پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 1:3 ::  نويسنده : عبدولله



امتیاز کاربر: / 2
بدخوب 

ايسنا: كارشناسان مي‌گويند مرداني كه قصد پدر شدن دارند و مي‌خواهند صاحب فرزند شوند بايد زمان بيشتري را در تماس با نور خورشيد باشند چون...

 

 

نتايج يك مطالعه جديد نشان مي‌دهد كه افزايش ويتامين D در بدن به تقويت كيفيت و كارآيي اسپرم‌ها (سلول‌هاي جنسي مردانه) كمك مي‌كند و در نتيجه توان توليدمثلي مردان را بهبود مي‌بخشد.

 

اين كارشناسان با مطالعه روي 340 مرد شركت كننده در اين آزمايشات دريافتند ويتامين D كه در اثر تماس با نور خورشيد در بدن توليد مي‌شود كيفيت اسپرم‌ها را بالا مي‌برد.

 

به گزارش روزنامه ديلي ميل، كارشناسان دانشگاه كپنهاگ در اين آزمايشات متجه شدند كه ويتامين D در واقع قدرت بارورسازي سلولهاي جنسي مردانه را افزايش مي‌دهد. اين كارشناسان كيفيت عملكرد اسپرم‌هاي 300 مرد را كه به طور اتفاقي گزينش شده بودند با تمام جزئيات مورد تجزيه و تحليل قرار دادند و سپس اسپرم‌هاي 40 مرد ديگر را در آزمايشگاه به دقت بررسي كردند.

 

همزمان مقدار ويتامين D موجود در خون اين افراد نيز اندازه‌گيري شد. بررسي‌ها نشان داد كه تقريبا در نيمي از اين مردان مقدار ويتامين D موجود در خون آنها كافي نيست كه علت آن كم بودن تماس آنها با نور خورشيد بود.

 

قرار گرفتن درمعرض نور خورشيد يكي از فاكتورهاي اصلي و اوليه براي توليد ويتامين D در بدن است كه به تنظيم ميزان كلسيم و فسفر براي توليد استخوانهاي سالم كمك مي‌كند. اين يافته در واقع تاييدي بر مطالعات قبل است كه نشان دادند ويتامين D با توليد اسپرم‌ها ارتباط مستقيم دارد.

 

جزئيات بيشتر اين مطالعه در مجله «توليد مثل انسان» به چاپ رسيده است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها