پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:37 ::  نويسنده : عبدولله

یبوست دارید پس بخوانید

فارس نیوز: استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف برخی مواد غذایی مانند سبزی‌ها و میوه‌ها و برخی داروهای گیاهی مانند خاکشیر، و ترنجبین در درمان یبوست مورد استفاده قرار می گیرند.

وی گفت: بهترین روش درمان بیمارهای گوارشی از جمله یبوست تغییر شیوه زندگی است. نداشتن ورزش و عادت به برخی از رژیم‌های غذایی قابض موجب بروز یبوست می‌شود. البته ورزش از این بیماری پیشگیری می‌کند.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: برخی مواد غذایی مانند آلو، سبزی‌ها و میوه‌ها به درمان بیماری یبوست کمک می‌کند ولی اگر این مواد غذایی در درمان یبوست موثر نباشد می‌توان از داروهای مسهل استفاده کرد.

مجاب افزود: یکی از فرآورده‌هایی که در درمان یبوست مورد استفاده قرار می‌گیرد سبوس گندم و اسبرزه است. این داروها موجب می‌شود که حجم مواد دفعی افزایش پیدا کند و به راحتی از دستگاه گوارش خارج شود.

وی بیان داشت: اسبرزه قدرت بیشتری نسبت به خاکشیر دارد. موادی مانند شیرخشت و ترنجبین نیز از جمله داروهای گیاهی هستند که دارای مواد قندی هستند و در درمان بیماری یبوست به کار برده می‌شود.

وی ادامه داد: شربت عسل نیز مسهل خفیفی است که می‌توان در مواقعی که یبوست شدید نیست استفاده کرد.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: برخی از روغن‌ها مانند روغن بادام، زیتون و روغن کرچک نیز کمک کننده هستند و از این روغن‌ها در درمان یبوست استفاده می‌کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها