پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:21 ::  نويسنده : عبدولله

رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای سلامت قلب افراد چاق مفید است

ایسنا: پژوهشگران دانشگاه «جان هاپکینز» با ارائه شواهد جدیدی دال بر مفید بودن رژیم مدیترانه‌ای بر سلامت قلب افراد دارای اضافه وزن دریافتند غذاهایی نظیر روغن زیتون و آووکادو که از مواد پایه‌ای این رژیم غذایی هستند، می توانند به مصرف انسولین بدن کمک کنند.

کاهش عملکرد انسولین می‌تواند منجر به بروز بیماری‌هایی از جمله دیابت شود، همچنین انسولین یکی از عوامل خطرناک برای ایجاد بیماری‌های قلبی است.

لذا در همین راستا محققان بررسی کردند چگونه سه نوع متفاوت از غذاهای متعادل که توسط ۱۶۴ فرد با پر فشاری خفیف خون بدون سابقه ابتلا به دیابت استفاده شده، می‌توانند بر روی قابلیت بدن در نگه داشتن میزان مفید انسولین خون و تنظیم میزان قند خون تاثیرگذار باشد.

این سه رژیم غذایی، توسط کربوهیدرات یا پروتئین یا چربی‌های غیر اشباع نظیر موادی که در روغن زیتون یافت می‌شود، غنی شد. شرکت کنندگان از هر یک از سه رژیم غذایی به مدت ۶ هفته به ترتیب استفاده کردند که بین هر رژیم ۲ تا ۴ هفته فاصله بود. نمونه‌های خون این افراد برای بررسی میزان گلوکز و انسولین جمع‌آوری شد.

یافته‌ها حاکی از آن است که چربی‌های غیر اشباع شده، مصرف انسولین را به طور قابل توجهی بیشتر نسبت به رژیم‌های دیگر نظیر رژیم با کربوهیدرات تصفیه شده مانند پاستا و برنج سفید بهبود می‌بخشد.

همچنین نتایج بدست آمده از این بررسی، بیانگر این مطلب است که چربی‌های غیر اشباع موجود در غذاهایی نظیر روغن زیتون، آواکادو و مغزهای خوراکی (آجیل)، قابلیت بدن برای مصرف انسولین را افزایش می‌دهد.

دکتر «مگهانا گادگیل» از دانشکده پزشکی جانز هاپکینز می‌گوید: معرفی نوع سالمی از چربی‌ها در رژیم غذایی ابزار دیگری جهت کاهش خطر بیماری‌های قلبی در آینده است.

محققان همچنین معتقدند: طبق این نتایج، تغییر رژیم غذایی می‌تواند سلامت قلب بیمارانی را که در معرض خطر بیماری قلبی وعروقی هستند، حتی اگر وزن خود را کم نکنند، نیز تضمین می‌کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها