پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : عبدولله

برای تقویت سیستم ایمنی دال عدس بخورید

دال عدسفارس نیوز: یک کارشناس تغذیه می گوید: دال عدس رنگ نارنجی دارد و سرشار از بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A است و مصرف این غذا سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای قوه بینایی مفید است.

میترا زراتی اظهار داشت: حبوبات بهترین منبع پروتئین گیاهی است، مصرف حبوبات برای دیابتی‌ها مفید است و لوبیای سویا یکی از بهترین حبوبات برای دیابتی‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر افراد دیابتی ۵۰ تا ۶۰ گرم آجیل سویای بدون نمک را در طول روز مصرف کنند، در کنترل چربی و قند خون آنها مؤثر است؛ حبوبات سرشار از آهن هستند.

وی افزود: حبوبات سرشار از ویتامین‌های گروه B به خصوص ویتامین B1 و B6 است همچنین دارای قند نفاخ است و جزء خانواده الیگوساکاریدها محسوب می‌شود که خیساندن آن مانع از نفخ می‌شود.

زراتی بیان داشت: حبوبات دارای اسیدهای چرب اشباع است که از بروز چربی خون پیشگیری می‌کند و مصرف حبوبات برای افراد چاق یا مبتلا به چربی خون مفید است چرا که چربی خون را کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: هر نصف لیوان حبوبات پخته ۷۰ تا ۷۵ کیلو کالری انرژی دارد و بین انواع حبوبات آن دسته از حبوباتی که رنگین‌تر هستند، مفیدترند که از جمله آنها می‌توان به دال عدس اشاره کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها