پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 1:14 ::  نويسنده : عبدولله



تاثير كلمات احساسي در كنترل اضطراب

  • PDF
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 

تاثير كلمات احساسي در كنترل اضطراب

ايسنا :متخصصين مغز و اعصاب درصدد فهم چيزي هستند که شاعران، نويسندگان و هنرمندان مدت‌هاست با آن آشنايي دارند؛ زماني که احساسات با کلمات مي‌­آميزند، قسمت‌هايي از مغز که در پروسه کنترل عاطفي نقش دارند فعال شده و در نتيجه منجر به كنترل پريشاني و اضطراب مي‌گردند.

متيو ليبرمن از دانشگاه کاليفرنيا در نشست اخير انجمن پيشرفت علم در شيکاگو در اين باره گفت: اين مساله يک يافته کاملا تثبيت شده است، اما در مورد علت آن اطلاعي در دست نداريم.

ليبرمن تکنولوژي fMRIرا در خصوص مطالعه مغز مورد استفاده قرار مي‌دهد تا فعال شدن قسمت‌هاي مختلف مغز را نشان دهد.

يافته‌هاي ليبرمن مبتني بر روند مطالعاتي است که در آن افراد در اين دستگاه قرار مي‌گيرند و تصاوير مهيجي به مانند صورتک‌هاي عصباني يا ترسناک را نگاه مي کنند و با ديدن تصاوير، دکمه‌هاي مربوط به لغات بيانگر احساسشان نسبت به تصاوير را فشار مي‌دهند و هنگامي‌که اين افراد از اين طريق احساس خود را در قالب کلمات بيان مي کنند دانشمندان متوجه فعاليت فزاينده در قسمت کورتکس پيشامغزي شدند؛ منطقه اي از مغز که تعديل کننده عواطف است.

در عين حال پژوهشگران متوجه کاهش فعاليت بادامه مغز «amygdala» شدند؛ قسمتي از مغز که وظيفه پردازش احساسات در خصوص عواطفي نظير ترس، خشم و پرخاشگري را بر عهده دارد.

ليبرمن معتقد است که اين مساله مي‌تواند توجيه کننده اقدام جوانان و ديگر افراد در زماني باشد که به دليل احساس ناراحتي قلم و کاغذ بر مي‌دارند و احساسات خود را به رشته تحرير در مي‌آورند و يا اينکه چگونه افراد خاطرات روزانه خود را نوشته و يا به نگارش ترانه مي پردازند. گفتني است، ليبرمن مطالعاتي را در دست انجام دارد تا با استفاده از آن به افرادي که از عنکبوت مي‌ترسند و يا از اختلالات مربوط به اضطراب رنج مي برند کمک کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها