پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 16:38 ::  نويسنده : عبدولله

برای جلوگیری از سکته ی مغزی میوه و سبزی بخورید


تحقیقات جدید حاکی از آن است که رژیم های غذایی مملو از آنتی اکسیدان موجود در میوه، سبزیها و غلات سبوس دار چه بسا خطر ابتلای زنان به سکته های مغزی را –حتی اگر دچار بیماری قلبی باشند-کاهش می دهد.

پژوهشگران انستیتوی “کارولینسکا” در استکهلم سوئد در جریان تحقیقات خود از بیش از ۳۱ هزار زن سالم و بیش از ۵۷۰۰ زن مبتلا به بیماری قلب دریافتند که خطر ابتلا آنها به سکته های مغزی با دنبال کردن یک رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدانهای موجود در میوه و سبزیجات کاهش می یابد.

پژوهشگران وضعیت زنان سالم بین ۴۹ تا ۸۳ ساله را به مدت ۱۱ سال و نیم و زنان مبتلا به بیماری قلبی را به مدت ۱۰ سال زیرنظر گرفته و دریافتند: بیش از ۱۳۰۰ مورد سکته مغزی در زنان سالم و بیش از ۱۰۰ مورد سکته مغزی در زنان دچار بیماری قلبی مشاهده شد.

این پژوهشگران اطلاعات مربوط به رژیم غذایی همه زنان را مورد بررسی قرار دادند و در جریان بررسی اطلاعات مربوط به زنان سالم دریافتند؛ این زنان که بالاترین میانگین آنتی اکسیدان را با توجه به نوع رژیم غذایی خود داشتند، ۱۷درصد نسبت به زنانی که آنتی اکسیدان کمتری دارند، با خطر ابتلا به سکته مغزی روبه‌رو بودند.

فواید آنتی اکسیدان در زنان دچار بیماری قلبی نیز نمایان گشت به گونه ای که روشن شد خطر ابتلا به سکته مغزی نزد زنانی که بیشترین آنتی اکسیدان را مصرف می کنند، ۵۷ درصد کاهش می یابد.

سوزان روتیانین مسئول این تحقیقات گفت: خوردن مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به سکته های مغزی را از طریق مهار اکسیده شدن و مقابله با عفونت ها کاهش می دهد و این بدان معناست که مردم باید میوه و سبزی بیشتری بخورند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها