پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 23:23 ::  نويسنده : عبدولله



آب های شفابخش

  • PDF
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 

منبع: سايت شميم

آب هاي شفابخش

آب درماني احتمالا یکی از قديمي ترين شیوه های درمان طبي است . در اين شيوه از آب براي تسکين درد و گهگاه براي درمان بيماري استفاده مي کنند . شواهد و مدارکي در دست است که نشان مي دهد آب درماني در تمدن هاي مصر ، يونان و روم باستان رايج بوده است .

 

 

گويا درباريان مصري حوضچه هايي داشتند که به آب آن ، گل و گياه و روغن هايي خاص اضافه مي کردند و چنين تصور مي کردند که چشمه هاي آب گرم با بهبود روند گردش خون مي تواند براي سلامت انسان مفيد باشد . اين حوضچه ها در روم باستان شکل عمومي تري داشتند و مورد استفاده همگان قرار مي گرفتند .

 

امروزه از آب درماني عمدتا در درمان آرتريت ، سوختگي ها ، بيماري هاي عضلاني اسکلتي و ناتواني بيماران مبتلا به انواع فلج و به خصوص سکته مغزي استفاده مي کنند . مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به واريس از آب درماني سود مي برند ، به اين صورت که دردشان کمتر مي شود و راحت تر راه مي روند . هم چنين انجام نرمش هاي سبک داخل آب مي تواند به بهبود تنفس بيماران مبتلا به مشکلات تنفسي انسدادي مزمن کمک کند .

 

گزارش ها حاکي از آن است که استفاده درماني متناوب از آب سرد و گرم توسط بيماران دچار تورم زانو ، به بهتر راه رفتن آنها کمک مي کند . آب درماني را مي توان در منزل نيز انجام داد . در مواقعي که تمام بدن مد نظر آب درماني است ، مي توان از وان هاي معمولي حمام استفاده کرد . در اين حالت وان بايد ۹۰ تا ۹۵ فوت و به اندازه اي عميق باشد که تا سطح شانه ها بالا بيايد . هنگامي که قسمت هاي خاصي از بدن ( پا ، باسن ، ران ، شکم ) مورد نظر باشد ، بهتر است از وان هاي خاص ديگري استفاده شود . افزودن برخي گياهان دارويي خاص نيز مي تواند به کسب نتيجه بهتر منجر شود . وان آب گرم باعث تمدد اعصاب مي شود و براي آن هايي که مشکلات دستگاه ادراري ، سرماخوردگي خفيف يا تب پايين دارند بسيار مفيد است . در اين حالت ، شخص بايد به مدت حداقل ۲۰ دقيقه داخل وان باقي بماند . براي آب درماني پا و ساق ، کافي است ظرف بزرگي را پر از آب کنيد و پا را داخل آن قرار دهيد . در مواقع سرمازدگي هم توصيه مي شود که به مدت ۱۵ دقيقه پا را داخل آب گرم قرار دهيد . هنگامي که پاهايتان خسته است از ظرف آب سرد استفاده کنيد . استفاده متناوب از آب سرد و گرم براي پاها ، گردش خون اندام تحتاني را افزايش مي دهد ، به رگ هاي واريسي کمک مي کند و در درمان سردرد ، فشار خون و بي خوابي نيز موثر است .

 

استفاده متناوب از آب سرد و گرم براي درمان مشکلات دست و پا بسيار مفيد است . در يک ظرف ، آب يخ بريزيد و در ظرف ديگر آب گرمي را حداکثر توان تحملتان اجازه مي دهد . ابتدا دست يا پا را به مدت ۱ دقيقه در ظرف آب گرم فرو ببريد و سپس بلافاصله آن را به مدت ۲۰ ثانيه در ظرف آب يخ فرو ببريد . اين کار را به مدت ۱۰ دقيقه تکرار کنيد به نحوي که کار با ظرف يخ به پايان برسد . اين کار خون رساني اندام ها را به شدت تحريک مي کند و براي مفاصل دچار آرتريت و پاهاي دردناک و خسته بسيار مفيد است . از آب درماني به طور معمول عبارت است از : آکنه ، آرتريت ، سرماخوردگي ، افسردگي ، سردرد ، مشکلات معده ، ناراحتي هاي مفصل ، ماهيچه و اعصاب ، اختلال خواب و استرس ، از آب درماني براي ريلکسيشن ، حفظ تندرستي و کاستن از شدت دردهاي ناگهاني يا مزمن نيز استفاده مي کنند . اگر آب درماني به شکل درست انجام گيرد معمولا بي خطر است . افراد به طور متفاوتي به طول مدت درمان و شدت درمان پاسخ مي دهند . برخي ممکن است طي آب درماني دچار سردرد ، دردهاي پراکنده ، اختلال خواب ، تهوع ، احساس لرز و غش شوند .

 
چشمه هاي آب گرم ، چشمه هاي طبيعي اي هستند که دماي آب آن ها در تمام طول سال چند درجه از دماي هواي محيط بيشتر است و در سرما و گرما مي توان بخار آن ها را به وضوح ديد . عوامل گرم کننده آب اين چشمه ها تفاوت دارد و ممکن است بر اثر فعاليت هاي آتشفشاني ، درجه گرمايي زمين ، واکنش هاي هسته اي و شيميايي درون زمين و حتي زلزله به وجود آيد . در سراسر ايران تعداد بسياري مرکز گردشگري آب درماني تاکنون شناسايي شده اند .استان هاي آذربايجان غربي ، سيستان و بلوچستان ، هرمزگان ، کرمان ، اردبيل و سمنان بيشترين مراکز آب درماني را دارا مي باشند و تقريبا بيشتر استان هاي کشور از داشتن چشمه هاي آب گرم بي نصيب نيستند . کارشناسان ، چشمه هاي آب گرم ايران را با ويژگي هايي چون تحريک فعاليت هاي مختلف بدن ، انفعالات مثبت در سيستم گوارشي ، درمان آرتروز روماتيسمي ، تسکين اعصاب ، تنظيم فشار خون ، تصلب شرائين ، بهبود و گردش خون ، درمان دردهاي مفصلي ، بهبود دردهاي کليه و مجاري ادراري توصيف کردند . به نظر مي رسد چشمه هاي آب گرم سرعين آرام بخش و تسکين کننده دردهاي عصبي و روماتيسمي ، چشمه هاي آب گرم رامسر برطرف کننده امراض پوستي ، گوارشي و کم خوني ، چشمه هاي آب گرم محلات بهبودبخش بيماري هاي ريوي و قلبي و چشمه هاي آب گرم حوزه خليج فارس باعث انبساط و تحريک دستگاه گوارش ، بالا رفتن تبادلات تنفسي و احساس آرامش هستند . به دليل اين که گرماي اين آب ها بيش از درجه حرارت بدن انسان ، توصيه مي شود بيشتر از ۲۰ دقيقه پيوسته در اين آب ها باقي نمانند . قبل از شروع آب درماني بايد حتما توسط پزشک معاينه شويد و ار او را از سابقه پزشکي خود باخبر کنيد تا پزشک تصميم بگيرد که آب درماني برايتان بي خطر است يا نه . نکته مهم اين است که از آن جايي که آب درماني يک درمان آلترناتيو (جايگزين) محسوب مي شود ، هرگز نمي تواند جايگزين درمان طبي شود که پزشک برايتان در نظر گرفته است . هنگام آب درماني نبايد درمان هاي پزشکتان را سر خود قطع يا کم کنيد . لذا بهتر است با تجويز پزشک معالج خود از اين آب ها استفاده کنند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها