطر ابتلا به سکته مغزی نزد زنانی که بیشترین آنتی اکسیدان را مصرف می کنند، ۵۷ درصد کاهش می یابد.

سوزان روتیانین مسئول این تحقیقات گفت: خوردن مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به سکته های مغزی را از طریق مهار اکسیده شدن و مقابله با عفونت ها کاهش می دهد و این بدان معناست که مردم باید میوه و سبزی بیشتری بخورند.


دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 17:39 ::  نويسنده : عبدولله

چطور بهتر و آرام‌تر بخوابیم؟ PDF چاپ نامه الکترونیک
پزشکی
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۲۳

هیچ چیز به اندازه یک خواب آرام و عمیق نمی‌تواند انرژی از دست رفته ناشی را از کار روزانه را جبران کند.

sleeping-clockخواب یک نیاز اساسی و جهانی نوع بشر است که هرزگاهی باید ساماندهی شود. خواب پروسه بسیار پیچیده‌ای است که حتی کوچک‌ترین تغییر در بدن یا زندگی ما، می‌تواند روی برنامه خواب ما تاثیرات جدی بگذارد و به هم ریختگی در برنامه خواب می‌تواند تمام برنامه زندگی ما را دچار اختلال کند.

اگر شما هم جزء کسانی هستید که نمی‌توانید خوابی راحت و عمیق داشته باشید، این ده دستورالعمل را امتحان کنید تا خوابی خوب و آرامش بخش‌ را تجربه کنید.

- عصرها ورزش کنید

مطالعات نشان داده است که تمرینات ملایم ورزشی، چند ساعت قبل از خواب، سطح هورمون‌ها را تنظیم می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود شما راحت‌تر و طبیعی‌تر بخوابید.

زودتر شام بخورید و پس از آن یک پیاده‌روی طولانی انجام دهید. به تجربه خودتان پیدا می‌کنید که چه زمانی برای خوردن شام مناسب‌تر است.

- قبل از اینکه به رختخواب بروید چیزی نخورید

اگر با معده پر به رختخواب بروید، بدن فرصت اینکه تخلیه بشود و آمادگی خواب پیدا کند را ندارد و نیمه‌های شب با احساس گرسنگی بیدار می‌شوید. دو ساعت پیش از خواب نه چیزی بخورید و نه چیزی بنوشید به جز آب.

- رختخواب فقط جای خوابیدن است

اگر عادت دارید کارهایی مثل مطالعه یا تماشای تلویزیون را در رختخواب انجام دهید، ذهن شما ممکن است گیج شود که وقتی زمان خواب فرا رسید و شما در رختخواب قرار گرفتید چه باید بکند.

- بعد از ساعت 4 بعد از ظهر،‌چرت نزنید

خواب نیمروزی اگر زودهنگام انجام شود خوب است حتی در برخی موارد جزء ضروریات است، اما اگر این خواب نیمروزی به تعویق بیفتد و به حوالی ساعت 4 یا بعد از آن برسد، طبیعی است که در فاصله چند ساعت بدن نیاز به خواب مجدد احساس نمی‌کند. پس بهتر است صبح‌ها زود بیدار شوید و در طول روز چرت کوتاهی بزنید.

- تکنیک‌های تمدد اعصاب را تمرین کنید

حتی اگر از یوگا خوش‌تان نمی‌آید، اما یوگا کنید. کلاس بروید،‌از تمام چیزهای جنبی آن صرف نظر کنید و یاد بگیرید چطور ساواناها و مرحله ژست مرده را انجام دهید. و از این تجسم ذهنی استفاده کنید زیرا بهترین تکنیک تمدد اعصاب و کسب آرامش است. کاری جز دراز کشیدن و تصور کردن نیست.

- عصبانی به رختخواب نروید

وقتی عصبانی هستید، آرامش ندارید و اگر با همین حال و هوا بخوابید، گرفتار کابوس می‌شوید. اگر مشکل مربوط به داخل خانه و باهمسرتان اختلاف نظری دارید است به او بگویید" می‌دانم که ما همدیگر را دوست داریم. پس موضوع مشکل‌مان را فردا بررسی می‌کنیم" این نوع عملکرد گامی اساسی در جهت برقراری صلح و آشتی است، ضمن اینکه بدین ترتیب بار قلب و ذهن خود را هم قبل از رفتن به رختخواب سبک می‌کنید.

- یک گزارش روزانه تهیه کنید

فهرستی از تمام اتفاقات مهمی که در طول روز افتاده است تهیه کنید. فهرستی هم از اتفاقاتی که باب میل‌تان نبوده بنویسید. وقتی ذهن شما مطمئن شود که این اتفاقات جایی ثبت شده‌اند،‌خود را از درگیری با آنها خلاص می‌کند.

- با داشتن موضوعی ناقص در ذهن نخوابید

اگر بار گرفتن تصمیمی مهم بر ذهن شما سنگینی می‌کند، ده دقیقه قبل از خواب مروری در ذهن خود کنید و یک تصمیم فوری بر اساس اطلاعات موجود بگیرید. به این ترتیب بخش تصمیم گیرنده ذهن خود را هنگام خواب از درگیری نجات داده‌اید. و این در حالی است که می‌توانید فردا تصمیم خود را عوض کنید.

- هر روز در یک ساعت معین بیدار شوید

مطالعات نشان می‌دهد شاید بیشتر خوابیدن در روزهای آخر هفته بتواند کمبود خواب در طول هفته را جبران کند اما همین خواب اضافه می‌تواند به برنامه خوابی هفته آینده شما آسیب وارد کند. پس بهتر است برنامه خواب خود را تنظیم کنید و روزهای تعطیل هم مانند روزهای کاری هفته از خواب بیدار شوید.

- اگر خسته نیستید به رختخواب نروید

یک پیاده‌روی آرام انجام دهید. مقداری شیر گرم بنوشید، شبکه‌های مستند و تاریخی تلویزیون را تماشاکنید یا قدری مطالعه کنید. حتما خود شما فهرستی از کارهایی که کمک می‌کند تا بخوابید در اختیار دارید که می‌توانید با استفاده از آنها سریع‌تر بخوابید.

آدم‌ها با هم تفاوت‌های زیادی دارند، اما وقتی به خواب می‌رسیم، نیاز همه انسان‌ها یکسان می‌شود. یک اتاق تاریک و یک ذهن آزاد و رها از ملزومات اصلی برای خوابی آرام است. پس بیاموزید که چگونه کنترل محیط اطراف خود را به دست بگیرید تا بتوانید شرایط یک خواب آرام را برای خود مهیا کنید.

همشهری/زهره بانی

 

دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 17:38 ::  نويسنده : عبدولله

کاهش اعتماد به نفس از عوارض چاقی در کودکان است PDF چاپ نامه الکترونیک
پزشکی
چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۸

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، افت تحصیلی و افسردگی از عوارض چاقی در کودکان است.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: چاقی از جمله بیماری‌های مزمنی است که متعاقب عادات غذایی نادرست در سنین کودکی و نداشتن تحرک کافی ایجاد می‌شود.

چاقی کودکان موجب بروز بیماری‌های کبدی و تنفسی می‌شود

وی گفت: چاقی موجب بروز پرفشاری خون، بیماری‌های کبدی، تنفسی، قلبی و دیابت در افراد می‌شود همچنین چاقی دوران کودکی موجب بروز چاقی در بزرگسالی می‌شود و اغلب کودکان چاق امروز بزرگسالانی چاق در آینده خواهند بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: عوامل ارثی، کاهش فرصت‌های بازی و فعالیت‌های بدنی در خارج از منزل، مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب و تنقلات بی‌ارزش، عادت کردن به مصرف غذاهای آماده، مصرف غذا در خارج از منزل، فعالیت‌های ناکافی بدنی و استفاده بیش از حد از کامپیوتر موجب بروز چاقی در کودکان شده است.

صفوی بیان داشت: خطر چاقی در کودکانی که بیشتر از 5 ساعت در روز از بازی‌های رایانه‌ای استفاده و تلویزیون تماشا می‌کنند بیش از 5 برابر کودکانی است که کمتر از 2 ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند.

وی با بیان اینکه چاقی برای کودکان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، افزود: از جمله برخی عوارض اجتماعی چاقی کودکان می‌توان به اضطراب، افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس و افسردگی اشاره کرد.

دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 17:35 ::  نويسنده : عبدولله

اندر خواص چای سبز

مصرف چای سبز در تعداد انگشت شماری از خانواده ها رایج است اما این اطمینان وجود دارد که افراد با آگاهی از فواید این چای بیشتر به سمت مصرف این نوشیدنی باارزش جذب می شوند. اخیرا از فواید بسیار چای سبز صحبتهای زیادی می شود و حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می دانند. هم چای سیاه و هم چای سبز دارای رنگدانه هایی هستند که اثر کاهش ابتلا به سرطانهای مختلف در آنها دیده شده است. زمانی که چای با غلظتی مناسب دم بکشد، تنها محتوی نیمی از کافئین یک فنجان قهوه است. با این حال چای بدون کافئین هم وجود دارد.مردم چین از دیرباز چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی دارویی مصرف کرده و می کنند و به دلیل اهمیت ویژه این گیاه، اصول خاصی نیز برای تهیه آن دارند. به تازگی علاوه بر مردم چین، چای سبز در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران فراوانی یافته است. دلیل اصلی این استقبال، آشنایی مردم دیگر کشورها با خواص درمانی این نوع نوشیدنی است. هرچند در مواردی توصیه و پیشنهاد مردم به یکدیگر عامل اصلی مصرف برخی مواد غذایی یا نوشیدنیها است اما در مورد چای سبز علاوه بر توصیه دهان به دهان، پژوهشگران نیز خواص دارویی آن را تایید کرده اند. نوشیدن روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز مانع از ابتلا به بسیاری از بیماریها می شود. پژوهشگران ۲۵ مورد را به عنوان دلایل اصلی مصرف چای سبز می دانند.

گیاه چای در آب و هوای گرم رشد می کند. برای تولید چای معمولا برگهای کوچکتر و جوانتر انتخاب می شوند. در مجموع سه نوع چای وجود دارد: چای سیاه، چای سبز و چای اولانگ (نوعی چای چینی). مزیت چای سبز بر چایهای دیگر این است که کمتر تحت تاثیر فرآیند قرار گرفته و ترکیبات موجود در آن پایدار باقی مانده است. چای سبز به عنوان یک ترکیب ضدسرطان و آنتی اکسیدان شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن مرتب چای سبز می تواند در پیشگیری و درمان بیماریهای لاعلاجی مثل سرطان بسیار موثر باشد.

بسیاری از خواص چای سبز مربوط به ماده ای به نام کاتچین است که فعالیت آنتی اکسیدانی آن بسیار بالا بوده و نسبت به آنتی اکسیدانهای معروفی چون ویتامینهای C و E بسیار قویتر عمل می کند. نوشیدن چای سبز می تواند احتمال ابتلا به بیماریهای مختلف را کاهش دهد؛ از بیماریهای ساده باکتریایی گرفته تا بیماریهای مزمنی چون بیماریهای قلبی، سکته، سرطان، مشکلات دهانی دندانی، و استئوپرز. گیاه چای گل بزرگی است که دارای برگهای همیشه سبز است و همانطور که اشاره شد، چای سبز بومی کشور چین است و در آن کشور بیش از پنج هزار سال مورد مصرف بوده است. امروزه چای در تمامی نقاط آسیا و بخشهایی از خاورمیانه و آفریقا نیز کشت می شود. چای سیاه تخمیر داده می شود و به اندازه چای سبز سالم نیست. چای سبز تخمیر داده نمی شود و چای اولانگ نیمه تخمیر شده است.

مروری بر خواص چای سبز:

پیشگیری و درمان سرطان:

چای سبز حاوی ترکیباتی بنام کاتچین، فیتوکمیکال و پولیفنول است که این ترکیبها نوعی آنتی اکسیدان (Antioxidant) محسوب می شوند. آنتی اکسیدان قابلیت مبارزه با سلولهای سرطانی را داراست. این ترکیب می تواند از رشد سلولها و تومورهای سرطانی جلوگیری کند. میزان شیوع سرطانهایی چون پستان،‌ کولون، ‌پوست، پانکراس و معده در بین افرادی که چای سبز می نوشند بسیار کمتر است. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که افرادی که روزانه چای سبز می نوشند خطر ابتلا به سرطان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند.

همچنین اشخاص مبتلا به سرطانهایی نظیر سرطان خون، ریه، معده، سینه و روده که چای سبز می نوشند در درمان بیماری خود کمک عمده ای می کنند. محققیق نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند چراکه میزان آنتی اکسیدانهای موجود در آن ۱۰۰ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و ۲۵ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. توجه کنیم که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند. به این ترتیب با نوشیدن چای سبز و دریافت آنتی اکسیدان، بدن در مقابل ابتلا به سرطان مصون می شود. تحقیقات نشان می دهد که در کشورهایی که مردم هر روز چای سبز مصرف می کنند موارد سرطان کمتر بوده است، هرچند بین این دو هیچ رابطه علت و معلولی تایید نشده است. اما چای سیاه فاقد چنین خاصیتی است. حتی اگر به مقدار زیاد چای سیاه مصرف کنید، احتمال ابتلا به سرطان روده، کیسه صفرا و مخاط رحم را افزایش می دهید. به افراد سرطانی نوشیدن دو یا سه فنجان چای سبز در روز پشنهاد می شود. در ژاپن با وجود بالاترین آمار در استعمال سیگار، کمترین مقدار سرطان ریه در آنها مشاهده شده است. مطالعات حاکی از آن است که مصرف بیشتر چای سبز با کاهش بروز سرطان سینه ارتباط دارد.

جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی:

یکی از عوامل اصلی امراض و حمله های قلبی، وجود کلسترول بالا در خون انسان است. چای سبز علاوه بر ویتامینهای A و C خود، باعث کاهش کلسترول در خون نیز می شود که این موضوع خطر حمله قلبی و امراضی از این دست را پایین می آورد. همچنین مصرف چای سبز می تواند از بروز بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری کند. مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز یا بیشتر می تواند تا ۶۱ درصد از بروز بیماریهای قلبی بکاهد. وجود رادیکالهای آزاد در سرخرگ می تواند منجر به بروز بیماریهای قلبی عروقی شود. در حالی‌که کاتچین موجود در چای سبز قادر است از پوشش درونی سرخرگ در برابر رادیکالهای آزاد محافظت کرده و به این وسیله از بروز بیماریهای قلبی جلوگیری کند. در ژاپن با وجود اینکه استعمال سیگار بسیار رایج و معمول است اما کمترین آمار بیماریهای قلبی در آنها گزارش شده است. عده ای دلیل این کاهش را مصرف زیاد چای سبز می دانند. همچنین از آنجاییکه چای سبز موجب کاهش کلسترول بد خون (LDL)، تری‌گلیسیرید و فیبرینوژن (پروتیینی در خون که در شکلگیری لخته خون نقش دارد) می شود، به این وسیله قادر است از بروز آرترواسکلروز (سخت شدن سرخرگها) پیشگیری کند. با مصرف چای سبز کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به این ترتیب می توان با نوشیدن چای سبز میزان کلسترول خون که یکی از شاخصهای مهم ابتلا به بیماریهای قلبی است را کاهش داد. پژوهشگران معتقدند حتی پس از سکته قلبی نیز نوشیدن چای سبز باعث ترمیم سلولهای آسیب دیده رگها و قلب می شود و روند ترمیم سلولها را تسریع می کند. نوشیدن روزانه حداقل سه فنجان چای سبز به بیماران قلبی توصیه می شود.

نکته دیگر این است که معمولا بعد از حمله قلبی پروتیینهایی در بدن تولید می شود که مرگ سلولی را به همراه دارد، درحالی که کاتچین موجود در چای سبز فعالیت این پروتیین را متوقف کرده و به این وسیله سکته های مغزی و قلبی را به حداقل رسانده و سرعت بهبود را افزایش می دهد. یکی از عناصر فعال در چای سبز به اندازه آسپرین از تجمع پلاکتهای خونی جلوگیری می کند که این امر گردش خون را بهبود می بخشد.

کاهش تری گلیسیرید:

کاتچین موجود در چای سبز ‌فعالیت آنزیم لیپاز (آنزیم مسوول هضم چربیها) پانکراس (لوزالمعده) را مهار می کند. در نتیجه، شکسته شدن چربی و تبدیل آن به اجزای قابل جذب با سرعت بسیار کمی صورت می گیرد. با توجه به اینکه افزایش تری‌گلیسیرید خون بعد از مصرف هر وعده غذایی یک ریسک فاکتور در بروز بیماریهای قلبی است، مصرف یک فنجان چای سبز در بین وعده های غذایی روشی مناسب در کاهش تری گلیسیرید خون است.

کاهنده فشارخون:

مصرف نیم تا ۵/۲ فنجان چای سبز در روز احتمال بروز پرفشاری خون را تا ۶۴ درصد کاهش می دهد. در حالیکه مصرف بیش از ۵/۲ فنجان در روز از بروز این بیماری تا ۵۶ درصد می کاهد. بنابراین روزانه مصرف سه الی چهار فنجان چای سبز توصیه می شود.

جلوگیری از دیابت:

معمولا با افزایش سن، قندخون هم کم کم بالا می رود، خصوصا اگر به رژیم غذایی خود توجه کافی نداشته باشیم. وزن به مرور زمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع دو هم افزایش می یابد. مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز می تواند از بروز دیابت جلوگیری کند. چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت همچون آب مروارید و بیماریهای کلیوی به طرز معجزه آسایی جلوگیری کند. اما چای سبز چطور قادر به کاهش قندخون است؟ به نظر می رسد ‌اصلی ترین مکانیسم، ‌مهار کردن فعالیت آنزیم آمیلاز بزاق و روده (آنزیم مسوول هضم نشاسته) است. با مهار شدن فعالیت این آنزیم، نشاسته با سرعت بسیار آهسته ای می شکند و در نتیجه قندخون با سرعت کمی بالا می رود. مصرف چای به همراه یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات منجر به کاهش سرعت رها شدن گلوکز و کاهش جذب آن می شود و به این وسیله از ترشح انسولین جلوگیری می کند.

ضد انعقاد:
چای سبز خون را رقیق و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. با مصرف گوشت و روغنهای غیراشباع گیاهی مثل روغن ذرت و سویا ترکیباتی در بدن ایجاد می شود که منجر به ایجاد پلاکهای خونی می شود، در حالی که با مصرف چای سبز می توان از ایجاد لخته های خونی جلوگیری کرد.

چای سبز و جوانی:
چای سبز را به عنوان داروی ضدپیری (Anti – Aging) می شناسند. دلیل اصلی آن وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان در چای سبز به ویژه آنتی اکسیدانهای موثر در حفظ شادابی و جوانی است. آنتی اکسیدانها یکی از شاخصترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلولهای بدن اند که باعث به تعویق انداختن شروع روند پیری سلولها هستند.

کاهش وزن و چای سبز:

با نوشیدن چای سبز متابولیسم (سوخت و ساز) چربیهای بدن تسریع می شود و به این ترتیب چربی اضافی در بدن ذخیره نمی شود. پژوهشها نشان می دهد نوشیدن روزانه سه فنجان چای سبز می تواند تا ۷۰ کالری انرژی ناشی از سوخت چربیها ایجاد کند. همچنین چای سبز قادر است جذب روده ای گلوکز و چربی را کاهش دهد و به این وسیله منجر به کاهش وزن در فرد می شود. ثابت شده که افرادی که چای سبز مصرف می کنند دارای وزن پایین تری نسبت به افرادی هستند که چای سبز مصرف نمی کنند. چای سبز مانع از ذخیره گلوکز در سلولهای چربی می شود. به این ترتیب می توان از نوشیدن چای سبز، کنترل میزان مصرف کربوهیدراتها (قندها) و ورزش مداوم به عنوان مثلثی برای حفظ سلامتی و تناسب اندامها نام برد. چاى سبز و عصاره آن باعث افزایش سوخت کالرى و چربیهاى ذخیره شده بدن و در نتیجه باعث کاهش وزن مى شود. تحقیقات پیشین بر روى حیوانات نشان داده که عصاره چاى سبز باعث افزایش فرآیند «ترموجنسیز» مى شود.

این فرآیند مربوط به تولید گرماى بدن است که در اثر هضم، جذب و متابولیسم غذاها در بدن ایجاد مى شود. این تحقیقات مشابه این فرآیند را بر روى انسان نیز اثبات کرده است. کافئین چاى سبز همچنین باعث افزایش ۲۸ تا ۷۰ درصدى ترموجنسیز در بدن مى شود. وقتى که «افیدرین» برگ به چاى سبز همراه با کافئین افزوده مى شود، این خاصیت دو برابر مى شود. در چاى سبز ماده اى به نام EGCG نیز وجود دارد که ترکیب این ماده و کافئین و افیدرین اثر بیشترى بر روى این فرآیند دارد. اما نکته اى که وجود دارد این است که مصرف چاى سبز و استفاده از کپسولهاى آن به تنهایی و به سرعت باعث کاهش وزن نمى شود و باید علاوه بر مصرف آن، از رژیم غذایى مناسب و ورزش متناوب و مداوم نیز استفاده کرد تا به نتیجه مطلوب رسید. چای سبز به عنوان فاکتوری که واقعا باعث افزایش سرعت متابولیسم می شود به اثبات رسیده و شما می توانید ۷۰ الی ۸۰ کالری اضافی دریافتی خود را نیز با نوشیدن فقط پنج فنجان چای سبز در روز بسوزانید. پس از یک سال شما قادر خواهید بود که چهار کیلوگرم از وزن خود را فقط با نوشیدن چای سبز از دست بدهید، یعنی اثری مشابه با حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی روزانه.

پوست و چای سبز:
آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز سلولهای پوست را در مقابل آسیبها به ویژه رادیکالهای آزاد که یکی از عوامل ایجاد سرطان و افتادگی و آسیب به پوست اند، محافظت می کند. به این ترتیب چای سبز مانع از بروز سرطان، افتادگی و چروک خوردن پوست به ویژه پوست صورت می شود.

چای سبز و ورم مفاصل:

پژوهشگران چای سبز را به عنوان دارویی برای کاهش خطر ابتلا به ورم مفاصل ناشی از روماتیسم معرفی می کنند. این تاثیر با توقف فعالیت آنزیمهای تخریب کننده و تحلیل برنده غضروف مفاصل ایجاد می شود.

چای سبز و استحکام دندانها و استخوانها:
این نوع چای حاوی ماده ای بنام فلورین (flourine) نیز هست. فلورین سبب می شود تا ساختار داخلی دندانها محکم شود و از تضعیف مینا و پوسیدگی دندان جلوگیری بعمل آید. درصد بالای فلوراید چای سبز عمده ترین دلیل تاثیر مثبت آن بر دندان و استخوانها است. به این ترتیب، درصد بالای فلوراید در چای سبز می تواند استخوانها و دندانها را در مقابل آسیب، به ویژه پوسیدگی و پوکی محافظت کند.

آرامبخش و ضد استرس:
این نوشیدنی گیاهی نوعی آرام بخش نیز محسوب می آید. با نوشیدن این چای سیستم عصبی بدن شما مقاومتر شده، آرامش اعصاب و دوری از فشارهای عصبی را برای شما به ارمغان می آورد. از آنجایی که بسیاری از بیماریها ارتباط مستقیم با استرس و سیستم عصبی دارند، نوشیدن این چای را می توان به نوعی داروی تمام عیار بیماریها نام برد.

عملکرد مغز و چای سبز:
چای سبز فعالیت سلولهای مغز به ویژه بخشهای مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می کند. از طرفی چای سبز باعث کاهش میزان استیل کولین در سلولهای مغز شده و با این عمل مانع از تخریب سلولهای مغز و بروز بیماری آلزایمر می شود. از طرفی آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز مانع از تخریب سلولهای مغز که عامل اصلی بروز بیماری پارکینسون است، می شود. به عبارتی، آنتی اکسیدانهای چای سبز با به تعویق انداختن قرار گیری سلولهای مغز در فاز پیری و فرسودگی، مانع از ابتلا به پارکینسون می شوند.

آسم و چای سبز:
تئوفیلین موجود در چای سبز در حکم داروی گشادکننده برونش (برونکودیلاتور) است که باعث آرامش و رفع التهاب و حساسیت دستگاه تنفس (بافتهای آسیب دیده) می شود. از این رو نوشیدن چای سبز برای افراد مبتلا به آسم یا افرادی که به دلیل مشاغل ویژه ای که دارند (مثل کارگران کارخانه های سیمان) یا در مناطق خاصی زندگی می کنند (ساکنان مناطق سردسیر)، توصیه می شود.

دیگر فواید:
-چای سبز همچنین قادر است کبد را سم زدایی کرده و از تجمع چربی در کبد جلوگیری کند. چای سبز نقص و کمبود استروژن را در دوران یائسگی جبران کرده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. در نهایت اینکه چای سبز منجر به ایجاد آرامش روح و روان شما می شود و در نتیجه، مصرف عصرانه آن برای رفع خستگی توصیه می شود.

-  از فواید دیگر چای سبز می توان به این موارد اشاره کرد: بالا بردن قدرت فکری و تمرکز، پیشگیری از امراضی مثل آلزایمر، درمان التهاب و آماس مفاصل، درمان و پیشگیری از بیماری MS (multiple sclerosis) . جالب است بدانید کاتچین موجود در چای سبز باعث از بین بردن باکتریهای مولد مسمومیت غذایی یا سم تولیدشده توسط این باکتریها شده و بدین ترتیب در مسمومیتهای غذایی هم به عنوان دارویی مفید استفاده می شود.

-  ویتامین C موجود در چای سبز با تقویت سیستم ایمنی بدن، بدن را در مقابل بیماریهای مختلف به ویژه بیماریهای فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا در زمستان، اسهال و استفراغ در تابستان و حساسیتهای فصل پاییز مقاوم می کند. در چین باستان برای افرادی که دائما بیمار بودند چای سبز تجویز می کردند.

- نوشیدن چای سبز نه تنها گوش را در برابر عفونت و تورم محافظت می کند بلکه در صورت بروز این مشکل، نمدار کردن پارچه تمیزی با چای سبز و سپس تمیز کردن گوش با آن می تواند تا حدی از تورم و عفونت بکاهد.

-تبخال مشکلی است که عامل ویروسی دارد اما با چای سبز می توان بهبود آن را تسریع کرد؛ به این ترتیب که اگر محل مورد نظر را با چای سبز مرطوب کرده و صبر کنیم تا خشک شود و این عمل را سه بار در روز تکرار کنیم، روند بهبودی و رفع محل زخم تسریع می شود.

-چای سبز بسیاری از عوامل بیماری زا را که بر سلامت دهان و دندان تاثیر منفی دارد از بین می برد. به این ترتیب می توان نوشیدن چای سبز را مکملی برای سلامت دهان و دندان دانست. علاوه بر این، چای سبز با از بین بردن باکتریهای نامناسب محوطه دهان، بوی بد دهان و تنفس بد بو را نیز مرتفع می کند. در چین باستان از چای سبز به عنوان داروی خوشبوکننده دهان پیش از حضور در مراسم رسمی و میهمانیها استفاده می کردند.

- ترکیبی موسوم به “ال تیانین” موجود در چای سبز که نوعی اسید آمینه است خاصیت آرام بخشی داشته و می تواند حالت تنش، افسردگی و استرس و هیجان را از بین ببرد.

- پژوهشگران ژاپنی با بررسی ترکیبات موجود در چای سبز دریافتند ترکیب اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) با عملکردی عایق مانند مانع از اتصال ویروس HIV روی سلولهای سیستم ایمنی بدن و ایجاد ضعف در سیستم ایمنی بدن می شوند. به عبارت دیگر نوشیدن چای سبز را می توان به عنوان عامل مکملی برای جلوگیری از ابتلا به ایدز (AIDS) با عایق کردن سلولهای سیستم ایمنی بدن دانست.

- چای سبز از تاثیرات مخرب اشعه ماورا بنفش روی DNA جلوگیری می کند.

نحوه استفاده:
برای هر نفر یک قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، یک لیوان آب داغ با دمای ۸۰ تا ۸۵ درجه به آن اضافه کرده و درب قوری را به مدت هفت تا هشت دقیقه بگذارید سپس آن را بنوشید. یادآوری این نکته ضروری است که چای سبز مانند چای سیاه لزومی به دم کردن ندارد. چای سیاه و چای سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می آیند. تفاوت در این است که برای تهیه چای سبز برگها را بخار داده، گرد (پودر) می کنند و سپس آنرا خشک می کنند ولی برای تهیه چای سیاه ابتدا برگها خشک و سپس تخمیر می شوند و در برخی اوقات مواد و رنگهای شیمیایی به آن اضافه شده و در انتها برشته می شود، یعنی فرآیند بیشتری روی چای صورت می گیرد.

میزان مصرف روزانه:

چای سبز به عنوان جایگزینی مناسب برای چای سیاه و قهوه توصیه می شود. نوشیدن روزانه سه لیوان چای سبز (حاوی سه گرم مواد حل شدنی) یا روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم عصاره استاندارد چای سبز (عصاره ها باید حاوی ۸۰ درصد پلی فنلها و ۵۵ درصد اپی گالوکزچین) مفید است. انواع فرآورده های کپسولی و مایع چای سبز نیز قابل دسترسی اند.

روش نگهداری:
برای تازه و معطر ماندن چای سبز بهتر است آن را در ظرفی تیره و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

ترکیب شیمیایی برگ چای:
مواد متشکله برگ چای عبارتند از مواد سلولزی، مواد صمغی، دکسترین، پکتین، مواد چربی، مواد مومی، نشاسته، قند، اسید گالیک، اسید اگزالیک، کورستین، مواد پروتیینی، الیاف (فیبر)، مواد معدنی، تانن، کافئین یا تئین، ترکیبات معطر و دیاستاز. بررسیهای آماری نشان می دهد در حدود ۸۰ درصد مردم ژاپن چای سبز می نوشند به طوری که بیش از نیمی از آنها روزانه سه فنجان یا بیشتر از آن مصرف می کنند. نتایج یک بررسی جدید در ژاپن نشان می دهد که اگر به طور مرتب چای سبز بنوشید، احتمال مرگ ناشی از بیماریهای قلبی- عروقی ۲۵ درصد کاهش‌ پیدا می کند. پژوهشگران همچنین از این مطالعات دریافتند فواید چای سبز ظاهرا برای زنان بیشتر است. زنانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشیدند در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر مصرف می کردند ۳۱ درصد کمتر با خطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند. در نهایت اینکه به دلیل خواص فراوان چای سبز اکنون آن را در بسیاری از کشورهای جهان نه به عنوان یک نوشیدنی که به عنوان یک داروی گیاهی می شناسند و نوشیدن روزانه آن را توصیه می کنند.

زیبــا شــو دات کام

زیبــا شـــو دات کام

دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 17:34 ::  نويسنده : عبدولله

1۰راه تضمینی برای عمیق تر کردن رابطه عاشقانه

loves zibasho com love zibasho comlover zibasho com
داشتن یک رابطه شاد و خوب کار سختی نیست!

خبر بهتر برای زوج های خوشبخت این است که اگر در یک رابطه موفق باشید، چه ازدواج کرده باشید چه نکرده باشید،
داشتن یک رابطه شاد و خوب کار سختی نیست! خبر بهتر برای زوج های خوشبخت این است که اگر در یک رابطه موفق باشید، چه ازدواج کرده باشید چه نکرده باشید، می توانید با ایجاد چند رفتار جدید و تغییرات کوچک در رابطه تان آن را برای همیشه همانطور حفظ کنید یا حتی آنرا بهتر هم بکنید. بااینکه خیلی متخصصین می گویند باید روی درست کردن اشکالات رابطه متمرکز شوید، تحقیق من ثابت کرد که اضافه کردن رفتارهای مثبت به رابطه تاثیر بسیار بیشتر بر خوشنودی زوج ها دارد. در زیر به ۱۰ راه برای عمیق تر کردن رابطه تان برای خوشنودی و رضایت بیشتر اشاره می کنیم.

 

۱- خاص بودن طرف مقابلتان را قبول کنید.
همه ما در لحظه هایی آرزو می کردیم طرف مقابلمان لاغرتر، پولدارتر، رمانتیک تر یا خیلی چیزهای دیگر بود. نگاهی به انتظاراتتان بیندازید و ببینید تا چه حد واقعبینانه هستند. انتظارات غیرواقعبینانه فقط منجر به خسته شدن شما از رابطه می شوند که یکی از مهمترین دلایل از بین رفتن رابطه هاست.

۲- هر از گاهی مهربان شوید.

اعمال و رفتارهای خیلی کوچک که نشان دهد، “من به تو فکر می کنم” برای حفظ رابطه لازم است. مثلاً همین که مرد ماشین همسرش را ببرد و بنزین به آن بزند، همین که زن یک فنجان چای خوب برای شوهرش درست کند و کنار تختش ببرد، گرفتن دست ها، ایمیل های عاشقانه در وسط روز همه و همه راه هایی بسیار ساده برای ابراز محبت هستند. تحقیقات نشان می دهد که جمع شدن رفتارهای کوچک مکرر تاثیر بزرگتری بر خوشبختی روابط زوج ها دارد تا رفتارهای بزرگ هر از گاهی.


۳- ۱۰ دقیقه در روز را به برقراری ارتباط اختصاص دهید.

بیشتر زوج ها فکر می کنند که همیشه با هم در تماس هستند اما واقعاً چه مقدار زمان را به عمیق تر کردن درکتان از طرف مقابل اختصاص می دهید؟ زوج های خوشبخت در تحقیق من بیشتر اوقات با هم حرف می زنند اما نه درمورد رابطه شان، درمورد مسائل خودشان و فکر می کردند که در چهار زمینه شناخت خوبی از طرف مقابلشان داشتند: دوستان، محرک های استرس زا، آرزوها و رویاها، و ارزش ها. ۱۰ دقیقه در روز را اختصاص دهید که با همسرتان درمورد چیزی جز کار، خانواده، مسائل خانه یا رابطه تان حرف بزنید. این تغییر کوچک روح و زندگی تازه ای به رابطه تان می دهد.


۴- هر هفته عاشق شوید

.
قرارملاقات های ناگهانی فوق العاده هستند اما واقعیت این است که ما آنقدر مشغول کار و زندگی هستیم که معمولاً وقتی کمی برای عشقمان می گذاریم. با یک قرارملاقات در هفته برای خوردن شام بیرون، رفتن به سینما، گالری های هنری، یا هر چیز دیگری عشق و رابطه تان را همیشه سالم نگه دارید.
یک نکته برای آقایون: تحقیقات نشان می دهد که خانم ها وقتی خارج از خانه و دور از بچه ها و مسائل خانه داری باشند، مهربان تر و پرحرارت تر می شوند و علاقه شان هم خیلی قوی تر می شود. با اجاره یک شب در یک هتل و سپردن بچه های به یکی از افراد فامیل ببینید که چه اتفاقی می افتد.

۵- با هم و در کنار هم تغییر کنید و رشد کنید.
رابطه عشقی شما یک موجود زنده است که برای رشد و پیشرفت نیاز به غذا دارد. بهترین راه برای غذا دادن به آن ایجاد تغییر در آن است. ایجاد تغییر در رابطه نشان داده است که یکی از مهمترین عناصر در خوشبختی زوج ها می باشد. این تغییرات می توانند کوچک باشند اما باید آنقدر بزرگ باشند که طرفتان متوجه آن شود.
جایتان را با هم عوض کنید: اگر همیشه مرد برای شام در یک رستوران جا رزرو می کند، اجازه بدهید یکبار خانم اینکار را بکند. یا برنامه هایتان را قطع کنید: وسط کار یک کار جالب با هم انجام بدهید، مثلاً به یک گالری یا موزه که نزدیکتان است بروید. یا یک چیز جدید را امتحان کنید: با هم به کلاس های مختلف بروید.


۶- دوستان و خانواده هم را بهتر بشناسید.



تحقیق من نشان داد که بخصوص مردها وقتی همسرشان رابطه خوبی با خانواده او دارد شادتر هستند. همچنین زوج هایی که دوستان هم را می پذیرند و برای شناختن آنها تلاش می کنند خوشبخت تر هستند تا زوج هایی که دوستان و زندگی خانوادگی جداگانه دارند.

۷- مراقبت و حمایت کنید.
یکی از سه چیزی که زوج ها برای موفقیت در رابطه شان به آن نیاز دارند حمایت است (آن دوتای دیگر اطمینان آفرینی و صمیمیت می باشد). زوج های خوشبخت در تحقیق من متفقاً گفتند که داشتن همسری که پشتیبان آنها باشد یکی از مهمترین جنبه های رابطه شان است. خیلی وقت ها مردها دوست دارند حمایت مادی کنند و زن های بیشتر به سمت حمایت عاطفی گرایش دارند. ببینید همسرتان به چه کمک و پشتیبانی نیاز دارد و بعد آنرا به او عرضه کنید.

۸- بخندید.
خنده یک تمرین معنوی است. در ازدواج خنده بعنوان یک داروی خوشبختی عمل می کند. برای جلوگیری از یکنواخت شدن رابطه باید بتوانید بین جنبه های منطقی رابطه تان با جنبه های تفریحی آن تعادل ایجاد کنید. بله برای منظم بودن زندگی و امنیت رابطه تان باید کارهای خاصی انجام دهید اما هیچوقت شوخی و تفریح را فراموش نکنید. بد نیست گاهی برای همسرتان بچگانه رفتار کنید، یا در کنار هم یک فیلم خنده دار نگاه کنید.

۹- اجازه بدهید آنرا به قدرت بالاتر بسپاریم.
وقتی با هم اختلاف دارید گاهی اوقات بهتر است که آنرا رها کنید و اجاز بدهید روزگار خودش آنرا حل کند. به جای عصبانی شدن سعی کنید از چیزهای کوچک گذشت کنید. مشاجره و اختلاف در هر رابطه ای پیش می آید. یادتان باشد که اختلاف دلیل عدم موفقیت روابط نیست اما طریقه برخورد شما با آن است که استرس را وارد رابطه تان می کند. باید ببینید چه مسائلی اهمیت بیشتری دارند و به آنها بپردازید و مسائل کوچکتر را فراموش کنید.


۱۰- راهی سالم برای ارتباط پیدا کنید.

همه زوج های خوشبخت در تحقیق من می گفتند داشتن مهارت های ارتباطی قوی یکی از عوامل موثر در ماندن آنها کنار همدیگر بوده است. این یعنی نه تنها از همسرتان بپرسید که به چه چیز نیاز دارد بلکه نیازهای خودتان را هم با او در میان بگذارید. این یعنی مرتب ببینید که چه عوامل استرس زایی وارد زندگی همسرتان شده است تا به برطرف کردن آنها کمک کنید. این یعنی با جنگ و دعوا با هم بحث نکنید، طوری بحث کنید که احترام بینتان خدشه دار نشود و اثاثیه خانه تان هم سالم بماند!

برگرفته از سایت مردمان

زیبا شو دات کام

دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 17:32 ::  نويسنده : عبدولله

۱۰ راه تضمینی برای عمیق تر کردن رابطه عاشقانه

loves zibasho com love zibasho comlover zibasho com
داشتن یک رابطه شاد و خوب کار سختی نیست!

خبر بهتر برای زوج های خوشبخت این است که اگر در یک رابطه موفق باشید، چه ازدواج کرده باشید چه نکرده باشید،
داشتن یک رابطه شاد و خوب کار سختی نیست! خبر بهتر برای زوج های خوشبخت این است که اگر در یک رابطه موفق باشید، چه ازدواج کرده باشید چه نکرده باشید، می توانید با ایجاد چند رفتار جدید و تغییرات کوچک در رابطه تان آن را برای همیشه همانطور حفظ کنید یا حتی آنرا بهتر هم بکنید. بااینکه خیلی متخصصین می گویند باید روی درست کردن اشکالات رابطه متمرکز شوید، تحقیق من ثابت کرد که اضافه کردن رفتارهای مثبت به رابطه تاثیر بسیار بیشتر بر خوشنودی زوج ها دارد. در زیر به ۱۰ راه برای عمیق تر کردن رابطه تان برای خوشنودی و رضایت بیشتر اشاره می کنیم.

 

۱- خاص بودن طرف مقابلتان را قبول کنید.
همه ما در لحظه هایی آرزو می کردیم طرف مقابلمان لاغرتر، پولدارتر، رمانتیک تر یا خیلی چیزهای دیگر بود. نگاهی به انتظاراتتان بیندازید و ببینید تا چه حد واقعبینانه هستند. انتظارات غیرواقعبینانه فقط منجر به خسته شدن شما از رابطه می شوند که یکی از مهمترین دلایل از بین رفتن رابطه هاست.

۲- هر از گاهی مهربان شوید.

اعمال و رفتارهای خیلی کوچک که نشان دهد، “من به تو فکر می کنم” برای حفظ رابطه لازم است. مثلاً همین که مرد ماشین همسرش را ببرد و بنزین به آن بزند، همین که زن یک فنجان چای خوب برای شوهرش درست کند و کنار تختش ببرد، گرفتن دست ها، ایمیل های عاشقانه در وسط روز همه و همه راه هایی بسیار ساده برای ابراز محبت هستند. تحقیقات نشان می دهد که جمع شدن رفتارهای کوچک مکرر تاثیر بزرگتری بر خوشبختی روابط زوج ها دارد تا رفتارهای بزرگ هر از گاهی.


۳- ۱۰ دقیقه در روز را به برقراری ارتباط اختصاص دهید.

بیشتر زوج ها فکر می کنند که همیشه با هم در تماس هستند اما واقعاً چه مقدار زمان را به عمیق تر کردن درکتان از طرف مقابل اختصاص می دهید؟ زوج های خوشبخت در تحقیق من بیشتر اوقات با هم حرف می زنند اما نه درمورد رابطه شان، درمورد مسائل خودشان و فکر می کردند که در چهار زمینه شناخت خوبی از طرف مقابلشان داشتند: دوستان، محرک های استرس زا، آرزوها و رویاها، و ارزش ها. ۱۰ دقیقه در روز را اختصاص دهید که با همسرتان درمورد چیزی جز کار، خانواده، مسائل خانه یا رابطه تان حرف بزنید. این تغییر کوچک روح و زندگی تازه ای به رابطه تان می دهد.


۴- هر هفته عاشق شوید

.
قرارملاقات های ناگهانی فوق العاده هستند اما واقعیت این است که ما آنقدر مشغول کار و زندگی هستیم که معمولاً وقتی کمی برای عشقمان می گذاریم. با یک قرارملاقات در هفته برای خوردن شام بیرون، رفتن به سینما، گالری های هنری، یا هر چیز دیگری عشق و رابطه تان را همیشه سالم نگه دارید.
یک نکته برای آقایون: تحقیقات نشان می دهد که خانم ها وقتی خارج از خانه و دور از بچه ها و مسائل خانه داری باشند، مهربان تر و پرحرارت تر می شوند و علاقه شان هم خیلی قوی تر می شود. با اجاره یک شب در یک هتل و سپردن بچه های به یکی از افراد فامیل ببینید که چه اتفاقی می افتد.

۵- با هم و در کنار هم تغییر کنید و رشد کنید.
رابطه عشقی شما یک موجود زنده است که برای رشد و پیشرفت نیاز به غذا دارد. بهترین راه برای غذا دادن به آن ایجاد تغییر در آن است. ایجاد تغییر در رابطه نشان داده است که یکی از مهمترین عناصر در خوشبختی زوج ها می باشد. این تغییرات می توانند کوچک باشند اما باید آنقدر بزرگ باشند که طرفتان متوجه آن شود.
جایتان را با هم عوض کنید: اگر همیشه مرد برای شام در یک رستوران جا رزرو می کند، اجازه بدهید یکبار خانم اینکار را بکند. یا برنامه هایتان را قطع کنید: وسط کار یک کار جالب با هم انجام بدهید، مثلاً به یک گالری یا موزه که نزدیکتان است بروید. یا یک چیز جدید را امتحان کنید: با هم به کلاس های مختلف بروید.


۶- دوستان و خانواده هم را بهتر بشناسید.



تحقیق من نشان داد که بخصوص مردها وقتی همسرشان رابطه خوبی با خانواده او دارد شادتر هستند. همچنین زوج هایی که دوستان هم را می پذیرند و برای شناختن آنها تلاش می کنند خوشبخت تر هستند تا زوج هایی که دوستان و زندگی خانوادگی جداگانه دارند.

۷- مراقبت و حمایت کنید.
یکی از سه چیزی که زوج ها برای موفقیت در رابطه شان به آن نیاز دارند حمایت است (آن دوتای دیگر اطمینان آفرینی و صمیمیت می باشد). زوج های خوشبخت در تحقیق من متفقاً گفتند که داشتن همسری که پشتیبان آنها باشد یکی از مهمترین جنبه های رابطه شان است. خیلی وقت ها مردها دوست دارند حمایت مادی کنند و زن های بیشتر به سمت حمایت عاطفی گرایش دارند. ببینید همسرتان به چه کمک و پشتیبانی نیاز دارد و بعد آنرا به او عرضه کنید.

۸- بخندید.
خنده یک تمرین معنوی است. در ازدواج خنده بعنوان یک داروی خوشبختی عمل می کند. برای جلوگیری از یکنواخت شدن رابطه باید بتوانید بین جنبه های منطقی رابطه تان با جنبه های تفریحی آن تعادل ایجاد کنید. بله برای منظم بودن زندگی و امنیت رابطه تان باید کارهای خاصی انجام دهید اما هیچوقت شوخی و تفریح را فراموش نکنید. بد نیست گاهی برای همسرتان بچگانه رفتار کنید، یا در کنار هم یک فیلم خنده دار نگاه کنید.

۹- اجازه بدهید آنرا به قدرت بالاتر بسپاریم.
وقتی با هم اختلاف دارید گاهی اوقات بهتر است که آنرا رها کنید و اجاز بدهید روزگار خودش آنرا حل کند. به جای عصبانی شدن سعی کنید از چیزهای کوچک گذشت کنید. مشاجره و اختلاف در هر رابطه ای پیش می آید. یادتان باشد که اختلاف دلیل عدم موفقیت روابط نیست اما طریقه برخورد شما با آن است که استرس را وارد رابطه تان می کند. باید ببینید چه مسائلی اهمیت بیشتری دارند و به آنها بپردازید و مسائل کوچکتر را فراموش کنید.


۱۰- راهی سالم برای ارتباط پیدا کنید.

همه زوج های خوشبخت در تحقیق من می گفتند داشتن مهارت های ارتباطی قوی یکی از عوامل موثر در ماندن آنها کنار همدیگر بوده است. این یعنی نه تنها از همسرتان بپرسید که به چه چیز نیاز دارد بلکه نیازهای خودتان را هم با او در میان بگذارید. این یعنی مرتب ببینید که چه عوامل استرس زایی وارد زندگی همسرتان شده است تا به برطرف کردن آنها کمک کنید. این یعنی با جنگ و دعوا با هم بحث نکنید، طوری بحث کنید که احترام بینتان خدشه دار نشود و اثاثیه خانه تان هم سالم بماند!

برگرفته از سایت مردمان

زیبا شو دات کام

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 17:30 ::  نويسنده : عبدولله

مقابله با عادت شکستن قولنج

در صورتی که عادت دارید از مفاصل خود صدا درآورید، سعی کنید با مشغول کردن خود به کارهای دیگر، این عادت را از خود دور کنید. اگر شش ماه این عمل را انجام ندهید، برای همیشه راحت خواهید شد.   با برنامه‌های منظم ورزشی و ورزش‌های کششی کم کم قدرت عضلات و انعطاف ‌پذیری مفاصل افزایش می‌یابد و تدریجا احساس شکستگی قولنج از بین می‌رود.   اگر پس از فعالیت‌های ورزشی احساس می‌کنید به شکستن قولنج نیاز دارید، نشان دهنده این است که ورزش را به طور صحیح انجام نمی‌دهید و پس از آن دچار گرفتگی عضلات شده و یا احساس قولنج می‌کنید.

۱- قبل از ورزش سنگین، با حرکات ورزشی سبک خود را گرم کنید

۲- پس از ورزش، با حرکات کششی و سبک خود را سرد کنید

۳- هنگام ورزش نگذارید بدن شما خشک شود و مرتب آب بنوشید – هنگام ورزش ممکن است اختلال الکترولیت در بدن ایجاد شود؛ بنابراین با نوشیدن مایعات مناسب محتوی مواد معدنی از این پدیده جلوگیری کنید

۴- متناسب با نوع ورزش، کالری مورد نیاز خود را تامین نمایید

۵- در صورتی که ورزش حرفه‌ ای انجام می‌دهید، در زمان‌های مناسب از ماساژورهای مطلع و به طور علمی استفاده کنید. فیزیوتراپی نیز می‌تواند کمک‌ کننده باشد. باید توجه داشت که صدای مفصل همیشه ناشی از شکستن قولنج نیست و بعضی از مفاصل ما حین انجام بعضی حرکات یا هنگام راه رفتن صدا می‌دهند. اگر صدا با درد همراه نباشد، معمولا چیز مهمی نیست و در دوره ای از زندگی وجود دارد و خود به خود از بین می‌رود؛ ولی اگر ماندگار بود و باعث ناراحتی شد و یا درد داشت، باید به پزشک ارتوپد مراجعه کرد؛ زیرا ممکن است علت آن عوامل مختلفی مانند ساییده شدن نسوج نرم اطراف مفصل روی برجستگی‌های استخوانی، ضایعات منیسک، ضایعات غضروفی و یا رباط‌ها‌ی اطراف مفصل باشد.

نکته دیگر اینکه، مفهوم قولنج در علم پزشکی قدیم با امروز فرق می‌کند. در قدیم هر عضوی از اعضای بدن قولنج مخصوص خود را داشت؛ مثل قولنج کبد که باعث دردهای شدید سمت راست شکم می‌شود، قولنج کلیه که به صورت دردهای شدید و متناوب ناحیه کلیه با انتشار به ناحیه زیر شکم خود را نشان می‌دهد و قولنج روده که باعث دردهای متناوب و ناراحت‌‌ کننده شکم می‌‌گردد؛ اما امروزه مشخص شده که تمامی این موارد به دلیل اسپاسم‌های متناوب عضلات صاف در عضو مربوطه است.

ممکن است شما هم جزء کسانی باشید که با کشش انگشتان دست خود باعث ایجاد صدایی در آن می‌شوید. آیا از خود پرسیده‌اید علت این صدا چیست؟ داخل مفصل، مایعی وجود دارد که به حرکت آسان‌ تر استخوان‌های مجاور یکدیگر کمک می کند. در این مایع، غیر از مواد مختلف، گازهای گوناگونی نیز وجود دارند. افزایش حجم مفصل که با کشش انگشت ایجاد می‌شود، فشار داخل مفصل را کاهش داده و یک حالت مکش و خلاً در آن ایجاد می‌کند. کاهش فشار و حالت مکش باعث می‌شوند که گاز‌های محلول در مایع مفصل به صورت حباب در‌آیند و ترکیدن این حباب‌ها باعث ایجاد صدا و آرامش شخص می‌شود و کم کم این مساله به صورت عادت در می‌آید. این حالت در مفاصل دیگر بدن نیز با درجات کمتری می‌تواند ایجاد گردد. شخص با  ایجاد حداکثر دامنه حرکت در مفصل موجب کشش آن مفصل شده و پس از ترکیدن حباب‌های‌ گاز راحت می‌شود و چون حل شدن گازها نیاز به زمان دارد، به همین دلیل در صورت تکرار این کار، تا مدتی هیچ صدایی از مفصل شنیده نمی‌شود. به این کار در اصطلاح شکستگی قولنج می‌گویند که یا خود شخص موفق می‌شود قولنج را بشکند و یا شخص دیگری آن را انجام می‌دهد.

هنوز ثابت نشده که آیا صدا در آوردن از مفاصل موجب آسیب جدی به آنها می‌شود یا خیر، ولی می‌توان گفت با گذشت زمان و تکرار این عادت، بافت‌های نرم اطراف مفصل آسیب می‌بینند و روی دامنه حرکتی مفصل اثر می‌گذارند. حرکت دادن ناگهانی گردن یا ستون فقرات و به‌خصوص فشار روی مهره‌ها و یا حرکت ناگهانی گردن توسط شخصی دیگر برای به اصطلاح شکستن قولنج، گذشته از آسیب شدیدی که می‌تواند به مفاصل مهره‌ها بزند، ممکن است باعث گرفتگی و اسپاسم شدید و دردناک عضلات اطراف شود که درمان خاص خود را نیاز خواهد داشت. اگر این امر به صورت عادت درآید، مهره‌ها به تدریج ساییده می شوند.

سپاس از دکتر محسن توکلی

زیبــا شــو دات کام

دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 17:29 ::  نويسنده : عبدولله

شادی همین جاست!

شادکامی، حالتی است که با آن احساس خرسندی، رضایت، عشق و لذت به انسان دست می‌دهد. شادی و خوشبختی از ابعاد مختلف (بیولوژیکی، روانی، مذهبی، روانشناسی و فلسفی) تعاریف خاص خود را دارد. برخی روانشناسان، از الگوهای تئوری برای توصیف شادی بهره گرفته‌اند و در نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که شادی مجموعه‌ای از افکار و افعال مثبت است.

براساس این تعریف سه نوع شادی داریم: لذت و خوشی، کاری و مفهومی. برخی دیگر شادی را با داشتن زندگی خوب و راحت یا ترقی کردن یکی می‌دانند. اما مغز انسان چه ویژگی‌ها و مشخصات خاصی دارد که به ما توانایی تشخیص حالت مثبت و منفی ذهن را می‌دهد و این ویژگی‌ها چگونه توان زندگی را در انسان‌ها تقویت می‌کنند؟ برخی از پژوهشگران و روانشناسان می‌گویند ۵۰ درصد از شادی هرکس بستگی به ژن او دارد. آنها این نتیجه را با مطالعه و بررسی دوقلوهایی به دست آوردند که در خانواده‌های جدا از هم زندگی کرده و بزرگ شده‌اند. ۱۵-۱۰ درصد از شادی نیز وابسته به شرایط متفاوت زندگی، مثل موقعیت اجتماعی و اقتصادی، وضعیت زناشویی، سلامتی، تمکن مالی و برخی عوامل دیگر است و حدود ۴۰ درصد مربوط به عوامل نامعلوم مانند نتایج اعمال و رفتار انسان‌هاست که موجب شادی یا ناراحتی آنها می‌شود.

البته اعمال و رفتارها در افراد مختلف، نتایج و اثرات متفاوتی دارد. گروهی نیز شادی را فقط در داشتن احساس خوب روانی توصیف می‌کنند؛ مثل اعتماد به نفس، هدفمند بودن، مهربانی و حس انسان دوستی. برای شاد بودن بهانه زیادی لازم نیست. کودکان با چیزهای کوچک شاد می‌شوند، ولی ما بزرگ‌ترها زندگی را اغلب سخت‌تر از آنچه هست می‌نگریم. کودکان در لحظه حال زندگی می‌کنند و به همین دلیل از این لحظات لذت بیشتری می‌برند؛ ولی ما بزرگ‌ ترها با فکر کردن و نگران شدن امکان شادی را از خود می‌گیریم. به مشکلات گذشته و تلخی‌هایش می‌اندیشیم و نگران آینده هستیم و همچنان لذت‌ها و شادی‌های خود را به تعویق می‌اندازیم.

ما مرتب در حل نقشه کشیدن برای آینده و داشتن یک زندگی شاد هستیم و زمان حال را به راحتی تباه می‌کنیم. برای شاد بودن و خوشبخت شدن چشم به راه آینده‌ایم و در نتیجه هرگز خوشبخت نمی‌شویم. اغلب مردم تقریبا به همان اندازه‌ای شاد هستند که انتظارش را دارند. اما شاد بودن همیشه آسان نیست. شاد بودن یکی از بزرگ‌ترین مبارزات ما در صحنه زندگی است و گاه می‌توانیم تمام پافشاری‌ها، انضباط فردی و تصمیماتی را که برای خود گرفته‌ایم مخدوش کنیم. از آنجا که انسان خود افکارش را انتخاب می‌کند، میزان شادی خود را هم تعیین می‌کند. برای شاد بودن باید روی افکار شاد تمرکز کرد؛ در حالی که اغلب ما برعکس عمل می‌کنیم. از کنار چیزهای خوب و مثبت راحت رد می‌شویم، اما چیزهای بد تا مدت‌ها ذهن ما را مشغول می‌کنند.

برای شاد بودن باید در جستجوی زیبایی‌ها و خوبی‌ها بود. جهان بازتابی است از خود ما. وقتی عشق می‌ورزیم، تمام جهان به نظر فوق‌العاده می‌آید؛ پس باید دید خود را تغییر دهیم تا بتوانیم بهتر و شادتر زندگی کنیم. عشق ورزیدن یکی از عوامل اساسی شاد زیستن است. شاد زیستن یعنی عشق ورزیدن به لحظه لحظه زندگی. بین شادی و زندگی رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. کسی که شاد است،امیدواری، تفکر مثبت و منطقی در زندگی دارد و دیگران نسبت به او احساس مثبت دارند.

وقتی آدمی نیازهایش برآورده می‌شود و به چیزهای مورد علاقه‌اش دست می‌یابد، احساس و هیجانی در او پدید می‌آید که از آن به شادی و نشاط تعبیر می‌شود. شادی، زندگی را خوشایند می‌سازد و برای پرداختن به فعالیت‌های اجتماعی اشتیاق ایجاد می‌کند. مثبت‌اندیشی، شادی آفرین است. مثبت‌اندیشان به نتایج مثبت می‌رسند. احساسات مثبت، افکار مثبت می‌آفریند. خوشبینی نسبت به حال و آینده، شادی آفرین است؛ در حالی که بدبینی و بدگمانی، رنج به همراه دارد.
اصول اولیه شاد بودن:
تغذیه سالم: پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و عناصر شیمیایی حیاتی، مواد معدنی و فیبرها، نه تنها وضع جسمانی و سلامتی را بهبود می‌بخشند، بلکه تاثیر زیادی در روحیه و شادی ما دارند.
ورزش کردن: برای شاد بودن باید بدنی سالم داشت. انسان وقتی از شادی لذت می‌برد که جسم سالمی داشته باشد.
تنفس صحیح: درست نفس کشیدن و در هوای پاک تنفس کردن انرژی بدن را افزایش می‌دهد و اکسیژن بیشتری به سلول‌ها می‌رساند. سلول‌ها که کوچک‌ترین عنصر بدن ما هستند، با دریافت انرژی بیشتر شاداب می‌شوند.
خواب کافی: خواب برای رفع خستگی، تجدید قوا و کسب انرژی امری حیاتی است. شادی موجب عمر طولانی، سلامتی، بهبود و کارکرد بهتر می‌شود. روانشناسان به رابطه میزان شادی افراد با مجموعه‌ای از عوامل مثل سن، جنس، وضعیت تأهل، مذهب، سلامتی، درآمد و بیکاری و… پرداخته و دریافته‌اند که ارتباط محکمی بین شادی و این عوامل وجود دارد.
بخشش و گذشت: تا به حال چقدر این کلمه را شنیده‌اید یا به خود گفته‌اید؟ و چقدر از آن تاثیر گرفته‌اید؟
بدی‌ها را ببخشید و آنها را فراموش کنید. اگر نتوانید فراموش کنید، هرگز طعم بخشش را نخواهید چشید. در واقع آنهایی که می‌بخشند و فراموش می‌کنند، پیروز نهایی هستند. آنهایی که بدترین زشتی‌ها را می‌بخشند، آموخته‌اند که از قدرت‌شان به هنگام بخشش استفاده کنند. بخشیدن و فراموش کردن بدی‌ها و تلخی‌ها از مهم‌ترین عوامل شادی‌‌آفرین در زندگی هستند. انتقام‌جویی و کینه‌ توزی نسبت به آنهایی که به ما بدی کرده‌اند، ما را در یک کشمکش خطرناک فکری و روانی قرار می‌دهد.

در پایان اینکه، افراط و تفریط در غم و شادی نشان‌ دهنده نوعی بیماری روحی است و باید در هر دو مورد تعادل داشت. اغلب مردم به همان اندازه شاد هستند که انتظارش را دارند. در واقع آنچه در زندگی برای ما رخ می‌دهد، به طور صد درصد تعیین‌ کننده شادی نیست، بلکه ملاک بیشتر نوع واکنش ما نسبت به آن رخدادهاست. نباید برای شاد بودن شرط تعیین کرد. راز واقعی شادی این است که از تمام لحظات زندگی لذت ببریم و لحظه‌های شاد را شکار کنیم. هنر این است که انسان در اوج درگیری‌ها، سختی‌ها و مشکلات بتواند احساس شادی کند. آنان که در جستجوی شادمانی هستند، هرگز آن را نمی‌یابند و به یاد داشته باشیم که:
وقتی شادی را برای خودتان می‌خواهید، همیشه از شما می‌گریزد، ولی اگر شادی را برای دیگران بخواهید، خودتان آن را خواهید یافت.

زیبــا شــو دات کام

دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 17:28 ::  نويسنده : عبدولله

شکوه زندگی در لحظه حال

زندگی سریع تر از آن چه تصور کنید می گذرد بیایید طوری زندگی کنیم تا هر گز افسوس نخوریم که: نفهمیدم عمرم چطور گذشت.
زندگی کردن در لحظه به معنی آن است که به گذشته فکر نکنیم و نگران آینده نباشیم. البته، این مساله به این معنی نیست که در زندگی اهدافمان را مشخص نکرده و یا خود را برای آینده آماده نکنیم. باید از گذشته پند گرفته و برای آینده برنامه و هدف مشخصی تعیین کنیم و در عین حال از زندگی کنونی خود نیز لذت ببریم. افرادی که در لحظه زندگی می کنند روابط عمومی بالاتری داشته و دوستان بهتر و بیشتری دارند، کمتر گرفتار استرس و فشار خون بالا می شوند و هنگام بیماری بهتر از سایرین با بیماری به خصوص بیماری های جدی مانند سرطان دست و پنجه نرم می کنند.

تمرکز و زندگی در لحظه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد چراکه این بیماری ها در بسیاری از موارد ریشه در ناراحتی های روحی دارند و افرادی که در لحظه زندگی می کنند کمتر نگران آینده بوده و بیهوده خود را برای گذشته و اتفاقات ناگوار آن آزار نمی دهند و اتفاقات رخ داده را راحت تر می پذیرند. این افراد شادترند و در زندگی احساس امنیت و آرامش می کنند. اعتماد به نفس بالایی داشته و اشتباهات خود را با دید منطقی می پذیرند، زندگی را ساده گرفته و روزها را بدون وسواس می گذرانند. همچنین افرادی که در لحظه زندگی می کنند در ارتباطات به خصوص زندگی زناشویی خود موفق تر هستند و روابط رضایت بخشی را با همسر خود تجربه می کنند.

زندگی سریع تر از آن چه تصور کنید می گذرد بیایید طوری زندگی کنیم تا هر گز افسوس نخوریم که: نفهمیدم عمرم چطور گذشت.

در زیر برای شروع، چند تمرین ساده آمده که امیدواریم در آغاز این مسیر شما را یاری دهند.

اگر می خواهید در لحظه زندگی کنید باید به گونه ای فکر کنید که انگار هیچ آینده ای وجود ندارد و این روش زندگی به تمرین بسیار نیاز دارد اما در نهایت شما را به یک زندگی رضایت بخش می رساند. برای این کار باید زیبایی های هر روز و تمام لحظه های زندگی را درک کنید. این زندگی شماست و فقط برای یک مرتبه به شما هدیه داده شده، پس زندگی کنید.

مهم نیست چه می کنید، فقط سعی کنید هر طور که شده در اطرافتان زیبایی ها را پیدا کنید. مثلا از زیبایی پلی که هر روز هنگام رفتن به محل کار یا مدرسه از روی آن می گذرید، دیدن طلوع و غروب آفتاب یا یک گل تازه روییده و هر موضوع کوچک و بزرگ دیگری لذت ببرید. درک چنین زیبایی های کوچکی به زندگی شما زیبایی، شادی و هیجان می آورد حتی اگر به شدت گرفتار روزمرگی وکسالت کشده باشید. از آفریننده این همه زیبایی های کوچک و بزرک سپاسگزار باشید.

به رفتار کودکان دقت کنید آنها الگوی مناسبی در زندگی هستند. کودکان در لحظه زندگی می کنند و هرگز نگران فردا نبوده و افسوس گذشته را نمی خورند. کودکان به خوبی می دانند چگونه از زندگی لذت ببرند.

بر آن چه انجام می دهید تمرکز کنید. هنگام پیاده روی، مرتبک ردن منزل و حتی انجام محاسبات پیچیده شرکت چه احساسی دارید؟ به چه چیزی فکر می کنید؟ بدون شک هنگام انجام کارهای مختلف ذهن شما سرشار از افکار و احساسات مختلف می شود، تمام آنها را دور بریزید. فقط به همین لحظه فکر کنید نه گذشته و نه آینده، فقط حال. باید طوری زندگی کرده و از لحظه لذت ببرید که انگار این آخری باری است که می توانید بچشید، ببویید، ببینید، بشنوید و لمس کنید در این صورت سعی می کنید با تمام وجودتان از آن چه که دارید لذت برده و اجازه نمی دهید لحظه ای از زندگیتان به هدر برود. لحظه حال گران بهاترین دارایی شماست.

هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب لبخند بزنید. با یک لبخنده ساده روزی پر از انرپی و شادابی به خود هدیه می دهید. هرگز وقت بیدار شدن از صدای زنگ ساعت عصبانی نشده و اجازه ندهید روزتان با اخم و ناراحتی آغاز شود. روان شناسان دریافته اند حالت چهره و صورت تاثیر مستقیمی روی احساسات دارد. اگر لبخندتان واقعی باشد، شادی واقعی نیز به سراغتان می آید و لبخند واقعی در تمام اجزای صورت شما دیده می شود نه فقط لب ها.

از هر فرصتی برای مهربانی کردن استفاده کنید. هدیه دادن، بخشیدن مبلغ اندکی به نیازمندان، کمک به یک نابینا در عبور از خیابان و هر عمل کوچک یا بزرگ دیگری، در کل نفس عمل مهم است نه ظاهر آن. هر روز و هر لحظه به هوش باشید تا از هر فرصتی برای کمک به دیگران استفاده کرده و دنیا را به مکان بهتری تبدیل کنید. کوچک ترین کارها حتی اگر قدردانی کردن از دیگری باشد لذت و خوشی را وارد زندگیتان می کند.

احساسات مثبت خود را پنهان نکنید، با دوستان و خانواده تان از احساسات واقعی و عشقتان نسبت به آنها سخن بگویید. ابراز احساس را به فردا موکول نکنید شاید فردایی وجود نداشته باشد.

برای هر کاری همان لحظه برنامه ریزی کنید، مثلا برای تعطیلات آخر هفته همان روز تصمیم بگیرید روزتان را چگونه بگذرانید. سعی کنید تا حد ممکن به دعوت ها پاسخ مثبت بدهید.

ساعت نبندید.
فعالیت هایی که توجه شما به زمان حال را کم می کنند کاهش دهید. کدام یک از کارهایی که در طول روز انجام می دهید موجب می شوند به زمان حال توجه نکنید؟ اکثر افراد هنگام تماشای تلویزیون ناخودآگاه به گذشته و خاطراتشان فرو می روند. رویابافی و غرق شدن در یک فیلم یا کتاب اصلا بد نیست اما به معنی زندگی در زمانی است که وجود ندارد و به نوعی فرار از واقعیت است. گذشته و آینده را رها کرده و کاری کنید که به شما انگیزه حرکت داده و موجب شود از زندگی در لحظه کنونی لذت ببرید. باغبانی، فعالیت های فیزیکی و کارهای هنری ازجمله فعالیت هایی هستند که به تمرکز حواس کمک کرده و موجب می شوند بتوانید بر لحظه تمرکز کرده و در حال زندگی کنید.

برای آن چه هم اکنون دارید خوشحال و سپاسگزار باشید. هر گاه متوجه شدید غرق در آرزوی داشتن آن چه هم اکنون ندارید، شده اید فورا بابت آن چه که دارید شکرگزاری کنید. این کار شما را به لحظه حال بازمی گرداند. لیستی از تمام مواردی که باید به خاطر آنها سپاسگزار باشید تهیه کنید حتی برای مواردی که کمتر کسی به خاطر آنها شکرگزاری می کند مانند این که زنده هستید و می توانید نفس بکشید. اگر بیاموزید برای آن چه هم اکنون دارید شکرگزاری نکید کم کم از زندگی فعلی خود حتی در شرایط کسالت آور نیز لذت می برید و دیگر آرزو نمی کنید جای شخص دیگری بوده یا در مکان و زمان دیگری زندگی کنید.

در یک زمان به یک کار مشغول باشید. هرگز چند کار را با هم انجام ندهید بلکه در یک زمان فقط یک کار را انجام دهید. همین طور وقتی ظرف ها را می شویید، تلویزیون تماشا می کنید، رانندگی می کنید. سعی نکنید در حین رانندگی غذا هم بخورید و همزمان با تلفن نیز صحبت کنید.

کارها را به آرامی و با تامل انجام دهید. کارها را بی توجه و عجولانه انجام ندهید، برای کارها وقت بگذارید. حتی ساده ترین کارها را با آرامش، دقت و تامل انجام دهید. این روش نیاز به تمرین دارد اما کم کم می آموزید این گونه عمل کنید و هنگامن انجام کارها تمرکز داشته باشید.

حجم کارها را کم کنید. اگر تعداد کارها را کمتر کنید دیگر نیازی به عجله نمی بینید و می توانید یک کار را با تمرکز انجام داده و به درستی به پایان برسانید. اگر روزتان را با کارهای مختلف پر کنید مجبور می شوید به سرعت از هر کار گذشته و سراغ دیگری بروید و در این صورت فرصتی باقی نمی ماند که روی کارها فکر کنید. درست است که کارهای زیادی دارید اما اگر بخواهید می توانید. برنامه ریزی کنید. از مهم ترین کارها شروع کنید و کارهای بی اهمیت را از برنامه حذف کنید.

بین کارها زمان استراحت بگذارید. اگر بخواهید بلافاصله پس از یک کار سراغ دیگری بروید هم خسته می شوید و هم در حین انجام یک کار استرس می گیرید اما اگر فرصتی برای استراحت در برنامه ها بگذارید می توانید پس از اتمام یک کار آرامش را به خود بازگردانده و با انرژی سراغ بعدی بروید.

روزی ۵ دقیقه هیچ کاری نکنید. هر روز حداقل ۵ دقیقه در سکوت بنشینید، روی تنفس خود تمرکز کنید، به طبیعت یا رویاهایتان فکر کنید.

نگرانی ها را برای آینده کنار بگذارید و فقط به اکنون فکر کنید. سعی کنید خوب از افکار خود آگاه شوید. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دایما به فکر آینده یا نگران آن هستند؟ سعی کنید این افکار را شناسایی کرده و بعد به محض این که متوجه آنها شدید متوقفشان کنید و خود را به لحظه کنونی بازگردانید. فقط به این فکر کنید که الان چه می کنید؟ از آن چه که در لحظه کنونی انجام می دهید لذت ببرید.

وقتی با کسی صحبت می کنید به او توجه کنید. برای همه ما بارها پیش آمده که با کسی در حال صحبت هستیم اما فکرمان جای دیگری است و یا به این فکر می کنیم که بعد از اتمام صحبت های او چه می خواهیم بگوییم. این کار خود نوعی زندگی در آینده است، به آن چه که گوینده می گوید با دقت گوش کنید.

به آرامی غذا بخورید. با عجله و سریع غذا خوردن چه لذتی دارد؟ فقط موجب پرخوری، دل درد و یا پریدن غذا در گلو می شود. هر لقمه را خوب بجوید و سعی کنید طعم غذا را با تمام وجودتان احساس کنید. این کار به کاهش وزن شما نیز کمک می کند.

به آرامی زندگی کنید. آرام غذا خوردن لذت آن را بیشتر می کند و موجب می شود طعم واقعی آن را بچشیم این کار در همه موارد نتیجه مشابهی در بر دارد. عجله را کنار بگذارید و آرامش را به زندگی خود بازگردانید تا طعم واقعی آن را بچشید، از لحظه لحظه زندگی استفاده کنید.

از مرتب کردن منزل و آشپزی لذت ببرید. بیشتر افراد آشپزی و کارهای خانه را دشوار یا کسل کننده می دانند، درحالی که این کارها فرصت بسیار خوبی برای تمرین تمرکز هستند. اگر از انجام کارهای روزمره و خانه داری خسته می شوید سعی کنید نگرش خود را نسبت به آنها تغییر دهید. هنگام آشپزی تمام حواس خود را معطوف آشپزی کنید و به آرامی و با تمرکز پیش بروید. تمرین کنید مطمئنا موفق می شوید با این کار تمام روز خود را تغییر می دهید. به جای این که روز را با خستگی ناشی از انجام این کار کسل کننده شروع کنید می توانید به خاطر انجام یک کار لذت بخش خوشحال بوده و انرژی خود را در طول روز بالا ببرید.

مجله موفقیت

زیبــا شــو دات کام

دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 17:23 ::  نويسنده : عبدولله

۱۰ بـاور غلـط درباره رابـطه جنسی و زنـاشـویـی

  ارسال شده در تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۰ | ساعت ۷:۵۵ | کد خبر: | بازدید:
در نظر بسیاری از افراد یك رابطه زناشویی موفق ویژگی‌های خاصی دارد اما این ویژگی‌ها گاهی فقط باورهای نادرستی هستند كه تكیه به آنها می‌تواند باعث نارضایتی و حتی ناتوانی جنسی شود...
10 بـاور غلـط درباره رابـطه جنسی و زنـاشـویـی

شناخت این باورها به شما کمک می کند یک رابطه زناشویی موفق داشته باشید…


در یک رابطه زناشویی حتما باید دخول انجام شود. اصطلاح «رابطه جنسی کامل» این تصور را ایجاد می کند که رابطه زناشویی بدون دخول، ناکامل است. این تصور اشتباه است. برخی تصور می کنند دخول باعث رسیدن به

اوج لذت جنسی در زن می شود اما برای بسیاری از زنان دخول به تنهایی باعث رسیدن به ارگاسم نمی شود.

بدون نعوظ، رابطه زناشویی امکانپذیر نیست. بسیاری از افراد فکر می کنند در صورتی می توان یک رابطه زناشویی را آغاز کرد که نعوظ صورت گرفته باشد در حالی که نعوظ فقط بخشی از رابطه زناشویی است.

رابطه زناشویی کوتاه، ناامیدکننده است. برای یک رابطه زناشویی موفق حداکثر یا حداقل زمان تعریف نشده است. برخی افراد فقط زمان بین دخول تا انزال را درنظر می?گیرند و در صورت کوتاه بودن این فاصله می گویند مرد دچار انزال زودرس است در حالی که نوازش و بوسه نیز جزیی از رابطه زناشویی محسوب می شود. از سوی دیگر این مدت زمان صرف شده نیست که اهمیت دارد بلکه میزان رضایت زوجین از رابطه مهم است.

انزال به معنی اتمام رابطه زناشویی است. اگر فکر کنید که نعوظ و دخول اصلی ترین عمل ها در یک رابطه زناشویی هستند پس در نظر شما انزال نشانه پایان این رابطه است اما در حقیقت مرد بعد از انزال باید تلاش کند تا با روش های دیگر به همسرش کمک کند به اوج لذت جنسی برسد.

برای احساس رضایت از رابطه زناشویی، رسیدن به اوج لذت جنسی ضروری است. درست است که ارگاسم عامل رضایت و آرامش جنسی در افراد می شود اما نرسیدن به آن نشانه لذت نبردن یا ناموفق بودن رابطه نیست.

همسران باید همزمان به اوج لذت جنسی برسند. این باور بسیار غیرمنطقی است. زمان رسیدن به اوج هیجان جنسی معمولا در زنان و مردان یکسان نیست و هر دو نمی توانند در یک زمان به ارگاسم برسند گرچه تطابق دادن خود با دیگری در زمان رسیدن به اوج لذت جنسی اهمیت دارد.

در یک رابطه زناشویی مرد فاعل و زن مفعول است. معمولا برای زنان رسیدن به اوج لذت جنسی مرد مهم است و مرد نیز برای آنکه لذت ببرد از خود مایه می گذرد. درست آن است که هر یک برای لذت بردن خود تلاش کنند و از دیگری انتظار نداشته باشند که برای لذت بردن او تلاش کند، فراموش نکنید که هر کسی بهتر از دیگری بدنش را می شناسد و می تواند در رسیدن به اوج لذت جنسی به خود کمک کند.

نداشتن نعوظ در مردان به معنی آن است که همسر خود را نمی پسندند. این عقیده اشتباه است. همیشه بین نعوظ و لذت رابطه ای وجود ندارد. گاهی مردی همسرش را بسیار دوست دارد اما ممکن است به دلیل ناتوانی جنسی یا مشکلات دیگر توانایی نعوظ نداشته باشد.

یک زوج طبیعی باید هفته ای یک?بار رابطه زناشویی داشته باشند. میزان تمایل به برقراری رابطه زناشویی بین افراد مختلف متفاوت است و نمی توان گفت برقراری چه مقدار رابطه زناشویی در یک زمان معین نشانه طبیعی بودن همسران است.

طی یک رابطه زناشویی نباید با هم صحبت کرد. فکر کنید طرف مقابل بدون حرف زدن می داند شما از چه نوع حرکتی خوشتان می آید و چه کاری را نمی پسندید. گاهی بیان احساسات و خواسته ها هنگام رابطه زناشویی برای همسران لذت آور و تحریک کننده است و میزان رضایتمندی آنها را از رابطه زناشویی افزایش می دهد.

دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 16:42 ::  نويسنده : عبدولله

قلبتان را بيشتر دوست بداريد PDF چاپ نامه الکترونیک
پزشکی
چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۵

سلامت قلبتان را دست‌كم نگيريد! اين عضو كوچك ولي حياتي چنان اهميتي دارد كه حتي اگر يك لحظه از كار بايستد يا كوچك‌ترين اختلالي در عملكردش به وجود آيد، عوارضي چنان ناگوار ايجاد مي‌كند كه 100 بار آرزو مي‌كنيد كاش از قبل به فكر اين روزها بوديد، اما افسوس‌خوردن فايده‌اي ندارد.

100860618300پس حالا كه قلبتان سالم است و مثل ساعت كار مي‌كند، بيشتر به فكرش باشيد. متاسفانه با وجود اطلاع‌رساني‌هاي فراوان در اين زمينه، مردم هنوز هم توصيه‌ها را جدي نمي‌گيرند و فكر مي‌كنند اين مشكلات فقط براي ديگران اتفاق مي‌افتد، اما اگر بدانيد بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي اولين عامل مرگ و مير در كشور است و ميانگين سن ابتلا به اين بيماري‌ها كاهش يافته است، چگونه رفتار مي‌كنيد؟ همه اين‌ موارد در حالي است كه با رعايت نكاتي ساده و با تغيير شيوه زندگي، مي‌توان از بروز اين بيماري‌ها پيشگيري كرد.

دكتر رسول خوشخوي، متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با «جام‌جم» با تاكيد بر اين واقعيت كه سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي كاهش يافته است، توضيح مي‌دهد: بخش اعظمي از بيماري‌هاي قلبي به بيماري‌هاي عروق كرونر مربوط مي‌شود و به همين دليل بهتر است درباره اين مشكلات و روش‌هاي پيشگيري از بروز آن اطلاعات بيشتري داشته باشيد.

وي مي‌افزايد: عروق كرونر، عروقي هستند كه خون را به عضلات و ماهيچه‌هاي قلب مي‌رسانند بنابراين اگر به هر دليلي در اين عروق انسدادي رخ دهد، موجب بروز بيماري‌هاي‌ خطرناكي مانند سكته قلبي مي‌شود.

عوامل خطرساز براي سلامت قلب

دكتر خوشخوي با اشاره به عوامل خطر و مواردي كه به انسداد عروق كرونري كمك مي‌كند، مي‌گويد: با وجود اين‌كه اين موارد كاملا شناخته‌شده هستند، اما متاسفانه هنوز هم برخي از مردم چندان توجهي به آنها ندارند. سيگار كشيدن، فشار خون بالا، مبتلابودن به بيماري ديابت، چاقي، عدم تحرك و استرس‌ فراوان همگي عواملي هستند كه مي‌توانند باعث انسداد عروق كرونري و در نتيجه بروز بيماري‌هاي قلبي شوند.

اين متخصص بيماري‌هاي قلب و عروق مي‌افزايد: متاسفانه در چند دهه اخير ميانگين سن ابتلا به بيماري‌هاي كرونري در كشور ما به حدود 42 ـ 40 سال رسيده ؛ در حالي كه در گذشته ميانگين سن ابتلا به اين بيماري‌ها بالاي 60 سال بود.

دكتر خوشخوي درباره علل متفاوتي كه باعث كاهش سن ابتلا به اين بيماري شده است، توضيح مي‌دهد: به نظر مي‌رسد سن شروع استعمال سيگار و دخانيات در كشور ما پايين آمده است و در دهه اخير مردم از سنين بسيار پايين شروع به سيگاركشيدن مي‌كنند.

به همين دليل زماني كه پس از گذشت چندين سال عوارض استعمال سيگار بروز مي‌كند، افراد هنوز سن كمي دارند.

به عنوان مثال تصور كنيد فردي كه از سن 15، 20 سالگي شروع به سيگاركشيدن مي‌كند، وقتي به 40 سالگي مي‌رسد با عوارض ناشي از آن روبه‌رو خواهد شد.

به گفته اين پزشك متخصص، سيگار كشيدن خانم‌ها نيز عامل ديگري است كه باعث شده ميزان ابتلاي آنها به بيماري‌هاي عروق كرونري در دهه اخير افزايش پيدا كند.

وي مي‌افزايد: كار و زندگي ماشيني اين دوره باعث كاهش فعاليت و تحرك مردم شده است. در حقيقت امروزه بيشتر كارها به صورت نشسته و پشت ميز‌ها انجام مي‌شود، علاوه بر اين رفت‌ و آمد با خودرو و مترو نيز عاملي ديگر براي كاهش تحرك افراد است. همين مسائل باعث مي‌شود چربي‌هاي مضر خون افزايش يافته و عوارض قلبي ـ عروقي ايجاد شود.

به گفته دكتر خوشخوي، مردم در اين دوران فرصت كمتري براي صرف غذا در خانه دارند و به همين دليل ترجيح مي‌دهند بيشتر از غذاهاي آماده‌ مانند فست‌فودها استفاده كنند.

در نتيجه با افزايش چربي خون، احتمال بروز اين بيماري‌ها نيز بيشتر مي‌شود. وي با اشاره به استرس‌هاي روحي و فكري خاطرنشان مي‌كند: با ماشيني‌شدن زندگي، استرس‌هاي روحي و فكري هم بسيار بيشتر از قبل شده است و در صورتي كه اين استرس‌ها به صورت مزمن روي فرد تاثير بگذارد مي‌تواند او را مستعد ابتلا به بيماري‌هاي عروق كرونر سازد. به گفته اين پزشك متخصص، شناخت عوامل خطرساز نقش مهمي در كاهش احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و پيشگيري از بروز آن دارد. همچنين بايد توجه داشت به دليل هزينه زياد درمان بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي، بهترين كار پيشگيري است.

علائم بيماري‌ را بشناسيد

شايد مهم‌ترين مساله براي افراد، شناخت علائم و نشانه‌هاي بيماري باشد. دكتر خوشخوي در اين ‌باره توضيح مي‌دهد: علائم بيماري‌هاي كرونري متفاوت است، ولي بيشترين نشانه‌هايي كه بيماران مبتلا به اين بيماري تجربه مي‌كنند تنگي نفس‌ حين انجام فعاليت، احساس فشار، سوزش يا درد در ناحيه قفسه سينه و پشت جناغ است.

به گفته اين متخصص قلب و عروق، احساس تپش قلب و ضعف زودرس نيز از ديگر علائم بيماري‌هاي قلبي است كه نياز به بررسي و پيگيري دارد.

وي با اشاره به اين كه دردها و نشانه‌هاي بيماري‌هاي قلبي با ساير بيماري‌ها تفاوت دارد، مي‌گويد: معمولا علائم بيماري‌هاي قلبي با فعاليت تشديد مي‌شود و با استراحت به نسبت بهبود مي‌يابد، اما نكته مهم اين است كه به محض مشاهده اين علائم بايد در اولين فرصت به متخصص قلب و عروق مراجعه كنيد تا با معاينات دقيق‌تر ماهيت درد شناخته شود.

دكتر خوشخوي با بيان اين كه مردم بايد عوامل خطر بيماري‌هاي قلبي را بشناسند، توضيح مي‌دهد: قطع مصرف سيگار و دخانيات، ورزش منظم، اجتناب از مصرف غذاهاي چرب و فست‌فودها، كنترل وزن و كم‌كردن استرس‌ها در كاهش احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي و بيماري‌هاي كرونري موثر است.

نيلوفر اسعدي بيگي/جام جم

دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 16:41 ::  نويسنده : عبدولله
داستان امشب | رنگ ارغوانی یا بنفش ملایم؟

او مرا گریان در بیمارستان دید.ریچارد در حالی که می دانست هر دوی ما بهانه ای برای گریه کردن داریم از من پرسید:«موضوع چیه؟» 48  ساعت پیش دریافتم که یک غده ی سرطانی در سینه دارم که به غدد لنفاوی هم سرایت کرده و احتمال حمله به مغز هم می رود.هر دوی ما 32 ساله بودیم و سه فرزند خردسال داشتیم.

ریچارد مرا محکم گرفت و سعی کرد دلداری ام بدهد.همه ی دوستان و فامیل از این که زندگی آرامی داشتیم متعجب بودند.قبل از آن که بدانم به سرطان مبتلا شده ام،حضرت عیسی مایه ی آرامش و تسلی خاطر من بود.اکنون هم همینطور است.اما ریچارد فکر می کرد دقایقی را که بیرون از اتاق سپری کرده است،با واقعیت وحشتناکی مواجه شده و در هم شکسته ام.

همانطور که مرا محکم گرفته بود و دلداری ام می داد،گفت:«می دانم که فشار زیادی را تحمل کرده ای؟مگر نه سوز؟»

همانطور که گریه می کردم،آینه ای را که به تازگی در کشو یافته بودم مقابل صورتم گرفته و گفتم:«مسئله این نیست.»ریچارد کاملا متحیر شده بود.

نمی دانستم که این گونه خواهد شد.به گریه افتادم و با حیرت به واکنش خود در آینه خیره شدم.خودم را نشناختم.صورتم به طرز وحشتناکی متورم شده بود.پس از جراحی از درد در بستر ناله می کردم و دوستان خیر خواهم داروهایی را برای رهایی از آنچه درد می پنداشتند،برایم تجویز می کردند.متاسفانه به مرفین حساسیت داشتم و مانند یک سوسیس ورم کرده بودم.بتادین که برای جراحی استفاده شده بود،روی گردن و شانه هایم باقی مانده بود و هنوز نمی توانستم دوش بگیرم.از یک پهلویم لوله ای آویزان بود تا مایعات را از محل جراحی تخلیه کند.پانسمان محل جراحی برداشتن بخشی از سینه ام روی شانه چپ و قفسه ی سینه ام را پوشانده بود.موهای بلند و مواجم را در یک کلاه بزرگ مچاله کرده بودند.بیش از صد نفر طرف مدت 24 ساعت گذشته به دیدن من آمده بودند.آنچه آن ها دیده بودند یک موجود سفید و قهوه ای متورم،بدون آرایش با موهای مچاله شده در لباس زنانه ی طوسی رنگ بیمارستان بود.این موجود قرار بود من باشم.بر سر من چه آمده بود؟

ریچارد مرا بر روی بالش خواباند و از اتاق بیرون رفت.چند دقیقه بعد با یک بغل بطری های کوچک شامپو و نرم کننده که از چرخ دستی بیمارستان برداشته بود،بازگشت.از داخل کمد چند بالش آورد و یک صندلی را کنار دستشویی کشید.سوزن سرم را از دستم بیرون کشید و لوله ی متصل به پهلویم را داخل جیب پیراهنش گذاشت.سپس دستش را پایین برد و مرا به همراه پایه ی سرم و لوازم دیگر بلند کرد و به طرف دستشویی برد.مرا به آرامی ری پاهایش نشاند و سرم را روی دستشویی گرفت و آب گرم را از لابه لای موهایم سرازیر کرد.بطری های شامپو و نرم کننده را به نوبت روی موهایم خالی کرد تا موهای تاب دار و بلندم کاملا تمیز شدند.موهایم را در حوله پیچید و دوباره مرا همراه با تمام لوازم متصل به من بلند کرد و روی تخت خواباند.تمام این کارها را باکمال نرمی و لطافت انجام داد تا حتی یک بخیه هم باز نشود.

شوهرم که در تمام عمرش موهایش را با سشوار خشک نکرده بود،سشواری برداشت و موهایم را خشک کرد.در تمام مدت برای این که را سرگرم کند،فوت و فن زیبایی را به من می آموخت.سپس با توجه به تجاربی که از دیدن من در این دوازده سال آموخته بود،موهایم را آرایش کرد.از این که می دیدم او جدی تر از یک دانشجوی رشته زیبایی کار کرده و گاهی لب خود را می گیرد،می خندیدم.شانه و گردنم را با لیف و آب گرم تمیز کرد.مراقب بود تا به ناحیه ی عمل شده نزدیک نشود.سپس اندکی لوسیون به پوستم زد.

کیف لوازم آرایشم را برداشت و مشغول آرایش صورتم شد.خنده هایمان را هنگامی که سعی می کرد ریمل یا رژ گونه استفاده کند،هرگز فراموش نمی کنم.وقتی با دست های لرزان برس ریمل را به مژه هایم می کشید،چشم هایم را کاملا باز کرده و نفس را در سینه حبس کردم.برای پخش کردن رژگونه از دستمال استفاده کرد.در آخر هم دو رژلب را بالا گرفت و پرسید:«کدام یکی؟ارغوانی یا بنفش ملایم؟»همانند هنرمند نقاشی که روی بوم کار می کند،رژلب را روی لب هایم کشید سپس آینه ی کوچک را جلوی صورتم گرفت.

دوباره شبیه انسان شدم.کمی ورم داشتم اما احساس تمیزی می کردم.موهایم به ظرافت بر روی شانه هایم آویزان بود و خودم را شناختم.

ریچارد پرسید:«نظرت چیه؟»دوباره به گریه افتادم.اما این بار سپاسگذار بودم.ریچارد گفت:«نه عزیزم.کار گریم مرا خراب نکن.»ناگهان به خنده افتادم.

طی آن دوران سخت،من فقط 40 درصد شانس زندگی داشتم،آن هم برای پنج سال.این ماجرا هفت سال پیش اتفاق افتاده بود.به یاری خدا و همسر مهربانم توانستم همه ی لحظات را به خنده برگزار کنم.امسال می خواهم نوزدهمین سالگرد ازدواجمان را جشن بگیرم.فرزندانمان هم به سن نوجوانی رسیده اند.فکر می کنم ریچارد حتی عمق فاجعه را هم باطل و بی معنی می انگاشت.

تمام نعمت هایی که تا آن روز نادیده گرفته بودم،در آن فاجعه جلوه گر شدن _ حقیقت شیرین تماشای رشد کودکانم،سلامتی و آینده ام.ریچارد به یک محبت کوچک توانست وضعیت عادی را به وجود من بازگرداند.آن لحظه برای من یکی از دوست داشتنی ترین لحظات زندگی مشترک است.

  تی.سوزان الر

 برگرفته از کتاب سوپ جوجه برای روح زن و شوهرها_انتشارات:موسسه فرهنگی هنری نقش سیمرغ



خواص هویج

هویج یک سبزی مغذی با ۸۶ درصد آب است که در تمام فصول می توان آن را پیدا کرد. تحقیقات جدید نشان داده نه تنها ریشه هویج بلکه برگ های آن نیز از ویتامینهای مغذی فراوانی برخوردارند.

هویج سرشار از ویتامین کاروتن است بطوریکه میزان آن در هویج ۱۰ الی ۱۵ برابر پرتقال است. کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می شود که در سلامتی انسان نقش مهمی دارد. مصرف این ویتامین نقش مهمی در سلامت پوست و مو و تولید مثل انسان دارد. این ویتامین سبب افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماریهای عفونی و سبب رفع خستگی شده و نقش محافظتی در مقابل سیستم اعصاب افراد دارد.

همچنین هویج منبع غنی از مجموعه ویتامینهای گروه B نیز به شمار می رود.

 

می خواهید آلزایمر نگیرید پس ماهی بخورید
 

تحقیقات جدید پزشکی نشان می دهد که مصرف ماهی به تقویت حافظه انسان کمک کرده و از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

این تحقیقات حاکی است: خوردن ماهی به ویژه ماهی های دارای میانگین بالای روغن نظیر ماهی‌های تن برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه مسی در نیوزیلند به مدت شش ماه ۱۷۶ نفر را که اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی‌های ساردین، سالامون و ماکرل مصرف می کردند، بررسی کردند. نتایج نشان داد که بهبود محسوسی در توانمندی‌های ذهنی اکثر شرکت کنندگان در این تحقیقات وجود دارد.

ویل ماستون هوس، استاد تحقیق دانشگاه مسی گفت: دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) موجود در ماهی ها به میزان زیاد یکی از انواع اسیدهای چربی است که به فعال کردن مداوم ذهن کمک می کند و این بدان معناست که پیروی از رژیم غذایی حاوی مقادیر مناسبی ماهی به تقویت حافظه کمک می کند و از ابتلای انسان به بیماریهای مربوط به پیری و ضعف حافظه می کاهد.


اس ام اس تاسوعا

جانم فدای نام زیبایت، ابوالفضل

قربان زخم چشم بینایت، ابولفضل

گر من به چای القمه بودم، زِ حسرت

هر آن بخشکیدم برآن روزت ابولفضل

تاسوعا روز قمر بنی هاشم تسلیت باد

.

.
.

نام علمدار سپه آید به گوشم

انگار من عمری به او حلقه به گوشم

جانم بلرزد هر می گوید «ابوالفضل»

سرّی ست خود بنهاده در اعماق گوشم

ایام سوگواری تسلیت باد

.

.

نام معشوق مبر نزد من از عشق مگو

عشق دیریست که در پیچ و خم عباس است

هر چه داریم همه از کرَم عباس است

خلقت جنت حق لطف کرم عباس است

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:58 ::  نويسنده : عبدولله

ل خستگی همیشگی را می دانید؟

خستگیبرنا نیوز: احساس خستگی همیشگی در افراد دلایلی دارد که آگاهی از آن کمک می کند آن را از خود دور کنند.

در اینجا به چند دلایل مهم خستگی در افراد اشاره می‌کنیم:

خواب ناکافی
یکی از رایج‌ترین علت خستگی خواب ناکافی است، در واقع چنین شرایطی می‌تواند بر سلامت و تمرکز شما تاثیر منفی و خطرناکی بگذارد، چرا که بارها و بارها گفته شده است بزرگسالان باید هر شب ۷ تا ۸ ساعت خواب آرام و راحت داشته باشند تا خستگی‌شان رفع شود.

اگر فردی به بی‌خوابی دچار شد باید بداند درمان این مشکل نیز چندان سخت نیست. در واقع باید برنامه‌ای منظم برای خود در نظر بگیرد و خواب را در اولویت بگذارد. تلویزیون، رایانه، تلفن‌ همراه و… را از اتاق خواب خارج کند و راحت بخوابد.

قطع تنفس در خواب
برخی افراد با توجه به خواب منظم، باز هم در طول روز خسته اند. در واقع قطع موقتی تنفس در خواب است که مدت ۱۰ ثانیه طول می‌کشد. هر بار که شما دچار این حالت می‌شوید برای لحظاتی از خواب بیدار می‌شوید و ممکن است خود شما هم از این بیدار شدن‌های کوتاه اطلاعی نداشته باشید.

خوردن کافئین زیاد
خوردن کافئین باعث افزایش هوشیاری و تمرکز می‌شود. اما محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن مقادیر زیاد مواد غذایی حاوی کافئین ممکن است باعث ایجاد خستگی شود.

هرنوع تلاش برای حل معضل خستگی با مصرف بیشتر کافئین وضعیت را بدتر می‌کند. در واقع بهتر است کافئین، قهوه، چای و شکلات را تا حد ممکن از برنامه غذایی خود حذف کنید. همچنین بعضی از داروهای حاوی کافئین نیز می‌تواند باعث خستگی مبهم شود که از خوردن این داروها به مقدار زیاد پرهیز کنید.

عفونت پنهان مجرای ادرار
معمولا عفونت مجرای ادرار با علائمی چون سوزش ادرار و احساس ادرار فراوان داشتن شناخته می‌شود. اما این عفونت بعضی وقت‌ها هیچ علامتی غیر از خستگی ندارد.

یک تست ادرار می‌تواند وجود یا عدم وجود این عفونت را تایید کند.

حساسیت‌های غذایی
تحقیقات متخصصان نشان دهنده آن است که آلرژی به بعضی مواد غذایی می‌تواند باعث خواب آلودگی و خستگی شود،به طوری که می توان گفت پس از خوردن بعضی مواد غذایی خاص دچار کسالت می‌شوید، احتمال حساسیت به آن ماده غذایی را در نظر بگیرید.

از خوردن غذاهایی که شما را دچار حساسیت می کند بهتر است پرهیز کنید، همچنین پزشک را در جریان این موضوع قرار دهید تا دچار مشکلات بشتر نشوید.

سندرم خستگی مزمن
این خستگی تمام بدن را احاطه کرده و فعالیت بدنی و توان فرد را کم می‌کند. به طوری که می توان گفت مهمترین علائم این بیماری ناتوانی در تمرکز و عدم حافظه، عدم توانایی فعالیت بدنی یا مغزی،سرحال نبودن،درد مفصل (بدون قرمزی و تورم)، سردرد بسیار شدید، تنفس کوتاه،سرگیجه،سرفه و … است.

گفتنی است؛ افرادی که دچار این بیماری هستند از عهده کارهای روزانه خود بر نمی‌آیند.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:55 ::  نويسنده : عبدولله

خوردن سه کیوی در روز = کاهش فشار خون

کیویفارس نیوز: نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد که خوردن روزانه سه عدد کیوی فشار خون را کاهش می دهد. در این پژوهش از ۵۰ مرد و ۶۸ زن با میانگین سنی ۵۵ سال خواسته شد که به مدت هشت هفته هر روز سه کیوی یا یک سیب بخورند.

نتایج این پژوهش نشان داد که تاثیر کیوی در کاهش فشار خون بیشتر از خوردن سیب بود به گونه ای که میانگین فشار خون را به میزان ۳٫۶ میلی متر جیوه نسبت به دیگران کاهش داد.

این پژوهش با حمایت مالی دانشگاه اسلو صورت گرفت و پژوهشگران دریافتند که خوردن روزانه سه عدد کیوی بهتر از خوردن یک سیب در روز فشار خود را در طول ۲۴ ساعت بهبود بخشید.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:52 ::  نويسنده : عبدولله

هر چه می خواهد دل تنگت بخور و لاغر شو!

مشرق نیوز: با آغاز فصل پاییز و سردشدن هوا بدن به غذاهای بیشتری نیاز دارد. غذاهای گرم و لباس های گرم جای غذاها و نوشیدنی های خنک و لباس های تابستانی را می گیرد.

در این فصل ۴ نوع ماده غذایی وجود دارد که در کاهش وزن بسیار موثر هستند:

سیب: هر نوع سیبی که مصرف کنید سرشار از فیبر، فلاوانوئیدز و آنتی اکسیدان های مهم است و علاوه بر آن در کاهش وزن نیز موثر است.

گلابی: این میوه سرشار از فیبر، ویتامین C و مس است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از جمله مواد طبیعی است که خوردن زیاد آن نه تنها وزن را افزایش نمی دهد بلکه در کاهش آن نیز موثر است.

کدو حلوایی: این سبزی اگرچه خیلی کم کالری است اما سرشار از پتاسیم، ویتامین A و بتاکاروتن است. علاوه بر آن مانع از بروز سرطان و بیماری قلبی می شود.

کدو سبز: این گیاه کم کالری اما سرشار از مواد مغذی است و در کاهش وزن بسیار موثر است


 

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:47 ::  نويسنده : عبدولله

با خوردن این میوه ها باهوش تر شوید

میوهسلامت نیوز: میوه‌هایی که هوش و حافظه ی مغز را افزایش می‌‌دهند، شامل موارد زیر است:

سیب:
سیب یکی از بهترین میوه‌های معجزه آسا است، که هم خاصیت خنثی کردن سم را دارد و هم قدرت غذایی. به علت داشتن مواد قلیایی، اسید اوریک را حل می‌کند و برای معالجه‌ی مرض چاقی بسیار مفید است. به علت داشتن فسفر ، تقویت‌کننده اعصاب و مغز است. سیب به علت دارا بودن ویتامین‌های A ، B و C و املاح سودمندی مانند کلسیم ، فسفر، منیزیم ، آهن، پتاسیم و سدیم برای همه‌ی سنین به خصوص بچه‌ها مفید می‌باشد.

سیب با خستگی ، فشار ذهنی و کمبود مواد معدنی مبارزه می‌کند. تقویت‌کننده‌ی اعصاب و عضلات و دشمن سرسخت بوی بد دهان و آرامش دهنده‌ی قلب است. بوییدن و خوردن سیب موجب نشاط، شادی، تقویت حافظه و سلسله‌ی اعصاب می‌گردد.

سیب قرمز بیشتر از سیب سفید مفید است؛ البته به شرطی که تازه باشد.

انگور:
انگور دارای پتاسیم است که موجب احساس شادی می‌شود. از طرف دیگر حاوی فسفات زیادی است که غذای مغز و سلسله‌ی اعصاب می‌باشد و هم‌چنین باعث ازدیاد هوش و حافظه می‌گردد.

انگور به علت داشتن منگنز، عامل رشد نیز محسوب می‌شود، چهره را روشن می‌کند و غذای مناسبی برای سلسله‌ی اعصاب به شمار می‌رود. این میوه‌ی خوشمزه باعث تقویت نیروی عضلانی می‌گردد.

انگور، جوانی دوباره ای به فرد می‌بخشد، ذهن را فعال و عضلات را قوی می‌سازد. خواص رادیو اکتیو دارد و از سقط جنین جلوگیری می‌کند.

انار:
خوردن انار، معده را دباغی کرده و ذهن آدمی را نیرو می‌بخشد و موجب تقویت حافظه می‌گردد.

چون انار قادر است معده و روده‌ها را پاک کند، لذا جدار روده را برای دفاع و دور نمودن ویروس‌ها آماده می‌سازد. بنابراین سموم به خون و قلب نمی‌ریزد و قلب رونق و حیات تازه‌ای می‌یابد و به این طریق سلول‌های کبد را فعال می‌کند.

هم‌چنین باعث دفع اوره و کلسترول و سموم دیگر می‌گردد.

آب انار، در حفظ تعادل مایعات بدن به خصوص خون، نقش مهمی دارد؛ چون املاح آب انار با مواد آلی ترکیب شده، زود جذب می شود و در بیماری راشیتیسم، کم‌خونی ، ضعف اعصاب و تقویت عمومی بدن بسیار موثر است.

اگر خانم‌های باردار در این دوران انار مصرف کنند، بزرگترین خدمت را به فرزند آینده‌ی خود کرده‌اند؛ چرا که علاوه بر جلوگیری از ویار و نیز تقویت مادر، به رشد آینده‌ی کودک هم کمک می‌کند. انار خون‌ساز است. در موقع مصرف، زدن کمی گلپر علاوه بر بوی مطبوع به هضم آن نیز کمک می‌کند؛ ناگفته نماند انار مقوی روح و ذهن است.

انجیر:
انجیر به علت داشتن کلسیم و فسفر فراوان سبب رویش استخوان‌ها و رشد کودکان می‌گردد. ویتامین‌های آن موجب تقویت چشم می‌گردد. عناصر موجود در آن باعث تعادل اعمال حیاتی بین اندام‌ها و بدن می‌شود.

انجیر منبع تولید انرژی است. انجیر خشک قدرت غذایی فراوانی دارد. هم‌چنین انجیر، مقوی مغز و اعصاب است.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:46 ::  نويسنده : عبدولله

 

کمی از خواص زنیان بدانید

زنیانسلامت نیوز: زنیان، گیاهی معروف در هند و کشورهای خاورمیانه است که در طبخ غذا به کار می رود.

خواص زنیان:

روغن طبیعی آن خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و بی حس کننده دارد.

سرشار از فیبر، ماده معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان است.

نفخ، سوء هاضمه و عفونت را برطرف می کند، کافی است یک قاشق مرباخوری زنیان و مقدار کمی نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بنوشید.

برای التیام از سرماخوردگی و میگرن، مقداری زنیان را در پارچه بپیچید و بو کنید.

مصرف آن همراه با آب جوش، قلب را تحریک می کند.

برای رفع درد پا و زانو، کمی روغن طبیعی زنیان را به پا و زانوی خود بمالید.

استنشاق دود دانه های این گیاه در حال سوختن برای درمان دندان درد موثر است.

روزی ۳ بار غرغره با جوشانده این گیاه و کمی نمک دندان درد را برطرف می کند.

برای رفع سرفه کمی دانه زنیان بجوید و سپس آب ولرم بنوشید.

برای رفع آنفلوآنزا روزی ۳ بار جوشانده ۳ گرم زنیان و ۳ گرم دارچین مصرف کنید.

برای دفع سنگ کلیه، به مدت یک هفته مقداری از آن را با سرکه یا عسل مصرف کنید.

مصرف نصف قاشق مرباخوری زنیان جوشانده شده در ۱۰۰ میلی لیتر آب و کمی شکر خلط بینی و سینه کودکان را رفع می کند.

کمی از خواص زنیان بدانید

زنیانسلامت نیوز: زنیان، گیاهی معروف در هند و کشورهای خاورمیانه است که در طبخ غذا به کار می رود.

خواص زنیان:

روغن طبیعی آن خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و بی حس کننده دارد.

سرشار از فیبر، ماده معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان است.

نفخ، سوء هاضمه و عفونت را برطرف می کند، کافی است یک قاشق مرباخوری زنیان و مقدار کمی نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بنوشید.

برای التیام از سرماخوردگی و میگرن، مقداری زنیان را در پارچه بپیچید و بو کنید.

مصرف آن همراه با آب جوش، قلب را تحریک می کند.

برای رفع درد پا و زانو، کمی روغن طبیعی زنیان را به پا و زانوی خود بمالید.

استنشاق دود دانه های این گیاه در حال سوختن برای درمان دندان درد موثر است.

روزی ۳ بار غرغره با جوشانده این گیاه و کمی نمک دندان درد را برطرف می کند.

برای رفع سرفه کمی دانه زنیان بجوید و سپس آب ولرم بنوشید.

برای رفع آنفلوآنزا روزی ۳ بار جوشانده ۳ گرم زنیان و ۳ گرم دارچین مصرف کنید.

برای دفع سنگ کلیه، به مدت یک هفته مقداری از آن را با سرکه یا عسل مصرف کنید.

مصرف نصف قاشق مرباخوری زنیان جوشانده شده در ۱۰۰ میلی لیتر آب و کمی شکر خلط بینی و سینه کودکان را رفع می کند.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:43 ::  نويسنده : عبدولله

سرانجام درمان آسیب‌های مغزی هم پیدا شد

کاجایسنا: متخصصان علوم پزشکی در اوکلند با انجام یک آزمایش جالب فهمیده اند که نوعی آنتی‌اکسیدان موجود در پوست درخت کاج می‌تواند به بهبود افراد مبتلا به آسیب‌های مغزی شدید کمک کند.

این آنتی‌اکسیدان که از پوست درخت کاج گرفته می‌شود، «انزوگنول» نام دارد. آنتی‌اکسیدان «انزوگنول» روی ۶۰ بیمار مبتلا به آسیب مغزی آزمایش شد. پس از سه ماه معلوم شد که حافظه و تمرکز این بیماران بهبود پیدا کرده است.

پروفسور والری فینگین از متخصصان سکته مغزی در دانشگاه اوکلند در این باره خاطرنشان کرد: بیمارانی که این آنتی‌اکسیدان به آنها داده شده بود، کمتر اسامی افراد و جهت‌های اصلی را فراموش می‌کردند. این علائم در مبتلایان به آسیب‌های مغزی، متداول است.

به گزارش روزنامه کوریرمیل، در حالی که امروزه شواهد و مدارک اندکی در مورد راه‌های درمان آسیب‌های مغز و اعصاب وجود دارد، این یافته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:40 ::  نويسنده : عبدولله

کشف ژن های مرتبط با بیماری جذام

جذامفارس نیوز: کارشناسان چینی پژوهش های گسترده ای را انجام داده و در جریان آن دو ژن جدید را کشف کردند که جهش آنها احتمالا میزان ابتلای انسان به جذام را افزایش می دهد.

“چانگ شیو جیون” و “لیو جیان جیون” پروفسورهای دانشگاه “آنهوی” چین و “چانگ فو رن” پژوهشگر آکادمی علوم پزشکی استان “شاندونگ” در شرق این کشور تحقیقات زیادی را بر روی نمونه های گرفته شده زیادی انجام دادند تا اینکه وجود ارتباط بین نسخه های جهش یافته دو ژن به نامهای (آی إل ۲۳ آر) و (آر آی بی ۳۲) و ابتلا به بیماری جذام را کشف کردند.

برپایه این گزارش، پروفسور چانگ و چانگ فو رن پژوهشگر آکادمی علوم پزشکی استان شاندونگ اولین کسانی بودند که در سال ۲۰۰۹ میلادی ۷ ژن را کشف کردند که علت اینکه چرا برخی از مردم بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری جذام هستند، را توضیح می دهد.

جذام یک بیماری عفونی قدیمی است که ویژه انسان است و عامل مولد آن باکتری مایکو باکتریوم لپرا نام دارد. این بیماری پوست، اعصاب محیطی و اعضای مخاطی مانند چشم ها و مجاری تنفسی را مورد حمله قرار می دهد.

بیماری جذام عمدتا سیستم اعصاب در ناحیه دست ها، پاها و صورت را هدف قرار می دهد. این بیماری همچنین با عنوان بیماری هانسن نیز شناخته شده است.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:38 ::  نويسنده : عبدولله

می خواهید آلزایمر نگیرید پس ماهی بخورید

ماهیفارس نیوز: تحقیقات جدید پزشکی نشان می دهد که مصرف ماهی به تقویت حافظه انسان کمک کرده و از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

این تحقیقات حاکی است: خوردن ماهی به ویژه ماهی های دارای میانگین بالای روغن نظیر ماهی‌های تن برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه مسی در نیوزیلند به مدت شش ماه ۱۷۶ نفر را که اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی‌های ساردین، سالامون و ماکرل مصرف می کردند، بررسی کردند. نتایج نشان داد که بهبود محسوسی در توانمندی‌های ذهنی اکثر شرکت کنندگان در این تحقیقات وجود دارد.

ویل ماستون هوس، استاد تحقیق دانشگاه مسی گفت: دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) موجود در ماهی ها به میزان زیاد یکی از انواع اسیدهای چربی است که به فعال کردن مداوم ذهن کمک می کند و این بدان معناست که پیروی از رژیم غذایی حاوی مقادیر مناسبی ماهی به تقویت حافظه کمک می کند و از ابتلای انسان به بیماریهای مربوط به پیری و ضعف حافظه می کاهد.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:33 ::  نويسنده : عبدولله

خواص هویج

هویجبرنا نیوز: هویج یک سبزی مغذی با ۸۶ درصد آب است که در تمام فصول می توان آن را پیدا کرد. تحقیقات جدید نشان داده نه تنها ریشه هویج بلکه برگ های آن نیز از ویتامینهای مغذی فراوانی برخوردارند.

هویج سرشار از ویتامین کاروتن است بطوریکه میزان آن در هویج ۱۰ الی ۱۵ برابر پرتقال است. کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می شود که در سلامتی انسان نقش مهمی دارد. مصرف این ویتامین نقش مهمی در سلامت پوست و مو و تولید مثل انسان دارد. این ویتامین سبب افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماریهای عفونی و سبب رفع خستگی شده و نقش محافظتی در مقابل سیستم اعصاب افراد دارد.

همچنین هویج منبع غنی از مجموعه ویتامینهای گروه B نیز به شمار می رود.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:32 ::  نويسنده : عبدولله

برای تقویت حافظه مرغ و تخم مرغ بخورید

تخم مرغفارس نیوز: نتایج تحقیقات جدید پزشکی نشان می دهد که خوردن منظم تخم مرغ و مرغ باعث تقویت حافظه شده و از پیری سلولهای مغز جلوگیری می کند.

این تحقیقات اشاره می کند که؛ تخم مرغ و مرغ مواد مغذی از جمله “کولاین” دارند که از پیر شدن مغز جلوگیری می کند.

پژوهشگران گفتند: مواد غذایی نظیر ویتامین “ب” در مرغ، تخم مرغ، ماهیان و برخی از سبزیها و لوبیا وجود دارد که همه این غذاها شادابی و جوانی سلولهای مغزی را حفظ می کنند.

نتایج این تحقیقات تاکیدی بر تحقیقات پزشکی گذشته است که تاکید می کند: پیروی از یک رژیم غذایی متوازن و غنی از ویتامین ها و پروتئین ها، پویایی و شادابی اکثر سلوهای بدن و مغز را حفظ می کند.

در این پژوهش ۴۰۰ فرد ۳۶ تا ۸۳ سال مورد بررسی قرار گرفت و از آنها خواسته شد تا فرم عادت های غذایی و شیوه زندگی روزانه خود را از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ میلادی پر کنند تا سطح و عملکرد حافظه آنها در این دوره اندازه گیری شود و تصاویری نیز از مغز آنها گرفته شد.

نتایج این پژوهش نشان داد زنان و مردانی که مرغ و تخم مرغ حاوی ماده کولاین را مصرف می کردند، از سطح و عملکرد حافظه بهتری نسبت به کسانی که به اندازه کافی از این غذاها نمی خوردند، برخوردار بودند.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:26 ::  نويسنده : عبدولله


۵ ماده ی غذایی ضروری برای آقایان

4سلامت نیوز: طبق مقاله‌ای که در مجله health منتشر شده است خوردن ۵ ماده غذایی برای مردان ضروری است:

ویتامین D: مصرف ویتامین D برای داشتن اسکلت و استخوان‌های سالم ضروری است. طبق تحقیقی که در مجله Circulation منتشر شده است افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند احتمال بروز سکته قلبی در آنها ۸۰ درصد بیش از سایرین است.

به گفته محققان دانشگاه بوستون باید در هر میلی‌متر از خون ۳۰ نانوگرم ویتامین D وجود داشته باشد. اگر ویتامین D خون از این مقدار پایین‌تر بود باید UI1400 مکمل ویتامین D مصرف کرد.

منیزیم: بررسی‌ها نشان داده است که مردان معمولا دچار کمبود منیزیم هستند و تنها ۸۰ درصد از ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم مورد نیاز روزانه را دریافت می‌کنند. مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم مانند لوبیا سفید یا ۲۵۰ میلی‌گرم مکمل آن برای مردان توصیه می‌شود.

ویتامین B12: برخی داروها مانند داروهای ضددیابت مانع از جذب این ویتامین می‌شوند. این ویتامین در مواد غذایی مانند انواع غلات موجود است.

پتاسیم: بررسی‌ها نشان داده مردان تنها ۶۰ تا ۷۰ درصد از پتاسیم مورد نیاز روزانه خود را که حدود ۴۷۰۰ میلی‌گرم است مصرف می‌کنند. یک موز حدود ۴۰۰ میلی‌گرم و نصف آواکادو نیز ۵۰۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد.

ید: بهترین راه به جای اینکه برای دریافت ید، نمک بیشتری بخورید این است که مصرف شیر یا ماهی را بالا ببرید. خوردن تخم‌مرغ و ماست هم کمک‌کننده است.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:15 ::  نويسنده : عبدولله

می دانید برای سالم ماندن کبد چه باید کرد؟

چای سبزبرنا نیوز: محققان می گویند یک نوع ماده شیمیایی در چای سبز وجود دارد که از ورود ویروس هپاتیت سی به داخل کبد جلوگیری می کند.

ویروس هپاتیت سی یکی از مهمترین دلایل بیماریهای مزمن کبدی است و یکی از نخستین علایم برای پیوند کبد به شمار می رود. بر اساس گزارش بهداشت جهانی بیش از ۱۷۰ میلیون نفر در دنیا به این مرض مبتلا هستند.

برای کسانی که مورد عمل پیوند کبد قرار می گیرند ترس از عفونت مجدد کبد اهدایی همیشه یک عامل نگرانی برای این افراد است.

مواد موجود در چای سبز، بویژه یک نوع آنتی اکسیدان در آن به نام EGCG عملکرد ضد ویروسی دارد و مانع ورود ویروس هپاتیت سی به سلولهای کبدی می شود.

تحقیقات نشان داده این فلانوئید مانع عفونت مجدد در کبدهای اهدایی و بهبود نتایج عمل می‌شود.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:9 ::  نويسنده : عبدولله


معیار واقعی بودن تصمیم ان است که دست به عمل بزنیم> >>>>>>>>>>>>         انتونی رابینز
 
اجازه نده ترس تو را فلج سازد>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>         مارک فیشر
 
افرادی که از ریسک کردن میترسند به جایی نمیرسند>>>>>>>>>>>>>>>           مارک فیشر
 
منشا همه بیماریها در فکر است>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>           ژوزف مورفی
 
رحمت خداوند ممکن است تاخیر داشته باشد اما حتمی است>>>>>>> >>>>           انتونی رابینز
 
چنانچه نیک اندیش باشید خیر و خوشی به دنبالش خواهد امد>>>>>>>>>>            ژوزف مورفی
 
افراد موفق هیچ وقت اجازه نمیدهند که شرایط ازارشان دهد>>>>>>>>>>>             مارک فیشر
 
افرادی که زمان را در انتظار شرایط عالی از دست میدهند هرگز موفق نمیشوند>          مارک فیشر
 
اعمال ثابت ما سرنوشت ما را تعیین میکند.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>             انتونی رابیتز
 
هنگامی که تخیلات و منطق در ضدیت با هم قرار بگیرند تخیلات پیروز میشوند.            مارک فیشر
 
وقتی که هدف روشنی داشته باشیم احساس روشنی به ما دست میدهد. >>>>             انتونی رابینز
 
ترس را از خود بران و با خود بگو من با نیروی شعور خود قدرت انجام هر کاری را دارم.  ژوزف مورفی
 
هر کس از قدرت انتخاب برخوردار است پس سلامتی و شادی را انتخاب کند.>>>         ژوزف مورفی
 
قانون زندگی , قانون باور است.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>          ژوزف مورفی
 
اعتقادات ما اعمال افکار و احساسات ما را شکل میدهد>>>>>>>>>>>>>>          انتونی رابینز
 
با هر تصمیمی تغییری تازه در زندگی اغاز میکنید.>>>>>>>>>>>>>>>>           انتونی رابینز
 
برای شروع باید باور داشته باشی که میتوانی سپس با اشتیاق شروع کنی.>>>          مارک فیشر
 
اگر نمیدانی به کجا میروی به هیچ کجا نخواهی رسید.>>>>>>>>>>>>>>>         مارک فیشر
 
نبوغ در سادگی نهفته است>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>        مونزارت
 
این روشنی هدف است که به شما نیرو میبخشد>>>>>>>>>>>>>>>>>>>       انتونی رابینز
 
در زندگی شکست وجود ندارد بلکه فقط نتیجه موجود است>>>>>>>>>>>>        انتونی رابینز
 
تمام کسانی که ثروتمند شده اند باور داشته اند که میتوانند ثروتمند شوند.>>>>        مارک فیشر
 
باور به طور خود بخود به اجرا در میاید>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>       ژوزف مورفی
 
نه موفقیت و نه شکست یک شبه ایجاد نمیشود.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>     انتونی رابینز
 
به ضمیر باطن خود به صورت یک هوش زنده و یک یار موافق بنگرید>>>>>>     ژوزف مورفی
 
 
ترس باعث میشود تا بسیاری از مردم به رویاهایشان نرسند.>>>>>>>>>>>>      مارک فیشر
 
زندگی دقیقا به ما ان چیزی را میدهد که به دنبالش هستیم>>>>>>>>>>>>>>      مارک فیشر
 
نباید مطالب غلطی که از گذشته در ذهن ما برنامه ریزی شده اند حال و اینده ما را تباه کنند  >>>      انتونی رابینز
 
آرزوهی هر فرد موجب شکل گرفتن و بقای افکار او میشود>>>>>>>>>>>> >     هراکلیتوس
 
اندیشه هایتان را عوض کنید تا سرنوشتتان عوض شود.>>>>>>>>>>>>>>>      ژوزف مورفی
 
زندگی آماده است تا بسیار بیشتر از انچه تصورش را میکنید به ما بدهد.>>>>>>      مارک فیشر
 
تنها کسانی میتوانند کارهای بزرگی انجام دهند که به قدرت ذهن ایمان دارند.>>>>      مارک فیشر
 
ضمیر باطن شما سازنده بدن شماست و میتواند شما را درمان کند.>>>>>>>>>>     ژوزف مورفی
<

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:1 ::  نويسنده : عبدولله

روزی سقراط حکیم مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثر بود .

علت ناراحتی اش را پرسید . شخص پاسخ داد :

در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم . سلام کردم.

جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذشت و رفت و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم.

سقراط گفت : چرا رنجیدی ؟

مرد با تعجب گفت: خوب معلوم است که چنین رفتاری ناراحت کننده است.

سقراط پرسید : اگر در راه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد به خود می پیچد.

آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی ؟

مرد گفت : مسلم است که هرگز دلخور نمی شدم. آدم از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود .

سقراط پرسید: به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟

مرد جواب داد : احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم.

سقراط گفت : همه این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی .

آیا انسان تنها جسمش بیمار می شود ؟

و آیا کسی که رفتارش نا درست است ، روانش بیمار نیست ؟

اگر کسی فکر و روانش سالم باشد هرگز رفتار بدی از او دیده نمی شود؟

بیماری فکری و روان نامش غفلت است.

و باید به جای دلخوری و رنجش نسبت به کسی که بدی می کند و غافل است دل سوزاند و کمک کرد و به او طبیب روح و داروی جان رساند.

پس از دست هیچ کس دلخور مشو و کینه به دل مگیر و آرامش خود را هرگز از دست مده.

بدان که هر وقت کسی بدی می کند در آن لحظه بیمار است.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 21:55 ::  نويسنده : عبدولله

رختی که در عاشورا خون می گرید / عکس

درخت چنار خون‌بار روستای زرآباد الموت همچنان پذیرای گردشگران خارجی و عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) در روز عاشوراست.
درخت چنار کهن‌سالی در حیاط امامزاده علی‌اصغر در روستای زرآباد الموت در استان قزوین وجود دارد که به درخت چنار خون‌بار مشهور است. خون‌بار بودن این درخت، قدمت دیرینه‌ای دارد و حتا در زمان شاه‌سلطان حسین صفوی نیز روایت‌هایی از آن مطرح شده است.
در این‌باره، اسدالله بیرانوند ـ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین ـ بیان کرد:‌ در نزدیکی سحرگاه روز عاشورا، صمغی قرمز رنگ شبیه خون از این درخت خارج می‌شود که آزمایش‌هایی هم روی آن انجام شده است. البته هیچ‌کدام از آزمایش‌ها با وجود مشاهده‌ی ترکیبات مشابه خون در این صمغ‌، این مسأله را تأیید نکرده‌اند که این مایع، به خون انسان مربوط می‌شود.
او با اشاره به قدمت بیش از ۶۰۰ سال دو درخت چناری که درهم تنیده شده‌اند،‌ افزود:‌ هر سال در روزهای عزاداری ماه محرم، بیش از ۱۰هزار نفر در این محل حضور می‌یابند و امکانات لازم و مهمانسرا نیز برای آن‌ها فراهم می‌شود.

درختی که در عاشورا خون می گرید / عکس

همچنین فاطمه آسیابان‌ها ـ مدیر روابط عمومی این اداره‌ی کل ـ که دو سال شاهد این ماجرا بوده است، با اشاره به این‌که مردم معتقدند، اتفاق‌هایی در روز عاشورا برای این درخت رخ می‌دهد، گفت: پس از پایان مراسم عزاداری و سینه‌زنی در روز تاسوعا، جمعیت حاضر در امامزاده، سحرگاه روز عاشورا دور درخت جمع می‌شوند و به خواندن مرثیه و عزاداری می‌پردازند. در این زمان، صمغ قرمز رنگی از برخی شاخه‌های این درخت چنار به آرامی شروع به تراوش می‌کند. این اتفاق تا ظهر روز عاشورا ادامه دارد و پس از آن، این شاخه‌ها خشک می‌شوند.
او بیان کرد: نکته‌ی جالب این است که این مایع فقط روز عاشورا از درخت خارج می‌شود، یعنی با توجه به متفاوت بودن سال‌های هجری شمسی و هجری قمری، این اتفاق درست در روز دهم ماه محرم رخ می‌دهد.
وی افزود: وجود این درخت که به یکی از جاذبه‌های گردشگری و مذهبی استان قزوین تبدیل شده است، هر سال در ماه محرم گردشگران زیادی را از کشورهای مسلمان مانند عراق و سوریه و حتا برخی از کشورهای اروپایی به این محل می‌کشاند.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 21:51 ::  نويسنده : عبدولله

اگر می خواهید جوان بمانید این ۱۰ عامل را از بین ببرید

سلامت نیوز: پیری زودرس یک مشخصه کاملاً بدیهی در افرادی است که استرس بیش از اندازه دارند. شاید اولین راه برای جوان‌تر شدن به نظر بیشتر افراد جراحی پلاستیک باشد اما این گزینه همیشه بهترین راه نیست.
شما می‌توانید با تصحیح روحیاتی که صرفاً سن شما را بالا می‌برند و به سلامتتان نیز آسیب وارد می‌سازند بدون جراحی، زمان را به عقب بازگردانید، فقط باید این ۱۰ عامل را از زندگی حذف کنید:

استرس بیش از اندازه:
از زمان غارنشین‌ها به بعد، رفته رفته استرس در انسان‌ها افزایش پیدا کرد. استرس واکنش سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش داده و به طور کلی احساس ناخوشایندی در ما ایجاد می‌کند. به گفته دانشمندان، پیش از هر چیز باید این مشکل را قبول کرده و علایم آن را با خود تحلیل و بررسی کنید. تپش قلب و تعرق از نمونه‌‌های بارز این بیماری است که راه‌حل آن چند نفس عمیق است از نظر پزشکی این نوع نفس «تنفس دیافراگمی» نامیده می‌شود، اما راه‌حل مشکل‌تر و زمان‌بر این است که در برنامه خود وقتی را به انجام کارهایی اختصاص دهید که استرس شما را کاهش می‌دهند.

مصرف الکل:
مصرف الکل ارتباط مستقیمی با افزایش استرس دارد. سعی کنید از مصرف الکل خودداری کنید در غیر این صورت ریسک ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سکته، سرطان کلیه، حنجره و سینه در فرد افزایش پیدا می‌کند.

تحرک بسیار کم:
این یکی از مشکلاتی است که بیشتر انسان‌ها به آن مبتلا هستند. حتی افزایش میزان کمی فعالیت می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند. از اضافه وزن جلوگیری می‌کند. استرس را کاهش داده و در برخی موارد از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند. در طول روز حدود ۳۰ دقیقه و یا بیشتر پیاده‌روی کنید.

مصرف بیش از اندازه چربی‌‌های اشباع‌شده:
این نوع چربی در گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و کره به وفور یافت می‌شود. می‌تواند میزان کلسترول‌بد و به طور کلی کلسترول نهایی خون را افزایش داده و شما را مستقیماً به سمت بیماری‌های قلبی هدایت کند. باید میزان مصرف چربی‌های اشباع شده خود را در طول روز به ۱۰ درصد و یا پایین‌تر از آن رساند.

 سیگار کشیدن:
به جای کشیدن سیگار می‌توانید از قرص‌های نیکوتین‌دار استفاده کنید. افرادی که برای ترک سیگار از آدامس‌های نیکوتین‌دار و سایر جایگزین‌ها استفاده می‌کردند، خیلی راحت‌تر از افراد دیگر موفق به ترک سیگار شدند.

تنفس هوای آلوده:
سعی کنید در روزهایی که آلودگی هوا بالای حد هشدار است از خانه خارج نشوید.

قرار گرفتن بیش از اندازه در نور خورشید:

از کرم‌های ضدآفتابی با درجه مقاومت حداقل ۱۵ استفاده کنید. با این کار هم از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کنید و هم بروز چین و چروک.

کم‌خوابی:
در زمان‌های قدیم کم‌خوابی نوعی علامت افتخار به شمار می‌رفت اما امروزه همه می‌دانند که کمبود خواب سبب بروز چاقی، دیابت، فشارخون و مشکلات حافظه می‌شود.

اضافه وزن:
چاقی بیش از اندازه خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی سرطان را افزایش می‌دهد. رژیمی انتخاب کنید که مطابق با شیوه زندگی‌تان بوده و احتمال حفظ آن بیشتر باشد.

مصرف شکر فراوان:
مصرف شکر به طور بی‌رویه، باعث بروز چاقی و احتمالاً بیماری‌های قلبی می‌شود. متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند در یک رژیم غذایی ۲۲۰۰ کالری، می‌بایست میزان مصرف «افزودنی‌های شیرین» که در شیرینی‌ها و میان‌وعده‌ها به وفور یافت می‌شود به ۱۲ قاشق چایخوری در طول روز کاهش پیدا کند.

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 21:42 ::  نويسنده : عبدولله

خطرات داروهای مسکن

مسکنبرنا نیوز: محققان می گویند استفاده زیاد و طولانی مدت از مسکن ها برای کاهش درد، خود می تواند سبب ایجاد بیماریهای دردناک در فرد شود.

در حال حاضر داروهای مسکن به طور وسیع و فزاینده‌ای در سراسر جهان مصرف می‌شوند. این داروها اغلب برای تسکین تنشهای هیجانی، افزایش فشار خون ، تقویت عوامل ضد درد و برای برطرف کردن دردهای مفصلی مورد استفاده قرار می گیرند. اما استفاده مداوم از آنها با وجود خاصیت ضد درد که دارند می تواند خود عامل درد و حتی مرگ در بیمار شود.

آسپیرین یکی از مسکن های ضد درد شناخته شده در جهان است که مصرف آن باید متعادل باشد، زیرا استفاده زیاد از آن سبب آسیب به معده و ایجاد خونریزی در معده و روده فرد می شود.

پاراستامول، یکی دیگر از داروهای ضد درد معروف است که در صورت استفاده در دوز بالا طی مدت طولانی و بدون وقفه، سبب آسیب مرگبار در کبد فرد می شود

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 21:17 ::  نويسنده : عبدولله

السلام علیک یااباعبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک  السلام وعلیک یاابوفاضل  السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی اولادالحسین وعلی اصحاب الحسین  ورحمت الله وبرکاته

یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 21:16 ::  نويسنده : عبدولله

خوردن سیب و درمان کولیت روده

پزشکان آمریکایی می گویند پلی فنول‌های موجود در پوست سیب با خاصیت ضدالتهابی بالایی که دارند می‌توانند اختلالات مرتبط با التهاب روده مانند کولیت را درمان کنند.

این یافته که در مجله تخصصی «بیولوژی لوکوسیت» منتشر شده تاکید می‌کند آنتی اکسیدان‌های موجود در پوست سیب توانسته اند بر روی فعالیت سلولهای T در بدن موشهای آزمایشگاهی تاثیر بگذارند.

دکتر دیوید پاسکال، متخصص دپارتمان ایمونولوژی و بیماری‌های عفونی در دانشگاه ایالتی مونتانا در این باره می‌گوید: نتایج مطالعات ما نشان می‌دهد که یک محافظ طبیعی در پوست سیب وجود دارد و این محافظ می‌تواند با افزایش مقاومت سلولهای T ‌در برابر بیماریهای التهاب روده‌ای که یک بیماری سیستم ایمنی خودکار است، این بیماری را سرکوب کند.

همچنین این کارشناسان یادآور شدند: به نظر می‌رسد مزایای خوردن سیب برای بدن باز هم بیشتر از آن است که در گذشته تصور می‌شده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، علاوه بر مزایایی که ریز مغذی‌ها و فیبرهای خوراکی موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها دارند این مطالعه معلوم می‌کند که حتی معمولی ترین محتویات موجود در سیب هم مواد بسیار مفیدی هستند که ارزشهای درمانی حیاتی و مهمی دارند.

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 23:12 ::  نويسنده : عبدولله

ش یا فعالیتهای بدنی

شیر کاکائو، بهترین نوشیدنی انرژی زا است

چاپ فرستادن به ایمیل

محققان دریافتند مصرف شیر کاکائو، پس ازکار بدنی یا مسابقه سخت، بیش از هر نوشیدنی ورزشی دیگر کمک به برگشت انرژی در این افراد می کند.

 

به گزارش دیلی میل، از این پس نوشابه های ورزشی و انرژی زا را فراموش کنید.

طبق تحقیقات جدید در دانشگاه تگزاس آمریکا، شیر کاکائو بویژه از نوع کم چرب، نوشیدنی ایده آل در بهبود و بازیابی توان از دست رفته بعد از انجام تمرینات ورزشی سخت است.

 

براساس تحقیق، ورزشکارانی که بعد از یک فعالیت سخت بجای مصرف نوشیدنی های ورزشی (نوشیدنی های ورزشی کربوهیدراتی و یا نوشیدنی های فاقد کالری)، شیرکاکائو کم چرب مصرف می کنند، دارای فیزیک بدنی بهتر هستند.

در واقع مصرف شیرکاکائو در این افراد کمک به شکل گیری بهتر عضلات و کاهش جذب چربی می کند.

 

تحقیقات حاکی از آن است، دوچرخه سوارانی که شیرکاکائو را به عنوان نوشیدنی انرژی زا مصرف می کنند، میزان جذب اکسیژن در آنها در حین انجام تمرینات ورزشی بیشتر از زمانی است که نوشیدنی های ورزشی مصرف می کردند.

بنابراین بعد از ورزش و انجام فعالیتهای سخت، نوشیدن یک لیوان سرد شیر کاکائو کم چرب بهترین گزینه برای بازیابی توان است.

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 23:11 ::  نويسنده : عبدولله

خوردن نارنگی مانع چاقی می شود

چاپ فرستادن به ایمیل

محققان دانشگاه اونتاریو ماده ای در نارنگی کشف کرده اند که مانع بروز چاقی در افراد می شود

به گزارش رویترز، همانطور که مصرف یک سیب در روز بیماری را از شما دور می کند مصرف یک نارگی در روزهم منافع زیادی برای سلامتی انسان به همراه دارد.

محققان دانشگاه اونتاریو در لندن ماده ای در میوه نارنکی به نام nobiletin ( نوبیلتین) کشف شده که در ازمایش بر روی موشها دریافتند از چاقی پیشگیری و سبب حفاظت بدن در مقابل دیابت نوع دوم می شود. هم چنین انها دریافتند این میوه سبب مقاوم سازی سیستم بدن در مقابل حملات قلبی می شود.


به گفته محققان این ماده ماده مانع تشکیل چربی درکبد می شود، دو سال گذشته نیز محققان موفق به کشف ماده ای به نام naringenin در گریپ فروت شدند با اثر مشابه نوبیلتین در نارنگی شدند.

اما آنچه که اهمیت دارد آن است که  ماده nobiletin در نارنگی ده برابر naringenin در گریپ فروت در پیشگیری از چاقی کمک می کند. محققان امیدوارند نتایج آزمایشات انجام شده بر  بر موشها در مورد انسانها نیز صدق کند

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 23:7 ::  نويسنده : عبدولله

خانواده های پرجمعیت

مادرانی که فرزندان بیشتر دارند قلبشان سالمتر است

چاپ فرستادن به ایمیل

به گفته محققان هر چه تعداد بارداری مادر بیشتر باشد بدلیل ترشح هورمونهای دوره بارداری در جریان خون وی، کمتر دچار بیماریهای قلبی و سکته می شوند.

 

 

به گزارش  تلگراف، شاید این ایده بخصوص در مورد کشورهای پرجمعیت زیاد کاربری نداشته باشد اما مطالعات نشان داده داشتن 4 فرزند یا بیشتر به سلامتی مادر کمک می کند.

محققان با انجام تحقیقی دریافتند داشتن خانواده های پرجمعیت سبب حفظ سلامتی مادر می شود واحتمال مرگ مادر در اثر سکته 50 درصد در آنها کمترمی شود.

دانشمندان امریکایی طی تخقیقی بر روی 1300 زن در کالیفرنیا دریافتند کمتر از یک سوم زنانی که 4 یا بشتر فرزند داشته اند، دچار بیماریهای قلبی شده اند.

دلیل این امر هنوز مشخص نیست اما محققان براین باورند داشتن بارداریهای بیشتر سبب ترشح بیشتر هورمون دوره بارداری از جمله استروژن در جریان خون مادر می شود. هورمونهای دوره بارداری تاثیرمثبت و فواید زیادی بر روی رگهای خونی مادر دارد.


همچنین مادر در خانواده های بزرگ از حمایت اجتماعی و عاطفی بیشتری از سوی فرزندان برخوردار است که این خود عامل مهمی در پیشگیری از ناراحتیهای قلبی به شمار می رود.

پيوندها