پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:40 ::  نويسنده : عبدولله

کشف ژن های مرتبط با بیماری جذام

جذامفارس نیوز: کارشناسان چینی پژوهش های گسترده ای را انجام داده و در جریان آن دو ژن جدید را کشف کردند که جهش آنها احتمالا میزان ابتلای انسان به جذام را افزایش می دهد.

“چانگ شیو جیون” و “لیو جیان جیون” پروفسورهای دانشگاه “آنهوی” چین و “چانگ فو رن” پژوهشگر آکادمی علوم پزشکی استان “شاندونگ” در شرق این کشور تحقیقات زیادی را بر روی نمونه های گرفته شده زیادی انجام دادند تا اینکه وجود ارتباط بین نسخه های جهش یافته دو ژن به نامهای (آی إل ۲۳ آر) و (آر آی بی ۳۲) و ابتلا به بیماری جذام را کشف کردند.

برپایه این گزارش، پروفسور چانگ و چانگ فو رن پژوهشگر آکادمی علوم پزشکی استان شاندونگ اولین کسانی بودند که در سال ۲۰۰۹ میلادی ۷ ژن را کشف کردند که علت اینکه چرا برخی از مردم بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری جذام هستند، را توضیح می دهد.

جذام یک بیماری عفونی قدیمی است که ویژه انسان است و عامل مولد آن باکتری مایکو باکتریوم لپرا نام دارد. این بیماری پوست، اعصاب محیطی و اعضای مخاطی مانند چشم ها و مجاری تنفسی را مورد حمله قرار می دهد.

بیماری جذام عمدتا سیستم اعصاب در ناحیه دست ها، پاها و صورت را هدف قرار می دهد. این بیماری همچنین با عنوان بیماری هانسن نیز شناخته شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها