پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 17:38 ::  نويسنده : عبدولله

کاهش اعتماد به نفس از عوارض چاقی در کودکان است PDF چاپ نامه الکترونیک
پزشکی
چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۸

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، افت تحصیلی و افسردگی از عوارض چاقی در کودکان است.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: چاقی از جمله بیماری‌های مزمنی است که متعاقب عادات غذایی نادرست در سنین کودکی و نداشتن تحرک کافی ایجاد می‌شود.

چاقی کودکان موجب بروز بیماری‌های کبدی و تنفسی می‌شود

وی گفت: چاقی موجب بروز پرفشاری خون، بیماری‌های کبدی، تنفسی، قلبی و دیابت در افراد می‌شود همچنین چاقی دوران کودکی موجب بروز چاقی در بزرگسالی می‌شود و اغلب کودکان چاق امروز بزرگسالانی چاق در آینده خواهند بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: عوامل ارثی، کاهش فرصت‌های بازی و فعالیت‌های بدنی در خارج از منزل، مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب و تنقلات بی‌ارزش، عادت کردن به مصرف غذاهای آماده، مصرف غذا در خارج از منزل، فعالیت‌های ناکافی بدنی و استفاده بیش از حد از کامپیوتر موجب بروز چاقی در کودکان شده است.

صفوی بیان داشت: خطر چاقی در کودکانی که بیشتر از 5 ساعت در روز از بازی‌های رایانه‌ای استفاده و تلویزیون تماشا می‌کنند بیش از 5 برابر کودکانی است که کمتر از 2 ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند.

وی با بیان اینکه چاقی برای کودکان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، افزود: از جمله برخی عوارض اجتماعی چاقی کودکان می‌توان به اضطراب، افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس و افسردگی اشاره کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها