پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 23:54 ::  نويسنده : عبدولله

سیب را با پوست بخورید

  • PDF
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 

سیب را با پوست بخورید

ایسنا :مصرف سيب كامل همراه با پوست در پائين آوردن چربي خون موثرتر است. در واقع فعاليت آنتي اكسيداني پوست سيب به دلیل دارا بودن تركيبات فنوليك و فلاونوئيدهاي موجود در آن چند برابر خود سيب است.

لادن صديقيان کارشناس ارشد تغذیه در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه زنجان، به نقش كليدي سيب در كاهش خطر بيماري‌هاي مزمن‌، اين ميوه‌ را در معالجه‌ چاقي، امراض مفاصل، كاهش حرارت بدن و برطرف كردن تب اشاره کرد و گفت: مصرف سيب خام به صورت رنده شده، نتايج خوبي در معالجه‌ اسهال كودكان در پي خواهد داشت.

رئيس اداره‌ نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي استان زنجان، مصرف مداوم سيب را در كاهش چربي‌هايي نظير تري‌گليسيريد و كلسترول را مؤثر ارزيابي كرد و ادامه داد: سيب مانع سوء هاضمه شده و اعمال معده را منظم مي‌كند.

صديقيان، سيب را ميوه‌اي سرشار از ويتامين‌هاي A,B,C و ماده‌ معدني پتاسيم معرفي و افزود: بر اساس آخرين تحقيقات به عمل آمده، سيب سرخ شيرين نسبت به انواع ديگر سيب امتياز و خواص بيشتري دارد.

وي افزود: علاوه بر تمامي خواص ذكر شده، سيب سرخ شيرين در پاك كردن سموم بدن مؤثر است. به علت داشتن مواد قليايي، اسيد اوريك را حل و ترشحات غدد بزاق و معده را مساعد و متعادل مي‌سازد.

اين مقام مسئول با تاكيد برمصرف متعادل سيب گفت: مصرف اين ميوه تا سه عدد در روز، در كنار رعايت نكات تغذيه‌اي در خصوص ساير مواد غذايي، طي چند هفته تاثيرات مطلوبي بر شاخص‌هاي چربي پلاسما مي‌گذارد.

صديقيان خاطرنشان كرد: اگر چه مصرف متعادل سيب در هيچ بيماري به طور صريح منع نشده ليكن در افراد مبتلا به ناراحتي‌هاي گوارش نظير زخم معده و اثني عشر بهتر است به طور موقت از سيب خام كمتر استفاده شود.

اين كارشناس ارشد تغذيه ضمن توصيه به مصرف سيب به صورت خام و تازه، تصريح كرد: پختن سيب جهت مصارف مختلف و يا استفاده از آب آن منجر به از بين رفتن تمام يا بخشي از خواص اين ميوه از جمله ويتامين‌هاي B,C و املاح به ويژه پتاسيم موجود در آن مي‌شود.

صديقيان با تاكيد بر مصرف تمام ‌ميوه‌ها و سبزيجات بلافاصله پس از پوست كندن و يا قطعه قطعه كردن، افزود: هر چه سطح و مدت زمان تماس ميوه‌ها با هوا بيشتر باشد، بخش بيشتري از ويتامين‌هاي موجود در آنها با اكسيژن هوا تركيب و خاصيت خود را از دست خواهند داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها