پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 22:44 ::  نويسنده : عبدولله

کودکان بیش فعال را بشناسید

9فارس نیوز: یک روانپزشک می گوید، اختلال بیش فعالی در پسر بچه‌ها شایع تر بوده و توصیه می کند:‌ کودکان بیش فعال باید مصرف غذاهای شیرین از قبیل شکلات و کافئین و غذاهای تند را کاهش دهند.
امیررضا چمنی با بیان اینکه اختلال بیش فعالی از سنین ۳ تا ۴ سالگی شروع و در سنین دبستان شناخته می‌شود، اظهار داشت: این اختلال ۳ تا ۷ درصد کودکان را مبتلا می‌کند.

وی ادامه داد: کودکان بیش فعال معمولا از میزان هوش و IQ خوبی برخوردارند ولی به دلیل مشکلات رفتاری و اختلال در تمرکز‌، عملکرد تحصیلی خوبی ندارند.

چمنی نقش عوامل ژنتیک را در بروز اختلال ژنتیک موثر دانست و افزود: از نظر بیولوژیک تغییرات عصبی و شیمیایی سلول‌های مغزی در بروز این بیماری نیز تاثیر دارند.

این روانپزشک در خصوص علائم و نشانه‌های اختلال بیش فعالی کودکان اظهار داشت: کودکان بیش فعال معمولا قادر نیستند به راحتی در مکانی آرام بنشینند، مرتب روی صندلی‌شان تکان می‌خورند، در جاهای غیرمناسب می‌دوند، پر حرف هستند و نمی‌توانند فعالیت کم سر و صدا انجام دهند و دائم سر کلاس تقاضای خروج دارند.

وی با اشاره به اینکه کودکان بیش فعال معمولا حواس پرت هستند، گفت: این کودکان به دلیل کم بودن دامنه توجه‌شان معمولا سر کلاس درس نسبت به حرف معلم بی‌توجه‌ بوده و در انجام تکالیف مدرسه دقت لازم را ندارند، مرتب وسایلشان را گم می‌کنند و در مجموع فراموشکارند.

این روانپزشک بروز رفتارهای انفجاری را از دیگر علائم اختلال بیش فعالی برشمرد و تصریح کرد: کودکان بیش فعال هنگام پاسخ دادن به سوال طرف مقابل بدون صبر و حوصله جواب می‌دهند، هنگام بازی در نوبت و انتظار قرار نمی‌گیرند، حرف دیگران را قطع کرده و در کار دیگران دخالت می‌کنند.

وی افزود: ‌معمولا این کودکان رفتارهای پر خطر و حادثه جو دارند، از بلندی می‌پرند، به وسایل خطرناک دست می‌زنند و سرکلاس درس، نظم را به هم می‌ریزنند.

چمنی با بیان اینکه اختلال بیش فعالی در سن شیر خوارگی قابل تشخیص است، گفت: کودکان بیش فعال معمولا در دوران شیر خوارگی به محرک‌ها حساسند،‌ در مقابل نور و حرارت به شدت ناراحت می‌شوند‌، خواب کمتری دارند، پر تحرک‌ بوده و از نظر هیجانی بی ثبات‌ هستند.

این روانپزشک خاطرنشان کرد: ‌کودکان بیش فعال به دلیل حرکات زیادی که دارند در معرض تنبیه، ‌تحقیر و سرزنش پدر و مادر‌، اطرافیان و معلم‌ها قرار می‌گیرند و در نهایت کودک احساس سرخوردگی و بی کفایتی می‌کند.

وی کاهش اعتماد به نفس، ‌اضطراب، پرخاشگری و افت تحصیلی را از دیگر عوارض اختلال بیش فعالی دانست و یادآور شد:‌ این کودکان به دلیل سرزنش‌های مکرر والدین و معلمان و مقایسه با کودک هم سن‌ خود احساس ناکامی می‌کنند.

چمنی در خصوص روش درمانی اختلال بیش فعالی کودکان گفت:‌ از آنجا که به منظور درمان این اختلال، والدین و معلمان کودک باید مداخلاتی را انجام دهند، لذا اطرافیان کودک باید از برچسب زدن القابی همچون بی‌تربیت، پرخاشگر بودن و سر به هوا بودن به کودک پرهیز کنند.

وی در اختیار قرار دادن وسایل و امکانات ورزشی به کودک را برای تخلیه انرژی زیاد، پذیرش جنب وجوش زیاد کودک و پرهیز از سختگیری‌های بیش از حد را از جمله اقداماتی ذکر کرد که والدین باید مورد توجه قرار دهند.

این روانپزشک ضمن بیان این مطلب که، سیر بیماری در سنین بلوغ کاهش می‌یابد، در خصوص دارو درمانی اختلال بیش فعالی گفت: از دارو به منظور کاهش تحرک‌ و حواس پرتی می‌توان استفاده کرد.

این متخصص اعصاب و روان افزود:‌ مصرف بعضی داروها توسط پزشک، تمرکز کودک را افزایش و باعث بهبود عملکرد تحصیلی کودک خواهد شد. همچنین علائم اختلال را کنترل می‌کند، بنابراین والدین نباید نگران عوارض این داروها باشند، چرا که عدم درمان سبب افزایش اختلالات در کودک می‌شود.

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 22:41 ::  نويسنده : عبدولله


نوشیدن زیاد مایعات عامل بی خوابی

ایسنا: یک متخصص اعصاب و روان عنوان کرد: گوش دادن به آهنگ آرام ‌بخش بدون کلام قبل از خواب و پرهیز از خوردن مایعات زیاد در درمان بی‌خوابی موثر است.

دکتر امیررضا چمنی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: خواب یک نیاز فیزیولوژیک بدن است که باعث بازسازی تعادل جسمی، روحی و حفظ انرژی در شخص می‌شود.

وی گفت: مرکز تنظیم خواب در ساقه مغز قرار دارد و ما به طور متوسط در شبانه‌روز به ۷ تا ۸ ساعت خواب نیازمندیم به طوری ‌که تحقیقات نشان می‌دهد خواب کمتر از ۳ ساعت و نیم و بیشتر از ۸‌ ساعت و نیم، احتمال مرگ و میر را تا ۱۵‌درصد افزایش می‌دهد بنابراین کم‌خوابی و پرخوابی هر دو می‌توانند خطرساز باشند.

این متخصص اعصاب و روان در ادامه به عوامل کمک‌ کننده در تامین بهداشت خواب اشاره کرد و افزود: خوابیدن و بیدار شدن راس یک ساعت معین، استفاده نکردن از رختخواب جهت غذا خوردن، تماشای تلویزیون یا مطالعه می‌تواند شرایط یک خواب خوب را فراهم کند.

وی همچنین اضافه کرد: ایجاد فضای مناسب در اتاق خواب همچون ایجاد دما و روشنایی مناسب برای اتاق خواب، مطالعه مطلب غیردرسی یا گوش دادن به آهنگ آرام بخش بدون کلام قبل از خواب، پرهیز از خوردن غذای سنگین یا حتی گرسنگی قبل از خواب نیز می‌تواند به طور قابل توجهی در ایجاد شرایط خواب خوب به ما کمک کند. لازم است حداقل یک ساعت قبل از خواب از تماشای تلویزیون پرهیز شود از خوابیدن و چرت زدن طولانی مدت نیز در طول روز خودداری شود چرا که موجب بی‌خوابی شبانه می‌شود.

دکتر چمنی در ادامه مصرف داروهای موثر بر مغز، مصرف چای و کافئین زیاد، مصرف سیگار و مواد مخدر را از عوامل بروز بی‌خوابی دانست.

این متخصص اعصاب و روان توصیه کرد: چنانچه فرد پس از گذشت نیم ساعت به خواب نرفت، لازم است یک فعالیت آرام بخش مانند مطالعه آزاد انجام دهد و قبل از خواب از مصرف مایعات زیاد خودداری کند.

وی گفت: استفاده از دوش آب گرم یک تا ۲ ساعت قبل از خواب نیز می‌تواند به خواب رفتن راحت‌تر کمک کند. باید توجه داشت در روزهای تعطیل نباید بیش از یک تا ۲ ساعت زمان خواب به تاخیر بیفتد. از مصرف داروهای خواب‌آور به صورت خودسرانه پرهیز شود چرا که می‌تواند وابستگی به دارو را در فرد ایجاد کند.

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 22:41 ::  نويسنده : عبدولله

۱۰۰ روش برای زندگی بی دغدغه | ۱

در هر زمان فقط یک کار انجام دهید

قبل از شروع به هر کاری با تفکر وارد عمل شوید تا آن کار را به خوبی انجام دهید، به نحوی که سبب رضایت شما گردد. آنگاه سراغ کار بعدی بروید.

انجام چندین کار در یک زمان شاید تنها از عهده ی کامپیوتر برآید اما اگر انسان ها چنین کنند، دچار بی دقتی و اشتباه شده و در نتیجه کارشان بی ثمر یا حداقل بی اعتبار خواهد شد. شیوه ی صحیح زندگی آن است که آنچه را با افکار پریشان و غیر متمرکز انجام می دهی، کنار بگذاری و زمان دقیقی برای به انجام رساندن هر کاری در نظر بگیری.

برگرفته از: کتاب ۱۰۰ روش برای زندگی بی دغدغه – انتشارات زیتون سبز

جمعه 11 آذر 1390برچسب:, :: 22:36 ::  نويسنده : عبدولله

۳۶۵ گام بلند موفقیت | ۱

موفقیتهمه ی ما رویاهایی داریم….می خواهیم در ژرفای روح مان باور کنیم که موهبت خاصی نزد ماست که می توانیم تفاوتی ایجاد کنیم، که می توانیم تاثیر خاصی بر دیگران داشته باشیم، و این که می توانیم دنیایمان را بهتر کنیم.

یکی از آرزوهایتان را بگویید…شاید رویایی باشد که فراموش کرده اید یا سعی دارید رهایش کنید. اگر رویای شما امروز عملی می شد، زندگی تان چه شکلی داشت؟

اکنون یک لحظه رویاپردازی کنید و ببینید که واقعا برای زندگی تان چه می خواهید.

برگرفته از: کتاب ۳۶۵ گام بلند موفقیت – آنتونی رابینز – انتشارات دو یار

پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : عبدولله

 
این‌که آیا والدین و به خصوص مادر باید به کودک‌ اجازه دهند در کنار آنها بخوابد یا نه همیشه مورد اختلاف‌نظر روان‌شناسان بوده است. در طول سال‌هاي اخیر بحث‌های زیادی در این باره شده و به تناوب این کار را لازم و مخرب دانسته‌اند.
 
برترین مجله اینترنتی ایران

 
این‌که آیا والدین و به خصوص مادر باید به کودک‌ اجازه دهند در کنار آنها بخوابد یا نه همیشه مورد اختلاف‌نظر روان‌شناسان بوده است. در طول سال‌هاي اخیر بحث‌های زیادی در این باره شده و به تناوب این کار را لازم و مخرب دانسته‌اند. اما نتایج تحقیقات جدید باعث شده متخصصان بیش از همیشه والدین را از خوابیدن کنار فرزندشان منع کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد خوابیدن کودک کنار مادر تاثیرات منفی روانی و بیولوژیک دارد. محققان توصیه می‌کنند پس از به دنیا آمدن کودک، پدر و مادر باید هر چه سریع‌تر او را از رختخواب‌شان بیرون کنند. به خصوص وقتی دوران شیرخواری کودک تمام می‌شود دیگر او نباید کنار پدر و مادرش بخوابد. بررسی‌هایی که روی خواب کودکان انجام شد نشان داد فرزندانی که کنار مادرشان می‌خوابند به نسبت آنهایی که شب را تنها می‌خوابند، بخش کمتری از زمان استراحت‌شان را در خواب عمیق هستند. علت این امر صدای نفس‌های مادر و همین‌طور حرکت‌های او در کنار فرزندش است. البته عکس این تاثیر بر مادر هم وجود دارد و بر خواب او تاثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر این، خوابیدن در کنار والدین، شخصیت کودکان را سخت وابسته و آسیب‌پذیر می‌کند. در عوض کودکانی که تنها می‌خوابند اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند و شخصیت مستقل و قدرتمندشان را زود‌تر و بهتر بازمی‌یابند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مجله اینترنتی برترین ها

پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 10:26 ::  نويسنده : عبدولله

شهاب شادابي،‌ براي شما رمز موفقيت خود را مي‌گويد
 
خيلي از جوان‌ها آرزوي مدل شدن در سر مي‌پرورانند، راه رفتن روي استيج، خيره بودن نگاه‌ها به سوي آن‌ها و فلاش‌هايي كه به حضور آن‌ها جلوه‌ مي‌دهند. پول، محبوبيت و زيبايي؛ اين نهايت چيزي است كه اين دسته از مدلينگ مي‌دانند.
 
برترین مجله اینترنتی ایران

 
خيلي از جوان‌ها آرزوي مدل شدن در سر مي‌پرورانند، راه رفتن روي استيج، خيره بودن نگاه‌ها به سوي آن‌ها و فلاش‌هايي كه به حضور آن‌ها جلوه‌ مي‌دهند. پول، محبوبيت و زيبايي؛ اين نهايت چيزي است كه اين دسته از مدلينگ مي‌دانند. سختي‌هاي راه آن‌قدر زياد است و كار فشرده و سنگين كه اراده و تصميمي آهنين مي‌خواهد. شهاب شادابي،‌ براي شما رمز موفقيت خود را مي‌گويد، از سختي‌ها و موانع؛ شايد كه موفقيت نصيب شما هم بشود: « البته بگويم كه در 27 سالگي بسر مي‌برم، دانشجوي آي‌تي هستم و در حال حاضر به‌دليل شرايط نامساعد مدلينگ در ايران و همچنين تصميم خودم از صنعت مدلينگ كناره گرفته‌ام و در حال حاضر مشغول بازي در چند فيلم سينمايي و فيلم كوتاه هستم. در دوران مدلي براي شركت زارا مدت‌ها كار مدلي انجام مي‌دادم.»



كه عشق آسان نمود اول

شايد يكي از دلايل موفقيت من در صنعت مدلينگ و عاملي كه باعث شد من در صنعت مدلينگ بتوانم جايي براي خودم باز كنم و پيشرفت نسبتا سريعي داشته باشم سابقه هنري من باشد. من مدت‌ها تئاتر بازي مي‌كردم و با صحنه آشنا بودم. كارم را با شاگردي استاد سمندريان آغاز كردم. تا به امروز هم 4 تله فيلم بازي كرده‌ام و الان نيز بازي در يك فيلم سينمايي را در كارنامه خود دارم. تصميم خودم را گرفتم و مدل بودن را كنار گذاشتم و تمام هدفم را روي سينما گذاشته‌ام. مدل شدن و مدل ماندن در ايران كار سختي است.



جرقه‌اي كه به موقع زده شد

هيچ‌وقت آرزو و فكر مدل شدن را در سر نداشتم. همه چيز اتفاقي بود. اينجاست كه مي‌گويند شانس يك بار به در خانه هر كسي مي‌آيد و بايد آن لحظه خانه باشي. چند سال پيش توسط يكي از دوستانم به يك  مراسم در خارج از كشور دعوت شدم و در اين مراسم طراحان بزرگ و افرادي كه در كار ديزاين بودند نيز شركت كرده ‌بودند. در همين مهماني بود كه از طرف شركت زارا دعوت به همكاري شدم. لباس‌ها از قبل طراحي شده بودند و من و چند نفر ديگر براي عكس گرفتن رفتيم. از بين همه آن‌ها من انتخاب شدم و تا مدت‌ها مدل شركت زارا بودم. بعدها با كمپاني‌هاي ديگر هم قرارداد بستم البته براي مدل شدن آموزش‌هاي خاصي را هم ديدم، كلاس‌هاي زيادي برايم گذاشتند و سخت تمرين كردم.




 
مدل خودت باش

ايراني‌ها خيلي دوست دارند طبق مد روز پيش بروند و هميشه زيبا باشند. خيلي از جوان‌ها هم دوست دارند مدل شوند و به‌خودشان ايمان دارند. ابتدا بايد بگويم كه براي خوش‌تيپي به‌دنبال تقليد از يك مدل نباشيد، سعي كنيد خودتان باشيد و براي خود استيل و شخصيت خاصي داشته باشيد كه با آن شناخته شويد. از ديگران براي آنچه قرار است خودتان بپوشيد نظر نگيريد. هر كسي خودش بهتر از همه مي‌داند دقيقا چه فرم لباس‌هايي به او مي‌آيد. يك مدل هيچ‌گاه خودش انتخاب نمي‌كند كه چه بپوشد اما كساني كه به او نظر مي‌دهند متخصص اين كار هستند مثلا روان‌شناس به آن‌ها مي‌گويند كه چه رنگ لباسي به شخصيت ظاهري شما جلوه مي‌بخشد، مربي ديگر ياد مي‌دهد كه چگونه راه برود تا لباس برتنش جلوه بيشتري داشته باشد، مربي ديگر بايدها و نبايدها را به مدل ياد مي‌دهد، مربي ديگر پزهاي مخصوص عكاسي را يادش مي‌د‌هد. اين را براي كساني مي‌گويم كه مي‌خواهند در ايران مدل شوند، مدل شدن قبل از هرچيز آموزش مي‌خواهد؛ آن هم به‌مدت زياد.



شرايط يك مدل

حداقل قد برای آقایان در نمایش زنده ۱۸۵ سانتی‌متر است و وزن 73 - 77 ، حال شخصی كه قد ۱۸۰ دارد نمی‌تواند به‌عنوان مانکن در نمایش زنده استفاده شود ولی چون چهره خوبی دارد، در بخش فتومانکن اگر بتواند ژست‌ها و حالاتی که از او خواسته می‌شود را به خوبی درآورد، از او استفاده می‌شود علاوه بر این، شخص باید اعتماد‌به‌نفس بالایی داشته باشد زيرا در نمایش زنده شخص میزانس فیگور و برگشت دارد و شبیه یک بازیگر باید بتواند از عهده آن برآید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مجله اینترنتی برترین ها

پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 10:24 ::  نويسنده : عبدولله
تو نمي‌تواني، من را به اينجا رسانده!
 
وقتي 13‌سال بيشتر نداشتم آرزوي بزرگي را در خودم پرورانده بودم. روياي فوتباليست شدن روياي روز و شب كودكانه‌ام بود اما نقطه شروع تلاش‌هايم براي رسيدن به اين روياي بزرگ برخلاف داستان آدم‌هاي موفق روي زمين، با تشويق و انگيزه شروع نشد.
 
برترین مجله اینترنتی ایران

وقتي 13‌سال بيشتر نداشتم آرزوي بزرگي را در خودم پرورانده بودم. روياي فوتباليست شدن روياي روز و شب كودكانه‌ام بود اما نقطه شروع تلاش‌هايم براي رسيدن به اين روياي بزرگ برخلاف داستان آدم‌هاي موفق روي زمين، با تشويق و انگيزه شروع نشد. يكي از روزها، وقتي داشتم در مورد روياي فوتباليست شدن البته از نوع حرفه‌اي‌اش، با مربي ورزشم صحبت مي‌كردم، او جمله‌اي را بر زبان آورد كه از همان جا مسير زندگي مرا تغيير داد. فكر مي‌كنيد مربي ورزش من در واكنش روياي من چه چيزي برايم داشت؟ او خيلي راحت پوزخند احمقانه‌اي زد و گفت:«تو هرگز فوتباليست نمي‌شوي چون خيلي كوچكي و به اندازه كافي قوي نيستي!»





حق با شماست

 از آن صدا عصباني شويد و مانند بكام به مربي لجوج و منفي‌باف‌تان بفهمانيد كه مي‌توانيد دست به هر كاري كه دوست داريد بزنيد. افكار منفي را جزئي جدا از خود فرض كنيد و اجازه گسترش آن را در ذهن‌تان ندهيد. مانند بكام بازي كنيد و مانند او با مربي‌هاي ذهن‌تان رفتار كنيد.



مربي‌ها همه جا هستند و نمي‌توانيد حرف‌هاي‌شان را نشنيده بگيريد اما مي‌توانيد مانند ديويد بكام جهت درستي به اين جملات منفي بدهيد و باورشان نكنيد. هنري فورد جمله معروفي دارد كه مي‌گويد:«چه بگويي مي‌تواني و چه بگويي نمي‌تواني، در هر صورت حق با شماست.»





يك تمرين ساده و   كوچك

از آنجا كه صداهاي بازدارنده‌اي مانند مربي بكام در هر جايي وجود دارند و ممكن است يك ضد‌انگيزه براي‌تان به حساب بيايد، ما براي شما يك تمرين ساده را شرح مي‌دهيم كه با انجام آن مي‌توانيد دست به عمل بزنيد. وقتي جملات منفي مربوط به آدم‌هاي اطراف‌تان باشد شايد راحت‌تر بتوان آن‌ها را ناديده گرفت مثلا با يك تاييد ساده (البته در ظاهر )مانع ادامه بحث شد اما وقتي مربي، صداي آزاردهنده‌اي در ذهن شما باشد تكليف‌تان چيست؟ در اين شرايط وقتي صدايي شما را از ادامه كاري منع كرد به ياد مربي ديويد بكام و پيش‌بيني نادرستش در مورد آينده حرفه‌اي ديويد بكام بيفتيد.





مربي اصلا شوخي نداشت

جمله‌اي كه مربي ورزش ديويد بكام در آن زمان به او گفت اصلا حالت كنايه يا جوك نداشت بلكه كاملا صريح و آشكار او را از روياي كودكانه‌اش دور مي‌ساخت. بكام مي‌گويد:«در زندگي شخصي من هيچ‌چيزي به اندازه اين‌كه به من بگويند تو نمي‌تواني، نمي‌تواند براي من انگيزه و انرژي ايجاد كند چون تازه در آن زمان است كه موتور قدرتمند من به راه مي‌افتد.» هرچند ناراحتي و سرخوردگي موقتي، زندگي را در آن زمان براي اين فوتباليست مشهور سخت كرده بود اما زمان ثابت كرد نيروي انسان براي به دست آوردن هرچيزي حتي اگر موانع زيادي برايش وجود داشته باشد، بي‌نهايت است.





در هر صورت تو  راست مي‌گويي

وقتي داستان بكام را مي‌خوانيد شايد در گوشه‌هايي از آن احساس همذات پنداري شديدي بكنيد امثال اينگونه مربي‌ها در زندگي هر كسي وجود دارند. معلم، همكار، دوست، همسر يا حتي خودتان! چند بار اتفاق افتاده كه خودتان مانع رسيدن به روياهاي‌تان شده‌ايد؟ مربي بكام را به خاطر بياوريد. تا به حال چند نفر جرات اين را پيدا كرده‌اند كه با وجود هيجان‌ها و انگيزه‌هاي بالا براي رسيدن به هدف‌تان، در همان شروع كار شما را از ادامه راه باز داشته‌اند و با زباني ساده‌تر صداي‌تان را در نطفه خفه كرده‌اند؟


اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مجله اینترنتی برترین ها

پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 10:23 ::  نويسنده : عبدولله

 
رسیدن به سایز دلخواهتان به کوتاهی فاصله شما با ماست...
 
درمان چاقی

*بالون معده


برای افرادی که روش های کنترل وزن مثل رژیم کاهش کالری، ورزش و داروها موثر نیست استفاده می شود. بالون از جنس سیکلون نرم است از طریق اندوسکوپی از راه دهان بدون بیهوشی به صورت سرپایی در معده قرار داده می شود که پس از 6 ماه به وسیله آندوسکوپی خارج می شود که با ایجاد سیری کاذب باعث کاهش وزن می شود.

*حلقه معده


برای افراد خیلی چاق بخصوص کودکان چاق و خانم هایی که در آینده قصد بارداری دارند مناسب است که حلقه بالا پاروسکوپی دور معده قرار داده می شود بیمار معمولا یک شب بستری می شود. این روش عوارض خیلی کمی دارد. به دلیل اینکه مسیر طبیعی عبور غذا تغییر نمی کند. بیمار طی 3 سال 40 کیلوگرم کاهش وزن دارد.

*بای پس معده


برای چاقی مفرط و فوق چاقی معده با دوختن (و نه برش) به دو ناحیه تقسیم می شود هیچ قسمتی از معده برداشته نمی شود و ناحیه بالایی و کوچکتر به قسمتی از روده متصل می شود. در این روش قسمتی از روده که نقش مهمی در جذب مواد غذایی دارد از مسیر عبور مواد غذایی خارج می شود ولی احساس سیری زودرس خواهند داشت و مقدار کمی از غذا جذب می شود عمل با لاپاروسکوپی انجام می شود و بیمار بین 2 تا 7 روز در بیمارستان بستری می شود. 60% اضافه وزن طی یک سال از بین می رود بیمه 40% هزنیه را می پزیرد.

*لیپوساکشن

 برای افراد با وزن ایده آل یا نزدیک به ایده آل و حتی لاغر مناسب است که از انباشته شدن چربی در غبغب، پهلوها، ران ها و یا باسن و یا شکم ناراضی اند.

افتادگی سینه ها و درمان آنها

افزایش سن، کاهش وزن، حاملگی، شیردهی، یائسگی و بزرگی پستان ها سبب شلی و افتادگی پستان ها می شود.

*تقسیم بندی افتادگی :

  • خفیف
  • متوسط
  • شدید
  • کاذب

*پروتز و ماستوپکسی 

افتادگی قابل توجه است و حجم سینه هم کم باشد.

*ماستوپکسی تنها

حجم سینه طبیعی ولی سینه افتاده باشد.

*ماستوپکسی همراه با کوچک کردن

درصورتی که حجم سینه زیاد و سینه افتاده باشد.

*ماستوپکسی (بالاکشیدن سینه ها)
 

پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 10:19 ::  نويسنده : عبدولله

 
اين 8 حركت ساده و درعين حال حرفه‌اي به شما كمك مي‌كند تا پايين‌تنه خود را از شر چربي‌هاي اضافي راحت كنيد. دقت داشته باشيد رسيدن به نتيجه دلخواه تنها با انجام صحيح حركات و مستمر بودن تمرينات حاصل مي‌شود.
 
برترین مجله اینترنتی ایران
اين 8 حركت ساده و درعين حال حرفه‌اي به شما كمك مي‌كند تا پايين‌تنه خود را از شر چربي‌هاي اضافي راحت كنيد. دقت داشته باشيد رسيدن به نتيجه دلخواه تنها با انجام صحيح حركات و مستمر بودن تمرينات حاصل مي‌شود. اين حركات هم به زياد شدن حجم عضلات كمك مي‌كند و هم به لاغري و چربي‌سوزي در پاها. بسته به نياز بدن شما، ست‌هاي تمرينات زياد و كم مي‌شود. مثلا ست‌هاي زياد چربي‌سوزي مي‌كند و ست‌هاي كم حجم مي‌آورد.




 
اسكات هالتر

صاف بايستيد پاها كمي بيشتر از عرض شانه باز باشد، هالتر را بلند كرده و به پشت و روي شانه‌هاي خود قرار دهيد و با 2 دست محكم آن را نگه داريد. درحالي‌كه فشار هالتر را احساس مي‌كنيد به سمت پايين و به حالت نشسته حركت كنيد و وقتي نشيمنگاه در زاويه 90 درجه قرار گرفت به آرامي به حالت ايستاده بازگرديد. اين حركت را در 4 ست 10 تايي انجام دهيد.




 
هاگ پا- دمبل

صاف بايستيد،2دمبل‌در دست‌ها گرفته پاها بيشتر از عرض شانه باز شود درحالي‌كه دست‌ها در طرفين قرار دارد بنشينيد و بلند شويد. دقت داشته باشيد موقع نشستن، كمر و سروگردن صاف باشد. از غوز كردن پرهيز كنيد اين حركت را در 4 ست 12 تايي انجام دهيد.




 
داينگ يا راه رفتن

صاف بايستيد،2دمبل را در دست‌ها گرفته (در اين تمرين پاها طوري حركت مي‌كنند كه مثل راه رفتن با گام‌هاي بلند است) پاي چپ را يك گام جلوتر از پاي راست قرار داده و كمي به سمت پايين متمايل شويد.درحالي‌كه زانوي چپ (پاي جلويي) كمي خم شده باشد و به ترتيب با پاي بعدي گام برداريد و مجدد كمي به پايين متمايل شويد و حركت را مثل راه رفتن ادامه دهيد،‌ اين حركت را در 4 ست 10‌تايي انجام دهيد.




 
4 داینگ پا باز

صاف بايستيد درحالي‌كه هالتر روي زمين قرار دارد يك پا را پشت هالتر و يك پا را جلوي هالتر قرار دهيد. بعد از آن خم شده و هالتر را بلند كنيد و در اين لحظه هالتر بايد بين 2 پاي شما قرار داشته باشد. پاي جلويي كمي خم شود و پاي عقب صاف قرار بگيرد.  اين تمرين را با هر 2 پا در 4 ست 12 تايي انجام دهيد.




 
هاگ پا- هالتر دست از زير

صاف بايستيد در حالي‌كه هالتر در پشت پاي شما قرار دارد صاف به سمت پايين حركت كرده طوري كه دست‌ها از سمت پشت بدن به سمت هالتر برود. بعد هالتر را گرفته و آن را تا زير نشيمن‌گاه خود بالا بياوريد و مجددا به سمت پايين متمايل شويد. دقت داشته باشيد هنگام ايستادن كمر صاف باشد و از قوز كردن پرهيز كنيد، اين حركت را در 4 ست 12تايي انجام دهيد.




 
فيله كمر با هالتر

صاف بايستيد و پاها را بيشتر از عرض شانه باز كنيد. هالتر را به پشت شانه‌هاي خود قرار داده و با 2‌دست آن را محكم نگه داريد و بعد به سمت جلو خم شده درحالي‌كه زانوها در زاويه 20 درجه خم شود و نه بيشتر و توجه داشته باشيد گردن صاف و سر رو به جلو باشد، اين تمرين را در 4 ست 20 تايي انجام دهيد.




 
پشت پاها با هالتر

صاف بايستيد پا به اندازه عرض شانه باز باشد و خود را خم كنيد و هالتر را با 2 دست گرفته و به سمت بالا آورده و مجدد به سمت پايين متمايل شويد. دقت داشته باشيد روش صحيح انجام اين تمرين اين‌گونه است كه موقع بلند كردن هالتر، هالتر با بدن شما مماس باشد و بدن آن را لمس كند. اگر جلوتر از بدن قرار گيرد، حركت غلط است. اين تمرين را در 4 ست 20 تايي انجام دهيد.




 
ساق پا با دمبل

يك استپ يا پله كوچك را مقابل خود روي زمين بگذاريد. پاي راست را طوري روي استپ قرار دهيد كه كف پا از وسط روي استپ قرار گيرد و نصف ديگر پا بيرون از استپ باشد در حالي‌كه دمبل را در دست خود داريد با فشار به پنجه، پاي روي استپ خود را به سمت بالا بكشيد درحالي‌كه پاي مخالف به حالت خم از پشت قرار گيرد، اين حركت را با پاي ديگر خود نيز انجام دهيد. اين تمرين را در 4 ست 15تايي انجام دهيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مجله اینترنتی برترین ها

پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 10:18 ::  نويسنده : عبدولله

11 توصیه به پدر و مادرهایی که کودکشان اهل غذاخوردن نیست
 
شما باید فرزندانتان را عادت دهید بدون دریافت بیش ازحد کالری، غذای بیشتری بخورند و سالم تر بمانند. مثلا سیب، پرتقال و دیگر میوه ها، انرژی کمتری دارند و فرد را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند.
 
شاید شیرینی، چیپس و بقیه غذاهای پرچرب، طعم خیلی خوبی داشته باشند اما ارزش غذایی پایین و کالری بالایی دارند، به همین دلیل متخصصان تغذیه مصرف آنها را توصیه نمی کنند.

شما باید فرزندانتان را عادت دهید بدون دریافت بیش ازحد کالری، غذای بیشتری بخورند و سالم تر بمانند. مثلا سیب، پرتقال و دیگر میوه ها، انرژی کمتری دارند و فرد را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. 11 اقدام ساده برای علاقه مند کردن فرزندان به مواد غذایی مفید عبارتند از:


1- نظر بچه ها را به سبزی ها جلب کنید

اگر فرزندانتان از سبزی ها متنفرند، آنها را کم کم به برنامه غذایی شان اضافه کنید. فهرستی از تمام میوه ها و سبزی هایی که بچه هایتان دوست دارند، تهیه کنید و اگر این فهرست کوتاه است، هر هفته یک نوع میوه یا سبزی را انتخاب کنید و آن بیفزایید. سبزی ها را بخارپز، تنوری یا سرخ کنید.

2- بچه ها را در تهیه غذا شریک کنید

با شرکت دادن بچه ها در تهیه پیتزای سبزیجات، آنها را به هیجان بیاورید. سبزی های مختلف را خرد کنید و به افراد خانواده اجازه دهید هرکس هر سبزی ای دوست دارد، در پیتزای خود بریزد. با این کار می توانید به تدریج، عادت به خوردن پیتزاها و غذاهای پرکالری را از سر بچه هایتان بیندازید.

3- میوه را به غذاها اضافه کنید

با طعم ها بازی کنید و اشتهای فرزندتان را به خوردن غذاها بالاتر ببرید. مثلا افزودن سیب به سالاد مرغ، شیرینی و تردی دلپذیری به آن می دهد، اما اگر دسر موردعلاقه اعضای خانواده، 2 اسکوپ بستنی شکلاتی باشد، چه باید کرد؟ با استفاده از یک اسکوپ بستنی کم چرب یا ماست یخ زده و قراردادن مقداری قهوه آسیاب شده روی آن، طعم های جدیدی به دسر بدهید و کالری آن را کم کنید.


4- بچه ها را همراهی کنید

اگر می خواهید فرزندانتان به غذاهای کم چرب و کم کالری عادت کنند، باید خودتان هم به این رژیم پایبند باشید. بچه ها از والدین خود تقلید می کنند. وقتی خودتان یک دوبل برگر سفارش می دهید، نمی توانید انتظار داشته باشید فرزندتان سالاد مرغ سفارش دهد. انتخاب غذاهای کم کالری، به معنای کمتر خوردن نیست؛ بلکه به معنای سالم تر خوردن است.

5- با میوه ها و سبزی ها بازی کنید

کمی خلاقیت می تواند در جذب بچه ها به غذاهای کم کالری موثر باشد. میوه ها و سبزی ها را به شکل های جالب دربیاورید و جلوی فرزندتان بگذارید. مثلا به شکل گل هایی از جنس هویج یا ستاره هایی از جنس هندوانه. درست کردن یک صورتک جالب روی یک کاسه کورن فلکس یا یک ساندویچ هم می تواند برای بچه ها، جذاب باشد.

6- دنبال خوراکی های آبدار باشید

میوه ها و سبزی ها نسبت به خوراکی های فرآوری شده، آب و فیبر بیشتری دارند و می توانند بچه ها را برای مدت بیشتری سیر نگه دارند، مثلا یک گوجه فرهنگی آبدار کامل، به اندازه 5 عدد چوب شور کالری دارد. خوراکی های آبدار را جایگزین خوراکی های خشک کنید تا فرزندتان زودتر احساس سیری کند و از خیر خوردن خوراکی های ضر بگذرد.

7- حبوبات را امتحان کنید

لوبیا، نخود و عدس سرشار از مواد مغذی و انرژی هستند و برای کودکان در حال رشد توصیه می شوند. پروتئین موجود در این خوراکی ها با پروتئین موجود در گوشت برابر اما چربی آنها به مراتب از گوشت کمتر است. فیبر بالای این حبوبات باعث سیرشدن بچه ها و جلوگیری از ابتلای آنها به یبوست می شود. بنابراین سوپ یا سالاد حبوبات می تواند برای بچه ها، خیلی جدید و جذاب باشد.


8- در کیفتان خوراکی بگذارید

اگر قرار است صبح زود برای خرید یا کار دیگری از خانه خارج شوید، بهتر است صبحانه خود و فرزندتان را داخل کیفتان بگذارید تا مجبور به خوردن کیک و شیرکاکائوی پرکالری و کم ارزش نشوید. برای بچه ها، کورن فلکس بردارید تا در ماشین بخورند. برای کنترل وزن آنها هم بهتر است غلات صبحانه با فیبر و پروتئین را انتخاب کنید تا هم بیشتر سیر بمانند و هم هوس خوراکی های ناسالم نکنند.

9- وعده های اصلی تان را به روز کنید

شما مجبور نیستید یک کاسه بزرگ کلم بروکلی بخورید تا از مزایای غذاهای کم کالری، بهره مند شوید. مخلوط کردن خوراکی های کم کالری و پرخاصیت مانند اسفناج، کدو، کرفس و هویج، در سوپ یا سالاد، می تواند هم ارزش غذا را بالا ببرد و هم بچه ها را به این خوراکی ها علاقه مند کند. حتی می توانید به املت، لازانیا و سس اسپاکتی، موادی مثل اسفناج، فلفل سبز و هویج اضافه نکید و حجم مواد پرکالری مانند گوشت و پنیز را در غذا، کاهش دهید.

10- غذا را با سالاد شروع کنید

تحقیقات نشان می دهند زنان و کودکانی که 20 دقیقه قبل از خوردن پاستا به عنوان ناهار، یک ظرف بزرگ سالاد می خورند، 12 درصد کالری کمتری دریافت می کنند. پس یک وعده سالاد را با سسی کم چرب به عنوان شروع وعده غذایی سرو کنید.

11- کمی سوپ گرم به بچه ها بدهید

سوپ یکی دیگر از غذاهای کم کالری است که می تواند برای بچه ها بسیار مفید باشد. البته سوپ سبزی با آب گوشت نه از سوپ های چرب و خامه ای.

منبع: هفته نامه سلامت
باز نشر: مجله اینترنتی

پيوندها