پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:27 ::  نويسنده : عبدولله

سردردهای خطرناک را بشناسید

سردردسلامت نیوز: بیشترین نوع سردردها در اکثر جوامع خوش خیم هستند که به آن سردردهای اولیه گفته می‌شود و به خاطر مشغله‌های کاری روزمره به‌وجود می‌ آید. سر دردهای ثانویه برعکس سردردهای اولیه هستند به عنوان مثال انسداد در وریدهای مغزی یا سردر ناشی از منژیت‌ها گفته می‌شود که باید به آن توجه جدی داشت.

انواع سردردهای خطرناک:

سردردهایی ناگهانی
افرادی که سابقه هیچ نوع سردردی ندارند و هنگام بروز دچار سردرد ناگهانی شدید و برق آسا می‌شودباید به پزشک مراجعه کنند.

سردرد با دوبینی
سردردهایی که با عوارض دیگری مانند دوبینی همراه هستند، باید جدی گرفته شده و به متخصص مربوطه مراجعه شود، چرا که همراهی چنین عوارضی با سردرد، علت‌های دیگری غیر از میگرن را به دنبال دارند.

سردرد با کاهش بینایی
افرادی که سردرد همراه با علایم چشمی مثل کاهش دید و تاری دید دارند، بهتر است از نظر علل مغزی بررسی شوید.

سردرد دریک طرف سر
سردردهای یک‌طرفه که همواره در یک طرف ثابت سر رخ می‌دهند، یکی از نشانه‌های سردردهای ثانویه است و شاید ناشی از تومور مغزی باشد.

تغییر در کیفیت سردرد
یعنی اگر سردرد فرد تغییر کردهاست به عنوان مثال فرد دارای و در حال حاضر فرم سردرد تغییر کرده باید حتمابه پزشک مراجعه کند.

سردرد همراه با علائم نورولوژیک
اگر فرد سردرد را در کنار علامت نورولوژیک داشته باشد، یعنی سردرد به همراه ضعف دست و پا، تشنج، تغییر خلق و خو و عدم تعادل نیاز به پیگیری، معاینات و دقت بیشتری دارد.

سردرد همراه با گردن درد
سردردهای همراه با گردن درد به دلیل گشاد شدن‌ رگ‌های مغز است که باید به آن توجه کرد.

سردرد سالمندان (حدود ۵۰سالگی)
اگر در این گروه از افراد، سردرد ناگهانی، مزمن و مقاوم به درمان پزشکی باشد، باید بررسی شود.

سردردهای شبانگاه
سردردی که شما را از خواب در شب بیدار می‌کند باید مورد بررسی پزشک قرار گیرد.

 

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:25 ::  نويسنده : عبدولله

دارویی که تومورهای سرطان روده را نابود می کند

قرصایسنا: پزشکان داروی جدیدی تولید کرده‌اند که دو کار همزمان انجام می‌دهد، تومورهای سرطانی روده را جستجو و شناسایی کرده و آنها را نابود می‌سازد.

این پزشکان مدعی شده اند که داروی جدید هیچ عوارض جانبی نیز ندارد. یک تیم بین‌المللی از پزشکان این دارو را تولید و اظهار کردند که در آزمایشات بالینی، داروی جدید ظرف چند دقیقه روی تومورهای روده جا سازی شده و آنها را از بین می‌برد.

به گفته پزشکان، در برخی از آزمایشات حتی موشهایی که سرطان روده در آنها تا مراحل نهایی پیشرفت کرده بود با این دارو درمان شدند. نکته جالب توجه دیگر در این آزمایشات این بود که داروی فوق، هیچ آسیبی به بافت‌ها و سلولهای سالم در اطراف تومور سرطانی وارد نکرد.

روزنامه دیلی میل در گزارشی در این زمینه آورده است در روش‌های استاندارد فعلی برای درمان سرطان مانند شیمی درمانی، داروهای موجود به تمام نقاط بدن حمله می‌کنند به این معنی که حتی به سلولهای سالم نیز مانند سلولهای سرطانی آسیب می‌رسانند. این حمله بدون تبعیض به سلولهای بدن، عوارض جانبی جبران ناپذیری مثل ریزش مو را در پی دارد. اما با استفاده از تکنیک جدید، سلولهای سالم و طبیعی در پروسه درمان سرطان، هیچ آسیبی نمی‌بینند بدین ترتیب بیماران سرطانی دیگر از عوارض جانبی معمول ناشی از شیمی درمانی آسیبی نخواهند دید.

این تیم از پزشکان معتقدند که از روش جدید حتی می‌توان برای مقابله با سایر سرطان‌ها مثل سرطان سینه، پروستات و ریه نیز استفاده کرد و به شیوه‌ای موثرتر این سرطان‌ها را از پای در آورد.

این پزشکان همچنین می‌گویند: نتایج حاصل از روش جدید بسیار شگفت انگیز است چون ظرف دو شبانه‌روز تومورها به طور کامل درمان می‌شوند و حتی با مصرف دوز پایین دارو باز هم این تاثیرات چشمگیر مشاهده می‌شود.

بنابراین گزارش، سرطان روده بیماری است که در آن سلولهای بدخیم سرطانی در بافت روده تشکیل می‌شوند. این سرطان سومین جایگاه را در میان شایع‌ترین سرطان‌های دنیا دارد و عنوان دومین عامل مرگ ناشی از سرطان را در جهان غرب به ‌خود اختصاص داده است. نکته مهم دیگر این است که بیشتر سرطان های روده، نشانه‌ای ندارند و معمولا وجود خون در مدفوع اولین علامت این بیماری است که اغلب با چشم غیرمسلح قابل رویت نبوده و به وسیله ی آزمایش‌ های میکروسکوپی تشخیص داده می‌شود

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:24 ::  نويسنده : عبدولله

اهمیت شستن دست ها پس از دستشویی

دستایسنا: کارشناسان بهداشت عمومی در آمریکا در این باره هشدار دادند که شمار فراوانی از باکتری‌ها و میکروب‌های بیماری‌زا روی تمام سطوح دستشویی‌ها وجود دارند و در تماس با دست‌های افراد زیادی هستند.

باکتری‌هایی که معمولا با پوست در ارتباط هستند در تمام سطوح شامل درها، دستگیره‌ها، شیر آب و بسیاری از سطوح دیگر یافت می‌شوند.

علاوه بر آن باکتریهایی هم که مربوط به روده هستند به تعداد زیاد روی سطوح مختلف سرویس‌های بهداشتی پخش هستند. در این اماکن کف زمین، بیشترین بار باکتریایی را دارد و معمولا حاوی انواع میکروب‌هایی است که در خاک یافت می‌شوند.

بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند هرگاه خواستید از وظیفه شستن دست‌ها پس از دستشویی رفتن، شانه خالی کنید تصویر این میکروب‌های خطرناک و آلوده را در ذهن خود تداعی کرده و تصمیم خود را تغییر دهید تا سلامت بمانید.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:22 ::  نويسنده : عبدولله

چشم بیونیکی،افراد نابینا را بینا می کند!

برنا نیوز: محققان موفق به ساخت چشم بیونیکی شده اند که می تواند توانایی دیدن را به افرادی که بر اثر بیماری نابینا شده اند بر گرداند.
چشم بیونیکی از تراشه ای ریز که دارای ۱۵۰۰ سنسور نور است ساخته شده است.

به گفته محققان با قرار گرفتن این تراشه در پشت چشم فرد، توانایی بصری دوباره به کسانی دیدشان را در اثر بیماری از دست داده اند بر گردانده می شود.
عمل پیوند چشم بیونیک قرار است بزودی بصورت آزمایشی انجام شود وبرای اولین بار تراشه ریز در چشم فردی کار گذاشته شود.

در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش و اثبات کارایی چشم بیونیک، از سال ۲۰۱۳ این وسیله وارد بازار پزشکی می شود.
سنسورهای تراشه،با تغییر دادن نور به علایم الکتریکی، اعصاب را در شبکیه چشم تحریک کرده و سبب ارسال سیگنالهایی به اعصاب چشمی می شوند که قادرند به داخل مغز رخنه کرده و موجب شکل گیری تصویر شوند.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:21 ::  نويسنده : عبدولله

رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای سلامت قلب افراد چاق مفید است

ایسنا: پژوهشگران دانشگاه «جان هاپکینز» با ارائه شواهد جدیدی دال بر مفید بودن رژیم مدیترانه‌ای بر سلامت قلب افراد دارای اضافه وزن دریافتند غذاهایی نظیر روغن زیتون و آووکادو که از مواد پایه‌ای این رژیم غذایی هستند، می توانند به مصرف انسولین بدن کمک کنند.

کاهش عملکرد انسولین می‌تواند منجر به بروز بیماری‌هایی از جمله دیابت شود، همچنین انسولین یکی از عوامل خطرناک برای ایجاد بیماری‌های قلبی است.

لذا در همین راستا محققان بررسی کردند چگونه سه نوع متفاوت از غذاهای متعادل که توسط ۱۶۴ فرد با پر فشاری خفیف خون بدون سابقه ابتلا به دیابت استفاده شده، می‌توانند بر روی قابلیت بدن در نگه داشتن میزان مفید انسولین خون و تنظیم میزان قند خون تاثیرگذار باشد.

این سه رژیم غذایی، توسط کربوهیدرات یا پروتئین یا چربی‌های غیر اشباع نظیر موادی که در روغن زیتون یافت می‌شود، غنی شد. شرکت کنندگان از هر یک از سه رژیم غذایی به مدت ۶ هفته به ترتیب استفاده کردند که بین هر رژیم ۲ تا ۴ هفته فاصله بود. نمونه‌های خون این افراد برای بررسی میزان گلوکز و انسولین جمع‌آوری شد.

یافته‌ها حاکی از آن است که چربی‌های غیر اشباع شده، مصرف انسولین را به طور قابل توجهی بیشتر نسبت به رژیم‌های دیگر نظیر رژیم با کربوهیدرات تصفیه شده مانند پاستا و برنج سفید بهبود می‌بخشد.

همچنین نتایج بدست آمده از این بررسی، بیانگر این مطلب است که چربی‌های غیر اشباع موجود در غذاهایی نظیر روغن زیتون، آواکادو و مغزهای خوراکی (آجیل)، قابلیت بدن برای مصرف انسولین را افزایش می‌دهد.

دکتر «مگهانا گادگیل» از دانشکده پزشکی جانز هاپکینز می‌گوید: معرفی نوع سالمی از چربی‌ها در رژیم غذایی ابزار دیگری جهت کاهش خطر بیماری‌های قلبی در آینده است.

محققان همچنین معتقدند: طبق این نتایج، تغییر رژیم غذایی می‌تواند سلامت قلب بیمارانی را که در معرض خطر بیماری قلبی وعروقی هستند، حتی اگر وزن خود را کم نکنند، نیز تضمین می‌کند.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:20 ::  نويسنده : عبدولله

رابطه ی مصرف بیش از حد سس‌ و سرطان مری

غذافارس نیوز: یک متخصص تغذیه می گوید: مصرف انواع سس‌ها موجب افزایش ریفلاکس بدن شده و همین امر می‌تواند در ایجاد سرطان مری موثر باشد.

مرتضی صفوی گفت: مصرف غذاهای آماده موجب کاهش کلسترول خوب بدن و افزایش کلسترول بد بدن می‌شود.

وی گفت: مصرف سس‌ها در کنار غذای آماده ریفلاکس معده را افزایش می‌دهد و موجب بروز سرطان مری می‌شود؛ می‌توان به جای استفاده از سس‌ها در کنار مصرف غذاها از گوجه‌فرنگی استفاده کرد به دلیل اینکه گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C است و ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که موجب از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: یک قاشق غذاخوری سس قرمز یک گرم چربی و یک قاشق غذاخوری سس سفید ۵ گرم چربی دارد و می‌توان گفت که سس قرمز یک‌پنجم سس سفید حاوی چربی است.

صفوی بیان داشت: می‌توان به جای استفاده از سوسیس و کالباس در غذاهای آماده از مرغ یا گوشت استفاده کرد همچنین می‌توان کباب کوبیده را در داخل نان ساندویجی قرار داد و همراه با سبزی‌های تازه مصرف کرد؛ می‌توان نان ساندویجی سبوس‌دار را نیز تهیه کرد که ارزش غذایی این نوع نان از نان‌های سفید بیشتر است.

اکثر کارگران رستورانها بهداشت را رعایت نمی کنند

وی اضافه کرد: بهداشت در تهیه غذاهای آماده بسیار اهمیت دارد و معمولاً آشپزخانه‌ رستوران‌ها از نظر بهداشتی با ظاهر رستوران متفاوت است. معمولاً کارگرانی که در آشپزخانه‌ رستوران‌ها مشغول به کار هستند از لحاظ ظاهری بهداشت را به خوبی رعایت نمی‌کنند و باید نظارت در تهیه غذاهای آماده افزایش پیدا کند.

ساندویج سوسیس و کالباس باید از بوفه مدارس جمع شود

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف سوسیس و کالباس برای کودکان و نوجوانان مضر است، عنوان کرد: ساندویج‌های سوسیس و کالباس باید از بوفه‌های مدارس جمع‌آوری شود و در بوفه‌های مدارس مواد غذایی ارزشمند به فروش برسد

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:18 ::  نويسنده : عبدولله

قفل لاغری با کلید تمرینات ورزشی روزانه ملایم باز شد

ایسنا: دانشمندان آمریکایی دریافتند: ورزش کردن پنج روز در هفته و هر بار به مدت یک ساعت، کلید کاهش وزن و لاغر ماندن است.

یافته‌های حاصل از این پژوهش نشان می‌دهد: ورزش کردن به طور متوسط ۲۷۵ دقیقه در هفته، در کاهش ۱۰ درصدی وزن افراد مؤثر است، اما ورزش بیشتر برای حفظ آن مورد نیاز است.

مطالعات مشابه نشان داده بود که پیاده‌روی روزانه به مدت ۴۵ دقیقه به افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند که نه تنها میزان گلوکز خون خود را بهتر کنترل کنند، بلکه همچنین وزن خود را نیز کاهش دهند.

محققان بر اساس یافته‌های حاصل از این پژوهش می‌گویند: در حالی که ۳۰ دقیقه ورزش ملایم روزانه برای سلامت عمومی توصیه می‌شود، افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید مدت طولانی‌تری ورزش کنند.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:17 ::  نويسنده : عبدولله

قفل لاغری با کلید تمرینات ورزشی روزانه ملایم باز شد

ایسنا: دانشمندان آمریکایی دریافتند: ورزش کردن پنج روز در هفته و هر بار به مدت یک ساعت، کلید کاهش وزن و لاغر ماندن است.

یافته‌های حاصل از این پژوهش نشان می‌دهد: ورزش کردن به طور متوسط ۲۷۵ دقیقه در هفته، در کاهش ۱۰ درصدی وزن افراد مؤثر است، اما ورزش بیشتر برای حفظ آن مورد نیاز است.

مطالعات مشابه نشان داده بود که پیاده‌روی روزانه به مدت ۴۵ دقیقه به افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند که نه تنها میزان گلوکز خون خود را بهتر کنترل کنند، بلکه همچنین وزن خود را نیز کاهش دهند.

محققان بر اساس یافته‌های حاصل از این پژوهش می‌گویند: در حالی که ۳۰ دقیقه ورزش ملایم روزانه برای سلامت عمومی توصیه می‌شود، افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید مدت طولانی‌تری ورزش کنند.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:16 ::  نويسنده : عبدولله

شیر بخورید تا لاغر شوید!

شیرفارس نیوز: مصرف شیر موجب افزایش قدرت یادگیری می‌شود و هم چنین از چاقی و ذخیره چربی اطراف شکم و کمر پیش گیری می‌کند.

عزیزا… کمال‌زاده محقق و مشاور در زمینه کیفیت شیر اظهار داشت: شیر یکی از کامل‌ترین و مهم ترین منابع غذایی محسوب می‌شود زیرا مواد موجود در این ماده غذایی بسیاری از احتیاجات بدن را تأمین می کند.

وی گفت: شیر غذای روزانه محسوب می‌شود و مصرف آن مانند آب و نان ضروری است.

این محقق افزود: مصرف نکردن شیر موجب کوتاهی قد، نرمی استخوان، خرابی لثه و دندان‌ها به ویژه در کودکان و نوجوانان می‌شود؛ مصرف نکردن شیر هم چنین موجب بروز اختلالات بینایی می شود و شرایط ابتلا به بیماری‌های عفونی را فراهم می‌کند.

 

 

 

 

 

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:14 ::  نويسنده : عبدولله

هر چه می خواهد دل تنگت بخور و لاغر شو!

مشرق نیوز: با آغاز فصل پاییز و سردشدن هوا بدن به غذاهای بیشتری نیاز دارد. غذاهای گرم و لباس های گرم جای غذاها و نوشیدنی های خنک و لباس های تابستانی را می گیرد.

در این فصل ۴ نوع ماده غذایی وجود دارد که در کاهش وزن بسیار موثر هستند:

سیب: هر نوع سیبی که مصرف کنید سرشار از فیبر، فلاوانوئیدز و آنتی اکسیدان های مهم است و علاوه بر آن در کاهش وزن نیز موثر است.

گلابی: این میوه سرشار از فیبر، ویتامین C و مس است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از جمله مواد طبیعی است که خوردن زیاد آن نه تنها وزن را افزایش نمی دهد بلکه در کاهش آن نیز موثر است.

کدو حلوایی: این سبزی اگرچه خیلی کم کالری است اما سرشار از پتاسیم، ویتامین A و بتاکاروتن است. علاوه بر آن مانع از بروز سرطان و بیماری قلبی می شود.

کدو سبز: این گیاه کم کالری اما سرشار از مواد مغذی است و در کاهش وزن بسیار موثر است.

پيوندها