پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, :: 1:15 ::  نويسنده : عبدولله

content top

New VIP membership is now up and running

We would like to thank all of our lovely members for continuously supporting our site. Without you we can not make tactools becomes a reliable resource for free sharing stuff. We are so excited to announce that we launched a new VIP membership system. Being a VIP member is not only to help our site keep growing, but also you will be able to access Posts  to download files faster and securer without paying for the file hosting service Furthermore our vip user can open ticket for their request on client Aria .

Of course old active VIP members are still VIP members in the new system. Should you have any problem please do not hesitate to contact us at info@vip.tactools.org. We are more than happy to assist you.

ads vip New VIP membership is now up and running

لزوم گفتگوی همسران آینده، در مورد رابطه جنسی بعد از ازدواج

دکتر اعظم صالحی ، طی یادداشتی در وب سایت خود نوشت :  متأسفانه هنوز هم بسیاری از دختران و پسران در طی گفتگو های قبل از ازدواج، اشاره ای به نگرش و انتظارات خود نسبت به رابطه جنسی نمی کنند.

اگر از دختر و پسری که حتی تاریخ ازدواجشان را تعیین کرده اند سؤال شود: « آیا راجع به امور جنسی با همدیگر صحبت کرده اید یا نه؟» در اکثر موارد می گویند: « نه، ما فکر نمی کردیم این موضوع مهم باشد» یا می گویند: « ما این جور صحبت ها را به بعد از ازدواج موکول کرده ایم، به دلیل این که بعد از ازدواج، راحت تر می توانیم راجع به آن صحبت کنیم» .

آنها نمی دانند که اینگونه صحبت ها مربوط به قبل از تصمیم گیری نهایی برای ازدواج است نه بعد از ازدواج. آیا شما هم معتقدید که گفتگو راجع به امور جنسی باید به بعد از ازدواج موکول شود؟ آیا بعد از ازدواج برای اینگونه صحبت ها دیر نیست؟ اگر بعد از ازدواج همسران متوجه شدند که با یکدیگر توافق جنسی ندارند، راه حل چیست؟ آیا می توانند به راحتی در ازدواج خود تجدید نظر کنند؟

رابطه بین زن و شوهر، یک رابطه خاص و متفاوت با سایر رابطه های اجتماعی، دوستی و خانوادگی است. این رابطه چهار پایه دارد و وجود مشکلات جدی در هر کدام از این پایه ها، مؤثر نبودن تلاش های زوج در اصلاح این مشکلات و نا امیدی زوج یا دست از تلاش بر داشتن آنها، می تواند یک خطر جدی برای سلامت و آینده رابطه زوج به حساب آید. پایه های اصلی رابطه زناشویی عبارت است از:

- چارچوب (ویژگی ها و شرایط مشابه)
- علاقه و رابطه عاطفی
- رابطه جنسی رضایت بخش
- تعهد و احساس مسؤلیت

به گزارش ایرانیان شاد اخیراً در ایران، آمار تکان دهنده ای از وضع روابط زناشویی در زوجین در شرف طلاق به دست آمده است. برخی از محققین نشان داده اند که یکی از دلایل افزایش روز افزون طلاق در ایران که پیش از این، آمار طلاق در آن ، در مقایسه با سایر کشورها ( به ویژه امریکا و اروپا) بسیار پایین بوده است، وجود  مشکلات جنسی و نگرش منفی زن یا مرد نسبت به آن است. بر اساس دستاوردهای پژوهشی، برآورده نشدن توقعات جنسی در زندگی زناشویی می تواند منجر به سردی رابطه زوج، کج رفتاری های جنسی و نابسامانی های دیگر شده و در نهایت تقاضای طلاق از سوی طرف مقابل را به دنبال داشته باشد.

در سومین کنگره خانواده و سلامت جنسی اعلام شد که ۵۰ تا ۶۰ درصد طلاق ها به علت مشکلات و اختلالات جنسی بوقوع می پیوندد. همچنین در تحقیقی که در دانشگاه علوم پزشکی قم و در شهر تهران انجام شد، مشخص شد که بیش از ۶۷ درصد از زنان در شرف طلاق اعلام کردند که در زندگی مشترک خود، تمایلی به برقراری رابطه جنسی با همسرانشان نداشتند، ۶۳ درصد بعد از رابطه جنسی، احساس عصبانیت داشته و ۷۱ درصد از آنها هیچ لذتی از رابطه خود با همسرشان نمی بردند.

متأسفانه در بسیاری از ازدواج ها (بویژه در کشور ما ) به دلیل این که مسائل جنسی در زمره تابو ها و حرف های مگو به حساب می آید، بررسی و گفتگو راجع به آن فراموش می شود. بخصوص در اکثر ازدواج های سنتی، بیشترین توجه دو طرف ازدواج و خانواده ها به شرایط و شباهت های فرهنگی و خانوادگی و …. معطوف می گردد. البته این موارد تعیین کننده چارچوب ازدواج بوده و بسیار اهمیت دارند اما در این ازدواج ها معمولاً دو تا از از مهمترین پایه های ازدواج، یعنی رابطه عاطفی و جنسی به دست فراموشی سپرده می شود. حتی در خیلی از ازدواج های عاشقانه امروزی نیز دختر و پسر آنقدر درگیر رابطه رومانتیک (عاطفی) هستند که گفتگو راجع به انتظارات و نگرش دو طرف راجع به امور جنسی را فراموش می کنند.

آیا قبل از ازدواج می توان وجود رابطه جنسی رضایتبخش را پیش بینی کرد؟
در خیلی از فرهنگ ها، وجود رابطه جنسی قبل از ازدواج، پسندیده و پذیرفته نیست. به همین دلیل، بسیاری از دختران و پسران قبل از ازدواج، رابطه جنسی را هرگز تجربه نکرده اند و امکان تجربه رابطه جنسی با همسر آینده خود را ندارند. حال سؤال این است که آیا بدون داشتن چنین تجربه ای می توانند در این حیطه، اطلاعاتی راجع به خودشان و طرف مقابل بدست آورند؟ پاسخ این است که قبل از ازدواج لازم است که دختران و پسران از طریق مطالعه و گفتگو با افراد واجد صلاحیت، آموزش هایی را در مورد رابطه جنسی دریافت کنند و می توانند تا حدودی به ارزیابی نگرش، انتظارات و تمایل خود نسبت به رابطه جنسی بپردازند.

در اینجا نکاتی مطرح می شود که همسران از طریق آن می توانند اطلاعات بیشتری راجع به رابطه جنسی بعد از ازدواجشان بدست آورند. زمانی که همسران آینده، در مورد بیشتر معیارهای خود، با طرف مقابل به توافق رسیدند، لازم است شرم و خجالت را کنار بگذارند و جلساتی را به گفتگو راجع به رابطه جنسی اختصاص دهند. با توجه به این که گفتگو راجع به این مبحث برای افراد آسان نیست، یا ممکن است بینش کافی نسبت به تمایل مزاجی خود نداشته باشند، بهتر است برای این کار از مشاوران خانواده کمک بگیرند.

در گفتگو های قبل از ازدواج، دختران و پسران باید:

۱-  راجع به عقاید و نگرش های مربوط به رابطه جنسی از همدیگر سؤال کنند.
متأسفانه نگرش منفی نسبت به رابطه جنسی هنوز هم در خیلی از جوانان جامعه (بویژه دختران) وجود دارد. دلایل این نگرش عمدتاً به فرهنگ، تربیت خانوادگی، اعتقادات غلط، تجربه های جنسی تلخ اطرافیان، دیدن و شنیدن حوادث جنسی ناگوار ، تأثیر اطرافیان و دوستان و تجربه های جنسی گذشته(بویژه دوران کودکی) مربوط است.

فردی که نگرش منفی نسبت به رابطه جنسی دارد ، بعد از ازدواج به سختی می تواند با همسرش رابطه جنسی برقرار کند و از این رابطه لذت ببرد. البته این نگرش قابل تغییر است و در این راه، اولین قدم این است که فرد برای تغییر، انگیزه داشته باشد . اما در بعضی موارد خاص این تغییر بدون روان درمانی ممکن نیست. نکته مهم این است که نباید به این امید که نگرش طرف مقابل تغییر خواهد کرد، ازدواج صورت بگیرد بلکه قبل از ازدواجَ، این تغییر باید شروع شده باشد.

۲- حتی الامکان راجع به آموخته ها و شنیده های راجع به امور جنسی با همدیگر گفتگو کنند.
باور کنید هنوز هم  بعضی از دختران و پسران در شرف ازدواج (بویژه دختران)،کمترین اطلاعی راجع به امور جنسی ندارند. در حالیکه رغبت، بلوغ و آمادگی جنسی، یکی از مهمترین شرایط لازم برای ازدواج است. مطالعه، دیدن برخی فیلم های آموزشی،گفتگو با متأهلین موفق و گرفتن مشاوره قبل از ازدواج می تواند در غنی کردن آموخته های جنسی مفید باشد.

۳- در مورد میزان اشتیاق و تمایل نسبت به رابطه جنسی و اهمیت آن، با همدیگر گفتگو کنند.
میزان اشتیاق و تمایل هر فرد به رابطه جنسی متفاوت است. بعضی افراد اشتیاق بیشتر و بعضی ها اشتیاق کمتری برای این رابطه دارند. تمایل به رابطه جنسی در افراد از روزی چند بار تا سالی یکبار متفاوت است . تفاوت افراد در میزان اشتیاق جنسی هم به دلیل تفاوت های جسمی یا هورمونی و هم به علت خصائص روانی افراد است. حال تصور کنید که تمایل جنسی یکی از زوجین بسیار بالا و طرف مقابلش بسیار کم باشد. قطعا این تفاوت، رضایت و سلامت زناشویی چنین زوجی را به خطر می اندازد.

۴- حتی الامکان راجع به انتظارات و سلیقه های جنسی خود با همدیگر گفتگو کنند.
درست است که رابطه جنسی طبیعی و معمول در همه انسان ها تقریباً به یک شکل صورت می گیرد اما هر فرد انتظارات و سلیقه های خاصی در رابطه جنسی دارد. امروزه تنوع زیادی در رفتار جنسی بشر دیده می شود در حالیکه در گذشته این رفتار ساده تر بود. بنا بر این، بیشتر از گذشته، لازم است زوج های امروزی راجع به این رفتار با همدیگر تعامل و گفتگو داشته باشند.

مهم این است که زن و شوهر در این انتظارات، توافق داشته باشند. خیلی از همسران به دلیل سلیقه های جنسی متفاوت و متضاد، دچار تعارض می شوند و تجربه نشان داده است که هر چند این انتظارات تا حدودی قابل اصلاح و تغییر است اما به طور کامل تغییر نمی کند و زن یا شوهری که انتظاراتش در امور جنسی برآورده نشود ممکن است احساس سرخوردگی کرده و این سرخوردگی احتمالاً زمینه ساز سردی رابطه و یا خطا های اخلاقی می شود.

بعلاوه، لازم است که زن و شوهر بعد از ازدواج در مورد حاشیه های روابط جنسی با همدیگر به توافق برسند. منظور از حاشیه روابط جنسی، نظر افراد راجع به عوامل زمینه ساز مطلوب برای شروع و ادامه رابطه جنسی است. مانند: چگونگی گفتگو های عاطفی، نوازش و لمس قبل از رابطه، محل و فضای مطلوب برای بر قراری رابطه و …

۵-در مورد اعتقادات همدیگر راجع به وفا داری جنسی و عاطفی با همدیگر گفتگو کنند.
یکی از مسائل و مشکلات بعضی از زوج های جوان امروزی، نادیده گرفتن بعضی از تعهدات اخلاقی عاطفی و جنسی در زندگی زناشویی، از سوی یک یا هر دو همسر است که می تواند منجر به بروز اختلافات شدید و بحران های غیر قابل جبران در زندگی مشترک بشود. قبل از ازدواج، لازم است که دو نفر از عقاید مربوط به تعهدات جنسی و اخلاقی همدیگر مطلع شوند.

مهمترین مطالبی که نوجوانان باید درمورد رابطه جنسی بدانند

برای نوجوانان، فکر کردن به رابطه جنسی خیلی سخت است. چیزهای زیادی برای فکر کردن به آن وجود دارد، چیزهای زیادی هست که نگرانش هستند، و خیلی چیزها ممکن است خوب پیش نرود. چه فعالیت جنسی داشته باشید و چه نداشته باشید، دانستن واقعیت های موجود درمورد اینکه رابطه جنسی چیست، اهمیت خیلی زیادی دارد.

از لحاظ شرعی و قانونی داشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج ممنوع بوده و میتواند لطمات جبران ناپذیر جسمی و روحی به هر دو طرف وارد کند.

رابطه جنسی….

·         طبیعتی جسمی و همچنین احساسی دارد.

·         پرخطر است، ممکن است باردار شوید، ممکن است به یکی از بیماری هایی که از طریق روابط جنسی منتقل می شود، مبتلا شوید، ممکن است قلبتان بشکند یا اعتماد به نفستان خرد شود، یا وقتی که تمام شد احساس ناامیدی و ناراحتی کنید.

·         اتفاق مهمی است چون فقط یکبار فرصت دارید باکرگی خود را از دست بدهید.

·         بسیار حساس است، مطمئن شوید که زمان درستی را برای خودتان و طرف مقابلتان انتخاب کرده اید.

·         نباید سبک شمرده شود یا بعنوان تفریح و سرگرمی به آن نگاه شود.

·         وقتی بیان شخصی محبت بین شوهر و همسر  باشد عالی است.

·         پر از سر وصداهای عجیب و گاهی خجالت آور است.

رابطه جنسی…

·         راهی برای مجبور کردن کسی به دوست داشتن شما یا متعهد شدن به شما نیست.

·         آزمایش عشق برای طرف مقابلتان نیست.

·         پیمانه ای برای اندازه گیری میزان بلوغ شما نیست.

·         راه خوبی برای به دست آوردن دوباره والدینتان یا دفاع از استقلالتان نیست.

·         فعالیتی تفریحی نیست.

·         همیشه مفرح و لذت بخش نیست، گاهی متعجب می شوید که آیا واقعاً ارزشش را داشته است؟

یادتان باشد وقتی بنا به دلایلی نادرست و بصورت نامشروع رابطه جنسی برقرار می کنید، فقط به خودتان آسیب می زنید.

فعالیت جنسی

اگر پیش از ازدواج فعالیت جنسی دارید باید فوراً آنرا متوقف کنید، نکاتی هست که باید درمورد خود عمل جنسی بدانید. مسائل خیلی مهمتر و بیشتری نسبت به اینکه آیا درست انجامش می دهید یا نه وجود دارد که باید بدانید اما معمولاً همه فقط نگران همین مسئله هستند. خیالتان راحت باشد، هیچ راه درست یا غلطی برای انجام رابطه جنسی وجود ندارد.

یک نکته که همه درمورد رابطه جنسی باید به آن فکر کنند اما ندرتاً اینکار را می کنند، قانون است. قوانین محکمی وجود دارد که می گوید در صورت ازدواج مجاز به انجام رابطه جنسی هستید و اینکه چه چیزهایی برای رضایت طرفین مورد نیاز است. حتی قوانینی درمورد نوع رابطه جنسی که انجام می دهید هم موجود است.

چیزهایی که باید درمورد رابطه جنسی بدانید

اگر ازدواج کرده اید استفاده از راه های پیشگیری از بارداری برایتان ضروری است مگر اینکه خودتان بخواهید که باردار شوید.

تنها راه محافظت در برابر بیماری های جنسی راه های مثل کاندوم است. این یک راه مطمئن برای رابطه جنسی است و حتماً باید از آن استفاده کنید حتی اگر از راه های دیگری برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنید.

رابطه جنسی دهانی هم رابطه جنسی به حساب می آید و برخی بیماری های مقاربتی مثل HIV و AIDS هم ممکن است از راه دهان منتقل شوند. باز هم راه هایی مثل استفاده از کاندوم برای این نوع رابطه جنسی الزامی می باشد.

اگر طرف مقابلتان هنوز به سن قانونی نرسیده است یا تحت تاثیر مواد مخدر است یا به هر صورتی مورد تهدید قرار گرفته است یا ازدواج نکرده باشید،  به هیچ وجه نمی توانید از نظر قانونی رابطه جنسی را انجام دهید. هرکدام از این مشکلات می تواند موجب متهم شدن شما به تجاوز جنسی شود.

این امکان وجود دارد که حتی در مرتبه اول رابطه جنسی خودتان، باردار شوید یا به بیماری های مقاربتی مبتلا شوید، حتی اگر از راه های جلوگیری استفاده کرده باشبد. همیشه خطر وجود دارد.

روش های جلوگیری از بارداری و محافظت دربرابر بیماری های مقاربتی باید به درستی انجام شوند تا موثر باشند. فراموش کردن استفاده یک یا دو قرص یا دولا کردن کاندوم متداولترین راه های استفاده نادست از این روش ها هستند و می تواند موجب بارداری یا ابتلا به بیماری های مقاربتی شود.

چک لیست رابطه جنسی

اگر می خواهید رابطه جنسی کنید، باید…

·         ازدواج قانونی کرده باشید و شریکی راغب داشته باشید که از نظر قانونی هم مجاز به انجام رابطه جنسی باشد.

·         از راه های پیشگیری از بارداری موثر استفاده کنید.

·         از کاندوم های مخصوص خانم ها و آقایان استفاده کنید.

·         درمورد اینکه رابطه جنسی برای شما چه معنا و مفهومی دارد، انتظارات واقعبینانه داشته باشید.

·         مکانی مناسب برای رابطه جنسی داشته باشید.

·         اینقدر بالغ باشید که درک کنید رابطه جنسی نتایج و عواقب احساسی و جسمی به دنبال دارد.

·         بین خودتان و همسرتان احترام متقابل وجود داشته باشد.

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 16:10 ::  نويسنده : عبدولله

 
نویسنده پیام
Behesht آفلاین
Queen
**
Registered

ارسال ها: 173
تاریخ عضویت: آبا ۱۳۹۰
اعتبار: 5
سپاس ها 114
سپاس شده 77 بار در 50 ارسال
ارسال: #1
زمان درگیر شدن دختران در روابط جنسی !؟
این روزها در خیابان ها، پارک ها و اماکن تفریحی پسران و دختران بسیاری را در حال تردد می بینیم، بسیاری از آنها در پیوند دوستی با یکدیگرند، پیوندی که به اعتقاد بسیاری از جامعه شناسان می تواند منشاء بی اعتمادی و شک در جامعه باشد، عده دیگری بر این باورند که چنین رابطه هایی می تواند در انتخاب همسر آینده موثر باشد، اما آنچه مسلم است این است که نخستین ثمره روابط ناسالم بین دختر و پسر و شکسته شدن قبح چنین روابطی در جامعه، باعث ایجاد روحیه بی‏اعتمادی نسبت به همسر آینده است و این ذهنیت آزار دهنده در فرد شکل می‏گیرد که آیا او پیش از این، چنین رابطه‏ای را تجربه کرده است یا خیر؟

بنا به گفته روانشناسان، این بی‏اعتمادی و شک هیچگاه فرد را رها نمی‏کند و سرانجام، بنیان مستحکم خانواده را به مخاطره می‏اندازد. بنابر آخرین تحقیقات، افرادی که پیش از ازدواج چنین روابطی با هم داشته‏اند، پس از ازدواج نیز در حل مشکلات خود عاجزند؛ چرا که نسبت به یکدیگر بسیار بدبین هستند.

دوستی دختر و پسر
بر اساس تعاریف جامعه شناختی، نمی توان هر ارتباطی را "دوستی دختر و پسر" نامید، "دوستی دختر و پسر" یعنی رابطه ای که بین دو جنس مخالف بوجود می آید و در این رابطه، محبت، صمیمیت، عشق و علاقه ی قلبی ویژه وجود دارد و از این رو، ارتباط دو کودک یا ارتباط تحصیلی یا ارتباط معلم با شاگرد و مانند آن، که برای اهداف خاصی است، نمی تواند در تعریف مقوله دوستی "دختر و پسر" بگنجد.

انگیزه های ارتباط با جنس مخالف

وعده ازدواج
یکی از بهانه های ارتباط بین پسران و دختران وعده ازدواج از ناحیه پسر است و معمولا با این وعده ها پسران با دختران ارتباط پیدا می کنند. در حقیقت، دختر و پسر با طرح مساله "ازدواج" با یکدیگر رفاقت کرده، سعی می کنند نیازهای عاطفی همدیگر را برآورده کنند، اما حقیقت امر این است که این وعده ها در حدّ خیال بافی می مانند و جامه عمل نمی پوشند.

انگیزه جنسی
از انگیزه های دیگر ارتباط دختر و پسر بهره بری جنسی است. این پدیده در میان اقشاری از جامعه که از لحاظ رشد فکری و فرهنگی در انحطاط شدیدی به سر می برند، بیشتر دیده می شود. این افراد برای ارضای غرایز جنسی خود، همه ی ارزش های خانوادگی و فردی خود را قربانی می کنند و دست به رفتاری می زنند که برای اغلب افراد جامعه، بسیار پست تلقّی می شود.

رابطه ی جنسی بین دختر و پسر، مشکلات زیادی را برای دختر، که قربانی اصلی این رابطه است به دنبال می آورد. اشتغال ذهنی درباره ی این موضوع که مبادا این ارتباط برای او در آینده مشکل ساز باشد، تعادل روانی او را به نحو چشم گیری بر هم می زند و فشار روانی زیادی بر او تحمیل می کند.

چنین دخترانی در ازدواج با مشکل روبه رو می شوند و حاضر به ازدواج نیستند و زمانی که با فشار خانواده روبه رو می شوند و تن به ازدواج می دهند، همیشه نگران افشای رابطه گذشته خود هستند و از اینکه همسرشان از رابطه مخفی آن ها در گذشته آگاه شود رنج می برند.

جذابیت، قدرت، توهمی کودکانه
یکی دیگر از انگیزه های دوستی با جنس مخالف این است که پسران، داشتن دوست دختر را یک قدرت اجتماعی برای خود تصور می کنند و دختران نیز داشتن یک دوست پسر را یک جاذبه فردی و اجتماعی برای خود به حساب می آورند.

اما طول نمی کشد که پی خواهند برد این قدرت نمایی و جاذبه ارائه شده به قیمت از دست دادن بسیاری از جاذبه ها و قدرت های اجتماعی و شخصیتی دیگر تمام شده، در نتیجه، دوستی ها به پایان می رسند و حسرت از دست دادن شرافت و ارزشمندی خویش، دنیایی از تعارض را در درون دختر و پسر باقی می گذارد.

پناهگاهی نا امن
دختران و پسرانی که مورد بی محبتی در خانواده قرار می گیرند و از وضعیت روانی و اجتماعی خویش ناراضی هستند، از طریق برقراری روابط پنهان با جنس مخالف، درصدد کسب رضایت و یا به عبارت دیگر، به دنبال یافتن شرایطی هستند که برای آن ها اطمینان خاطر و رضایتمندی بیشتری فراهم کند و پناه گاهی برای جبران کمبود محبت خود فراهم سازند.

اطمینان خاطری که دختران و پسران از طریق برقراری دوستی بین خود جستجو می کنند هیچ گاه حاصل نمی شود، زیرا این روابط پنهانی و به دور از چشم خانواده صورت می گیرد. به همین دلیل، دختر و پسر باید وقت و توان زیادی صرف کنند تا بتوانند زمینه این رابطه را فراهم کنند و تحمل ترس و اضطراب مستمری که دو طرف باید تحمّل کنند تا این روابط از چشم آشنایان پنهان بماند، رضایتمندی و آرامشی را که به دنبال آن هستند خنثی خواهد کرد.

رابطه جنسی در اوایل دوستی
بر اساس نتایج یک پژوهش که در مناطق شمالی پایتخت صورت گرفته است، اکثر دختران طی شش ماه الی یک سال اول رابطه خود باجنس مخالف، درگیر روابط جنسی می شوند.

اکثر قریب به اتفاق دخترانی که رابطه دوستی طولانی مدت با پسران دارند در آغاز رابطه دوستی علی رغم تصورشان درگیر روابط جنسی خواسته یا عمدتا ناخواسته می شوند.

این در حالی است که تقریبا همه دختران مورد مطالعه در ابتدای برقراری رابطه دوستی تصور می‌کرده‌اند که از درگیری جنسی مصون بوده، مهارت و قدرت کافی را در کنترل و هدایت روابط و دوستی دارند.

در بخش دیگری از این مطالعه آمده است اکثر قریب به اتفاق آنها در آغاز روابط دوستی با پسران بر این باور بودند که آنها خیلی زرنگ تر از آن هستند که دوستشان بتواند از آنها سوء استفاده جنسی کند.

یکی از علل درگیر شدن دختران در روابط جنسی برداشت نادرست آنها از روابط دوستی با پسران عنوان شده است. به عنوان مثال انگیزه و هدف اکثر دختران از برقراری رابطه دوستی با جنس مخالف جلب حمایت و عاطفه گزارش شده است، در حالی که در پسران، برقراری روابط جنسی انگیزه و هدف اصلی رابطه دوستی بوده است.

نحوه آشنایی دختر و پسر
طبق یک نظر سنجی انجام شده از دختران و پسران در خصوص نحوه آشنایی، میزان تمایل به دوستی، مکان دوستیابی و اطلاع والدین؛۶۱ درصد پسرها معتقدند که روابط با دوستان دختر خود را به شکل مقطعی ادامه می دهند و ۵۰ درصد دخترها نیز به قطع ارتباط در صورت احساس بازیچه بودن از سوی پسرها ابراز تمایل کرده اند.
بر اساس این گزارش ۵۹ درصد پسرها پارک و مراکز تفریحی را مکان دوستیابی عنوان و تنها دو درصد خیابان را محل مناسبی دانسته اند.

در خصوص اطلاع والدین از دوستی ها،۸۱ درصد دختران اظهار داشته اند دور از چشم والدین خود با پسرها ارتباط داشته و ۱۰ درصد بیان کرده اند که مادرانشان مطلع هستند و تنها سه درصد به اطلاع کامل والدین خود اشاره کرده اند.

تحقیقات غیر رسمی در ایران نشان می دهد که بیشتر دخترها قصدشان از دوستی با پسرها ارضاء نیازهای عاطفی، احساسی و پرکردن تنهایی است و انگیزه اصلی اکثریت پسران کامجویی و سوء استفاده بوده که با فرایند موسوم به “مخ زنی” و دادن وعده ازدواج انجام می گیرد.

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 16:5 ::  نويسنده : عبدولله

پیام
 

 


ارسال: #1
به این لطیفه چند بار میخندید؟
پیری برای جمعی سخن میراند.

لطیفه ای برای حضار تعریف کرد همه دیوانه وار خندیدند.

بعد از لحظه ای او دوباره همان لطیفه را گفت و تعداد کمتری از حضار خندیدند.

او مجدد لطیفه را تکرار کرد تا اینکه دیگر کسی در جمعیت به آن لطیفه نخندید.

گذشته را فراموش کنید و به جلو نگاه کنید

او لبخندی زد و گفت:

وقتی که نمیتوانید بارها و بارها به لطیفه ای یکسان بخندید،

پس چرا بارها و بارها به گریه و افسوس خوردن در مورد مسئله ای مشابه ادامه میدهید؟

گذشته را فراموش کنید و به جلو نگاه کنید.
تبیان

سیستم گوارشی بدنتان را با تمر هندی تقویت کنید

تمرهندی، درختی استوایی و بومی آفریقا و هند است. میوه این درخت منبع غنی ویتامین های BC، فیبر، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است.به نوشته «ehow» این میوه خواص زیادی دارد که در این مطلب به آن اشاره شده است. برای درمان تر ک های استخوان (مویه) به کار می رود، عصاره مخلوط تمرهندی با روغن کنجد را روی قسمت آسیب دیده بمالید.
 آنتی اکسیدان، ویتامین C و E و فلاوانوئید موجود در آن نقش ماده طبیعی ضدسرطانی را ایفا می کند.
 تقویت کننده سیستم گوارش است.
 ویتامین C آن بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین C) را درمان می کند. برای درمان سریع عصاره غلیظ شده آن را با کمی نمک، فلفل سیاه و یک شیرین کننده میل کنید.
 برای تسکین درد و ورم ناشی از پیچ خوردگی، مخلوطی از آب، نمک و عصاره غلیظ شده تمرهندی را روی قسمت آسیب دیده بمالید.
 غرغره کردن با آب حاوی عصاره جوشیده شده تمرهندی گلودرد را تسکین می دهد.
 با کمبود آهن مقابله می کند.
 نیاسین نوعی ویتامین B موجود در تمرهندی، در کاهش کلسترول مضر و افزایش کلسترول مفید موثر است.

گردآوری: تهران۹۸

منبع: آفتاب


ارسال: #1
Star سی نکته اموزنده از زرتشت
[تصویر: ?di=5133088494814]






. آنچه را گذشته است فراموش کن و بدانچه نرسیده است رنج و اندوه مبر

2. قبل از جواب دادن فکر کن

3. هیچکس را تمسخر مکن

4. نه به راست و نه به دروغ قسم مخور

5. خود برای خود، زن انتخاب کن

6. به ضرر و دشمنی کسی راضی مشو

7. تا حدی که می توانی، از مال خود داد و دهش نما

8. کسی را فریب مده تا دردمند نشوی

9. از هرکس و هرچیز مطمئن مباش

10. فرمان خوب ده تا بهره خوب یابی

11. بیگناه باش تا بیم نداشته باشی

12. سپاس دار باش تا لایق نیکی باشی

13. با مردم یگانه باش تا محرم و مشهور شوی

14. راستگو باش تا استقامت داشته باشی

15. متواضع باش تا دوست بسیار داشته باشی

16. دوست بسیار داشته باش تا معروف باشی

17. معروف باش تا زندگانی به نیکی گذرانی

18. دوستدار دین باش تا پاک و راست گردی

19. مطابق وجدان خود رفتار کن که بهشتی شوی

20. سخی و جوانمرد باش تا آسمانی باشی

21. روح خود را به خشم و کین آلوده مساز

22. هرگز ترشرو و بدخو مباش

23. در انجمن نزد مرد نادان منشین که تو را نادان ندانند

24. اگر خواهی از کسی دشنام نشنوی کسی را دشنام مده

25. دورو و سخن چین مباش و نزدیک دروغگو منشین

26. چالاک باش تا هوشیار باشی

27. سحر خیز باش تا کار خود را به نیکی به انجام رسانی

28. اگرچه افسون مار خوب بدانی ولی دست به مار مزن تا تو را نگزد و نمیری

29. با هیچکس و هیچ آیینی پیمان شکنی مکن که به تو آسیب نرسد

30. مغرور و خودپسند مباش، زیرا انسان چون مشک پرباد است و اگر باد آن خالی شود چیزی باقی نمی ماند


ماهیان از تلاطم دریا به خدا شکایت بردند و چون دریا ارام شد خود را اسیر تور صیاد یافتند تلاطمهای ذندگی حکمتی از طرف خداوند است پس از خدا بخواهیم دلمان ارام باشد نه دریای دور وبرمان

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:تصاویری ,از ,حجامت ,در ,چین,, :: 15:53 ::  نويسنده : عبدولله

تصاویری از حجامت در چین
تصاویری از حجامت در چین
تصاویری از حجامت در چین
تصاویری از حجامت در چین
تصاویری از حجامت در چین
تصاویری از حجامت در چین
تصاویری از حجامت در چین
تصاویری از حجامت در چین
تصاویری از حجامت در چین

یک پزشک در اندونزی مشهور به درمان سرطان با دود سیگار است

بعد از انجام کارش بیمار را در ملحفه ای خیس میپیچد

درمان سرطان توسط دود سیگار یک دکتر اندونزی+عکسدرمان سرطان توسط دود سیگار یک دکتر اندونزی+عکس

درمان سرطان توسط دود سیگار یک دکتر اندونزی+عکس

درمان سرطان توسط دود سیگار یک دکتر اندونزی+عکس

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 15:39 ::  نويسنده : عبدولله

فان پاتوق

در طی سال همواره ژاپنی ها دست به اختراعاتی می زنند که موجب شگفتی مردم سراسر دنیا می شود اما گاهی این اختراعات احمقانه و خنده دار به نظر می رسند.

این اختراع با نام باریک کننده صورت معرفی شده است. به تصویر نگاه کنید، فکر می کنید کاربرد این اختراع چیست؟

 

حرکت عجیب غریب زنان ژاپنی برای زیباتر شدن+عکس

 

 

خوب در واقع این محصول از جنس لاستیک بسیار نرم و منعطفی ساخته شده است و کاربردی جز تقویت عضلات صورت ندارد.
وقتی این محصول در دهان قرار گرفته و شخص صحبت می کند، باعث تقویت عضلات صورت شده و از پیری صورت جلوگیری می کند.
بیشترین اثر این محصول عجیب برای از بین بردن خطوط دور لب است که بخاطر افزایش سن بوجود می آیند.

 

حرکت عجیب غریب زنان ژاپنی برای زیباتر شدن+عکس

 

 

زمانی که تبیلغ این محصول شروع شد ابتدا مردم ژاپن فکر کردند که این محصول برای عق زدن (بالاآوردن) طراحی شده است! اما پس از اینکه شرکت تولید کننده درمورد کارکرد آن توضیح داد، علاقمندان بسیاری پیدا کرد. قیمت این محصول ۸۳ دلار است. به همراه این محصول دستورالعملی ارائه شده است که شخص باید حداقل سه دقیقه در روز آن را انجام داده تا عضلات صورت تقویت شوند.

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:۳۶۵ گام بلند موفقیت | , :: 15:33 ::  نويسنده : عبدولله

۳۶۵ گام بلند موفقیت | ۵۴

احساس زاییده ی حرکت است. این دفعه که خواستید به پیاده روی یا دوی آهسته بپردازید و حس و حال این کار را نداشتید، چرا به جای آن به بیرون نمی روید و به جست و خیز کردن نمی پردازید؟

جست و خیز کردن راهی مطمئن برای تغییر حالت روحی شماست چرا که:

۱- ورزشی فوق العاده است.

۲- نسبت به دویدن استرس کمتری به بدن شما وارد می کند.

۳- لازم نیست فقط یک حالت خاص به خودتان بگیرید.

۴- هر کس که همراه شما باشد نیز سرگرم خواهد شد.

برگرفته از: کتاب ۳۶۵ گام بلند موفقیت – آنتونی رابینز – انتشارات دویار

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:۳۶۵ گام بلند موفقیت , :: 15:32 ::  نويسنده : عبدولله

۳۶۵ گام بلند موفقیت | ۵۵

موفقیتموثرترین راه جهت کنترل تمرکز استفاده از سوالات است. برای هر سوالی که مطرح می کنید، مغزتان پاسخی برای آن تدارک می بیند. مثلا اگر بپرسید: ” چرا فلانی و فلانی از من سو استفاده می کنند؟ ” تمام قوه ی تمرکزتان به این مسئله – چه درست و چه غلط – منتهی می شود که چگونه سرتان کلاه گذاشته اند؟ اما اگر به جایش بپرسید: ” چطور می توانم این شرایط را بهبود ببخشم؟ ” به طور حتم پاسخ هایی خواهید یافت که شما را جهت اقدام مثبت فعال می کنند.

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:۳۶۵ گام بلند موفقیت , :: 15:29 ::  نويسنده : عبدولله

۳۶۵ گام بلند موفقیت | ۵۵

موفقیتموثرترین راه جهت کنترل تمرکز استفاده از سوالات است. برای هر سوالی که مطرح می کنید، مغزتان پاسخی برای آن تدارک می بیند. مثلا اگر بپرسید: ” چرا فلانی و فلانی از من سو استفاده می کنند؟ ” تمام قوه ی تمرکزتان به این مسئله – چه درست و چه غلط – منتهی می شود که چگونه سرتان کلاه گذاشته اند؟ اما اگر به جایش بپرسید: ” چطور می توانم این شرایط را بهبود ببخشم؟ ” به طور حتم پاسخ هایی خواهید یافت که شما را جهت اقدام مثبت فعال می کنند.

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:۳۶۵ گام بلند موفقیت | , :: 15:28 ::  نويسنده : عبدولله

۳۶۵ گام بلند موفقیت | ۵۳

موفقیتمثالی فوق العاده از نیروی تمرکز را می توان در مسابقات اتومبیل رانی جست و جو کرد. زمانی که اتومبیل تان دچار لغزش می شود، طبیعی ترین واکنش نگاه کردن به دیواره و تلاش جهت عدم برخورد با آن است. اما اگر تمرکزتان به طور مداوم روی چیزی باشد که از آن می ترسید، کارتان دقیقا به همانجا ختم می شود. رانندگان حرفه ای رالی می دانند که ما به طور ناخود آگاه در جهات تمرکزمان رانندگی می کنیم، بنابراین آن ها در طول مسابقه تمرکزشان را از دیواره گرفته و به مسیر باز مسابقه چشم می دوزند.

در زندگی نیز خیلی از مردم روی آنچه نمی خواهند – و نه آنچه خواهانش هستند – تمرکز می کنند. اگر ترس را کنار بگذارید، ایمان داشته باشید و قوه ی تمرکزتان را نظم ببخشید، اعمال تان به طور طبیعی شما را در مسیر دلخواه تان قرار می دهد. پس ترس تان را کنار بگذارید و همین حالا روی آنچه به راستی خواهانش هستید متمرکز شوید.

برگرفته از: کتاب ۳۶۵ گام بلند موفقیت – آنتونی رابینز – انتشارات دو یار

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:۳۶۵ گام بلند موفقیت | , :: 15:24 ::  نويسنده : عبدولله

۳۶۵ گام بلند موفقیت | ۵۳

موفقیتمثالی فوق العاده از نیروی تمرکز را می توان در مسابقات اتومبیل رانی جست و جو کرد. زمانی که اتومبیل تان دچار لغزش می شود، طبیعی ترین واکنش نگاه کردن به دیواره و تلاش جهت عدم برخورد با آن است. اما اگر تمرکزتان به طور مداوم روی چیزی باشد که از آن می ترسید، کارتان دقیقا به همانجا ختم می شود. رانندگان حرفه ای رالی می دانند که ما به طور ناخود آگاه در جهات تمرکزمان رانندگی می کنیم، بنابراین آن ها در طول مسابقه تمرکزشان را از دیواره گرفته و به مسیر باز مسابقه چشم می دوزند.

در زندگی نیز خیلی از مردم روی آنچه نمی خواهند – و نه آنچه خواهانش هستند – تمرکز می کنند. اگر ترس را کنار بگذارید، ایمان داشته باشید و قوه ی تمرکزتان را نظم ببخشید، اعمال تان به طور طبیعی شما را در مسیر دلخواه تان قرار می دهد. پس ترس تان را کنار بگذارید و همین حالا روی آنچه به راستی خواهانش هستید متمرکز شوید.

برگرفته از: کتاب ۳۶۵ گام بلند موفقیت – آنتونی رابینز – انتشارات دو یار

چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم؟

ارتباط با دیگرانمردمان: آدمها نه‌ تنها دارای شکل‌ها و سایزهای مختلفی هستند، بلکه انواع و اقسام شخصیت‌ها را هم دارند. تفاوت‌های آدمها با همدیگر درست به اندازه شباهت‌های آنها به هم است. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو با آدمها ارتباط برقرار کنید، باید با سبک و سیاق خاص هرکدام، زبان خاصشان، حالات و اشارات و سرعت و تن صدای خودشان با آنها ارتباط برقرار کنید.

برای برقرار کردن ارتباط موثر با دیگران نیاز به مهارت‌های مردمی و اجتماعی دارید که در زیر به ۸ مورد از ضروری‌ترین این مهارت‌ها اشاره می‌کنیم:

۱٫ درک دیگران

آدمها نه‌تنها دارای شکل‌ها و سایزهای مختلفی هستند، بلکه انواع و اقسام شخصیت‌ها را هم دارند. تفاوت‌های آدمها با همدیگر درست به اندازه شباهت‌های آنها به هم است. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو با آدمها ارتباط برقرار کنید، باید با سبک و سیاق خاص هرکدام، زبان خاصشان، حالات و اشارات و سرعت و تن صدای خودشان با آنها ارتباط برقرار کنید.

پس از کجا باید بفهمید چطور می‌توانید به بهترین نحو با کسی ارتباط برقرار کنید؟ باید با آنها وقت بگذرانید! نباید انتظار داشته باشید با کسی که تازه آشنا شده‌اید بتوانید طی یک دقیقه صمیمانه حرف بزنید. درک یک موضوع زمان می‌برد—چه آن موضوع موضوعی علمی باشد و چه اجتماعی.

۲٫ ابراز مشخص افکار و احساسات

مغز ما مقدار مشخصی اطلاعات را می‌تواند در یک زمان دریافت کند. در هر ثانیه ما با بمبارانی از پیام‌ها روبه‌رو هستیم و به همین دلیل پیامی که به دیگران می‌‌رسانید باید مشخص و واضح باشد.

برای اینکه مطمئن شوید کمترین مدت زمان لازم برای ابراز افکار و احساساتتان را به طریق درست صرف می‌کنید، خیلی خوب است که برای ارتباطتان برنامه‌ریزی داشته باشید—مهم نیست که با چه روشی می‌خواهید ارتباط برقرار کنید.

۳٫ وقتی نیازهایتان برآورده نمی‌شود، اعتراض کنید

اعتراض کردن برای اطمینان از اینکه نیازهایتان برآورده می‌شوند—چه در روابط کاری و چه اجتماعی—بخش مهمی از یک رابطه است.

اما پنج راه وجود دارد که می‌توانید در ارتباط و گفتگویتان به جای اینکه خشن به نظر برسید، قاطع دیده شوید: با تمرین رفتارتان قبل از برقراری ارتباط و گفتگو؛ با تکرار گفتگو؛ درخواست فیدبک منفی؛ توافق آزمایشی با فیدبک منفی؛ و ایجاد مصالحه عملی.

قاطعیت ابزار بسیار مفیدی در ارتباط است. کارایی این ابزار بسته به موقعیت است و درست نیست که در همه موقعیت‌ها قاطع باشید. به خاطر داشته باشید، استفاده ناگهانی از قاطعیت ممکن است در نظر دیگران خشونت به نظر برسد.

۴٫ درخواست فیدبک از دیگران و ارائه فیدبک در مقابل

درکنار تکنیک قاطعیت، دادن و گرفتن فیدبک یک امر مهم در مهارت‌های ارتباطی است که اگر بخواهید روابط کاری طولانی‌مدت و بادوامی ایجاد کنید حتماً باید آن را یاد بگیرید.

یک روش برای ارائه فیدبک مفید این است که ابتدا تمجید کرده و بعد از آن توصیه‌ها و پیشنهادات عملی برای بهبود وضعیت ارائه کنید و بعد دوباره آن را با تحسین و تمجید صادقانه جمع‌آوری کنید.

در این مورد هم باید به خاطر داشته باشید که صداقت دیدگاهی نسبی و فردی است. خصوصیتی در کسی که ممکن است به نظر شما ناخوشایند بیاید، ممکن است دیدگاه فردی دیگر عالی و ایدآل به نظر برسد.

۵٫ تاثیر گذاشتن بر افکار و اعمال دیگران

همه ما فرصت این را داریم که بر افکار و اعمال دیگران اثر بگذاریم. ما این قدرت را داریم که نحوه فکر کردن و عمل کردن دیگران را شکل دهیم.

از یک چیز ساده مثل لبخند زدن و سلام کردن بعنوان راهی برای تاثیر گذاشتن بر روحیه دیگران تا الگو شدن برای دیکران در شرایط سخت، راه‌های زیادی برای تحت‌تاثیر قرار دادن افکار و اعمال دیگران دارید.

یادتان باشد که یک نگرش منجر به یک احساس می‌شود که در مقابل به عمل می‌انجامد. شما باید نگرش‌ها را شکل دهید تا بتوانید اعمال آنها را پیش‌بینی کنید.

۶٫ رو کردن مشکلات و تعارضات و حل کردن آنها

ممکن است کارمندانتان خصومتی پنهان در دلشان از شما انباشته باشند و تازمانیکه نفهمید این مشکلات چه هستند، نخواهدید توانست به خوبی با آنها کنار بیایید.

خجالت‌آور و تحقیرآمیز است و نیاز به صبر و حوصله بسیار دارد تا به حالت دفاعی نروید و به دیگران فرصت دهید نگرانی‌ها، ناامیدی‌ها و عصبانیت‌هایشان را رودررو ابراز کنند اما با این روش می‌توانید فرصت پیدا کنید همه چیز را درست کنید یا به آنها کمک کنید سوءتفاهماتشان برطرف شود.

۷٫ همکاری با دیگران به جای تنها انجام دادن کارها

اینکه یاد بگیرید با همکاری دیگران کارهایتان را انجام بدهید، نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت کارتان خواهد داشت.

سریع‌ترین راه برای اینکه خودتان را زیر کوهی از جزئیات و حجم کار مدفون کنید این است که سعی کنید همه کارها را خودتان انجام دهید. تقسیم کردن حجم کاری با دیگران هوشمندانه‌ترین اقدام است. دلیل آن این است: استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌هایتان و اجازه دادن به دیگران برای بالا بردن حجم کار شما. شما آنها را آموزش می‌دهید تا کارهایی که خودتان انجام می‌دهید را انجام دهند و خودتان کار دیگری انجام می‌دهید.

درسی که از این نکته می‌گیرید ساده است: اگر بخواهید همه کارها را خودتان انجام دهید، زیر حجم کار مدفون خواهید شد. پس به دیگران کاری که باید انجام دهید را آموزش دهید و خواهید دید که چقدر کارتان پیشرفت خواهد کرد.

۸٫ تعویض دنده وقتی روابط دیگر کارایی ندارند

بعضی وقت‌ها لازم است که دست بکشید و بروید. بعضی وقت‌ها باید از شر بار ناسالم خودتان را خلاص کنید. و بعضی وقت‌ها لازم است قدم‌هایی بزرگ بردارید تا تعادل و شتاب حرکت خودتان را بازیابید.

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:موانعی, بر سر راه ,موفقیت,, :: 15:13 ::  نويسنده : عبدولله

موانعی بر سر راه موفقیت

موفقیتسلامت نیوز: از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین شرایط موفقیت یک انسان در زندگی فردی و اجتماعی داشتن قدرت «مدیریت خود» است. انسان موفق، ریشه همه موفقیت‌ها را در درون خود جست‌جو می‌کند.

همیشه تصورات یا باورهای اشتباهی درباره موفق شدن وجود دارد. این باورها مسیر موفقیت را پر از دست‌انداز کرده و درست مانند سدهایی هستند که موفق شدن را سخت یا ناممکن می‌کنند. گرچه معمولا و در بیشتر متون راه‌های رسیدن به موفقیت طرح و بررسی می‌شوند، اما جا دارد به موانع موفقیت نیز اشاره و آنها را بشناسیم. در اینجا برخی از موانع موفقیت را معرفی می‌کنیم. آیا شما نیز با چنین موانعی روبه‌رو بوده‌اید؟

این موانع می تواند ما را از مسیر موفقیت دور کند

پشت گوش اندازی

افرادی که علامت مزمن این «بـیـمـاری» در آنها دیده می شود، مایلند با این جملات توجیه کننده که «تمام کردنش کاری نخواهد داشت» و یا «نگران نباش، وقت برای انجام دادنش بسیار است»، کارها و وظایف شان را برای همیشه از سر خود باز کرده و به تعویق بیندازند. اگر کاری در حد و اندازه قابلیت هایتان به شما روی آورد ولی به دلیل عذر و بهانه های ذکرشـده از انجام آن ممانعت به عمل آوردید، قطعا پشت گوش اندازی مشکل اصـلی بـوده و باید مرتفع شود. احساس می کنید که زمان در اختیار شماسـت، اما هنگامی کـه وقـت موعود نزدیک می شود، برای اتمام کار به سرعت هجوم می آورید و نتیجه آن خواهد شد که آن طور که در ابتدا مد نظرتان بود از انجام عمل مورد نظر بازخواهید ماند.

ترس از موفقیت

مانع اصلی دیگر برای رسیدن به پیروزی واهمه داشتن از موفقیت است. با اینکه چنین افرادی دقیقا می دانند که برای موفق شدن به چه چیزی نیاز دارنـد، امـا به دلیل داشتن ترس از موفقیت قادر به رسیدن به اهداف والای خود نیستند. در نـظـر ایـشـان راه پـیـش رو، مـخـوف و رعـب آور است. نگرانی از آینده و همه مسایلی که در نهایت گریبانگیر او خواهد شد، منجر به فقدان بصیرت و بازماندن آنها می شود؛ مـخـاطرات ذاتـی روند تجارت، رام نشدنی به نظر خواهد رسید. تشخیص و حل این مشکل آسان تر از برخورد با پشت گوش انـدازی است. فردی که از پذیرش مسوولیت هایی کــه موفقیـتـش را به همراه خواهد داشت وحشت دارد، بـا کمی هم محوری و اندکی صبر و شکیبایی می تواند شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

وسواس

افراد موفق دارای خصوصیتی مشترک هستند و آن قابـلیـت تمرکز بر اندیشه های بـزرگ است. برای بسیاری اتخاذ چنین دیدگاهی مشکل است چراکه خود را کاملا محدود و متعهد به انجام کارهای جزیی و کوچک می کنند. تلاش زیاد برای انجام کارهای جزیی زیان آور است چراکه زاویه دید را محدود خواهد کرد. اگر برای اتمام هر کار کوچکی مصر باقی بمانید، هرگز قادر نخواهید بود به اهداف والای خود دست پیدا کنید. این گونه افراد، سخت کوشی و تلاش زیاد را لازمه زندگی شان دانسته اما عزم و اراده خود را برای کاربرها و مصارف مفید به کار نمی بندند. تنظیم دقیق مهارت های مدیریـت زمـانـی در برطرف کردن این مشکل کمک فراوانی خواهد کرد.

احساس ناامنی

افراد ضعیف و سست بنیان به علت داشتن احساس ناامنی، در کارشان پیشرفتی حاصل نمی شود. شاید یکی از دلایل عدم موفقیت این گونه انسان ها در بی میلی آنها برای نشان دادن برش از خودشان نهفته شده باشد. علت ترس نیست؛ فقدان اطمیـنان و اعـتـمـاد باعث عقب ماندن آنها می شود.

از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین شرایط موفقیت یک انسان در زندگی فردی و اجتماعی داشتن قدرت «مدیریت خود» است. انسان موفق، ریشه همه موفقیت‌ها را در درون خود جستجو می‌کند.

اطرافیان و دوستان نامناسب

ممکن است شما همه شرایط لازم برای رسیدن به اهداف تان و ارایه انعکاس فردی موفق از خود را دارا باشید، اما آیا دوستان تان شـما را در این راه همراهی می کنند؟ ممکن اسـت آنها دیـدگـاه مـتـفـاوت و مـتـضـادی از مـوفـقیت نسبت به شـما داشـتـه باشند (یا اصلا دیـدگاهی نداشته باشند). دوسـتـان به علت تاثیرات منفی راه رسیدن بـه موفـقیـت را برایتان سخت و دشوار می کنند. برخی از اطرافیان حتی ممکن است متوجه پـتـانـسیـل و استعدادهای نهانی شما نشده و باعث زمین خوردگی و تردید در قابلیت ها و توانایی ها شوند.

فقدان منابع و امکانات

شاید هیچ چیزی ناراحت کننده تر و ناهنجارتر از این مـوضـوع نـیست که انسان با وجود داشتن همه قابلیـت های لازم جـهت رسـیدن بـه مـوفقیت، فقط به دلیل عوامل خارج از کنترل خود، از پیشرفـت باز ماند. فقدان منابع مالی یا کمبود زمان به دلیل نگهداری از خانواده یا مسوولیت های دیگر می تواند یک قاتل واقعی باشد. رشد کـردن زیـر خـط فقر یا تامین کردن نزدیکانی که به شما نیازمند هستند، آینده را بسیار متفاوت از آن چـیـزی کـه در تصـورتـان بوده، ترسیم خواهد کرد.

نیاز به دیدگاهی درون نگر

یک معلم مدرسه، یک مهندس طراح، یک افسر ارتش و یک کارگر ساده یا یک سرایدار می تواند به طرق مختلفی مـوفق باشـد؛ با اینکه موفقیت در کار ممکن است جذاب تر از همه به نظر برسد، اگر در زمان مـورد انتـظار به آن دست نیافتید، بیمناک نشوید. یـک قـدم بـه عـقـب بـرگردید و عـلـت را بـررسـی کنید. در نهایت خواه دوستان تان مقصر باشند و خواه اعتمادبه نفس تان، دقت کنید که به منظور بهینه کردن فرصت ها برای به دست آوردن موقعیتی موفق تر و راضی کننده تر، قدم های صحیحی بردارید.

* من باید موانع موفقیت را بردارم.

* خواستن توانستن است.

* من باید موفق بشوم.

* من باید درستکار باشم.

* من باید تصمیم اساسی برای موفق شدن بگیرم.

* من باید خوب درس بخوانم.

* من باید تلاش کنم.

* من باید، باید، باید…

انسان موفق، زمام زمان را به دست داشته و بهترین بهره را از آن می‌برد. انسان موفق شکست‌ها و عقب افتادن‌های خود را با بهانه‌های پوچ توجیه نمی‌کند.

کشیدن پا روی زمین، حرکت بدون انرژی، چشم‌های خسته و بی‌حال و گاهی خواب‌آلود، غرغر کردن و بد و بی‌راه گفتن به زمین و زمان، پوشیدن لباس‌هایی که همواره اعتراض به دنبال دارد و ظاهری که نشان از بی‌ نشاطی است، تأخیر در کارها، اعتراضات و… نشان دهنده نداشتن مدیریت خود و زمان است. مدیریت به معنای اداره کردن، برنامه‌ریزی و حرکت در چارچوب آن برنامه به سوی هدف است.

استفاده مناسب از امکانات تحت اختیار برای پیشرفت، و هر چیز را در حیطه نفوذ و تحت تأثیر خود، در جای و محل شایسته و بایسته خود نهادن است.

حداقل شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه‌ای یادگیری مداوم است.

همیشه کارهای خود را بنویسید و آن‌ها را طبقه‌بندی کنید؛ سپس از مهم‌ترین آن‌ها شروع کنید.
هر موقعیتی را می‌توان مثبت تلقی کرد، به شرط آن که آن را به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت در نظر بگیریم

از سلامت جسمانی خود به بهترین نحو مراقبت کنید. نیرو و نشاط برای موفقیت و خوشبختی ضروری است. در مورد تعیین هدف‌های خود قاطعیت داشته باشید، اما در مورد روش دستیابی به آن‌ها انعطاف‌پذیر باشید.

برای رسیدن به هر یک از هدف‌های خود مهلتی تعیین کنید.

آنچه بیش از هر چیز با موفقیت و خوشبختی همسویی دارد خوشبینی است.

هر موقعیتی را می‌توان مثبت تلقی کرد، به شرط آن که آن را به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت در نظر بگیریم.

اگر در هر شخص و در هر شرایطی به دنبال نقاط مثبت باشید، تقریباً همیشه آن را پیدا خواهید کرد.

وقتی خدا بخواهد برای شما هدیه‌ای بفرستد آن را در مشکلی می‌پیچد. هر چه مشکل بزرگ‌تر باشد، هدیه هم بزرگ‌تر است!

هر وقت احساس ترس کردید، شجاعت را با «شجاعانه عمل کردن» در خود پرورش دهید.

کلید موفقیت در این است که هدف خود را تعیین کنید و آن گاه طوری عمل کنید که گویی امکان شکست وجود ندارد و همین‌طور هم خواهد شد.

هر تجربه‌ای را به یک تجربه آموزنده بدل کنید. در هر ناامیدی و شکستی، به دنبال درس با ارزش باشید.

 

زندگی بهتر با گسترش تفکرات انسان!

مردمان: این افکار ما هستند که واقعیت ما را می‌سازند پس عاقلانه است که با بزرگ فکر کردن می‌توانید زندگی بزرگی را در هر سطحی برای خودتان بسازید—چه معنوی، چه احساسی و چه جسمانی.

۵ عادت زیر به شما کمک می‌کنند تفکرتان را گسترش دهید تا بتوانید در نتیجه آنها زندگیتان را گسترده‌تر کنید:

۱٫ انتخاب‌های شما سازنده نتیجه زندگیتان هستند.

برای اینکه چیزی برای خودتان بسازید، باید تصمیم بگیرید آنچه که می‌خواهید همین الان مال شماست نه یک هفته دیگر یا یک ماه دیگر یا ۵ سال دیگر. باید حس کنید که داشتن آنچه که می‌خواهید چه حسی دارد و بعد تغییرات لازم را در زندگیتان ایجاد کنید. ممکن است گاهی برایتان سخت باشد که خودتان را از منطقه آرامشتان بیرون بکشید اما با نگه داشتن تصویر آنچه می‌خواهید در ذهنتان، می‌توانید تصمیماتتان را براساس آن تصویر اتخاذ کنید. سعی کنید تصمیماتتان را از نقطه‌ای بگیرید که انگار آنچه می‌خواهید را به دست آورده‌اید، نه از نقطه‌ای که واقعاً هستید.

۲٫ عادات شما سازنده نتیجه زندگیتان هستند.

اگر بخواهید دونده ماراتن شوید، باید عادات و خصوصیات یک دونده ماراتن را در خود ایجاد کنید. اگر می‌خواهید یک میلیونر شوید، باید عادت‌های میلیونرها را داشته باشید. اگر می‌خواهید سلامت باشید، باید عادت و رفتارهای افراد سالم را داتشه باشید. عادت‌های جسمانی و شخصی شما باید در جهت خواسته‌هایتان باشند.

۳٫ محیط شما سازنده نتیجه زندگیتان است.

از جایی که زندگی یا کار می‌کنید راضی هستید؟ باید محیطی برای خود بسازید که پشتیبان شما و هدفتان باشد. محیطی که موافق و در جهت اهدافتان باشد، به شما این قدرت را می‌دهد که بتوانید با انرژی بهتری روی میسر کردن اهداف و آرزوهایتان تمرکز کنید. محیط احساسیتان چطور؟ آیا کسانیکه اطرافتان هستند از اهداف و آرزوهایتان حمایت می‌کنند؟ محیطی که آنچه الان هستید را ساخته است ممکن است محیطی نباشد که بتواند کسی که دوست دارید باشید را بسازد. محیط عقلانیتان چطور؟ به طرز تفکر اطرافیانتان دقت کنید. اطرافتان را با کسانی پر کنید که مثبت‌اندیش هستند و مثل شما بزرگ فکر می‌کنند. اگر در اطراف کسانی هستید که مدام نگران هستند و می‌ترسند، به خاطر داشته باشید که آن ترس و نگرانی‌ها واقعیت ندارند و سعی کنید روابطتان را با این افراد منفی‌باف کمتر کنید.

۴٫ بطور مداوم دماسنج فراوانیتان را بالا ببرید.

ما در دنیایی گسترده زندگی می‌کنیم که از هر چیز به اندازه کافی برای همه وجود دارد. هر چیزی که ممکن است نیاز داشته باشید یا بخواهیم در دسترس ماست، فقط به شرط اینکه آن را وارد تجربیاتمان کنیم. نمی‌توانید با ذهنی محدود، به گستردگی و فراوانی دسترسی پیدا کنید. باید انتظار آن را در زندگیتان داشته باشید و به خودتان این اجازه را بدهید که در هر سطحی زندگیتان را گسترده کنید، چه معنوی، چه احساسی و چه مادی.

۵٫ روی “چراها” تمرکز کنید.

چرا این چیزی که می‌خواهید را می‌خواهید؟ وارد هدف و علایقتان شوید. وقتی فهمیدید هدف و تمایلاتتان چه‌ها هستند، برایتان ساده‌تر خواهد بود که زندگیتان را در جهت آن اهداف و تمایلات پیش ببرید. وقتی در نظر بگیرید که چرا چیزی را می‌خواهید، ارتعاشاتتان معمولاً به سمت تمایلاتتان خواهد رفت. هرزمان به این فکر کنید که چطور، کی یا از طریق چه‌کسی این اتفاق می‌افتد، ارتعاشاتتان دوباره به سراغ مشکل و تمام دلایل اینکه چرا نمی‌توانید آن را داشته باشید، برمی‌گردد.

با اجرای همه این عادات در زندگیتان، متوجه می‌شوید که انرژیتان تغییر خواهد کرد. اگر اجرای همه آنها به طور همزمان دشوار به نظر می‌رسد، هر بار با یک عادت جدید شروع کنید. مطمئن باشید که زندگیتان گسترده‌تر خواهد شد.


نکاتی برای حفظ سلامت بدن هنگام کار با کامپیوتر!

سلامت نیوز: روزانه بسیاری از افراد، ساعت های زیادی را پشت کامپیوتر و مانیتور آن هستند و به کار، تجارت، بازی، ایجاد ارتباط یا مطالعه می پردازند. این افراد که خود ما نیز جزو آنها هستیم، ساعت های زیادی را پشت میز می نشینیم و مدت زمان زیادی را به صحفه مانیتور خیره می شویم. برای حفظ سلامتی همواره باید نکاتی را رعایت کنیم تا بعدها دچار مشکلات زیادی در سلامتی بدن و ستون فقرات و یا حتی چشم نشویم و بتوانیم همیشه پشت این وسیله سرگرم کننده و حیاتی سالم بنشینیم. ما در این صفحه به نکات متعددی در مورد حفظ سلامت بدن کاربران هنگام کار با کامپیوتر پرداخته ایم.

مواردی که با رعایت آنها،‌ می توانید بدون هیچ مشکلی سالیان سال پشت میز کامپیوتر خود بنشینید و از اینترنت و کامپیوتر و کار با آنها لذت ببرید!

خیره شدن به مانیتور

عادت بدی که بسیاری از افراد دارند این است که هنگامی که چیز جذابی می بینند یا کار تخصصی انجام می دهند، چند ثانیه پشت سر هم، به مانیتور ذل می زنند و خیره می شوند، این عادت نادرست می تواند باعث آسیب به شبکه های داخلی چشم شود چون با خیره شدن و پلک نزدن، فضای سطحی چشم مرطوب نمی شود و باعث خشک شدن چشم می شود که همین عوارضی را به دنبال دارد. پس سعی کنید به طور مداوم و مرتب پلک بزنید، حتی در شرایط خاص!

صندلی مناسب؛ حلال تمامی مشکلات

اگر تمامی نکات بالا را به طور صحیح اجرا کنید اما بر روی یک صندلی چوبی خشک و ساده بنشینید، هیچ فایده ای نخواهد داشت و مطمئن باشید به زودی با مشکلات متعدد قوس ستون کمر و انحنا مواجه خواهید شد! اگر روزانه بیشتر از یک ساعت پشت کامپیوتر خود می نشینید، سعی کنید حتما یک صندلی استاندارد برای میزهای کامپیوتر تهیه کنید، مطمئن باشید با صرف یک هزینه کم‌، از مشکلات و هزینه های زیاد در آینده جلوگیری خواهید کرد. صندلی ها دارای مدل های متنوعی است که باید متناسب با قد در نظر گرفته شود، همچنین قسمتی که باید به آن تیکه داده شود، دارای قوس استاندارد کمر باشد تا به راحتی بتوان به روی آن تکیه داد و کارها را انجام داد. اگر صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع بگیرید، برای بسیار از اعضای خانواده می تواند مفید باشد، زیرا می توانید با توجه به قد؛ ارتفاع را تنظیم کنند.

مشکلات چشم ناشی از کار با رایانه چیست؟

سی وی اس مجموعه ای از علائم چشمی و بینایی است که بر اثر کار با رایانه ایجاد می شوند. تقریبا ۷۵ درصد از کسانی که زیاد با رایانه کار می کنند گرفتار این علائم هستند. مهمترین علائم عبارت است از خستگی چشم، خشکی چشم، اشک ریزش و تاری دید و همچنین ممکن است سبب سردرد، درد در گردن، شانه ها و پشت نیز بشود.

یکی از مهمترین دلایل خشکی و سوزش چشم هنگام کار با رایانه کاهش میزان پلک زدن است. به طوری که افراد هنگام کار با رایانه تقریبا یک پنجم حالت عادی پلک می زنند.این مسئله به همراه خیره شدن به صفحه مانیتور و تمرکز بر روی موضوع کار سبب می شود تا پلک ها مدت بیشتری باز بمانند و در نتیجه اشک روی سطح چشم سریع تر تبخیر شود.

ارگونومیک چیست ؟

ارگونومیک (ergonomics) شاخه ای از علم مهندسی است که به طراحی ابزار و لوازمی برای حفظ سلامت فیزیکی بدن در هنگام کار می پردازد. درد، غالبا در اثر حفظ مداوم یک حالت نادرست قرارگیری بدن ایجاد می‌شود. مثال‌های رایج آن شامل: تایپ همزمان با صحبت تلفنی با نگه داشتن گوشی تلفن در گودی گردن، چرخاندن مداوم سر از چپ به راست هنگام تایپ از روی یک متن و نگاه کردن به صفحه کامپیوتر و یا نشستن به مدت طولانی هستند.

صحیح نشتن و اصول آن

نشتن صحیح یک الگوی خاصی دارد: آرنج باید به صورت ۹۰ درجه باشد و پشت بدن کاملا به صندلی تکیه داده شود، مانیتور مقداری از دید مماس و مستقیم باید چشم پایین تر باشد به طوری که به کل مانیتور اشراف داشته باشید.

استراحت در هر چند دقیقه با ورزش ساده

سلامتی بسیار با ارزش است، باید همیشه قدر آن را بدانید! هر ماه نتایجی از دستاورهای محققین منتشر می شود که در آن اعلام شده است نشستن طولانی مدت پشت میز و کامپیوتر باعث کاهش عمر می شود! اگر بخواهیم از عمر اضافه بگذریم و تا مدت زمانی که زنده هستیم سالم باشیم، باید حداقل فعالیت هایی ورزشی و یا نرمشی انجام دهیم. بهترین روش این است که هر نیم ساعت چند دقیقه که وقت زیادی هم تلف نشود، از میز خود خارج شده و در محیط اطراف قدم بزنید، یک لیوان آب بنوشید و مچ دستان خود را گرم کنید یعنی بچرخانید و بدن خود را دچار کش و قوس کنید، خود را به تحرک وادارید و از آن حالت خشک خارج شوید، همین کار باعث می شود که تاثیر به سزایی در سلامت خود بگذارید و سالیان سال بدون هیچ مشکلی پشت میز بنشینید.

سلامت مچ دست و پا ها در هنگام کار با کامپیوتر

وقتی مشغول تایپ کردن هستید، بدن خود را در یک وضعیت متعادل و مناسب نگه دارید، اطمینان حاصل کنید که مچ دستان شما اندکی از آرنج شما پایین تر باشد. این عمل از ابتلا به نوعی سندرم تونلی در مچ دست شما جلوگیری می کند. پاهایتان را از زانو خم کرده، طوری که زانو از باسن اندکی بالاتر قرار گیرد. کف پا را صاف روی زمین قرار داده یا روی یک چهارپایه یا وسیله دیگری قرار دهید.

هنگام کار با تبلت ها، مراقب سلامت خود باشید

پژوهشگران دانشکده سلامت همگانی دانشگاه هاروارد، حالت‌های مختلف بدن کاربران به هنگام استفاده از تبلت ها را مورد مطالعه قرار داده‌اند و دریافته‌اند که کاربران تبلت ها در مقایسه با کاربران رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها، گردن خود را بیشتر در حالت خمیده نگه می‌دارند که این رفتار هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت می‌تواند مخاطرات زیادی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

هرچند مهم‌ترین مزیت تبلت ها و دیگر فناوری‌های همراه، انعطاف پذیری آن‌ها است و کاربران می‌توانند در هر حالت و موقعیتی از این فناوری‌ها استفاده کنند.

اما برخی از حالت‌های بدن در هنگام استفاده از تبلت ها نگرانی‌های پژوهشگران سلامت و بهداشت را برانگیخته است. به گزارش Digitaltrends پژوهشگران در مورد آسیب‌های جدی ناشی از استفاده از رایانه لوحی بر عضلات گردن و شانه به کاربران هشدار داده‌اند.

آن‌ها هشدار داده‌اند که این خطرات به‌ویژه زمانی افزایش می‌یابد که کاربران، تبلت ها را بر روی زانوهای خود قرار می‌دهند و از آن استفاده می‌کنند. پژوهشگران دانشگاه هارواد به کاربران توصیه کرده‌اند هنگام استفاده از تبلت، هر ۱۵ دقیقه حالت بدن و به ویژه گردن خود را تغییر دهند.

 


جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : عبدولله

حساس خوش زندگی با میوه ای به نام هندوانه

احساس خوش زندگی با میوه ای به نام هندوانه

احساس خوش زندگی با میوه ای به نام هندوانه

اکثر ما هندوانه را خیلی دوست داریم اما خریدن آن خیلی سخت به‌نظر می‌رسد. خیلی از ما شنیده‌ایم که می‌گویند هندوانه خوب باید صدای طبل بدهد ولی با این شرایط خریدن هندوانه خیلی سخت است، راه‌های ساده‌تری هم وجود دارد.

احساس خوش زندگی با میوه ای به نام هندوانه
  هندوانه چه ویتامین‌هایی دارد؟

اگر شما هم از طرفداران هندوانه هستید می‌توانید خوشحال باشید چون یکی از مغذی‌ترین و مفیدترین میوه‌ها را دوست دارید. هندوانه منبع غنی از ویتامین C است و به غیر از آن نیاز بدن را به ویتامین A و B6 به‌خوبی تامین می‌کند. علاوه بر همه اینها هندوانه سرشار از تیامین و مواد معدنی از جمله پتاسیم و منیزیم است و مقادیر زیادی هم کاروتینوئید، لوتئین و بتاکاروتن دارد. راستی یادتان باشد از تخمه هندوانه غافل نشوید؛ تخمه هندوانه هم مواد مغذی زیادی دارد. تخمه هندوانه منبع خوبی برای تامین پروتئین و چربی‌‌های غیرمضر است. تخمه هندوانه ۳۵درصد پروتئین، ۵۰درصد چربی و ۵درصد فیبر و مقادیری هم منیزیم، کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر دارد.


  نگهداری، سخت‌تر از خرید است

اکثر ما هندوانه را خیلی دوست داریم اما خریدن آن خیلی سخت به‌نظر می‌رسد. خیلی از ما شنیده‌ایم که می‌گویند هندوانه خوب باید صدای طبل بدهد ولی با این شرایط خریدن هندوانه خیلی سخت است، راه‌های ساده‌تری هم وجود دارد. هندوانه خوب را می‌توان از وزن آن شناخت. هندوانه خوب نسبت به اندازه آن سنگین است. پوست هندوانه هم در خرید کمک بزرگی برای ماست. پوست هندوانه شیرین صاف و بدون چین و چروک است. رنگ پوست هندوانه هم نه خیلی شفاف است و نه خیلی کدر.

گاهی هم پیش می‌آید که در رستوران یا یک کافه فقط بخواهیم یک ‌قاچ هندوانه بخریم. در این شرایط دیگر خرید هندوانه اصلا سخت نیست. همه ما هندوانه را هرچه سرخ‌تر باشد بیشتر دوست داریم. هندوانه سرخ شیرین‌تر است. بهتر است که هندوانه رگه‌های سفید نداشته باشد. اگر هم هندوانه هسته داشت، هسته‌ها هر چه تیره‌تر باشند، نشانه‌ای از این است که هندوانه شیرین‌تر است.

از خرید هندوانه مهم‌تر، نگهداری از آن است. هندوانه را باید بعد از برش در یخچال نگه داشت تا تازه بماند و طعم آن از بین نرود. اگر نمی‌توانیم هندوانه را همان‌قدر بزرگ در یخچال جای دهیم می‌توانیم آن‌ را به قطعات کوچک‌تر ببریم اما بهتر است آن‌ را خیلی کوچک نکنیم. قطعه‌ها هر چه بزرگ‌تر باشند بهتر است. تکه‌های هندوانه را باید با محافظ غذا بپوشانیم تا نه آب آن خشک شود و نه این‌که بوی غذا‌های درون یخچال را بگیرد.


احساس خوش زندگی با میوه ای به نام هندوانه
  هندوانه از کجا آمده؟

مصری‌ها زودتر از همه به این میوه خوشمزه رسیدند و احتمالا گرمی بیش از حد هوا، کم آبی و آب و هوای گرم و خشک خیلی هم در این کشف بی‌تاثیر نبوده‌اند. هندوانه خیلی زود عطش را برطرف می‌کند و احساس تشنگی را در ما از بین می‌برد. از آنجایی که حدود ۹۲درصد هندوانه از آب است، احتمالا در زمان‌های دور مصری‌ها بیشتر از آب از این میوه برای رفع تشنگی خود استفاده می‌کردند.


    چگونه متنوع هندوانه  بخورید!

برخی از ما به حدی هندوانه دوست داریم که در هر شرایطی خوردن آن برای‌مان لذت‌بخش است اما عد‌ه‌ای هم هستند که تنوع را بیشتر می‌پسندند، حتی در خوردن هندوانه!

  •  تا به حال چیزی در مورد سوپ هندوانه شنیده‌اید؟ تهیه آن خیلی سخت نیست، کافی است تکه‌های هندوانه، طالبی و کیوی را با هم مخلوط و سپس به آن‌ها ماست اضافه کنید.
  •  حتما تخمه هندوانه را از یاد نبرده‌اید. تخمه هندوانه بیشتر در کشور‌های آسیایی طرفدار دارد. معمولا تخمه‌ها را قبل از مصرف تفت می‌دهند تا طعم آن بهتر شود.
  •  باورتان نمی‌شود اگر بدانید حتی پوست هندوانه هم خوردنی است. می‌توان با استفاده از چاشنی‌ها پوست هندوانه را طعم‌دار کرد و آن ‌را باب طبع‌های شیرین و ترش به هر ۲ صورت مربا یا ترشی مصرف کرد.
  •  با سالاد هندوانه چطورید؟ کافی است هندوانه را با پیاز قرمز خلال شده، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و طعم یک سالاد تابستانی جدید را بچشید.
  •  آب هندوانه را از قلم نیندازید! آب هندوانه خنک در روز‌های گرم تابستان برای رفع عطش عالی است. تهیه آن هم بسیار ساده است؛ کافی است تکه‌های هندوانه را در مخلوط‌کن بریزید و چند تکه یخ هم به آن اضافه کنید. در انتها آب هندوانه را از درون صافی رد کنید تا هسته‌های آن جدا شوند. کسی هست که این نوشیدنی لذت‌بخش را دوست نداشته باشد؟!

انرژی خود را با هندوانه تامین کنید 

از این به بعد به جای نوشیدن نوشیدنی‌های انرژی‌زا هندوانه بخورید. هندوانه سرشار از ویتامین‌های گروه B است که تولیدکنندگان انرژی بدن هستند. تازه با خوردن هندوانه دیگر لازم نیست نگران ضرر‌های نوشیدنی‌های انرژی‌زا باشید. بهترین حسن خوردن هندوانه به جای این نوشیدنی‌ها این است که کافئین ندارد و به جای کاهش آب بدن و ایجاد تشنگی، عطش را به سرعت رفع می‌کند.

  •   هندوانه بخورید تا پیر نشوید ؛ خوردن هندوانه یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌های جلوگیری از پیری است. هندوانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست که پوست ما را شاداب و جوان نگه می‌دارند و از آن مهم‌تر هندوانه از کاهش دید ناشی از افزایش سن جلوگیری می‌کند. اینطور که به‌نظر می‌رسد خوردن هندوانه در تقویت بینایی حتی از هویج هم موثرتر است.
  •   با هندوانه دیگر از خطر ابتلا به سرطان نترسید کافی است در برنامه غذایی روزانه خود اندکی بیشتر به هندوانه توجه کنید تا خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها حتی از نزدیکی شما رد هم نشود. یکی از مهم‌ترین مواد مغذی موجود در هندوانه آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و در مبارزه با سرطان‌ها هم همین آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا را از بین می‌برند.
  •   بیماری‌های قلبی؟! حتی فکرش را هم نکنید یکی دیگر از انواع آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هندوانه لیکوپن نام دارد. مسئولیت این آنتی‌اکسیدان محافظت از ما در برابر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی است. علاوه بر بیماری‌های قلبی این آنتی‌اکسیدان خطر ابتلا به سرطان پروستات را به‌شدت کاهش می‌دهد.
  •   معمولا عصبی هستید؟ هندوانه بخورید و به همه چیز با آرامش بیندیشید. همانطور که قبلا هم گفتیم یکی از ویتامین‌های اصلی موجود در هندوانه ویتامین B6 است و اگر قصد دارید یک برنامه غذایی سالم و مقوی برای خود و خانواده‌تان تنظیم کنید نباید این ویتامین را از یاد ببرید. یکی از مهم‌ترین عملکرد‌های ویتامین B6در بدن افزایش مواد شیمیایی موجود در مغز است که حس عصبانیت و ناراحتی و در مقابل آن‌ها آرامش فردی را کنترل می‌کند. پس اندکی هندوانه بخورید و نگران شلوغی‌ها و مشغله‌های دنیای اطراف خود نباشید.

چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 22:31 ::  نويسنده : عبدولله

 

خواص پیاز برای سلامتی بدنسلامت نیوز: پیاز دارای منابع مهمی از فیبر خوراکی، ویتامین‌های اسید فولیک، B6، C و مواد معدنی کرومیوم، منگنز، پتاسیم، مس و فسفر می‌باشد.

پیاز را می‌توان به صورت خام مصرف کرد و یا به عنوان چاشنی غذا به کار برد. اهمیت درمانی و طبیعی پیاز به حدی است که از آن می‌توان برای درمان دندان درد، اختلالات مزاجی، وبا، بیماری‌های مزمن تنفسی، مشکلات پوستی، ناتوانی جنسی و مشکلات دستگاه ادراری استفاده کرد.

این سبزی که در اصل مصرف غذایی دارد به خاطر خواص درمانی‌اش از اهمیت بالایی برخوردار است. عناصر سولفوردار موجود در پیازها چسبندگی پلاکت‌ها را کاهش داده و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. توانایی پیاز در رقیق کردن خون کمک شایانی به سلامتی قلب و عروق می‌کند. کارشناسان در بررسی‌های خود دریافتند پیاز با داشتن گوگرد می‌تواند به ضد عفونی کردن خون، شش‌ها، برطرف کردن آسم و ورم گلو کمک کند.

ید موجود در پیاز نیز می‌تواند در درمان گواتر موثر بوده و در بهبود آبسه و جوش‌های زیر پوستی هم مفید باشد. همچنین پیاز در درمان عفونت مثانه، دفع سنگ‌های مجاری ادراری کاربرد داشته و از بروز بیماری‌های قندی، پروستات و روماتیسم مفصلی جلوگیری می‌کند. پیاز می‌تواند به عنوان آرام‌بخش روی سیستم اعصاب مرکزی نیز تأثیرگذار باشد.

فواید پیاز در سلامتی بدن

* پیاز دشمن بسیاری از باکتری‌ها می‌باشد. سطح بالایی از ترکیبات سولفوردار در پیاز بوی خاصی به آن می‌دهد. پیازهایی با بوی تند فواید بیشتری را به دنبال دارند. پیاز دارای منابع مهمی از فیبر خوراکی، ویتامین‌های اسید فولیک، B6، C و مواد معدنی کرومیوم، منگنز، پتاسیم، مس و فسفر می‌باشد.

* پایین آورنده قند خون

پیاز خام و پخته به دلیل داشتن آلیل پروپیل دی سولفاید برای بیماران دیابتی مفید می‌باشد، زیرا این ماده با افزایش میزان انسولین موجود در بدن سطح قند خون را کاهش می‌دهد. همچنین به دلیل داشتن تیوسولفینات علائم بیماری دیابت را کاهش می‌دهد.

* پایین آورنده کلسترول

استفاده مداوم از پیاز در رژیم غذایی باعث کاهش سطح کلسترول و فشار خون بالا می‌شود. مصرف پیاز خطر حمله قلبی را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد و به طور کلی سطح کلسترول خون را به منظور افزایش سلامتی بدن کاهش می‌دهد. مصرف نصف پیاز یا مصرف آب آن به همان میزان کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. به علاوه خوردن منظم پیاز خطر لخته شدن خون را در بیماران قلبی کاهش می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌شود به منظور جلوگیری از کند شدن جریان خون، غذای چرب همراه با پیاز مصرف شود.

* سلامت قلب

پیاز قرمز برای قلب مفید است. متخصصان تغذیه تاکید کردند پیاز قرمز که بیشتر در آشپزی هندی و خاورمیانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می‌کند. آن‌ها تاکید کردند پیازهای قرمز با عملکردهای بیولوژیک بدن تعامل می‌کنند و مصرف منظم آن‌ها خطر بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش می‌دهد. پیاز قرمز شیرین‌تر از نوع سفید آن بوده و اغلب به صورت خام در سالادهای هندی و کشورهای خاورمیانه مصرف می‌شود.

فلاوونوئیدها سلامت عروق خونی را افزایش داده و از التهاب می‌کاهند و نیز از بدن انسان در مقابل بیماری‌های قلبی- عروقی محافظت می‌کنند.

* مبارزه با سرطان‌ها و زخم‌ها

کوئرستین از بدن در مقابل بیماری‌هایی چون زخم معده و روده بزرگ و سرطان‌های سینه و مری محافظت می‌کند. وجود فلاوونوئیدهایی مثل کوئرستین در پیاز خطر پیشرفت سرطان روده بزرگ را با متوقف ساختن رشد تومورها کاهش داده و از سلول‌های روده بزرگ در مقابل اثرات مخرب مواد سرطان‌زا محافظت می‌کند.

* جلوگیری از پوکی استخوان

پیاز، استئوکلاست‌ها را از بین برده و مانع از سائیده شدن و شکستن استخوان‌ها می‌شود و در نتیجه مصرف پیاز از ابتلا به پوکی استخوان خصوصاً در زمان یائسگی زنان جلوگیری می‌کند.

* کمک به سینوس‌ها

گرفتگی بینی و سردرد برای هیچ‌کس خوشایند نیست. خوردن پیاز باعث نرم شدن مخاط بینی شده و از جدی‌تر شدن مشکلات سینوسی جلوگیری می‌کند. پیاز سبب تخلیه مخاط‌های سینوسی می‌شود.

* خاصیت انگل زدایی

انگل‌ها همیشه وجود دارند. ممکن است با وجود سلامتی دچار انگل شوید. با خوردن پیاز انگل‌ها از بین رفته و بدنی سالم خواهید داشت.

* درمان آسم

پیاز در درمان آسم مفید می‌باشد و سلامتی انسان را که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است افزایش می‌دهد. افزودن پیاز به رژیم غذایی تصمیم هوشمندانه‌ای می‌باشد.

* درمان بی‌خوابی

پیاز در درمان بی‌خوابی سودمند است. به افرادی که مشکلات بی‌خوابی دارند توصیه می‌شود پیاز خرد شده را کنار بالش خود قرار دهند، زیرا ترکیبات موجود در پیاز به آرامش اعصاب کمک می‌کند.

* پیاز بخورید تا موهایتان نریزد

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف پیاز می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

* فواید پیاز در علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا

بیشتر ما از بوی تند پیازها اطلاع داریم. آیا می‌دانستید که این بو سلاح مخفی پیازها در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌باشد؟ این بوی تند به خاطر وجود ترکیبات سرشار از سولفور می‌باشد که به افزایش سلامتی و تندرستی بدن کمک می‌کنند.

بوی تند پیاز باعث ریزش آب از چشم و بینی می‌شود و آن در نتیجه تحریک سیستم ایمنی بدن به منظور مبارزه با عفونت باکتریایی یا ویروسی می‌باشد. این کار به بدن کمک می‌کند تا ویروس را دفع کرده و از افزایش التهاب جلوگیری کند.

چند توصیه به آن‌ها که پیاز را دوست ندارند

اگرچه بسیاری از افراد از طعم و مزه پیاز در سالاد یا غذای خود هیچ شکایتی ندارند؛ اما در مقابل گروه دیگری هستند که علی‌رغم این که محققان استفاده از پیاز در رژیم غذایی روزانه آن‌ها را به عنوان یک ماده غذایی مفید، لازم و ضروری دانسته‌اند، هرگز راضی به خوردن آن نمی‌شوند.

معمولاً پیاز طعم تندی دارد و همین موضوع سبب می‌شود بعضی از افراد به خاطر آن حتی از خوردن یک سالاد بسیار خوش آب و رنگ که به آن پیاز افزوده شده است، خودداری کنند؛ اما جالب است بدانید کم کردن تندی پیاز پیش از افزودن آن به انواع مختلف سالاد که معمولاً در آن‌ها از پیاز خام استفاده می‌شود، بسیار ساده است. برای این کار ابتدا باید پیاز را به قطعات دلخواه خود خرد کنید. سپس آن‌ها را در یک صافی ریخته و در زیر شیر آب سرد شستشو دهید و روی یک حوله خشک پارچه‌ای یا کاغذی بریزید و بگذارید خشک شود. به این ترتیب مقدار زیادی مایع ایجادکننده طعم تندی پیاز که در نتیجه خرد کردن آن به قطعات کوچک‌تر از آن خارج شده است، از بین خواهد رفت و در نتیجه پیاز شیرین‌تر شده و خوردن آن برای افرادی که به طعم و بوی پیاز حساسیت دارند، آسان‌تر خواهد بود.

البته باید توجه داشت که همه انواع مختلف پیازها یکسان نیستند و بنابراین با توجه به ذائقه خود باید در انتخاب آن دقت کنید.

پیازهای سبز، پیازهایی هستند که در مقایسه با دیگر انواع پیازها طعم ملایم‌تری دارند و بیشتر در تهیه غذاهایی نظیر پاستا یا ترکیب با حبوبات یا سالاد از آن‌ها استفاده می‌شود.

پیازهای شیرین همان‌طور که از نامشان هم می‌توان فهمید، دارای گوگرد یا سولفور کمتری هستند و بنابراین در هنگام خوردن آن‌ها، شیرینی این نوع پیاز را به خوبی حس می‌کنید. می‌توانید در فصل بهار و تابستان از این نوع پیاز به عنوان یک طعم‌دهنده برای تهیه انواع سالاد با پیاز خام استفاده کنید.

پیازهای بهاره در حقیقت پیازهای زرد، سفید یا قرمز نارس هستند که معمولان میزان تندی آن‌ها کمتر بوده و بنابراین شیرین‌تر به نظر می‌رسند. این نوع پیازها معمولاً نسبت به پیازهای رسیده بهاره کوچک‌تر هستند و در فصل بهار یا تابستان می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید، اما اگر طعم و بوی پیاز شما را ناراحت می‌کند، هیچ گاه پیاز قرمز نخورید چون این نوع پیازها تندترین انواع پیازها هستند، اما شستن قطعات خرد شده پیاز قبل از خوردن به شدت میزان تندی آن را کاهش می‌دهد. حتی می‌توانید این نوع پیاز را پیش از خوردن برای مدت زمان کوتاهی در آب سرد قرار دهید تا به این ترتیب از شدت تندی آن کاسته شود.
پیاز خام و پخته به دلیل داشتن آلیل پروپیل دی سولفاید برای بیماران دیابتی مفید می‌باشد، زیرا این ماده با افزایش میزان انسولین موجود در بدن سطح قند خون را کاهش می‌دهد

بریدن پیاز زیر آب سرد از سوزش و اشک چشم می‌کاهد. پیاز بریده شده را باید در ظرف در دار یا در کیسه فریزر گذاشته و فوراً فریز کرد. پیازهای بریده نشده بهتر است در جای تاریک، خشک و خنک نگهداری شوند.

و در آخر این که مصرف پیاز برای اکثر مردم مفید است، ولی مصرف بیش از حد آن ممکن است سبب سوزش معده و ناراحتی‌های مربوط به معده و روده و در نتیجه اسهال و استفراغ شود.

چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 22:29 ::  نويسنده : عبدولله

 

پانا: ویتامین A برای افراد چاق مفید است. محققان در آخرین مطالعات خود به این نتیجه دست یافتند که مصرف ویتامین A برای افرادی که اضافه وزن دارند مفید است.

براساس گزارش متخصصان دانشگاه انگلستان، مصرف ویتامین A باعث آشکار شدن سلول‌های چربی پنهان موجود در خون می شود.

درخون افرادیکه اضافه وزن دارند مقدار زیادی چربی پنهان ابدومینال یافت می شود که باعث کاهش انسولین درخون شده و باعث می گردد فردی که مبتلا به اضافه وزن است به دیابت نوع ۲ مبتلا شود.

افزایش سطح چربی پنهان ابدومینال احتمال ابتلا به بیماری ‌های قلبی و در نتیجه سکته و مرگ را افزایش می‌دهد.

چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 22:28 ::  نويسنده : عبدولله

 

غذاهایی که به کاهش وزن کمک می کنندهمشهری آنلاین: غذای سالم خوردن یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به وزنی ایده‌آل است.

در این جا به معرفی ۱۰ ماده غذایی پرداخته‌ایم تا با مصرف آن‌ها از دست چربی‌های لجوج شکمتان راحت شوید:

جوانه‌: جوانه‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و با داشتن مواد مغذی و مقوی، معده را برای مدت طولانی سیر و پر نگه می‌دارند.

انگور: انگور سرشار از فیبر و منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود که از پیری زودرس پیشگیری می‌کند. از آن جا که کالری این میوه کم بوده و دارای آب فراوانی در خود است ماده غذایی موثری برای کاهش وزن محسوب می‌شود.

اسفناج: اسفناج یکی از مواد غذایی طبیعی برای کاهش وزن است. این ماده غذایی سبز رنگ با داشتن مقدار فراوانی فیبر و آهن در خود، سلامتی شما را به مدت طولانی تضمین می‌کند.

سیب: اگر به دنبال راهی سالم برای سوزاندن چربی‌های بدنتان هستید سیب می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. کالری موجود در سیب پایین بوده و سرشار از فیبر است. اگر سیب را قبل از غذا میل کنید بدن شما در طول خوردن غذا، کالری کمتری دریافت خواهد کرد.

گوجه‌فرنگی: گوجه‌فرنگی دارای خواص مفیدی برای کاهش وزن هستند. این ماده غذایی سرشار از ترکیباتی است که سطح و مقدار هورمون اشتها را تغییر می‌دهند. گوجه‌فرنگی از آن جا که منبع خوبی از ویتامین C است برای سلامتی بسیار مفید است. با مصرف گوجه‌فرنگی برای مدت طولانی احساس سیری خواهید کرد.

روغن نارگیل: یکی از بهترین مواد غذایی که وزن شما را به راحتی کم می‌کند خوردن روغن نارگیل است. نارگیل حاوی چربی‌های سالمی است که شما را متناسب و قوی نگه‌ می‌دارد. با خوردن روغن نارگیل سرعت متابولیسم افزایش یافته و در نتیجه چربی‌های شما سریع‌تر سوزانده می‌شود و انرژی‌تان افزایش خواهد یافت.

ماست: ماست از آن جا که حاوی کلسیم و پروتئین فراوانی در خود است غذای ایده‌آلی برای کاهش وزن است. این ماده غذایی شگفت‌انگیز با تقویت سیستم ایمنی بدن به سلامتی کل بدن کمک می‌کند.

موز: برای کاهش وزن فقط موز بخورید. این میوه حاوی آب فراوان و مملو از فیبر است. موز انرژی‌زای طبیعی بوده و سرشار از الکترولیت‌ها است. این ماده غذایی با داشتن نشاسته، سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

جو: خوردن یک کاسه جو در صبح کمک خوبی برای سیری طولانی مدت شما در طی روز خواهد بود. جو حاوی آهن و منیزیم فراوانی در خود است. این ماده غذایی سطح کلسترول بدن را کاسته و احتمال خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

تخم‌مرغ: تخم‌مرغ منبع سالمی از پروتئین‌ها محسوب می‌شود. کلید کاهش وزن خوردن دو تخم‌مرغ برای صبحانه است.

 

چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 22:26 ::  نويسنده : عبدولله

 

سم زدایی از ذهن و جسممردمان: ما دائما در حال تعجیل هستیم، بدن خود را با استرس بیمار می کنیم و ذهنمان را با افکار مسموم آلوده می سازیم. راههایی که برای دفع سموم موجود است، خیلی ساده تر از ترک اعتیاد و شرکت در کلاس های پاک سازی است.

همه ما باید سم زدایی بدن و ذهن را در یک راستا و همگام با یکدیگر شروع کنیم. با این کار می توانید تمام سموم ناسالم را از بدن خارج کرده و سلامت روانی و جسمی خود را مجددا باز جویید.

چگونه می توان خود را پاک و با طراوت ساخت؟

۱- روزه بگیرید

گزینه های مختلفی برای روزه گرفتن وجود دارد. برنامه و زمانی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. بهتر است روزهای شلوغ کاری و یا آخر هفته هایی که همسرتان نقشه های بزرگی در سر دارد، را به این کار اختصاص ندهید. سعی کنید زمانی که روزه هستید تنها باشید، چراکه امکان دارد کمی سست و بدخو شوید.

فواید سم زدایی: بدن شما نیازمند این فرصت است که تمام سم های جمع شده در خود را تصفیه کند. کارهای متفاوتی می توان در مورد این قضیه انجام داد. اما در اکثر موارد، گزارش شده است که در افراد پس از باز کردن روزه، احساس تنبلی رخت بر میبندد و احساس پر انرژی بودن به آنها دست می دهد. روزه گرفتن متابولیسم بدن شما را بهبود می بخشد، و بدن را از سموم مختلف که شریان خونی و دستگاه گوارش را مسدود کرده اند، پاک می کند.

۲- ذهن خود را پاک کنید

به تنهایی در یک اتاق بنشینید، آرام باشید و بر روی خالی کردن ذهن خود متمرکز شوید. تصور کنید که استرس های شما توسط یک شیشه پاک کن از پنجره ذهنتان محو می شوند. مشکلات و فشارها ناپدید می گردند. خوش بین باشید و نقاط مثبت هر موقعیت را در نظر بگیرید.

فواید سم زدایی: وقتی به حال خود رها شوید، سم ها جای ثابتی در بدن و ذهن شما پیدا می کنند و احتمالا باعث بیمار کردن شما می شوند. زمانی را به خود اختصاص دهید تا انرژی از دست رفته را باز جویید و سعی کنید به هیچ وجه به افکار مسموم فکر نکنید.

خود را از بدی ها خالی کنید

۳- نفس عمیق بکشید

زمانی که تحت فشار قرار می گیرید برای چند ثانیه بر روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید و از این طریق به خود آرامش دهید. نفس عمیق بکشید تا هوا به درون ریه هایتان وارد شود. منبسط و منقبض شدن شش های خود را احساس کنید و اکسیژن تازه را جایگزین هوای کهنه و مانده نمایید. هر موقع که می توانید بیرون بروید (به ویژه به ییلاق) تا هوای دورن ریه ها و گرایشات درونی خود را تازه کرده و طراوت بخشید.

فواید سم زدایی: تنفس عمیق و آرام سبب می شود تا میزان آدرنالین خون تا حد زیادی کاهش پیدا کنید و در زمانی که با شرایط استرس زا مواجه می شوید، راه های “مواجهه یا فرار” از مشکلات را دقیقتر تحلیل و بررسی نمایید. میزان کمی آدرنالین برای بقای حیات مفید می باشد، اما اگر مقدار زیادی از آن در بدن انباشته شود، نه تنها بدن را مسموم میکند، بلکه باعث می شود که رگ های خونی نیز آلوده شده و مسیرشان مسدود گردد.

۴- از بدن خود بیشتر مراقبت کنید

کم بخورید و از غذاهای سبک تر استفاده کنید. مصرف الکل را متوقف کنید، سیگار کشیدن را ترک نمایید و برای چند روز در رژیم غذایی خود از گوشت قرمز استفاده نکنید. از محصولا غذایی غیر شیمیایی بهره بگیرید تا سموم بدن شما زدوده شود و سیستم گوارشی بدنتان نیز از آلودگی ها پاک گردد. تا می توانید آب بنوشید؛ این کار باعث بالا رفتن ذخیره آب بدن شده، فرایند سم زدایی را تسریع می بخشد و به شما کمک میکند عادات غذایی خود را تغییر دهید. زمانی که سردرد دارید، دچار گرفتگی عضلات شده اید، و علائمی بیماری در حال افزایش است، خوب است تا پیش از مراجعه به جعبه داروها به همیوپاتی روی بیاورید.

فواید سم زدایی: زمانی که متابولیسم بدن آرام می شود، کبد بهتر کار می کند و غذا بهتر هضم می شود. زمانی که از غذاهای ناسالم استفاده نمی کنید و دستگاه گوارش مجبور نیست به تندی کار کند، خوب بالطبع احساس بهتری خواهید داشت. به چیزهایی که می خورید توجه بیشتری مبذول فرماید، چرا که از این طریق می توانید آداب غذایی خود را بهبود بخشیده و سلامت خود را تضمین کنید.

وضوح ذهنی خود را تا آخرین حد ممکن افزایش دهید

۵- استرس بیش از اندازه را حذف کنید

توجه خود را بر روی مسائل مهم متمرکز کنید و مسائل جزئی و افکار استرس زا به دور بیندازید. از نگرانی های بی حد و حصر به شدت دوری کنید. سعی کنید فرد مثبتی باشید و از دیدن نیمه خالی لیوان پرهیز کنید. هیچ کار دیگری از دست شما ساخته نیست جز متوقف کردن افکار مسموم و استرس زا.

فواید سم زدایی: اضطراب شما را در جای خود میخکوب میکند و ترس و وحشت بدن شما را فلج می نماید. بیشتر مواردی که ما به خاطر آن خود را نگران می کنیم، اصلا در زندگی اتفاق نمی افتند. پس بهتر است خودتان را از شر این افکار منحوس خلاص کنید.

۶- در مورد مشکلات خود صحبت کنید

شرایطی که با آن مواجه هستید، را درک کنید و بعد آنرا با دیگران در میان بگذارید. نگه داشتن تمام مشکلات و کاستی برای خود تنها باعث افزایش استرس می شود. اگر کسی را ندارید که با او مشورت می کنید می توانید مشکلات خود را بر روی یک کاغذ بنویسید، آنها زمانی که از دور به آنها نگاه می کنید، کمتر عذاب آور و ناراحت کننده جلوه می کنند. فرض کنید از یکی از رفقا به این دلیل که هفته گذشته دوبار پول نهار خود را به گردن شما انداخته، ناراحت هستید. زمانی که این مسئله را دقیق تر تحلیل و بررسی می نمایید، شاید یادتان بیاید که او یک ماه پیش پول یک رستوران گران قیمت را حساب کرده بود. همیشه سعی کنید قبل از حرف زدن فکر کنید، به ویژه در زمان عصبانیت.

فواید سم زدایی: رفتار و گفتار خصمانه باعث ایجاد مسمومیت و خلق محیط ناخوشایندی می شوند. اگر همه چیز را در ذهن خود تحلیل و بررسی نمایید، میتوانید تصمیم های مناسب تری اتخاذ کنید. افکار منفی واکنش ذهن شما را مختل ساخته، دستگاه گوارش را از کار می اندازد و استرس را افزایش می بخشد.

۷- حرکت کنید

به چشمه های آب معدنی بروید و سموم بدن خود را پاک کنید. ماساژ درمانی را شروع کنید تا فشارهای ماهیچه ای از بدن شما خارج شوند. درست تنفس کنید تا اکسیژن بیشتری در رگهای خونی شما جریان پیدا کند.

این کار زمان می خواهد

عمل پالودن ذهن و جسم امری نیست که به سرعت انجام پذیر باشد. این نکات راه حل های آنی نیستند، اما به شما کمک می کنند که گزینه های سالم تری را انتخاب کنید. اگر می خواهیم به طور جدی با عادات بد خود مبارزه کنیم، باید همیشه از تفکرات درونی، عکس العمل ها و کاستی های خود آگاه باشیم. ابتدا باید نسبت به حیطه مشکلات خود آگاه شوید و بعد برنامه های روزانه خود را با احتساب به این امر حل و فصل نمایید.

حال که آگاه شدید که سمومی در کمین جسم و ذهن شما نشسته اند، تصمیم های مناسبی نسبت به آنها اتخاذ نمایید، بی حالی و سستی را کنار بگذارید و از بروز بیماری جلوگیری کنید. به این منظور می توانید از برخی رفتارهای پالاینده و سم زدا بهره بگیرید.

چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 22:24 ::  نويسنده : عبدولله

 

کلیه ها

کلیه ها

همان گونه که چوب و سایر مواد برای تولید انرژی گرمایی سوزانده می شوند، سلول های بدن ما نیز مواد غذایی و اکسیژن را به منظور تولید انرژی مورد نیاز برای رشد و ادامه زندگی می سوزانند. ولی همان طور که آتش گازهای زاید و خاکستر تولید می کند، سوخت و سازی که در سلول های بدن ما رخ می دهد نیز مواد زایدی ایجاد می کند که یا باید از بدن خارج شوند و یا ما را مسموم خواهند کرد. خارج ساختن این مواد زاید را «دفع» می نامند. عضو اصلی دفع فضولات بدن کلیه است. شما دو کلیه دارید که در پشت کمر، در دو طرف ستون فقرات قرار گرفته اند. آن ها شبیه لوبیاهای قرمز بزرگی هستند و هر یک از آن ها تقریبا به اندازه مشت گره کرده می باشد. کلیه ها با خارج کردن مواد زاید، خون را تصفیه می کنند و آب اضافی بدن را دفع می کنند. این مواد زاید، ادرار نامیده می شود که در مثانه شما ذخیره شده و هرگاه به دستشویی بروید از بدن خارج می شود

چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 22:9 ::  نويسنده : عبدولله

تجربیات آموزنده ی زندگی یک روانشناس

تجربیات آموزندهزیبا شو: می دانیم برای زندگی بهتر باید از تجربه های دیگران استفاده کنیم در این پست نیز از تجربه های ارزشمند خانم تنکمانی، روانشناس بهره می بریم؛ لحظه لحظه زندگی درس‌هایی را به انسان می‌آموزد که با گذشت زمان می‌توان این تجربیات را کسب نمود و در مراحل مختلف زندگی از این تجربیات استفاده کرد.‌

امروز، روز تولد من است. حدود سه دهه زندگی‌ کرده ام و درس‌های بسیاری از سال‌های زندگی‌ام گرفته‌ ام. من یاد گرفته‌ام:

با هدف زندگی کنم

هنگام معذرت‌ خواهی کردن، غرور خود را زیر پا گذارم. عذرخواهی با غرور، ارزشی ندارد بلکه خالصانه و با رضایت قلبی عذرخواهی نمایم. من مسئولیت همه کارهایی را که انجام می‌دهم، می‌پذیرم و همیشه آماده شنیدن انتقادات هستم چون تصمیم دارم رشدکنم. آرام باشم و برخود مسلط! عجله و شتاب‌ زدگی باعث می‌شود از زندگی لذت کافی نبرم. رسیدن به هدف‌ها آنقدرها که ما فکر می‌کنیم، مهم نیستند. گاهی اوقات بی‌هدف کاری را انجام دادن باعث می‌شود نتیجه بهتری به دست بیاوریم. برخی مواقع هدف‌ها استرس‌ زا می‌شوند و با حذف این استرس رشد بیشتری خواهیم کرد.

من یاد گرفته‌ام که همیشه خود را درگیر هدف‌ها و رسیدن به آنها نکنم تا با آزادی و رهایی بیشتر راه درست را بیایم. ما مرتب نگرانی از آینده و اتفاقات گذشته‌ مان را در ذهن خود مرور می‌کنیم و آنها نمی‌گذارند در لحظه زندگی کنیم. باید آنها را از فکرمان خارج و فقط روی آن چیزی که مشغول انجامش هستیم تمرکز کنیم؛ یعنی در حال زندگی کنیم. وقتی که کودک‌مان به توجه ما نیاز دارد، به او توجه کنیم. زندگی کردن با کسی که عاشقش هستیم، بسیار ارزشمند است و جای شکرگذاری دارد. من یاد گرفته‌ام که هیچ‌گاه از توجه به کودکم غافل نشوم. هیچ‌وقت چیزی را قرض نگیرم. شاید در برخی مقاطع زندگی فکر کنیم این کار واقعاً لازم است؛ اما اینطور نیست. این قرض‌ها دردسرها و نگرانی‌های را بیشتر می‌کنند و ارزش چندانی هم ندارند. حتی می‌توانند زندگی مرا نابود کنند! تنها راه بازاریابی، ارائه محصول خوب و ارزشمند است که اثری از خود به طور طبیعی باقی گذارد.

انگیزه داشته باشم

من نمی‌توانم در دیگران ایجاد انگیزه کنم؛ فقط می‌توانم امیدوار باشم که با عمل خود چیزی مثبت را به آنها القا کنم. اگر خود را در حال شنا کردن با ماهی‌های بسیاری یافتم، از آنها دور شوم و مسیرم را تغییر دهم؛ چرا که آنها خودشان هم نمی‌دانند به طرف سود در حال حرکتند. من نمی‌توانم همه بهترین کتاب‌ها را بخوانم، تمام بهترین فیلم‌ها را ببینم، به بهترین شهرهای دنیا سفر کنم، در بهترین رستوران‌های دنیا غذا بخورم، بهترین انسان‌های کره زمین را ملاقات کنم و … اما لذت زندگی وقتی به دست می‌آید که نخواهم همه‌چیز را با هم تجربه کنم. باید یاد بگیرم. از بخشی از زندگی که در حال تجربه‌اش هستم، لذت ببرم؛ به این ترتیب زندگی فوق‌العاده دلچسب می‌شود. اشتباهات بهترین راه یادگیری هستند. از اشتباه کردن نهراسیدم؛ چون سعی کردم اشتباهات خود را تکرار نکنم و از آن درس بگیرم.شکست‌ها مثل سنگ‌های زیر پا و جاپاهایی هستند که مرا به موفقیت می‌رسانند. بدون شکست رسیدن به موفقیت را یاد نخواهم گرفت؛ بنابراین به جای ترسیدن از شکست، آن را تجربه و با آن پیشرفت می‌کنم. استراحت کردن و آرامش گرفتن، امروزه برای کاهش استرس و ناآرامی‌ها اهمیت بسیاری دارد. مردم این روزها سخت کار می‌کنند و یادشان می‌رود که زمانی را هم به استراحت کردن اختصاص دهند. به همین دلیل به سرعت از شغل خود بیزار می‌شوند. در دنیا لذت‌های خوبی وجود دارد؛ مثل خواندن یک کتاب خوب، یک پیاده‌روی خوب، یک در آغوش گرفتن خوب، یک دوست خوب. مقصد فقط یک بخش کوچک از سفر است.

من همیشه نگران اهداف خود هستم و از آینده می‌ترسم؛ به همین دلیل بسیاری از چیزهای خوب را در طول مسیر از دست می‌دهم. اگر فقط روی مقصد و هدف متمرکز شوم، هنگام رسیدن به آن لذت زیادی نخواهم برد؛ چرا که نگرانی‌هایم از هدف و مقصد بعدی شروع می‌شوند و به همین ترتیب فرصت‌های بسیاری را برای لذت بردن از دست می‌دهیم. پس باید به کیفیت زندگی‌ام نیز در کنار رسیدن به اهدافم در نظر بگیرم و کیفیت و رضایت از زندگی را فدای کمیت نکنم.

استرس را کم کنم

یک پیاده‌روی خوب مرهم بسیاری از مشکلات و دردهاست. اگر می‌خواهیم وزن کم کنیم پیاده‌روی کنیم. اگر می‌خواهیم بدون صرف هزینه زیاد از زندگی لذت ببریم، پیاده‌روی کنیم. اگر می‌خواهیم از استرس‌هایمان کاسته شود، پیاده‌روی کنیم. اگر می‌‌خواهیم در لحظه زندگی کنیم، پیاده‌روی کنیم. اگر در محل کار و یا خانه‌ مشکل داریم که آزارمان می‌دهد، باز هم پیاده‌روی کنیم. بخشیدن بسیار بهتر از نگه‌ داشتن است. باید بدون توقع و انتظار ببخشیم و یا حداقل اگر بخشیدن یکسری افراد بسیار برایمان سخت است آن خاطرات منفی را بخاطر خودمان، فراموش نماییم تا از بیماری‌های روحی و جسمی نیز در امان باشیم.رقابت کردن به ندرت به اندازه همکاری کردن مفید است. انسان‌ها موجوداتی اجتماعی‌اند و برای حفظ و بقای خویش نیازمند با هم بودن هستند تا از مهارت‌های یکدیگر بهره‌برداری کنند.

قدرشناس باشم

قدرشناسی و سپاسگزاری یکی از بهترین‌ راه‌های رسیدن به رضایت و خرسندی است. اغلب ما از زندگی خود ناراضی هستیم و بیشتر از وضع فعلی‌مان، می‌خواهیم؛ زیرا هرگز نمی‌فهمیم که چه چیزهای باارزشی داریم. به جای آنکه به نداشته‌هایمان فکر کنیم، به خاطر داشته‌هایمان، قدرشناس باشیم. از لذت‌های ساده گرفته تا افرادی که دوستشان داریم، از سلامتی گرفته تا گوش دادن به یک موسیقی خوب و خواندن یک کتاب ارزشمند، طبیعت، توانایی درست کردن برخی چیزها و بسیاری چیزهای دیگر که همیشه با ما هستند، ولی به آنها توجه نمی‌کنیم.

دلسوز باشم

دلسوزی، شفقت و خیر رسانی به سایر موجودات زنده بسیار خوشایند و لذت‌بخش است. برخی افراد گیاهخواران را مسخره می‌کنند که چگونه از طعم دلچسب گوشت می‌گذرند؛ ولی گیاهخواران ترجیح می‌دهند این طعم دلچسب را در دهانشان مزه مزه نکنند تا هیچ موجود زنده‌ای به خاطر‌شان کشته نشود. نباید چشمان خود را به زجری که دیگران می‌‌کشند، ببندیم. رحم، شفقت و خیررسانی به دیگران کامل‌ترین راه برای زندگی کردن است.

بسازم، به جای آنکه نابود کنم! ساختن یکی از بهترین راه‌های معنا بخشیدن به زندگی است. وقتی که دچار نگرانی و غم می‌شوم، برای آن است که وسعت دید ندارم. جنگی که با دیگران راه می‌اندازم، هیچ ارزشی ندارد؛ پس باید از آن بگذرم و به راهم ادامه دهم. از زیاد نشستن بپرهیزم. این کار شما را از بین می‌برد. باید حرکت کنم، راه بروم، بازی کنم و ورزش کنم و در یکجا ثابت نمانم. با کوچک‌ترین چیزها زندگی کنم، شک نکنم، تا حدامکان پس‌انداز کنم و پس‌اندازهای خود را هر چقدر هم که اندک باشند، در جایی سرمایه‌گذاری کنم تا سود بیشتری ببرم.

همدلی کنم

هنر همدلی کردن (حساس بودن به نیازهای دیگران) را بیاموزم. اغلب اوقات با اطلاعات اندک خود راجع به مردم قضاوت می‌کنم. خود را به جای دیگران بگذارم. زندگی کردن با آموختن این هنر بهتر می‌شود. ما انسان‌ها ماشین نیستیم و نباید همیشه مثل ماشین‌ها فقط کار کنیم؛ پس بهتر است روی چیزهایی که دوست داریم، متمرکز شویم. هیچ یک از ما با فرزندان‌مان به درستی رفتار نمی‌کنیم، اما فکر می‌کنیم رفتار درستی با آنها داریم. به آنها نشان نمی‌دهیم که چقدر دوستشان داریم و به خاطر جزئیات زحمت شادی‌های واقعی را از آنها می‌گیریم. زندگی فرصت بسیار کوتاهی است و زودتر از آنچه که فکرش را بکنیم، به پایان می‌رسد. کودکان به سرعت بزرگ شده و از ما جدا می‌شوند. ما پیر می‌شویم و موهای‌مان سفید می‌شوند؛ پس تمام لحظه‌های زندگی را باید زندگی کرد. ترس ما را متوقف می‌کند. شک و تردید هم همین‌طور. ما از انجام کارهای بزرگ خجالت می‌کشیم، از ساخت چیزهای جدید، رفتن به دل حادثه‌ها و دنیا را تجربه کردن. این ترس‌ها و تردیدها باعث عقب‌نشینی و عدم پیشرفت ما می‌شوند. راه حل آن کوچک شمردن ترس، و روبرو شدن مستقیم با آنچه که می‌ترسیم می‌باشد تا بتوانیم بر آن فایق آییم. من خیلی چیز‌ها را نمی‌دانم؛ در واقع اصلاً چیزی نمی‌دانم، زندگی هنوز باید درس‌های زیادی به من بیاموزد و من فرصت زیادی برای آموختن دارم. در زندگی هیچ‌چیز به اندازه آموختن لذت‌ بخش نیست.

چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 21:51 ::  نويسنده : عبدولله

 

خواص فندقسلامت نیوز: فندق درختچه‌ای است به ارتفاع تقریبا دو متر که در نواحی مساعد تا ارتفاع ۶ متر نیز می‌رسد. درخت فندق بومی اروپا و آسیای صغیر است. برگ‌های درخت فندق پهن و نوک تیز با دو ردیف دندانه ، برنگ سبز و با دمبرگی بطول تقریبا یک سانتی‌متر است. فندق دارای دو نوع گل نر و ماده است که به صورت سنبله آویخته در پائیز ظاهر می‌شود.

فندق گرد ۲/۵-۱/۵ سانتی‌متر است. دارای پوششی سبز رنگ بوده که پس از خشک شدن تدریجا از آن جدا می‌شود.

ترکیبات شیمیایی:

مغز فندق، حدود ۶۰ درصد روغن دارد که به رنگ زرد روشن بوده و دارای طعمی ملایم و بوی مطبوعی است. این روغن به مصرف تغذیه، ‌عطرسازی و نقاشی می‌رسد. مغز فندق دارای مقدار زیادی فسفر است.

در ۱۰۰ گرم مغز فندق مواد زیر موجود است:

انرژی ۶۲۵ کالری

آب ۵/۸ گرم

پروتئین ۱۲/۵ گرم

مواد نشاسته‌ای ۱۵ گرم

مواد چرب ۶۰ گرم

کلسیم ۲۰۰ میلی‌گرم

فسفر ۳۲۰ میلی‌گرم

آهن ۳/۵میلی‌گرم

سدیم ۲ میلی‌گرم

پتاسیم ۷۰۰ میلی‌گرم

ویتامین ب ۱ ۰/۵ میلی‌گرم

ویتامین ب ۳ ۱ میلی‌گرم

خواص داروئی:

فندق از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است. برگ، شکوفه،‌ گل و پوست آن (مخصوصا پوست ریشه آن) قابض است.

۱) فندق به دلیل اینکه دارای مقدار کمی مواد نشاسته‌ای است و نیز دارای مواد معدنی زیادی مانند کلسیم،‌ پتاسیم، فسفر،‌ منیزیم، ‌سدیم و آهن است، غذای بسیار خوبی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود.

۲)فندق غذای مناسبی برای تقویت بدن و مخصوصا دوره نقاهت است.

۳) فندق مقوی روده‌ها و معده است.

۴) فندق سموم را از بدن خارج می‌سازد.

۵) فندق فشار خون را بالا می‌برد.

۶)روغن فندق برای از بین بردن سرفه و درد سینه مفید است.

۷) روغن فندق برای کبد نافع است.

8) آنهائی‌ که کارهای فکری می‌کنند باید فندق بخورند زیرا بدلیل داشتن فسفر زیاد مغز را تقویت می‌کند.

مضرات:

فندق اگر به مقدار کم خورده شود به هیچ وجه مضر نیست ولی افراط در خوردن آن ایجاد نفخ و گاز شکم کرده و حالت تهوع تولید می‌کند. برای جلوگیری از این حالات، آنهائی‌ که سرد مزاج هستند باید فندق را با آب و عسل خورده و گرم مزاجان با سکنجبین بخورند.

چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 21:51 ::  نويسنده : عبدولله

جینسینگ چه خواصی دارد؟

خواص جینسینگسلامت نیوز: عروسک پشت پرده معروف به جینسینگ هندی بیش از ۵ هزار سال است که در طب این کشور کاربرد دارد. این گیاه علاوه بر هند، در آفریقا، خاورمیانه، افغانستان، پاکستان و سریلانکا نیز یافت می شود و دارای بیش از ۳۷ ماده شیمیایی است.

در این مطلب به نقل از «ehow» به خواص این گیاه اشاره شده است:

* این گیاه تقویت کننده بدن و ذهن است.

* از آن جا که باعث خواب می شود برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند، مفید است.

* گیاه نشاط آوری برای افراد مسن به حساب می آید.

* برگ های این گیاه، کرم های موجود در روده را از بین می برد.

* ماده شیمیایی موجود در آن ، رادیکال های آزاد را از بین می برد.

* سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند.

* سوء هاضمه را از بین می برد.

* میوه و دانه آن خاصیت ادرارآور دارد.

* عفونت های مربوط به مجرای ادراری را برطرف می کند.

* ماساژ با روغن طبیعی آن درد و ورم روماتیسمی را تسکین می دهد.

* خستگی مفرط و ضعف را برطرف می کند.

 

چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 18:59 ::  نويسنده : عبدولله
یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, :: 22:55 ::  نويسنده : عبدولله

برای کاهش استرس، نفس عمیق بکشید

ایسنا: تنفس عمیق موثرترین راه کار برای کاهش استرس و آرامش پیدا کردن است.

آکادمی آمریکایی پزشکان خانواده در این مقاله چند دستورالعمل مفید را برای انجام تکنیک‌های تنفسی عمیق ارائه کرده است.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، در این مقاله تاکید شده است که روی یک سطح صاف به پشت دراز بکشید یک دست خود را روی معده و دست دیگر را روی قفسه سینه خود قرار دهید.

- در این وضعیت به آرامی نفس بکشید و مطمئن شوید که در حین تنفس معده اندکی بالا بیاید.

- پس از فرو بردن هوا یا عمل دم نفس خود را یک تا دو ثانیه نگه دارید.

- سپس عمل بازدم را به آرامی انجام داده و اجازه دهید معده پایین برود. این تکنیک را تکرار کنید تا کم کم آرامش بر شما غلبه کند.

یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, :: 22:49 ::  نويسنده : عبدولله

با این ۳ اصل اولیه به مقابله با دیابت نوع دو بروید

پیشگیری از دیابت نوع دوایسنا: مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کرده‌اند که حدود ۲۶ میلیون نفر در این کشور مبتلا به دیابت هستند اما به طور کلی احتمال ابتلا به این بیماری در افراد مسن‌تر به مراتب بیشتر است.

نیلکا ریوس بوروس از کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در آتلانتا در این باره می‌گوید: با چند اقدام پیشگیرانه اولیه و موثر می‌توان خطر ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی کاهش داد.

بوروس در بیانیه‌ای تشریح کرد: این سه اقدام ساده اما فوق العاده مهم شامل شماره یک، ورزش مداوم و منظم، شماره دو کاهش وزن و شماره سه داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب هستند.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی، بوروس هم چنین تاکید کرد افراد ۴۵ سال به بالا و آنهایی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم هستند باید هر سه سال یکبار تست دیابت را انجام دهند. بعلاوه افراد مبتلا به این بیماری نیز باید به طور منظم تحت نظر پزشک باشند.

بوروس تاکید کرد: برای این بیماران کنترل مداوم قند خون، فشار خون و کلسترول خون ضروری است. بعلاوه این مبتلایان باید سالانه تست سلامت چشم‌ها و پاها و نیز تزریق واکسن آنفلوانزا را انجام دهند.

یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, :: 13:37 ::  نويسنده : عبدولله



30 تفاوت انسانهای موفق با دیگران

آدم های موفق خودشان را با افرادی كه با آنها هم فكر هستند، متحد می‌كنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یك گروه بودن را می‌دانند و می توان گفت آدم های موفق 30 فرق کلی با دیگران دارند که دانستن آنها بد نیست :




1. فرصت‌هایی را می‌بینند و پیدا می‌كنند كه دیگران آنها را نمی‌بینند.


2. از مشكلات درس می‌گیرند، در حالی كه دیگران فقط مشكلات را می‌بینند.


3. روی راه‌حل‌ها تمركز می‌كنند.


4. هوشیارانه و روشمندانه موفقیت‌شان را می‌سازند، در زمانی كه دیگران آرزو می‌كنند موفقیت به سراغ‌شان‌ آید.


5. مثل بقیه ترس‌هایی دارند ولی اجازه نمی‌دهند ترس آنها را كنترل و محدود كند.


6. سوالات درست را به شیوه صحیح از خود می‌پرسند. سوال‌هایی كه آنها را در مسیر مثبت ذهنی و روحی قرار می‌دهد.


7. به ندرت از چیزی شكایت می‌كنند و انرژی‌شان را به خاطر آن از دست نمی‌دهند. همه چیزی كه شكایت كردن باعث آن است فقط قرار دادن فرد در مسیر منفی‌بافی و بی‌ثمر بودن است.


8. سرزنش نمی‌كنند (واقعا فایده‌اش چیست؟) آنها مسوولیت كارهایشان و نتایج كارهایشان را تماما به عهده می‌گیرند.


9. وقتی ناچارند از ظرفیتی بیش از حد ظرفیت‌شان استفاده كنند همیشه راهی را برای بالا بردن ظرفیت‌شان پیدا می‌كنند و بیشتر از ظرفیت‌شان از خود توقع دارند. آنها از آنچه دارند به نحو كارآمدتری استفاده می‌كنند.


10. همیشه مشغول، فعال و سازنده هستند. هنگامی كه اغلب افراد در حال استراحت هستند آنها برنامه‌ریزی کرده و فكر می‌كنند تا وقتی كه كارشان را انجام می‌دهند استرس كمتری داشته باشند.


11. خودشان را با افرادی كه با آنها هم فكر هستند، متحد می‌كنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یك گروه بودن را می‌دانند.


12. بلندپرواز هستند و دوست دارند حیرت‌انگیز باشند. آنها هوشیارانه انتخاب می‌كنند تا بهترین نوع زندگی را داشته باشند و نمی‌گذارند زندگی‌شان اتوماتیك‌وار سپری شود.


13. به‌وضوح و دقیقا می‌دانند كه چه چیزی در زندگی می‌خواهند و چه نمی‌خواهند. آنها بهترین واقعیت را دقیقا برای خودشان مجسم و طراحی می‌كنند به جای اینكه صرفا تماشاگر زندگی باشند.


14. بیشتر از آنكه تقلید كنند، نوآوری می‌كنند.


15. در انجام كارهایشان امروز و فردا نمی‌كنند و زندگی‌شان را در انتظار رسیدن بهترین زمان برای انجام كاری از دست نمی‌دهند.


16. آنها دانش‌آموزان مدرسه زندگی هستند و همواره برای یادگیری روی خودشان كار می‌كنند. آنها از راه‌های مختلفی مثل تحصیلات آموزشگاهی، دیدن و شنیدن، پرسیدن، خواندن و تجربه كردن یاد می‌گیرند.


17. همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند و توانایی پیدا كردن راه درست را دارند.


18. دقیقا می‌دانند كه چه كاری باید انجام دهند و زندگی‌شان را با از شاخه‌ای به شاخه‌ای دیگر پریدن از دست نمی‌دهند.


19. ریسك‌های حساب‌شده‌ای انجام می‌دهند؛ ریسك‌های مالی، احساسی و شغلی.


20. با مشكلات و چالش‌هایی كه برایشان پیش می‌آید سریع و تاثیرگذار روبه‌رو می‌شوند و هیچ وقت در مقابل مشكلات سرشان را زیر برف نمی‌كنند. با چالش‌ها روبه‌رو می‌شوند و از آنها برای پیشرفت خودشان بهره می‌برند.


21. منتظر قسمت و سرنوشت و شانس نمی‌مانند تا آینده‌شان را رقم بزند. آنها بر این باورند كه با تعهد و تلاش و فعالیت، بهترین زندگی را برای خودشان می‌سازند.


22. وقتی بیشتر مردم كاری نمی‌كنند؛ آنها مشغول فعالیت هستند. آنها قبل از اینكه مجبور به كاری بشوند، عمل می‌كنند.


23. بیشتر از افراد معمولی روی احساسات‌شان كنترل دارند. آنها همان احساساتی را دارند كه ما داریم ولی هیچ‌گاه برده احساسات‌شان نمی‌شوند.


24. ارتباط‌گرهای خوبی هستند و روی رابطه‌ها كار می‌كنند.


25. برای زندگی‌شان برنامه دارند و سعی می‌كنند برنامه‌شان را عملی كنند. زندگی آنها از كارهای برنامه‌ریزی نشده و نتایج اتفاقی عاری است.


26. در زمانی كه بیشتر مردم به هر قیمتی می‌خواهند از رنج كشیدن و بودن در شرایط سخت اجتناب كنند، افراد موفق قدر و ارزش كار كردن و بودن در شرایط سخت را می‌فهمند.


27. ارزش‌های زندگی‌شان معلوم است و زندگی‌شان را روی همان ارزش‌ها بنا می‌كنند.


28. تعادل دارند. وقتی از لحاظ مالی موفق هستند، می‌دانند كه پول و موفقیت مترادف هم نیستند. آنها می‌دانند افرادی كه فقط از نظر مالی در سطح مطلوبی قرار دارند، موفق نیستند. این در حالی است كه خیلی‌ها خیال می‌كنند پول همان موفقیت است. ولی آنها دریافته‌اند كه پول هم مثل بقیه چیزها یك وسیله است برای دستیابی به موفقیت.


29. اهمیت كنترل داشتن روی خود را درك كرده‌اند. آنها قوی هستند و از اینكه راهی را می‌روند كه كمتر كسی می‌تواند برود، شاد می‌شوند.


30. از خودشان مطمئن هستند

 

آیا شما خود را انسان موفقی می دانید؟؟

با علل و علائم شایع اضطراب آشنا شوید

سلامت نیوز: اضطراب‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ احساس‌ ناراحت‌کننده‌ و مبهم‌ ترس‌، وحشت یا خطر با منشای‌ ناشناخته‌ که‌ بر فرد مستولی‌ می‌گردد. برای‌ بعضی‌ از افراد این‌ حالت‌ ممکن‌ است‌ ناگهانی‌ روی‌ دهد و بر طرف‌ شود، اما برای‌ بعضی‌ دیگر این‌ حالت‌ به‌ صورت‌ مزمن‌ در می‌آید.

اضطراب‌ از نظر علمی‌ چندین‌ نوع‌ دارد: اضطراب‌ حاد ناشی‌ از موقعیتی‌ خاص ، اختلال‌ در تطابق‌ یافتن‌ با شرایط‌ تازه، اختلال‌ اضطرابی‌ عمومی‌ شده، اختلال‌ هراس، اختلال‌ تنش‌زای‌ پس‌ از حادثه، ترس‌ مرض‌گونه‌ و اختلال‌ وسواسی‌ ـ جبری‌.

علایم‌ شایع‌ اضطراب

احساس‌ اینکه‌ یک‌ اتفاق‌ نامطلوب‌ یا زیانبار به‌ زودی‌ رخ‌ خواهد داد.

خشک‌ شدن‌ دهان، مشکل‌ در بلع ‌یا خشونت‌ صدا، تند شدن‌ تنفس‌ و ضربان‌ قلب، تپش‌ قلب‌،حالت‌ لرزش‌ یا پرش‌ عضلات‌، ناتوانی‌ جنسی‌، انقباض‌ عضلات‌، سردرد، کمردرد، عرق‌ کردن‌، تهوع، اسهال، کاهش‌ وزن‌، خواب‌آلودگی‌، مشکل‌ در تمرکز، منگی‌ یا غش‌، تحریک‌پذیری‌، خستگی‌، کابوس‌، مشکل‌ در حافظه.‌
بروز اختلال‌ در روابط‌ اجتماعی‌ و شغلی‌، افزایش‌ ناگهانی‌ میزان‌ اضطراب‌ ممکن‌ است‌ موجب‌ بروز حمله‌ هراس‌ و فرار از موقعیت‌ شود، وابستگی‌ به‌ داروها و نامنظمی‌ ضربان‌ قلب‌ از دیگر علائم این بیماری هستند.

علل‌ بروز اضطراب

فعال‌ شدن‌ مکانیسم‌های‌ دفاعی‌ بدن‌ برای‌ مبارزه‌ یا فرار ترشح‌ آدرنالین‌ از غدد فوق‌کلیوی‌ افزایش‌ می‌یابد، و موادی‌ که‌ از تجزیه‌ آدرنالین‌ در بدن‌ جمع‌ می‌شوند (کاتکول‌ آمین‌ها) نهایتاً بخشهای‌ مختلف‌ بدن‌ را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهند. تلاش‌ برای‌ پرهیز از اضطراب‌ خود موجب‌ اضطراب‌ بیشتر می‌شود. استرس‌ با هر منشاء (مثلاً مشکلات‌ اجتماعی‌ یا مالی‌)، سابقه‌ خانوادگی‌ اضطراب‌، خستگی‌ یا کار زیاد، وقوع‌ مجدد موقعیتهایی‌ که‌ قبلاً استرس‌زا بوده‌اند یا طی‌ آنها به‌ فرد آسیب‌ رسیده‌ است‌، بیماری‌ جسمانی، تکامل ‌طلبی‌ غیرمنطقی‌، ترک‌ اعتیاد و … خطر بروز اضطراب را تسریع می‌کند.

راه های پیشگیری‌

- از روشهای‌ کسب‌ آرامش‌ یا مراقبه‌ برای‌ کاهش‌ استرس‌ بهره‌ بگیرید.

- به‌ فکر تغییر شیوه‌ زندگی‌ خود باشید تا استرس‌ کاهش‌ یابد.

- استرس و اضطراب ایجاد شده را مدیریت کنید (مدیریت استرس).

- از تفکرات بی‌ جا و بیش از حد دوری کنید.

- سعی کنید در اجتماعات حضور بیشتری یابید.

- سعی کنید زیادی با خودتان خلوت نکنید و خود را از تنهایی دور کنید (رهایی از احساس تنهایی).

درمان‌

اضطراب‌ عمومی‌ شده‌ را می‌توان‌ با درمان‌ کنترل‌ کرد. غلبه‌ کردن‌ بر اضطراب‌ اغلب‌ موجبات‌ زندگی‌ بهتر و رضایت‌ بخش‌تری‌ را فراهم‌ می‌آورد.

روان درمانی

وقتی احساس کردید که دارای اضطراب هستید، بهتر است‌ تحت‌ بررسی‌ و درمان‌ از نظر موارد خاص‌ تهدیدکننده‌ یا منشاء استرس‌ که‌ در ناخودآگاه‌ شما است‌ ولی‌ وجود دارد، قرار بگیرید. به‌ فراگیری‌ روشهای‌ کاهش‌ انقباض‌ ناخودآگاه‌ عضلانی‌ مثل‌ بازخورد زیستی‌ و روشهای‌ کسب‌ آرامش‌ بپردازید.
فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری : فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری خود را حفظ‌ کنید. فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری به کاهش‌ اضطراب‌ کمک‌ می‌کند.

دارو درمانی

- امکان‌ دارد داروهای‌ ضداضطراب‌ مثل‌ بنزودیازپین‌ها برای‌ مدتی‌ کوتاه‌ تجویز شوند.

- امکان‌ دارد از داروهای‌ ضدافسردگی‌ برای‌ اختلال‌ هراس‌ استفاده‌ شود.

- از کافئین‌ و سایر مواد تحریک‌کننده و نیز الکل‌ استفاده نکنید.

در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟

اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌تان علایم‌ اضطراب‌ را دارید و خود درمانی‌ نتیجه‌ای‌ نداده‌ است‌.

اگر شما دچار احساس‌ ناگهانی‌ هراس‌ بیش‌ از حد شده‌اید.

اگر دچار علایم‌ جدید و بدون‌ توجیه‌ شدید.

 

پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 23:9 ::  نويسنده : عبدولله

با خواص کیوی، بهترین میوه ی زمستانی آشنا شوید

کیوی به علت خواص بالا و میزان کم قند به عنوان بهترین میوه زمستانی برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی ها به شمار می آید.

دکتر احمدرضا درستی گفت: قند موجود در کیوی که از مقدار کمی فروکتوز و گلوکز تشکیل شده به آرامی در بدن متابولیز می‌شود؛ بنابراین برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی نیز مفید است. همچنین فیبر و املاح این میوه به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند و تامین کننده بخشی از فیبر مورد نیاز بدن است.

وی با بیان اینکه کیوی از جمله میوه‌هایی است که انرژی کمی دارد؛ به طوری که در ۲۰۰ گرم از آن تنها ۱۰۰ کیلو کالری انرژی یافت می‌شود و به همین دلیل می‌توان در رژیم‌های کم کالری از آن استفاده کرد افزود: همچنین کیوی از ویتامین C بالایی برخوردار است و می‌تواند تمام ویتامین مورد نیاز بدن و حتی بیشتر از آن را تامین کند به علاوه پتاسیم موجود در این میوه نیز نسبتا بالا است و حدود یک چهارم پتاسیم مورد نیاز بدن را داراست.

درستی تاکید کرد: برای تامین پروتئین موردنیاز بدن نمی‌توان به کیوی اکتفا کرد یا آن را تامین کننده بخشی از پروتئین مورد نیاز داشت؛ چرا که میزان پروتئین در این میوه ناچیز بوده و تنها حدود یک درصد از آن است.

متخصصان غذایی بر این عقیده اند که برای پیش گیری از تب، ناراحتی های معده، بی حالی؛ خستگی، سرفه های شدید و زکام که در وجود باکتریها بروز می کند، مصرف ۱۵۰ میلی گرم ویتامین C که در میوه کیوی یافت می شود؛ بهترین راه است. کیوی سیستم حفاظتی بدن را نیز تقویت و از بروز سرطان جلوگیری می کند.

پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 22:55 ::  نويسنده : عبدولله

با خوردن این غذاها از آلزایمر جلوگیری کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند در پیشگیری از آلزایمر موثر باشد. رژیم غذایی شامل روغن زیتون، انواع مغزها به خصوص گردو و فندق، همچنین مصرف دو وعده ماهی در هفته به همراه قرار دادن بعضی از میوه‌های خاص و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای در پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر یا کاهش سرعت پیشرفت آن داشته باشد.

روزی یک سیب بخورید

عامل اصلی ایجاد آلزایمر، رادیکال های آزاد اکسید کننده هستند که با افزایش سن بیشتر تولید می شوند.در سیب ماده آنتی اکسیدانی به نام “کورستین” وجود دارد که بیشترین مقدار آن در پوستش نهفته است. سیب قرمز در مقایسه با سیب زرد و سبز آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

گردو و مغزهای مقوی

گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن است. آنتی اکسیدان گردو در بین آجیل ها از همه بیشتر است. پس مصرف گردو نیز می تواند از آلزایمر پیشگیری کند. البته سایر مغز های موجود در خشکبار هم که دارای امگا ۳ هستند برای پیشگیری از بیماری آلزایمر مفید هستند. مانند بادام؛ در پوست بادام ویتامین E وجود دارد. این ویتامین، یکی از انواع آنتی اکسیدان ها است.

سالاد همراه با روغن زیتون فراموش نشود

روغن زیتون از بروز فراموشی و آلزایمر در افراد مسن جلوگیری می‌ کند، ولی مکانیسم عمل آن ناشناخته است. به نظر می ‌رسد اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن زیتون می‌ تواند باعث حفظ ساختار غشای سلول‌های مغزی شوند.
البته فایده زیتون تنها برای پیشگیری نیست؛ تحقیقات نشان داده کسانی که در سالاد از روغن زیتون استفاده کردند، ۳۰ تا ۴۰ درصد در نشانه‌ها و علائم بیماری آلزایمر آنها بهبودی مشاهده شد

سبزیجات سبز

مصرف کم سبزیجات سبز رنگ موجب افت اسید فولیک خون و بروز لخته های خونی در مویرگ های مغز و آسیب به بافت مغز می شود که فراموشی را در پی دارد.

لسیتین مغز را تامین کنید

سازمان بهداشت جهانی(WHO) سویا را “سلطان لسیتین” معرفی کرده است. زیرا کیفیت لسیتین گرفته شده از سویا از سایر ترکیبات بهتر و بالاتر می باشد.
مغز برای انجام فعالیت های طبیعی خود به استیل کولین نیاز دارد که منشأ آن از لسیتین می باشد. ولی باید توجه داشت که اگر در دوران جوانی ذخیره کافی از لسیتین برای خود فراهم کرده باشیم، بسیار کمتر ازدیگران دچار معضل کاهش حافظه خواهیم شد. پس بیائید از همین حالا به فکر ذخیره سازی و فراهم کردن توشه ی مغز برای زمان پیری باشیم.

چه چیزهایی را نخوریم؟

البته این رژیم غذایی برای پیشگیری از بیماری آلزایمر تنها شامل مواد غذایی که باید خورده شوند نمی شود بلکه باید از خوردن غذاهای چرب پرهیز کرد. پژوهشگران تصریح کردند که عدم استفاده از بعضی مواد غذایی مانند اسیدهای چرب اشباع شده در گوشت قرمز و کره می‌تواند به طور جدی و موثر برای مقابله با آلزایمر مفید باشد.

 

پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 22:35 ::  نويسنده : عبدولله

   

چه نوع دندان عقلی باید کشیده شود؟


http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2012/01/22152143217142525311471785081192612364.jpg
 

انسان بالغ ۳۲ دندان دارد که از این تعداد، ۱۲ دندان آسیاب بزرگ، ۸ دندان آسیاب کوچک، ۸ دندان ثنایا و ۴ دندان نیش است. ۴ تا از آن‌ها در آخر قوس‌های دندانی بعد از دندان‌های دیگر در می‌آیند که دندان عقل نامیده می‌شوند.

سن تقریبی شروع تشکیل دندان در استخوان فک ۹-۱۰ سالگی بوده، تاج در ۱۴ سالگی کامل شده و در سال‌های آخر دوره نوجوانی دندان عقل شروع به رویش در داخل استخوان می‌کنند. وجه تسمیه این دندان زمان رویش آن‌ها به داخل حفره دهان است که مصادف با بلوغ فکری است. در طی رشد و تکامل فک ها معمولاً جا برای رویش این دندان‌ها فراهم می‌گردد. دندان عقل اگر درست و بجا رویش یابد، مثل بقیه دندان‌ها مفید و مؤثر در سیستم جوندگی بوده و علیرغم تصور غلط عامیانه در این موارد نباید کشیده شوند.

دکتر مجتبی زندرحیمی متخصص دندانپزشکی عنوان کرد: « ۵۰ درصد از دندان‌های عقل حالت نرمال نداشته و شکل طبیعی ندارند. دندان عقل ممکن است زیر دندان کناری، داخل قوس دهان، خارج قوس دهان، کج، نهفته و… باشند که در این موارد باید جراحی شود.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا همه افراد ۴ دندان عقل را خواهند داشت یا خیر، اظهار کرد: «دندان عقل بین سن ۱۷ تا ۲۲ سالگی در می‌آید و ممکن است فردی هر ۴ دندان عقل و فردی هیچ دندان عقلی در نیاورد و این مسئله دلیل خاصی ندارد.»

دندان‌های نهفته مشکلات عدیده‌ای را می‌توانند در آینده ایجاد نمایند، که برخی از آن‌ها عبارتند از:

۱- عفونت لثه: لثه پوشاننده دندان نهفته‌ای که تعدادی از آن به محیط دهان باز شده بطور مکرر دچار عفونت و التهاب شده و دردناک می‌شود.

۲- عفونت استخوان

۳- آبسه و سلولیت: اگر عفونت لثه درمان نشود به استخوان رسیده و باعث تخریب دندان و استخوان می‌گردد. اگر عفونت از استخوان بگذرد و به بافتهای نرم گونه، گردن، حلق و زیرزبان سرایت کند ایجاد آبسه و یا تورم منتشر بافت نرم را که سلولیت نامیده می‌شود می‌کند که توأم با درد، تب، تورم، قرمزی و مشکل دربازکردن دهان خواهد بود.

۴- صدمه به دندان مجاور: دندان نهفته با فشار بر ریشه دندان مجاور ممکن است باعث تحلیل ریشه آن شود.

۵- ایجاد کیست: کیسه نارنجی تاج دندان رویش نیافته را در استخوان فک دربرگرفته است که بعد از رویش دندان به داخل حفره دهان از بین می‌رود. اگر دندان رویش نیابد ممکن است بزرگ شدن و تبدیل به کیست گردد. کیست‌ها تدریجاً بزرگ شده و سبب تخریب و تضعیف استخوان و مشکلات بعدی می‌گردند.

۶- درد: یک دندان عقل نهفته می‌تواند ایجاد دردهای با علت نامشخص و منتشر به نواحی سروگردن نماید.

۷- حرکت دندانی: اعتقادی وجود دارد که ممکن است فشار ناشی از این دندان‌ها سبب بی‌نظمی در ردیف دندان‌ها شود که از نظر علمی ثابت شده نمی‌باشد.

 

پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 13:47 ::  نويسنده : عبدولله

 

 

رفع بی خوابی با شیر بادام


دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شیر بادام موجب افزایش رطوبت مغز می‌شود و برای رفع بی‌خوابی مفید است.

http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2012/01/2ilzm69-300x2441.jpg

محمود خدادوست اظهار داشت: برای رفع بی‌خوابی باید مزاج افراد شناسایی شود. افرادی هستند که سردی و تری در بدنشان غلبه پیدا کرده است که باید با مواد غذایی مانند چای ‌دارچین، اسطوخودوس، گل‌گاوزبان و بادرنجبویه سردی و تری را از بدن خارج کنند.

اما افرادی هم هستند که گرمی و خشکی در بدنشان غلبه پیدا کرده است که این افراد باید مواد غذایی مرطوب مانند کاهو، مغزهای گیاهی مانند بادام یا گیاهان دارویی مانند گل بنفشه و گل پنیرک را استفاده کنند که موجب کاهش خشکی بدن می‌شود. این گیاهان طبیعت سرد و تر دارند و خشکی را از مغز خارج می‌کنند.

خدادوست بیان داشت: شیر بادام نیز موجب افزایش رطوبت مغز می‌شود و برای رفع بی‌خوابی مفید است؛ زمانی که افراد دچار بی‌خوابی شدند، شب‌ هنگام می‌توانند یکی از این مواد رطوبت‌دار را مصرف کنند که موجب آرامش مغز می‌شود و بی‌خوابی برطرف خواهد شد.

در طب سنتی استفاده از شیرهای گیاهی بسیار اهمیت دارد و مصرف این گونه شیرها می‌تواند موجب تقویت بدن شود.

شیربادام از مخلوط ۲۱ عدد بادام با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان آب در مخلوط‌کن تهیه می‌شود. بادام‌ها باید به خوبی با عسل میکس شود و پس از آن یک تا دو لیوان آب به آن اضافه شود و افراد این مخلوط را در طول یک روز مصرف کنند.

 

عمر طولانی می خواهید، گوجه فرنگی را روزانه مصرف کنید

فواید گوجه فرنگیسلامت نیوز: پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان داده است که گوجه‌ فرنگی‌ می‌تواند بدن‌ افراد را در مقابل‌ ابتلا به‌ برخی‌ بیماری‌های‌ جدی‌ مثل‌ سرطان‌ ایمن‌ کند. آنان تاکید می کنند بهتر است گوجه‌ فرنگی‌ را در بین‌ رژیم‌های‌ غذایی‌ روزانه‌ مصرف‌ کنید .

این‌ مطالعات‌ توسط‌ دانشمندان‌ روی‌ موش‌ها انجام‌ شده‌، اما به‌ هر حال‌ گفته‌ می‌شود که‌ اگر روی‌ آدم‌ها هم‌ انجام‌ شود نتایج‌ مشابه‌ در بر خواهد داشت‌.

گفته‌ می‌شود، اگر افراد به‌ صورت‌ مرتب‌ و مستمر گوجه‌ فرنگی‌ مصرف‌ کنند طول‌ عمرشان‌ زیاد خواهد شد و سالم‌ تر از بقیه‌ زندگی‌ خواهند کرد. در گوجه‌ فرنگی‌ ماده‌یی‌ به‌ نام‌ لیکوپن‌ وجود دارد که‌ نوعی‌ آنتی‌ اکسیدان‌ محسوب‌ می‌شود و می‌تواند به‌ جنگ‌ سلول‌های‌ سرطانی‌ برود .

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A، اسیدفولیک، بتا کاروتن و مقدار کمی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی نیز هست.

گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌کننده ضعف و خستگی، تقویت‌کننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌کنند.

در ضمن گوجه‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است. در ضمن با توجه به اینکه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.

گوجه فرنگی نیز مانند هر میوه و سبزی دیگری باید رسیده باشد و ظاهری بدون لک و سالم داشته باشد و برای نگهداری کوتاه‌مدت آن حتی تا ۱۵ الی ۲۰ روز نیز یخچال بهترین مکان است ولی برای زمان بیشتر از آن می‌توان روش فریز کردن را انتخاب کرد.

اگرچه در سال‌های اخیر گوجه فرنگی در تمام فصول سال یافت می‌شود ولی به لحاظ طعم و رنگ با انواع تابستانه آن متفاوت است. بنابراین برای استفاده از طعم گوجه فرنگی‌های تابستانه در پخت و پز زمستانی، شما می‌توانید آنها را ابتدا به صورت ریز خرد کرده یا رنده کنید، سپس بدون روغن در تابه‌ای ریخته و روی اجاق گاز بپزید.

پس از آنکه آب آن بخار شد و گوشت رنده شده آن غلظت نسبی‌ای پیدا کرد، آن را در یک ظرف یا کیسه فریزر بسته‌بندی کرده و در فریزر نگهداری کنید.

براساس پژوهش های انجام شده در دانشگاه هاروارد که بر روی ۴۰ هزار زن آمریکایی در طی هفت سال صورت گرفته است زنانی که هفت بار در هفته غذاهای حاوی گوجه فرنگی مصرف کرده اند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در آنها ۳۰ درصد کمتر از افرادی است که یکبار در هر هفته گوجه فرنگی خورده اند.

بررسی های جدید حاکی است افرادی که در هفته دوبار غذاهای تهیه شده با گوجه فرنگی و حتی سس گوجه فرنگی مصرف می کنند از خواص پیشگیرانه گوجه فرنگی بهره مند خواهند شد.

همچنین پژوهشگران دانشگاه منچستر و نیوکاسل دریافتند که افزودن پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به رژیم غذایی روزانه ‪ ۱۰‬داوطلب، توانست با محافظت از پوست در برابر آثار اشعه ماوراء بنفش، مانع از آسیب پوستی شود.

دانشمندان در این تحقیق روزانه به ‪ ۱۰‬داوطلب حدود ‪ ۵۵‬ گرم رب گوجه فرنگی استاندارد که حاوی مقادیر زیادی گوجه فرنگی پخته شده است و همچنین به ‪۱۰‬ شرکت‌کننده دیگر فقط ‪ ۱۰‬گرم روغن زیتون دادند.

پس از سه ماه، نمونه‌های پوست گروهی که گوجه فرنگی مصرف کرده بودند نشان داد که پوستشان ‪ ۳۳‬درصد بیشتر در برابر آفتاب سوختگی مقاومت کرده است.

این میزان، معادل مصرف بسیار پایین کرم‌های ضد آفتاب است . همچنین در پوست این افراد میزان بسیار بیشتری پروکلاژن مولکول ساختاردهنده و نرم کننده پوست وجود داشت.

بر اساس این تحقیق، گوجه فرنگی زمانی که پخته می‌شود آنتی اکسیدان لیکوپن با بالاترین غلظت در آن وجود دارد

پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 13:37 ::  نويسنده : عبدولله

بیماری تیروئید چشمی چیست؟

بیماری تیروئید چشمی چیست؟تبیان: بیماری تیروئید چشمی (اوربیتوپاتی ثانویه) در پی اختلال در عملکرد غده تیروئید به وجود می‌آید. گاهی هم تیروئید هیچ مشکلی ندارد، ولی بیماری تیروئید چشمی وجود دارد.

علائم تیروئید چشمی

بیرون‌زدگی چشم‌ها، خیرگی چشم، پف آلودگی چشم، اشک‌ریزی، احساس وجود جسم خارجی در چشم، زخم قرنیه، کشیدگی پلک بالا به سمت بالا و پلک پایین به سمت پایین، ورم ملتحمه، دوبینی و سردرد از نشانه‌های این بیماری است.

ممکن است نتیجه آزمایش‌های مربوط به عملکرد تیروئید به دلایل مختلف، اختلال کارکرد این غده را نشان ندهند، ولی تیروئید چشمی وجود داشته باشد.

عوامل تشدید کننده بیماری

خستگی، اضطراب و مهم‌تر از همه استعمال دخانیات آن را تشدید می‌کند. این بیماران تا جای ممکن باید از دود سیگار پرهیز کنند و همچنین به توصیه هایی که در مورد محافظت از چشم داده می‌شود توجه کنند. استعمال دخانیات توسط افراد مبتلا به اختلال کارکرد تیروئید یکی از عوامل مهم در برخی بیماری‌ چشمی ثانویه محسوب می‌شود، به طوری که نسبت بروز خطر این بیماری برای افراد سیگاری بیش از سایر مبتلایان به بیماری اختلال تیروئید است.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟

در بیماران تیروئیدی، کاهش بینایی، تغییر کیفیت رنگ‌ها هنگام تماشای اجسام، بیرون‌زدگی یک طرفه یا دو طرفه کره چشم، دوبینی، کدورت واضح قرنیه و قابل رویت بودن قرنیه هنگام بسته بودن پلک‌ها جزء موارد اورژانسی محسوب می‌شوند که ضروری است برای کاهش آثار سوء این تظاهرات بالینی، هر چه زودتر برای درمان اقدام شود.

درمان تیروئید چشمی

برای جلوگیری از صدمه به عصب بینایی و میدان دید، ضرورت دارد این بیماران در مراحل اولیه بیماری و یا هر گونه علائم چشمی ناشی از بیرون زدگی یا خیرگی و مشکلات اشکی به پزشک مراجعه کنند تا با درمان های لازم از مراحل پیشرفته بیماری جلوگیری شود. بیماری تیروئید چشمی اگرچه در مراحل اولیه با علائم مختصری مانند اختلالات اشکی بروز می‌کند، ولی در صورت عدم درمان، در مراحل پیشرفته منجر به کوری می شود.

در مراحل اولیه و خفیف، درمان این بیماری با انجام کارهای بسیار ساده مثل بالاتر قرار دادن سر از سطح بدن هنگام خواب، خم نشدن، سیگار نکشیدن و دوری از عوامل استرس‌ زا امکانپذیر است، اما در مراحل پیشرفته‌‌ تر ممکن است به جراحی هم نیاز باشد. این بیماران در طی مراحل مختلف بیماری ممکن است که نیاز به داروهای مختلف داشته باشند تا بیماری آنها کنترل شود و نباید این داروها خودسرانه مصرف یا قطع شوند.

این بیماران باید همزمان تحت نظر چشم پزشکی و متخصص غدد قرار گیرند. گاهی در مراحل پیشرفته‌تر این بیماری نیاز به اعمال جراحی وجود دارد که این جراحی ها برای اصلاح بازماندن چشم، بیرون زدگی چشم، دوبینی و یا فشار روی عصب بینایی انجام می‌گیرد. اعمال جراحی بنابر توصیه جراح پلاستیک و ترمیمی چشم در زمان خاصی قابل انجام است.

نکته مهم این است که این جراحی ها در هر زمانی که بیمار تقاضا کرد نباید انجام گیرد، بلکه اگر در پیگیری های درمانی متعدد ثابت شود که بیماری ثابت مانده و شانس بهبود آن کم است، باید عمل جراحی انجام شود.

پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 13:34 ::  نويسنده : عبدولله

خواص تره فرنگی

خواص تره فرنگیسلامت نیوز: تره فرنگی، گیاهی شبیه به پیازچه است و سرشار از ویتامین ها و ماده مغذی است. این گیاه در محافظت از بیماری های متعدد نقش مهمی دارد.

در این مطلب به نقل از سایت «ehow» به بخشی از خواص این گیاه اشاره شده است:

* این گیاه میزان فشارخون بالا را نیز کاهش می دهد.

* ترکیبی از ویتامین C، ویتامین B6، فولات، آهن و منگنز است.

* مصرف منظم آن، باعث افزایش کلسترول مفید و کاهش کلسترول مضر می شود. حفظ این تعادل در بدن لازم است زیرا مانع از تصلب شرایین، بیماری دیابتی قلبی، حمله قلبی و حتی سکته می شود.

* مانع از بروز سرطان تخمدان درخانم ها می شود.

* برای پیشگیری از نقص جنین، مصرف تره فرنگی که سرشار از فولات است، به زن باردار توصیه می شود.

* کلسیم موجود در آن در حفظ سیستم ساختاری اسکلت سالم موثر است.

* خاصیت ضدعفونی کننده دارد و به بدن کمک می کند با عفونت و آلودگی مقابله کند.

* علایم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تب یونجه را تسکین می بخشد.

پيوندها