چند راه ساده براي اينكه چطور در مدت زمان كمتر كارهاي بيشتري انجام دهيم؟
 
پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

چند راه ساده براي اينكه چطور در مدت زمان كمتر كارهاي بيشتري انجام دهيم؟

چند راه ساده براي اينكه چطور در مدت زمان كمتر كارهاي بيشتري انجام دهيم؟
صبح (بين ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر) :در اين ساعات صبح ، ما سرشار از انرژي هستيم و بدن ما كاملا" آماده باش است...

 

در اوایل زندگی حرفه ای ام برای یک فرد مستبد و خشن کار می کردم .یک روز او جلوی میز من ایستاد و از من پرسید ، کارها چطور پیش می رود . من جواب دادم :"آنقدر سخت کار می کنم که وقت فکر کردن ندارم."(به یاد داشته باشید این اصلا" پاسخ مناسبی برای این سئوال رئیستان نیست.)

او از من پرسید:"هر روز چه ساعتی به محل کارت می رسی؟. من با غرور جواب دادم :" هر روز دقیقا" ساعت ۹ صبح سرکارم هستم."

او اصلا" تحت تاثیر حرف من قرار نگرفت و گفت :گاز فردا ساعت ۸ در محل کارت حاضر باش تا برای فکرکردن هم وقت داشته باشی."

بعد از این ماجرا ، من یک راه حل خوب برای انجام کار بیشتر در زمان کمتر پیدا کردم. یکی از کارهایی که انجام دادم این بود که از ساعت بیولوجیکال بدن که دانشمندان آن را "ریتمهای شبانه روزی می نامند، بهتر و مفید تر استفاده کردم.در واقع آنچه باعث می شود که ما در ساعت مشخصی از خواب بیدار شویم و در ساعت مشخصی به خواب برویم ، سیکلها و یا دوره های روزانه بدن ما است. با آگاه شدن از بدترین و بهترین سیکلهای روزانه خود و تنظیم کارهای روزمره با این دوره ها ، می توانیم از بروز خطاها و اشتباهات جلوگیری کنیم ، برای انجام کارهای پیچیده مدت زمان کمتری صرف کنیم و خلاقیت خود را افزایش دهیم.

اولین چیزی که باید بدانید این است که در چه ساعاتی از روز ، بدن و ذهن شما بهترین عملکرد را دارد:صبح ، ظهر و یا شب.

میزان انرژی بدن شما با دمای بدنتان و همینطور میزان تولید هورمون سروتونین، رابطه مستقیم دارد.میزان تولید این هورمون روی خلق و خو و حال عمومی شما تاثیر بسیار زیادی دارد. قدرت حافظه ، توانایی تحلیل و فکر کردن نیز در ساعات مختلف روز بسیار متفاوت است.

برای اینکه در طول روز بدن و ذهن شما در بهترین وضعیت ممکن قرار داشته باشد در یک ساعت معین از خواب بیدار شوید و دریک ساعت مشخص بخوابید. بیشتر مردم به ۷ تا ۸ ساعت خواب در در روز احتیاج دارند اما به اندازه کافی استراحت نمی کنند.

معمولا" اکثر آدمها بین ساعت صبح۱۰ تا ۱ بعد از ظهر کاملا" سرحال و پر انرژی هستند ، بعد کمی خواب آلود و کم انرژی می شوند و قبل از غروب خورشید دوباره انرژی خود را بدست می آورند . به این ترتیب می توانیم برنامه کاری خود را طوری تنظیم کنیم که کارهای سخت تر و پیچیده تر را در ساعاتی که پر انرژی تر هستیم انجام دهیم .

صبح (بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر) :در این ساعات صبح ، ما سرشار از انرژی هستیم و بدن ما کاملا" آماده باش است. این ساعت از روز ، زمان بسیار خوبی برای تفکر انتقادی و خلاق، کارکردن با ماشینهای پیچیده و انجام کارهایی است که از انجام آنها وحشت دارید. اگر می خواهید از مدیرتان، اضافه حقوق و یا پاداش درخواست کنید ، حتما" قبل از ساعت ۱ پیش او بروید.

اواسط بعد از ظهر(۱ بعد از ضهر تا ۳ بعد از ظهر):در طول این ساعات از روز ، به انجام کارهای خسته کننده مانند نوشتن گزارشات، حتی فکر هم نکنید در عوض در این زمان از روز ، ناهار بخورید و کارهایی که به توجه کمتر احتیاج دارند را انجام دهید. مثلا" ایمیل هایتان را پاسخ بدهید و یا به کسانی که قرار است قرار است با آنها تماس بگیرید ، تلفن کنید.

اواخر بعد از ظهر(۴بعد از ظهر تا ۶ بعد از ظهر):در این ساعات از شبانه روز انرژی و میزان بهره وری شما افزایش می یابد و شما می توانید کارهایی که به تمرکز بیشتر احتیج دارند را انجام دهید.

اوایل شب(۷ بعد از ظهر تا ۹ بعد از ظهر):اگر بعد از صرف شام احساس می کنید می توانید کاری انجام دهید، این ساعات زمان بسیار خوبی برای یاد گرفتن چیزهای جدید ، مطالعه مجله و روزنامه است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها