پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:38 ::  نويسنده : عبدولله

خواص پنیر و گردو

پنیرفارس نیوز: یک کارشناس صنایع غذایی گفت: مصرف پنیر همراه با گردو باعث محکم تر شدن استخوان ها می شود.

مرتضی مشایخ اظهار داشت: مصرف فرآورده‌های لبنی برای گروه‌های مختلف سنی از اهمیت خاصی برخوردار است به دلیل اینکه شیر یکی از بهترین مواد غذایی است.

وی گفت: مصرف شیر برای استخوان‌سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد و یک کاسه ماست، ۲ لیوان دوغ یا ۶۰ گرم پنیر برابر یک واحد شیر است.

این کارشناس صنایع غذایی بیان داشت: مصرف پنیر همراه با گردو می‌تواند برای استخوان‌سازی بسیار اهمیت داشته باشد به دلیل اینکه نسبت کلسیم به فسفر یک به یک است و مصرف آن استخوان را مستحکم‌تر می‌کند.

مشایخ اضافه کرد: مصرف شیر در تنظیم چربی بدن مؤثر است به دلیل اینکه چربی موجود در شیر در حد تناسب است و مصرف آن موجب کاهش چربی‌های دور شکم می‌شود.

وی افزود: مصرف کافی شیر و فرآورده های آن از بروز بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند و تقریباً ۷۰ درصد از پروتئین‌های بدن را تأمین می‌کند.

این کارشناس صنایع غذایی با اشاره به اینکه ایرانیان شیر کمی مصرف می‌کنند، بیان کرد: در برخی از کشورها افراد سالانه ۳۰۰ کیلوگرم شیر مصرف می‌کنند اما این میزان در کشور ما بسیار کمتر است.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:37 ::  نويسنده : عبدولله

یبوست دارید پس بخوانید

فارس نیوز: استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف برخی مواد غذایی مانند سبزی‌ها و میوه‌ها و برخی داروهای گیاهی مانند خاکشیر، و ترنجبین در درمان یبوست مورد استفاده قرار می گیرند.

وی گفت: بهترین روش درمان بیمارهای گوارشی از جمله یبوست تغییر شیوه زندگی است. نداشتن ورزش و عادت به برخی از رژیم‌های غذایی قابض موجب بروز یبوست می‌شود. البته ورزش از این بیماری پیشگیری می‌کند.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: برخی مواد غذایی مانند آلو، سبزی‌ها و میوه‌ها به درمان بیماری یبوست کمک می‌کند ولی اگر این مواد غذایی در درمان یبوست موثر نباشد می‌توان از داروهای مسهل استفاده کرد.

مجاب افزود: یکی از فرآورده‌هایی که در درمان یبوست مورد استفاده قرار می‌گیرد سبوس گندم و اسبرزه است. این داروها موجب می‌شود که حجم مواد دفعی افزایش پیدا کند و به راحتی از دستگاه گوارش خارج شود.

وی بیان داشت: اسبرزه قدرت بیشتری نسبت به خاکشیر دارد. موادی مانند شیرخشت و ترنجبین نیز از جمله داروهای گیاهی هستند که دارای مواد قندی هستند و در درمان بیماری یبوست به کار برده می‌شود.

وی ادامه داد: شربت عسل نیز مسهل خفیفی است که می‌توان در مواقعی که یبوست شدید نیست استفاده کرد.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: برخی از روغن‌ها مانند روغن بادام، زیتون و روغن کرچک نیز کمک کننده هستند و از این روغن‌ها در درمان یبوست استفاده می‌کنند.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:35 ::  نويسنده : عبدولله

جلوگیری از دیابت با ۱۵۰ دقیقه پیاده روی

سلامت نیوز: با هفته ای ۱۵۰ دقیقه پیاده روی می توانیم از ابتلای افراد جامعه به دیابت خودداری کنیم.
محسن خوش نیت، متخصص غدد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از بهترین روش ها برای کم کردن وزن افراد پیاده روی و ورزش منظم است.
وی افزود: با انجام ۱۵۰ دقیقه پیاده روی در هفته می توانیم میزان ابتلا به دیابت را کاهش دهیم.
خوش نیت اظهار داشت: اگر این ورزش هفتگی ۵ جلسه ۳۰ دقیقه ای باشد می تواند تا۶۰ درصد ابتلا به دیابت را کاهش دهد.
وی تصریح کرد: با رعایت رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن ناشی از زیاد خوردن غذا می توان تا ۳ سال این رژیم و ورزش را ادامه داد.
خوش نیت عنوان کرد: برای اجرایی کردن این امر می توان هر روز ۳۰ دقیقه به صورت طبیعی یا با استفاده از تردمیل و دوچرخه پیاده روی تند کرد.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:35 ::  نويسنده : عبدولله


اسرار داشتن قلب سالم!

قلبسلامت نیوز: با چند تغییر در عادت های روزانه و انجام ورزش های مناسب می توان قلب سالمی داشت. برای این کار مصرف غذاهای مقوی و انجام ورزش های مفید و فعالیت های روزمره بدون استرس را پیش بگیرید.

در این مطلب به نقل از «Readers Digest» به چند نکته در این خصوص اشاره شده است:

*برای زنده ماندن غذا بخورید، نه برای خوردن زندگی کنید.

*مصرف مقدار کمی نمک مفید است اما زیاده روی در مصرف آن خطرناک است.

*غذاهای چرب را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

*طبیعت یک نعمت است که باید از آن استفاده کرد.

*سیر را به غذا اضافه کنید.

*در زندگی پر مشغله کمی استراحت کنید.

*با دوستان و اعضای خانواده رفت و آمد داشته باشید.

*وزن خود را حفظ و خواب کافی داشته باشید.

*عشق و محبت به خانواده باید بخشی از زندگی شما باشد. *مرتب فشار خون خود را کنترل کنید.

*قند خون را کنترل کنید و معاینه منظم را فراموش نکنید.

*برای داشتن یک قلب سالم، شاد باشید.

*نفس های عمیق بکشید.

*از مصرف قهوه، مشروبات الکلی و استعمال دخانیات بپرهیزید.

*کار را بهانه ای برای ورزش قرار دهید.

*میوه و سبزی تازه بخورید.

*خندیدن در هر ساعت از روز، مفید است.

*از نشستن طولانی مدت بپرهیزید و بین ساعت های کاری کمی راه بروید.

*تنها وعده غذایی که نباید از آن صرف نظر کرد، صبحانه است.

*با خانواده به گردش و تفریح بپردازید.

*چای سبز برای قلب مفید است.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:34 ::  نويسنده : عبدولله

۷ نکته برای رسیدن به ۱۰۰ سالگی

7 نکته برای رسیدن به 100 سالگیبه گزارش آپام،به نوشته دیلی میل : داشتن یک رژیم غذایی سالم یکی از مهمترین فاکتورهای طول عمر به شمار می آید.

به توصیه های یک متخصص قلب، با عمل کردن به هفت توصیه ی ذیل افراد بیشماری می توانند به سن ۱۰۰ سالگی برسند.

دکتر «کلاید یانسی» متخصص قلب کانادایی می گوید تغییر شیوه زندگی، نگهداشتن وزن طبیعی، دوری از دخانیات و کنترل کلسترول راه های ساده ای هستند که شما را به طول عمر بیشتر رهنمون خواهند بود.

وی می گوید: با پیروی کردن از دستورالعمل او ۹۰ درصد مردم به ۹۰ سالگی و حتی ۱۰۰ سالگی خواهند رسید. اقدامات دیگر تنظیم فشار خون، کنترل دیابت، داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش کردن هستند.

این روشها همچنین خرج بیلیون ها پوندی را که صرف تجهیزات پزشکی NHS برای درمان بزرگترین قاتل مردم بریتانیا یعنی بیماری های قلبی می شود، متوقف خواهد کرد. درصد دیابت نوع دو که توام با چاقی است نیز پائین می آید.

رعایت این هفت فاکتور بهداشتی به ۹۰ درصد مردم شانس رسیدن به سن ۹۰ یا ۱۰۰ سالگی را خواهد داد و آنها را نه تنها از بیماری های قلبی و سکته ی مغزی که از تعداد بیشماری بیماری های مزمن نظیر سرطان می رهاند. این پزشک روز دوشنبه برای جمعی از متخصصین سراسر دنیا در کنگره ی قلب و عروق کانادا سخنرانی خواهد کرد.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:33 ::  نويسنده : عبدولله

فواید بادام برای بیماران دیابتی

بادامفارس نیوز: بیماران دیابتی بهتر است بادام را در برنامه ی درمانی خود برای کنترل سطح قند خون قرار دهند.

بادام افزایش شدیدی را که در پی کاهش شدید سطح قند خون ایجاد می شود؛ کنترل می کند که این امر معمولاً بعد از خوردن مکرر کربوهیدارتها مثل کربوهیدارتهای موجود در نان سفید ایجاد می شود.

پژوهش نشان می دهد هر اندازه بیمار دیابتی بعد از خوردن غذا مقدار زیادتری بادام بخورد به همان اندازه نیز نوسان سطح قند او کمتر می شود. در این پژوهش مشخص شد که بادام همچنین باعث ذوب شدن چربی شده و به کاهش وزن کمک می کند.

پژوهشگران افراد داوطلب را به دو گروه تقسیم کردند و بادام ۳۰ درصد مقدار کالری گروه اول را تشکیل داد در حالی که گروه دوم به هیچ وجه بادام مصرف نکردند.

نتایج این پژوهش نشان داد که وزن گروه اول ۱۱ درصد نسبت به گروه دوم کاهش یافت و دور کمر آنها نیز به میزان ۹ درصد کمتر از گروه دوم شده است.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:31 ::  نويسنده : عبدولله

فواید پروتئین های موجود در تخم مرغ

تخم مرغفارس نیوز: یک پژوهش جدید نشان می دهد برخی پروتئین ها که در تخم مرغ به فراوانی وجود دارد، باعث هوشیاری سلولهای مغزی می شود.

پژوهشگران دانشگاه “کمبریج” دریافتند اسیدهای امینه موجود در پروتئین ها که سفیده تخم مرغ را تشکیل می دهند؛ سلولهای مغزی را بیش از دیگر مواد غذایی تحریک می کند؛ در حالی که قند مانع از فعالیت این سلولها می شود.

دنیس بورداکوف، مسئول این پژوهش گفت: شیوه خواب، بهداشت، وزن، ساعت کاری و رژیم غذایی بد ممکن است به چاقی منجر شود.

وی افزود: فعالیت های الکتریکی سلولهای مغزی باعث تشویق هوشیاری می شود و به بدن دستور می دهد که کالری ها را بسوزاند.

وی افزود: رژیم های غذایی حاوی پروتئین می تواند باعث شود که افراد احساس آرامش و هوشیاری بیشتری نسبت به رژیم های غذایی حاوی قند داشته باشند.

این پژوهشگر تصریح کرد: ما برای مبارزه با چاقی و بی خوابی در جوامع کنونی نیازمند اطلاعات بیشتری درباره تاثیر غذا بر خواب و اشتهای سلولها داریم.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:30 ::  نويسنده : عبدولله


چگونه در رستوران فست‌فود غذای سالم بخوریم؟

فست فودخبرآنلاین: وقتی صحبت از غذای سالم به میان می‌آید،‌ معمولا فست‌فودها، جایی در بحث ندارند. اما این بدان معنا نیست که اگر تصمیم گرفتید سالم غذا بخورید،‌ باید دور فست‌فود را خط بکشید یا اگر وارد یک رستوران فست‌فود شدید، دیگر هیچ انتخاب سالمی نخواهید داشت.
انجمن دیابت آمریکا برای این که بتوانید در رستوران‌های فست‌فود سالم‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشید،‌ پیشنهادهایی ارائه کرده است:

۱٫ سعی کنید فقط ساندویچ‌ها یا غذاهای با اندازه معمول یا کوچک را سفارش دهید. از سفارش دادن هر غذایی که در کنار آن عنوان‌هایی مثل بزرگ، دوبل، اضافه، یا مانند آن نوشته شده بپرهیزید.

۲٫ سعی کنید گوشت‌های کم چربی که آب‌پز یا گریل شده را سفارش دهید. همچنین از طعم‌دهنده‌های چاق‌کننده یا سس‌ها مثلا سس خردلی که روی برخی غذاها یا ساندویچ‌ها می‌ریزند، بپرهیزید.

۳٫ اگر حق انتخاب نان را هم دارید،‌ سعی کنید در صورت وجود، از نان‌های سبک‌تر یا مثلا نان جو استفاده کنید.

۴٫ همیشه سبزیجات تازه و سالاد سفارش دهید و از مخلفات سنگین،‌ پرحجم و چرب، نان‌های سرخ‌شده در روغن، مخلفات سوخاری شده در روغن، انواع پنیرها و ژامبون‌ها و سوسیس‌های سرخ‌شده در کنار غذا پرهیز کنید.

۵٫ اگر می‌خواهید غذای سالم‌تر، کم‌چرب‌تر و سبک‌تری داشته باشید، در انتخاب بین گوشت مرغ و گوشت قرمز تردید نکنید، واضح است که باید گوشت مرغ را سفارش بدهید.

۶٫ اگر می‌خواهید پیتزا بخورید، پیتزاهایی که نان نازک‌تری دارند و در پخت آن‌ها بیشتر از سیبزیجات استفاده شده، در مقایسه با پیتزاهای دارای نان با ضخامت بیشتر، مخلفات زیاد و پنیر اضافه، در اولویت قرار دارند.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:29 ::  نويسنده : عبدولله

رابطه ی مصرف زیاد گوشت قرمز و سرطان پروستات

کبابفارس نیوز: یک پژوهش جدید علمی نشان می دهد خطر ابتلا به نوع بسیار خطرناک سرطان پروستات در مردانی که تمایل زیادی به خوردن گوشت قرمز به ویژه کباب شده دارند، افزایش می یابد.

این پژوهش نشان داد: مردانی که حداقل در هفته ۲ وعده همبرگر یا ساندویچ گوشت می خوردند، احتمال ابتلای آنها به سرطان پروستات ۲ برابر کسانی است که این وعده ها را در برنامه غذایی خود ندارد. اما بیشترین خطر ناشی از این گوشت ها، به طور اساسی به شیوه پخت و پز آنها برمی گردد.

افراد در معرض خطر بیشتر وعده های گوشت خود را به صورت کبابی – اعم از کباب شده روی ذغال یا کباب شده به طور عادی مصرف می کنند.

این پژوهش نشان داد: خطر ابتلا به سرطان در افرادی که گوشت را به طور خوب پخته شده می خورند ۲ برابر دیگران است اما این میزان خطر برای کسانی که ترجیح می دهند آن را به صورت نیمه پخته یا با کمترین میزان پخت مصرف کنند، ۱۲ درصد است.

در این پژوهش آمده است: همین نتایج تا حد زیادی درباره کسانی که ساندویچ های حاوی گوشت کباب شده می خوردند، صدق می کند.

رونالد داینیس، مدیر بخش رادیوتراپی انکولوژی در بیمارستان روزولت در شهر نیویورک درباره نتایج این پژوهش گفت: این پژوهش گواه دیگری است بر این مدعا که گوشت قرمز به ویژه کباب شده حاوی مواد سرطان زا است و ممکن است منجر به ابتلا به سرطان پروستات شود.

بر پایه این گزارش، وقتی گوشت در درجه حرارت بالا روز شعله پخته یا ذغالی می شود ۲ ماده شیمیایی به نام های آمینهای هتروسیکلیک (HCAs) و هیدروکربنهای معطر چند حلقه ای (PAH ) تولید می کند و آزمایش های گذشته بر روی حیوانات نشان داده است که این ۲ ماده باعث ابتلا به بیماریهای سرطانی مختلف از جمله پروستات هستند.

دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, :: 23:28 ::  نويسنده : عبدولله

نارنگی بخورید تا چاق نشوید

نارنگیبرنا نیوز: همانطور که مصرف یک سیب در روز بیماری را از شما دور می کند مصرف یک نارنگی در روزهم منافع زیادی برای سلامتی انسان به همراه دارد.

محققان دانشگاه اونتاریو در لندن ماده ای در میوه نارنگی به نام nobiletin ( نوبیلتین) کشف کرده اند. با آزمایش این ماده بر روی موشها دریافتند که این ماده  از چاقی و دیابت نوع دوم جلوگیری می کند. هم چنینآ نها دریافتند این میوه سبب مقاوم سازی سیستم بدن در مقابل حملات قلبی می شود.

به گفته محققان این ماده مانع تشکیل چربی درکبد می شود، دو سال گذشته نیز محققان موفق به کشف ماده ای به نام naringenin در گریپ فروت شدند با اثر مشابه نوبیلتین در نارنگی شدند.

اما آنچه که اهمیت دارد آن است که ماده nobiletin در نارنگی ده برابر naringenin در گریپ فروت در پیشگیری از چاقی کمک می کند. محققان امیدوارند نتایج آزمایشات انجام شده بر بر موشها در مورد انسانها نیز صدق کند.

پيوندها