پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 23:21 ::  نويسنده : عبدولله

8 کلید طلایی برای سلامت قلب

  • PDF
امتیاز کاربر: / 2
بدخوب 

altمنبع: سايت شميم

8 کلید طلایی برای سلامت قلب   

هر ساله بيماري ها و ناراحتي هاي قلبي جان انسان های زيادي را در دنيا مي گيرند . آمار اين مرگ و مير حتي بيشتر از آمار مرگ ناشي از سرطان است . اما واقعا هیچ راهی برای پیشگیری از آین آفت مرگبار نیست ؟ آخرين پژوهش ها نشان می دهند که با رعایت نکاتی چند ، می توان از بیماری ها و عوارض کشنده دستگاه قلب و عروق جلوگیری کرد. این هشت کلید طلایی برای سلامت قلب عبارتند از :

1- شير بخوريد 

تحقيقات جديد به عمل آمده در موسسات تحقيقاتي پزشکي قلب و خون حاکي از آن است که افرادي که چربي اشباع شده کمي مصرف مي کنند و آناني که بيش از سه فرآورده لبني چون ماست ، پنير و شير را استفاده مي کنند فشار خون بالاي آن ها تقريبا ۴ شماره پايين تر از فشار آناني است که محصولات لبني کمتري مصرف مي کنند . فشار خون بالا مي تواند به شريان ها آسيب رسانده و موجب افزايش خطر حملات قلبي و سکته شود . البته مصرف لبنيات با چربي کم بسيار مفيدتر است چرا که چربي اشباع آن کمتر است .

2- فيلم هاي شاد و آرام نگاه کنيد  

تماشاي فيلم هاي شاد و آرام بخش مثلا تکه اي از يک فيلم بدون خشونت مي تواند موجب کاهش فشار خون بالا و در نتيجه کاهش بيماري هاي قلبي شود .

3- ماهيگيري و ماهي خوري  

ميزان سرعت تپش قلب انسان به هنگام خواب و استراحت مي تواند نشانگر درصد خطر سکته قلبي باشد . در حقيقت هر چه ميزان شدت تپش در زمان استراحت بيشتر و بالاتر باشد خطر حملات و ايست قلبي بيشتر خواهد بود . تحقيقات نشان داده است که مصرف ماهي در کاهش تپش قلب بالا و آرامش بسيار موثر است . تحقيقات نشان داده است افرادي که ۵ وعده يا بيشتر در ماه

ماهي تن ، ماهي آزاد يا ماهي هاي ديگر مصرف مي کنند حدود ۲/۳ درصد شدت ضربان قلب آن ها در زمان عادي آهسته تر است و اين اثرات ناشي از امگا ۳ موجود در ماهي است .

4- آبميوه  

آب انار به تصفيه خون و در به تاخير انداختن پديده سختي شريان ها موثر است . همچنين تحقيقات اخير انجام شده در آکادمي هاي علمي حاکي از تاثير آب انار در کاهش ميزان ۳۰ درصدي کلسترول در موش هاست و درمان سلول هاي قلبي با آب انار نشانگر افزايش ۵۰ درصدي توليد اکسيد نيتريک ( ماده ايي که در مبارزه با رسوبات در جرم رگها موثر است ) بوده است . امروزه بيش از ۱۳۰ محصول دارويي از انار توليد و طرق مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد .

5- مصرف سويا  

مصرف هر روز سس سوياي تيره و يا خود سويا در انواع سالادها ، سوپ ها و غذاها مي تواند به مقابله با آسيب هاي قلبي ناشي از سيگار ، چاقي و يا ديابت کمک کند . البته سس هاي سويا ، معمولا نمک زيادي دارند و باعث افزايش فشار خون مي شوند و به اين ترتيب بايد انواع کم نمک آن خريداري و مصرف شود .

6- خنده و شادي 

افرادي که شادند و فيلم هاي کمدي زيادي تماشا مي کنند جريان خون بهتري نسبت به ساير افراد دارند . بنابراين محققان روزانه ۱۵ دقيقه خنده را توصيه مي کنند . البته اگر وقت تماشاي فيلم هاي کمدي را نداريد مي توانيد روش هاي ديگري را براي خنده در روز انتخاب کنيد .

7- خواب کافي  

زناني که کمتر از ۵ ساعت در شبانه روز مي خوابند ۳۰ درصد بيشتر از افرادي که ۸ ساعت خواب دارند در معرض خطر بيماري هاي قلبي هستند و اين خواب کم موجب ايجاد صدمات و اختلالاتي در هورمون ها ، ميزان قند خون و فشار خون مي شود . بنابراين پس از تماشاي تلويزيون و يک فيلم شاد و کمي خنده شب ها زود بخوابيد .

8- نفس هاي عميق بکشيد  

شما مي توانيد با کشيدن ۱۰ نفس عميق در هر دقيقه ( به جاي ۱۶ تا ۱۹ نفس معمولي ) براي ۱۵ دقيقه در روز در طي ۲ ماه کاهش قابل ملاحظه اي در فشار خون خود مشاهده کنيد . نفس هاي کوتاه ( يعني تپش بيشتر قلب در دقيقه ) موجب به تاخير افتادن دفع نمک و شروع فشار خون بالا شود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها