پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 23:55 ::  نويسنده : عبدولله



عناب ، یک داروی ناب

  • PDF
امتیاز کاربر: / 2
بدخوب 

عناب ، یک داروی ناب

پزشکی . نت : عناب درختچه اي است متوسط با برگ های کشیده و ریز كه در زمستان برگريز مي شود. منشا این گیاه به چين و آسيا بر می گردد، گرچه بعد ها به طور نامعلومی پراكنده شده و امروز در بخش های گسترده ای از نقاط مختلف زمین دیده می شود .

 

 

تلخيص وترجمه:پرديس كسرائي

« کارشناس ، عضو گروه علمی پزشکی . نت »


ويژگيهاي ميوهً عناب

ميوه گياه که همان عناب ناميده مي شود خوراكي است.عناب درشكل ظاهر بيش از 2 يا 3 سانتيمتر درطول است.وقتي ميوه عناب نارس است لغزان وسبز است و طعمی شبیه سیب دارد . هسته آن نیز سخت ومخروطي شكل است.

هنگامي كه ميوه مي رسدبه رنگ زنگ زدگي يعني قرمز تيره برمي گردد.وسپس چروكيده مي شود.اين ميوه درظاهر شبيه به خرماست بنابراين عناب خرماي قرمز نيز ناميده مي شود.عناب خرماي چيني نيز ناميده مي شود .

 

كشت گياه عناب

گياه عناب بيش از 4000 سال است كه براي ميوه وخواص دارويي آن كشت شده است.گياهدر دامنه تغييراتدرجه حرارتيوسيع و سطح بارش متفاوت مي تواند رشد كند.گرچه درماههاي تابستان تحت شرايط مناسب و آبياري كافي بهترين رشد را دارد.بطور شگفت آوريدر درجه حرارتهاي بالاي 10 تا15 درجه و متفاوت از انواع مختلف گياهان مي تواند زنده بماند. اين اجازه مي دهد كه گياه در شرايط بياباني رشد كند جايي كه درجه حرارت روز وشب نيز متغير است.عناب مي تواند در گرما و سرما شديد زنده بماند. يك درخت عناب در منطقه بيش از 300 سال باقي مي ماند.

 

مصارف خوراكي عناب

عناب به شکل گلچين شده ، خشك شده و آب نباتهايي با اسانس عناب و به عنوان خوراكی يا همراه با چاي عصرانه در بريتانيا صرف مي شود. در رنگهاي سياه وقرمز موجود است .شكل دود داده عناب طعم آن را افزايش مي دهد. شربت شيرين ميوه عناب دركشورهاي كره ، تايوان و چين به طور عموم در دسترس مردم است.عناب كنسرو شده و همچنين چاي با طعم عناببه طرز گسترده اي مورد استفاده قرار می گیرد.

در برخی مناطق نیز ميوه عناب براي تهیه سركه نيز کاربرد دارد. دربرخي قسمتهاي جهان مردم شربت عناب را نيز مي نوشند. ضمن اینکه در آفريقا از اين ميوه در تهیه كيك استفادهمي شود. اما كاربرد عناب در ايران ، هندوستان و پاكستان بیشتر به صورت میوه خشک شده است .

 

خواص دارویی عناب

خواص دارويي عناب مدتها ي طولاني استكه شناخته شده است. مردمان كشورهايي مانند چين و كره عناب را به عنوان داروي سنتي كه مبناي گياهي دارد بكار مي برند.اين ميوه با خواص تخفيفاسترس مطرح شده است.

پودر ميوه عناب براي آرامش اعصاب و اضطراب به كار برده مي شود. ميوه عناب خون را تصفيه وسموم را از سيستم بدن دفع مي كند.عناب پوست را روشن ميكند ، مانع مشكلات قلبي مي شود و احساس آرامش مي دهد.خواص آنتي اكسيدان عنابهمچنين به جلوگيري از سرطان كمك مي كند.

جوشانده برگ عناب اغلب براي تسكين وعصاره آن براي درمان گلودرد به كار مي رود.

استفاده از مغز ميوه در بريدگي ها وزخمها موجب تسریع در بهبودی آنها می شود .

مخلوط عناب با فلفل و نمك در بیماران مبتلا به سوءهاضمه و حتي بیماری های صفراوي سودمند است . عناب خشك رسيده به عنوان ملين عمل مي كند.دانه عناب خاصيت داروي مسكن رادارد . اگر با كره خورده شود از حالت تهوع واستفراغ جلوگيري مي كند. مصرف آن در دوران بارداري به كاهش دردهاي شكمي معروف است. ضمن اینکه در کاهش دردهای روماتیسمی نیز مفید است .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها