پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 23:52 ::  نويسنده : عبدولله



ذرت و خواص آن

  • PDF
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 

ذرت و خواص آن

پزشکی.نت:ذرت یا همان بلال خودمان یکی از پرمصرفترین غلات جهان است که در صنایع غذایی، دامپروری، داروسازی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. ذرت نه تنها کالری مورد نیاز سوخت وساز بدن رافراهم می کند، بلکه سرشار از ویتامینهای A, B,E  و بسیاری از مواد معدنی است.

برگردان وتدوین: پردیس کسرائی

کارشناس، عضو گروه علمی پزشکی . نت


میزان بالای فیبرذرت مطمئناً نقش پیشگیری از بیماری مزمن گوارشی مانند یبوست و هموروئید وبه علاوه سرطان مقعد را برعهده دارد. به علاوه آنتی اکسیدانهای موجود در ذرت همچنین به عنوان عامل ضد سرطان و پیشگیری کننده آلزایمر عمل می کنند.

مزیتهای تندرستی ذرت شامل کنترل دیابت ، پیشگیری از بیماری مزمن قلبی ، کاهش فشار خون و ممانعت ازنقص غلاف عصبی جنین در زمان تولد می شود. منافع سلامتی ذرت به وسیله  خصوصیا ت مواد مغذی موجود در آن پیشنهاد می شود. ذرت  به دلیل غنی بودن مواد شیمیائی حفاظت  در برابر بیماریهای متعدد مزمن را نیز فراهم می کند.

 

منبع غنی کالری : ذرت سرشار از کالری است و رژیم عمده غذایی را در بسیاری از مردم راتشکیل می دهد. حجم گرما زایی ذرت 342 کالری در هر 100 گرم آن است که بالاترین میزان را در غله ها داراست.  

 

پیشگیری از هموروئید و سرطان مقعد یا روده بزرگ:

میزان فیبری که پیشنهاد می شودروزانه یک فنجان ذرت یعنی 18.4% را شامل می شود. ذرت به کم کردن مشکلات هضم کمک می کند از قبیل یبوست وبواسیر و به علاوه خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

 

منبع غنی ویتامینها :

 ذرت سرشار از اجزاء اصلی ویتامین B  مخصوصاً تیامین و نیاسین است تیامین در سالم ماندن عصب و عملکردهای شناختی بسیار لازم  است . کمبود نیاسین در بدن باعث بیماری پلاگرا می شود؛علت کمبود نیاسین و پروتئین در بدن که با جوشهای پوستی و اختلال در دستگاه عصبی و اسهال و اختلالات گوارشی همراه است  منحصراً در افرادی که دچار سوء تغذیه هستند مشخص می شود.

ذرت همچنین منبع خوبی از اسید پانتوتنیک است که این  ویتامینی  برای سوخت وساز کربوهیدرات وهمچنین  پروتئین و چربی لازم دربدن مورد نیاز می باشد.کمبود اسید فولیک در زنان باردارمنجر به نوزادان کم وزن شده وهمچنین ممکن است که در زمان زایمان سبب نقص در غلاف عصبی جنین گردد.

 ذرت مقدار قابل توجهی از نیاز روزانه املاح  اسید فولیک را تأمین می کند ، ( ویتامینهای BC ) ویتامینهای B که موجب رشد و ایجاد سلولها می شوند.

 ذرت زرد منبع بتا کاراتن است که ویتامین A رادر بدن تشکیل می دهد که برای بینایی و پوست مفید می باشد.

دانه ذرت سرشار از ویتامین E یک آنتی اکسیدان طبیعی برای رشداست.

 

فراهم کردن مواد معدنی مورد نیاز بدن :

ذرت جدای از منیزیم , منگنز , روی آهن و مس دارای میزان زیادی فسفر است.

ذرت همچنین دارای میزان کمی از مواد معدنی مانند سلنیوم است.

فسفر برای حفظ رشد طبیعی , سلامت استخوان و عملکرد درست کلیه مناسب است.

منیزیم ضربان قلب راطبیعی و استخوانها را مستحکم و قوی نگاه می دارد.

 

طبق مطالعات خواص آنتی اکسیدانی ذرت:

 بر طبق مطالعات دانشگاه کرنل ذرت سرشار از آنتی اکسیدانهایی است که برعلیه سرطان که علت آن رادیکالهای آزاد است می جنگد. در حقیقت پختن ، آنتی اکسیدانها را در ذرت های شیرین افزایش می دهد.ذرت منبع غنی اسید فنولیک  و ترکیب اسید فلوریک یک عامل ضد سرطان ، مؤثر درتومورهای  سرطان سینه سرطان کبد است.

همچنین آنتوسیانینها که  در ذرت ارغوانی رنگ یافت می شوند  به عنوان رفتگران برای پاکسازی رادیکالهای آزاد ایجاد کننده سرطان  رادیکالهای آزاد عمل می کنند.

 

خواص محافاظت از  قلب : طبق اظهار نظر پژوهشگران روغن ذرت روی سطح کلسترول اثر ضد تخریب دیواره رگهای خون رسان به قلب را دارا بوده ودر نتیجه از خطر بیماری رگهای خونی قلب جلوگیری می کند.

 

جلوگیری از کم خونی :

ویتامین B12 و اسید فولیک که در ذرت موجودند از کم خونی که عامل آن کمبود این ویتامینها ست پیشگیری می کند.

 

کاهش میزان کلسترول مضر :

طبق گزارش ژورنال بیوشیمی مصرف روغن پوست دانه ذرت کلسترول مضر پلاسمای خون را از طریق کاهش جذب کلسترول توسط بدن پائین می آورد .

 

حفاظت بدن در برابر دیابت وفشار خون :

مصرف ذرت بر دیابت نوع 1 ( ضایعه معمولاًدر سلولهای بتا جزایر لانگر هانس لوزوالمعده بوده ، لذا پس از صرف غذا انسولین ترشح نمی گردد شروع آن قبل از 30 سالگی است) و فشار خون بالا مؤثراست.زیرا مواد شیمیائی اسید فنولیک در تمام ذرت مشهود است .

 

استفاده های آرایشی :

نشاسته ذرت درساختن لوازم آرایشی در کارخانه جات استفاده می شود.و همچنین ممکن است در تحریکات موضعی پوست و خراشها نیز به کار گرفته شود. برای تهیه لوازم آرایشی فرآورده های ذرت می توانند جایگزین محصولات نفتی سرطان زا شود.

ذرت منبع غنی مواد مغذی وفیبر است .یک وعده غذایی پراز ذرت طی یک سیر طولانی ، بدن را در برابر بسیاری از بیماریها وبیماری های مزمن می تواند محافظت کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها